Błotniki
Started By
Bucz
, 28 gru 2009 21:57
202 odpowiedzi w tym temacie
#45
Napisano 07 listopad 2011 - 15:08
#46
Napisano 02 styczeń 2012 - 16:37
Od połowy stycznia będzie druga wersja błotników sks Race Blade http://www.dobreskle...raceblade-long/
Niestety cena trochę wysoka :-(
Niestety cena trochę wysoka :-(
#48
Napisano 05 styczeń 2012 - 20:43
#51
Napisano 06 styczeń 2012 - 10:28
Na dopasowaniu błotników trzeba chwilkę spędzić, ale warto się pomęczyć bo potem leżą idealnie i nie trzeba poprawiać. Na stronie producenta jest instrukcja montażu - warto bo po obejrzeniu idzie szybciej.
Mocowanie do widelca jest na gumkach trzymają sztywno i się nie przekręcają. Dodatkowo mocowane są na hamulcach opaskami.
Fajne też są te ich szczoteczki co po dobrym dopasowaniu oczyszczają obręcz przy klockach z piasku.
Minus jet taki że jak raz założyłem błotniki jesienią to nie chce mi się ich zdejmować jak jest ładna pogoda. Cały czas z nimi jeżdżę, nie chce mi się znowu przechodzić przez to dopasowanie,chociaż za drugim razem byłoby szybciej.
Mocowanie do widelca jest na gumkach trzymają sztywno i się nie przekręcają. Dodatkowo mocowane są na hamulcach opaskami.
Fajne też są te ich szczoteczki co po dobrym dopasowaniu oczyszczają obręcz przy klockach z piasku.
Minus jet taki że jak raz założyłem błotniki jesienią to nie chce mi się ich zdejmować jak jest ładna pogoda. Cały czas z nimi jeżdżę, nie chce mi się znowu przechodzić przez to dopasowanie,chociaż za drugim razem byłoby szybciej.
#52
Napisano 18 styczeń 2012 - 19:16
Kupiłem Crudy i założyłem do mojego Rometa.
Jak dla mnie żadnych problemów z montażem. Myślę że nawet bez oglądania filmów na stronie Crud'a tylko patrząc na załączoną instrukcję można spokojnie te błotniki zamontować. Konstrukcję mają dosyć nietypową - skręcaną z kilku części - ale mają tą zaletę że można je zamontować bez rozbierania i odkręcania czegokolwiek. Zdemontować można je równie prosto. Nawet opaski samozaciskowe daje się rozpiąć. Do nietypowych rzeczy jest kształt tylnego błotnika którego przednia część jest szersza z prawej strony i chroni przerzutkę od piachu i wody.
Moim zdaniem wyglądają lepiej niż długie SKSy.
Każdy z błotników ma dwa zakończenia - długie i krótkie - i po założeniu tego długiego z tyłu nie wygląda żeby była jakakolwiek możliwość żeby mieć brudne/mokre plecy.
Jak dla mnie żadnych problemów z montażem. Myślę że nawet bez oglądania filmów na stronie Crud'a tylko patrząc na załączoną instrukcję można spokojnie te błotniki zamontować. Konstrukcję mają dosyć nietypową - skręcaną z kilku części - ale mają tą zaletę że można je zamontować bez rozbierania i odkręcania czegokolwiek. Zdemontować można je równie prosto. Nawet opaski samozaciskowe daje się rozpiąć. Do nietypowych rzeczy jest kształt tylnego błotnika którego przednia część jest szersza z prawej strony i chroni przerzutkę od piachu i wody.
Moim zdaniem wyglądają lepiej niż długie SKSy.
Każdy z błotników ma dwa zakończenia - długie i krótkie - i po założeniu tego długiego z tyłu nie wygląda żeby była jakakolwiek możliwość żeby mieć brudne/mokre plecy.
