Jump to content


Photo

Tubeless


372 replies to this topic

#301 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 15 August 2021 - 19:07



. Myślałem, czy by tego od wewnątrz czymś nie podkleić i po prostu dobić te opony zanim kupię nowe.




SEDAjsn.jpg


Dokładnie zwulkanizuj to, zaklej jakaś łatką, zalej mlekiem i jeździj. Ja kupiłem u forumowego kolegi @mikroos, nie wiem czy specjalne do opon czy zwykłe do dętek ale zadziałało. Opona ta sama, tylko 25c

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#302 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 15 August 2021 - 20:30

Jeszcze nie miałem konieczności korzystani a ze Stan's dart, ale dziura, którą złapałeś byłaby idealna do sprawdzenia jak i czy to działa. 



#303 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 19 August 2021 - 15:37

Już prawie straciłem cierpliwość do  opon Veloflex , jakiś czas było w miarę ok ( tzn. przez 1-2 dni schodziło z 8 do 6 bar ) ale teraz znowu po dniu robił się prawie flak ( ca 3 bary). 

Sciągnąłem opone , oczywiście gdzieś tam taśma  puszczała, może też dziurką którą kiedyś podkleiłem  Park Tool GP 2 ..... niby opona dość odporna na przebicia  , ale to jakies brednie.  https://www.bicycler...-corsa-race-tlr  mam dziure na obu , co może być przypadkiem ale myślę że nie jest,

 

Czytam, że  zamiast taśmy są  opaski na rawke do Tubeless........może to byłoby  j jakieś rozwiązanie. 

 

Próbował ktoś ?? , czy przy tych opaskach nie ma takich cyrków jak z taśmami .??

 

( o ile w ogóle te opaski nie droższe od opon )



#304 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 19 August 2021 - 19:38



Już prawie straciłem cierpliwość do opon Veloflex

Ja nie prawie tylko całkowicie, co prawda okazały się póki co bezawaryjne(jakieś 4.5kkm) ale w tym tygodniu naszło mnie bo kupiłem dedykowane mleko do szosy Joe's no flat, że je wyczyszczę i wleje mleko zamiast dolewki. No i tu poległem, nie wiem czy one się rozciągnęły czy o co chodzi, ale w ogóle nie dałem rady tego uszczelnić (dwa dni zabawy). Efekt taki, że finalnie włożyłem detki, chcę to dojeździć ten sezon, a w przyszłym roku się zastanowię co dalej.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#305 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 26 August 2021 - 18:27

Szarpnąłem się jednak na te opaski bezklejowe, jak tutaj  https://www.effettom...eless-rim-strip   ,Kupione w pl,  80 kilka pln czyli pare razy droższe od taśmy ....ale tej mam szczerze dosyś. W mtb ok ale tutaj przy wysokich ciśnieniach , nawet według niektórych sklepów to nie jest dobry pomysł. 

 

Szukałem info o tych opaskach ( albo innych  podobnych ) czy ktoś wykorzystuje na szosie ale średnio popularne żeby nie powiedzieć wcale, Średnica koła mtb 29 jest równa szosowemu ,nie mierzyłem ale takie info w sieci nawet chyba na str. producenta to zaryzykowałem.Rozmiar 29 Strip s ( na rawke o szerokość zewn 20-25 moja ma 21mm)

 

Na razie tylko jedna ca. godzinna jazda ale po 2 dobach ubytek powietrza ŻADEN , gdzie przy tych taśmach musiałem co chwila dopompowywać.

Jak to się tak dalej będzie sprawowało to zdecydowanie warto dopłacić . Cała ta zabawa z obklejaniem obręczy taśmą, nie ma pewności że to jest dobrze zrobione.....tutaj wystarczy naciągnąć i ładnie siedzi w rafce. Według strony prod. wytrzymuje 7 Bar to tyle nabiłem.

 

https://zapodaj.net/...aac40a.jpg.html

https://zapodaj.net/...9c2df5.jpg.html

 

 

 



#306 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 August 2021 - 19:20

Szarpnąłem się jednak na te opaski bezklejowe, jak tutaj https://www.effettom...eless-rim-strip ,Kupione w pl, 80 kilka pln czyli pare razy droższe od taśmy ....ale tej mam szczerze dosyś. W mtb ok ale tutaj przy wysokich ciśnieniach , nawet według niektórych sklepów to nie jest dobry pomysł.