#53 Gosc_michal_*
Napisano 07 luty 2012 - 21:47
Witam
Smigam caly rok dlatego od razu kupilem przelaja, na zime wrzucam michelin mud 2 i jechane na zime jakies szosowe, bo kolo zaplatane na szosowej obreczy itp...Szukam blotnikow calych do tego przlaja, opony to od 30-35mm, chodzi glownie o to zeby z przedniego kola caly syf piach, sol snieg nie walil na naped, suport, lancuch itp. I zeby weszlo
na kapec 35mm?
Nie jestem znawca, wiec link przesylam jak rower wyglada, mocowanie hamulcow itp
http://www.google.pl...=1t:429,r:0,s:0
Smigam caly rok dlatego od razu kupilem przelaja, na zime wrzucam michelin mud 2 i jechane na zime jakies szosowe, bo kolo zaplatane na szosowej obreczy itp...Szukam blotnikow calych do tego przlaja, opony to od 30-35mm, chodzi glownie o to zeby z przedniego kola caly syf piach, sol snieg nie walil na naped, suport, lancuch itp. I zeby weszlo
na kapec 35mm?
Nie jestem znawca, wiec link przesylam jak rower wyglada, mocowanie hamulcow itp
http://www.google.pl...=1t:429,r:0,s:0
#56
Napisano 10 październik 2012 - 13:36
No... wiele mi to nie mówi. Retro szosówek jest na pęczki. Super-zwarte, standardowe jak i z dużymi prześwitami (vide Jaguar/Huragan). Myślę, że o ile nie masz ramy, gdzie zwykła opona 23-622 ma dosłownie 1-2 mm do obcierania o jakąkolwiek rurę lub - przeciwnie - wysoko umiejscowionych mocowań hamulców i dolnej półki daleko od opony, to powinno pasować.
Do tematu ogólnie warto dodać, że czasem fajnie jest poszukać w pobliskich małych sklepach jakieś błotniki. Naprawdę czasem można wyrwać ładne sztuki za 40-60 zł.
A te Crudy bardzo fajnie wyglądają. Nie szpecą roweru i mam nadzieję - będą chronić. szkoda tylko, że tyle kasy za jakieś dwa kawałki plastiku, szosowe od razu musi więcej kosztować?
Na pewno czegoś w tym stylu będę szukał.
Do tematu ogólnie warto dodać, że czasem fajnie jest poszukać w pobliskich małych sklepach jakieś błotniki. Naprawdę czasem można wyrwać ładne sztuki za 40-60 zł.
A te Crudy bardzo fajnie wyglądają. Nie szpecą roweru i mam nadzieję - będą chronić. szkoda tylko, że tyle kasy za jakieś dwa kawałki plastiku, szosowe od razu musi więcej kosztować?
Na pewno czegoś w tym stylu będę szukał.
#57
Napisano 10 październik 2012 - 14:59
Musi ... bo tanie błotniki nie pasują do kół za 6 tysi :-Pszkoda tylko, że tyle kasy za jakieś dwa kawałki plastiku, szosowe od razu musi więcej kosztować?
Poza tym słowo klucz to "design". Napisz do chinoli to zrobią takie same za pół ceny... bo już od chinoli na tym forum ktoś poza ramami nawet ubrania zamawia specjalnie więc może dopisze to do listy ;-)
#59
Napisano 11 październik 2012 - 07:19
Shah, zależy też jakie ogumienie. Przymierz koło z typową "kiełbasą" 57-559 do kółka szosowego np. z ogumieniem 23-622, mniej więcej masz ten sam obwód. Jedyna przeszkoda to... szerokość błotników szosowych. Wątpię, by te Crud dobrze chroniły założone do typowego górala czy nawet z oponką 37 mm szerokości
A co do triathlonowych kół lub opon slick w MTB - to prawdę mówiąc nie wiem. Podejrzewam, że po prostu będą błotniki do kół 28" za duże, ale ochrona w miarę dobra może będzie.
A co do triathlonowych kół lub opon slick w MTB - to prawdę mówiąc nie wiem. Podejrzewam, że po prostu będą błotniki do kół 28" za duże, ale ochrona w miarę dobra może będzie.