Poczekaj na pierwszą awarię ;) Ostatnio na parkingu w Bodzentynie spotkałem kolarza, tak jak ja wypakowywał rower z bagażnika. Chwilę pogadaliśmy i ruszył, ja czekałem na resztę swojej ekipy. Za jakieś 10 minut wrócił do auta … uwalony mlekiem i grzecznie założył poczciwą dętkę.

Miałem za to trochę czasu pooglądać jego Pinarello na elektrycznym Campagnolo - fajny nietuzinkowy sprzęt.

#307 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 26 August 2021 - 20:39



Poczekaj na pierwszą awarię ;) Ostatnio na parkingu w Bodzentynie spotkałem kolarza, tak jak ja wypakowywał rower z bagażnika. Chwilę pogadaliśmy i ruszył, ja czekałem na resztę swojej ekipy. Za jakieś 10 minut wrócił do auta … uwalony mlekiem i grzecznie założył poczciwą dętkę.

Ja już temu systemowi w szosie podziękowałem, pomimo tego że uważam że jeździ się na tym świetnie. Wolę 2-3razy w sezonie dętkę zmieniać, niż babrać się z tym wszystkim. Jak opona nie chce się ułożyć, to wentyl nie trzyma albo taśma ujowa. A to mleko nie takie... o kapciu jak już złapiesz nie wspominając. Mam dość!!! Tyle że mówię tak co roku, mam nadzieję że teraz już ostatni .


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#308 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 26 August 2021 - 21:30

Poczekaj na pierwszą awarię ;) Ostatnio na parkingu w Bodzentynie spotkałem kolarza, tak jak ja wypakowywał rower z bagażnika. Chwilę pogadaliśmy i ruszył, ja czekałem na resztę swojej ekipy. Za jakieś 10 minut wrócił do auta … uwalony mlekiem i grzecznie założył poczciwą dętkę.

 

No, mam nadzieję, że tym razem choć do zimy będzie spokój

 

Dętke mam zawsze pod siodełkiem , czasem dwie, już tych awarii z tubelesami miałem trochę ....przy taśmie powietrze potrafiło sobie zejść kiedy mu się podobało , potem prawie zawsze się okazywało, że  taśma jakoś tam się zsunęła..... po miesiącu , po pół roku , różnie , z reguły zawsze w lecie kiedy gorąco.  Pewnie moja wina bo jakoś tam niedokładnie okleiłem obręcz , taśmy różne ostatnio niebieska Tesa 64284 , wcześniej rowerowe, Gorilla itd .....ale jak myślę dla mnie to nierelane idealnie okleić.

Tutaj mam, nadzieję margines pomyłki będzie mniejszy. Piszą, że opaska do wielokrotnego użytku, zobaczymy,

 

@EmPe  zgoda ze wszsytkim ....tylko tych lepszych właściwosci jezdnych nie zauważyłem, no ale ja  nie te prędkości   



#309 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 26 August 2021 - 21:44

@EmPe  zgoda ze wszsytkim ....tylko tych lepszych właściwosci jezdnych nie zauważyłem, no ale ja  nie te prędkości   

Ale ja wcale szybko nie jeżdżę, bardziej mi chodzi o komfort i bezpieczeństwo, bo wiadomo dętka nie strzeli i nawet jak przebijesz oponę to jeszcze klika, kilkadziesiąt metrów przejedziesz. A na jakimś ostrym zjezdzie to ważne, nawet bardzo ;)


  • big75 likes this

#310 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 26 August 2021 - 22:21

Jakiś czas temu  strzeliła mi przednia dętka przy zawrotnej prędkości ca 10 km/h i ledwo ustałem.....w sumie to najważniejszy  powód dlaczego te tubelessy kolejny raz testuje.  



#311 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 27 August 2021 - 04:09

Ja tam jeżdżę na tubless już drugi sezon po różnej jakości nawierzchniach i zero problemów. Opona wskakuje przy pomocy zwykłej pompki podłogowej.

No, ale ja jeżdżę na 30c, więc mam max 5 bar.

#312 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 27 August 2021 - 07:52

Swoje uszkodzenie faktycznie załatwiłem łatką pod dętkę od środka. Potem na pół godziny z dętką aby docisnęło, delikatne jej wyciągnięcie aby tylko jedną stronę uszczelniać i poszło na zwykłej pompce stacjonarnej bez żadnych problemów. Na razie zostaję z tubelessem, jak zajadę te opony to się zastanowię czy GP 5000 pod dętkę, czy coś innego pod TL (bo jednak GP TL nie chcę, za ciężkie są)


  • big75 likes this

#313 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 August 2021 - 08:37

Swoje uszkodzenie faktycznie załatwiłem łatką pod dętkę od środka. Potem na pół godziny z dętką aby docisnęło, delikatne jej wyciągnięcie aby tylko jedną stronę uszczelniać i poszło na zwykłej pompce stacjonarnej bez żadnych problemów. Na razie zostaję z tubelessem, jak zajadę te opony to się zastanowię czy GP 5000 pod dętkę, czy coś innego pod TL (bo jednak GP TL nie chcę, za ciężkie są)

 

Lżejsze opony, które użytkuję i polecam to Schwalbe Pro One TLE Addix. 265g. 

 

U mnie ciśnienie trzyma świetnie, przez 3 dni schodzi może 0,5b. Sprawdzam ciśnienie tak właśnie co trzecią jazdę i zazwyczaj wystarcza raz-dwa razy machnąć pompką podłogową. 



#314 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 27 August 2021 - 08:48

@bonobo Teraz mam Schwalbe Pro One, tyle że starszą edycję na innej mieszance. Jak wrażenia z Addixa? Według bikerollingresistance zaliczyli nim regres, no ale to nieco takie "syntetyczne" testy



#315 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 27 August 2021 - 09:04

Swoje uszkodzenie faktycznie załatwiłem łatką pod dętkę od środka. Potem na pół godziny z dętką aby docisnęło, 

U mnie łatka  samoprzylepna GP-2 (ale niestety nie wpadłęm na to żeby dętką ''docisnąć'')....efekt potem był taki, że pod łatkę podeszło mleko , łatka została ale jakby przyklejona do tego mleka zamiast do opony. 



#316 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 August 2021 - 09:07

Jestem zadowolony, jak z każdej opony.

 

I tak serio - naprawdę patrzysz na te laboratoryjne testy i tabelki? Nie kręci Ci się przez to w głowie? Jakie one mają znaczenie w rzeczywistych warunkach? Nie mówiąc o tym, że różnice między oponami sięgają w laboratorium 3 watów, a często 1 wat lub nawet ułamek wata. 5 watów to jest nic, nieodczuwalne przez ludzki organizm. Tak samo jak 20 gramów na oponie. 



#317 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 August 2021 - 12:07

Przecież https://www.bicycler...resistance.com/to żadne laboratoryjne testy. To aparatura zbudowana przez dwudziestolatka na hobbystycznej elektronice i małym bębnie. Wyniki można traktować orientacyjnie.

Dodatkowo w realnych testach zawsze wychodzą niższe wyniki niż na bębnach. Przykładowo lateks/super cienki butyl bęben 5W testy drogowe 1W.

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#318 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 August 2021 - 12:23

ogólnie rozbijanie się w całym naszym amatorskim kolarstwie o 8 watów czy 50 gramów jest trochę śmiechem. Tak samo z całym szacunkiem dla tutejszych, ale pękam ze śmiechu, gdy ktoś pisze, że czuje w nodze zalety dętki lateksowej. Pewnie czuje też ciężar muchy jak mu usiądzie na kasku. 


  • B00mer likes this

#319 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 27 August 2021 - 12:28

Nie no, nie patrzę na małe różnice - choć z pewnymi, w szczególności w kwestii opon do gravela, to się z nimi zgadzam, podparte osobistymi doświadczeniami.

Nie czuję aby te Schwalbe Pro One w jakikolwiek sposób mnie stopowały, zresztą nie ścigam się. Jak obecne dojadę to poczytam nieco opinii o nowych i wtedy się zobaczy. Nie chodziło mi tu też o różnice tylko w watach, ale ogólnych - czasami na ich testy zaglądam i sporo opon na addixie wypadło gorzej, niż ich poprzedniki, a to już nieco daje do myślenia.



#320 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 August 2021 - 12:30

Może poprzednie były za cienkie i wzmocnili je. A to często przekłada się na większe opory toczenia. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic