Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ultegra 6800 Vs Sram Force 22

ultegra 6800 sram force 22

56 odpowiedzi w tym temacie

#41 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 03 styczeń 2016 - 21:09

mikroos

 

Powinienem dodać ,że campa i Sram nie ma nic ciekawego alu by konkurować z shimano. 

 

Konsument XXI wieku nadal lubi dobre produkty, ale nie lubi za nie przepłacać. Jak znajdzie równie dobry produkt lub prawie tak samo dobry wybierze ten tańszy. 

 

Przytaczany wcześniej argument wagi, moim zdaniem traci coraz bardziej na znaczeniu. Ludzie coraz więcej i częściej jeżdżą. Uświadamiają sobie że w realu te 800g-900g nie robi różnicy. 



#42 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 styczeń 2016 - 22:45

Nie wiem o których ludziach mówisz, zauważyłem ze prawie każdy kto wybiera rower czy komponenty ich wagę stawia bardzo wysoko, zdecydowanie wyżej niz kiedyś. Taki trend obserwuje od 3-4 lat i sie nasila. Do tego stopnia ze niezbędnym gadżetem przy prezentacji i sprzedaży roweru jest waga. Kiedyś mało kto o to pytał i wystarczało podanie informacji na ten temat jesli były dostępne. Teraz trzeba to udowodnić. Wiele razy ważone sa także rowery miejskie czy dziecięce.
  • patolog i mikroos lubią to

#43 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 styczeń 2016 - 23:38

Shimano od wielu, wielu lat "para się" karbonem, choćby w branży wędkarskiej. Nie unika karbonu także w konstrukcjach kołowrotków i multiplikatorów, lecz co ciekawe, tylko tych tańszych. W lepszych (i droższych) nadal na obudowy stosowane jest aluminium (a w zasadzie jego stopy). W jednoznacznej opinii doświadczonych wędkarzy, to właśnie konstrukcje aluminiowe są zdecydowanie sztywniejsze i pasowane z mniejszymi tolerancjami. Może nie ma to przeniesienia bezpośrednio na mechanizmy korbowe, jednak jest faktem. PS Odnośnie wagi roweru, faktycznie daje się zauważyć obecnie trend zmniejszania wagi do możliwego minimum nie bacząc na koszty i realne korzyści. Powiem więcej - rower dla wielu osób stał się fetyszem do tego stopnia, że w pogoni za jego niską wagą zatracili już radość i wolność którą jeszcze niedawno mogli się cieszyć...

#44 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:21

Co do kwestii wyglądu - aluminiowe korby Shimano, czy Campy świetnie wyglądają po wielu latach używania. Z kolei
karbonowe - wystarczy oprzeć tu i tam, but się obsunie po pedale - pięknie się rysują.

No i waga - jakie to piękne, kiedy gość na starej stalowej ramie, ze stalową korbą objeżdża
lansera na rowerze ociekającym karbonem. No ale panie - waga jest najważniejsza.
  • kaloo lubi to

#45 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:30

To zawsze był taki argument o tym że ktoś na parchu objeżdża tłustego gościa na karbonie.

Wolałbym abyśmy nie używali takich argumentów, bo to delikatnie mówiąc niepoważne...

 


  • dywyn lubi to

Kudos!


#46 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:42

Znam parę osób,którzy bardziej niż wagę przedkładają bezpieczeństwo oraz sztywność całego roweru niż te parę gram różnicy w masie.

Zgadzam się z kolegą RBT, że gonitwa ze zbijaniem wagi roweru staje się ważniejsza niż sama jazda na tym rowerze.

Gdzieś na necie albo tutaj na forum był filmik gdzie ważone były rowery zawodowców przed jakimś etapem i różnica między nimi dochodziła blisko  400 gramm.

I nikt tam się nie spina , że jego rower jest cięższy :-D



#47 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:49

Taaa, bo przecież 30 g wagi korby to być albo nie być dla bezpieczeństwa... ;)

 

Argument o sztywności również chybiony, bo wyniki testu pokazują jasno, że nowy Dura-Ace ani nie jest sztywny, ani tym  bardziej nie zapewnia dobrego S/W.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#48 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:51

Gdzieś na necie albo tutaj na forum był filmik gdzie ważone były rowery zawodowców przed jakimś etapem i różnica między nimi dochodziła blisko  400 gramm.

I nikt tam się nie spina , że jego rower jest cięższy :-D

To było na płaskim etapie. W górach czołówka już nie odpuści nawet 100g.

Np. nowy Madone Hesjedala waży 7,4 kg, ale w góry bierze już Emondę o wadze 6,8 kg.



#49 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 04 styczeń 2016 - 09:59

Taaa, bo przecież 30 g wagi korby to być albo nie być dla bezpieczeństwa... ;)

 

Argument o sztywności również chybiony, bo wyniki testu pokazują jasno, że nowy Dura-Ace ani nie jest sztywny, ani tym  bardziej nie zapewnia dobrego S/W.

 

Chodziło mi tutaj raczej o wagę elementów takich jak mostek,kiera,sztyca które na pewno mają wpływ na bezpieczeństwo.

A z tą sztywnością korby DA a innymi ,to myślisz że potencjalni ich użytkownicy są w stanie to zauważyć podczas normalnej eksploatacji?



#50 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 styczeń 2016 - 10:05

Wszystkie komponenty - czy to mostki czy kierownice - wchodzące na rynki cywilizowanych krajów przechodzą dokładnie te same testy i muszą spełniać dokładnie tę samą normę. Jeżeli wierzysz, że dociążenie mostka o 20 g automatycznie oznacza poprawę bezpieczeństwa, mam dla Ciebie złe wieści...
 

A z tą sztywnością korby DA a innymi ,to myślisz że potencjalni ich użytkownicy są w stanie to zauważyć podczas normalnej eksploatacji?

 Odwracasz kota ogonem :) Wcześniej sam powiedziałeś, że 

bardziej niż wagę przedkładają bezpieczeństwo oraz sztywność

Więc sam już nie wiem, co uważasz za prawdę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#51 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 04 styczeń 2016 - 10:22

Wszystkie komponenty - czy to mostki czy kierownice - wchodzące na rynki cywilizowanych krajów przechodzą dokładnie te same testy i muszą spełniać dokładnie tę samą normę.
 

 

Można trafić na podróbę,presja odchudzania roweru zabija zdrowy rozsądek,Chiny to też cywilizowany kraj.

Odnośnie reszty korba DA była tutaj złym przykładem (mała sztywność,duża waga)



#52 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 styczeń 2016 - 10:59

Piszecie o małej sztywności korby DA, a przecież z testu przedstawionego przez Kolegę Zawisza wynika, że od strony napędu jest ona najsztywniejsza ze wszystkich testowanych korb.



#53 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 04 styczeń 2016 - 11:07

Maitre liczy się to jaki poziom prezentuje cały układ korbowy , a nie tylko lewa strona, śrubka, albo zębatka. całość. Całościowo wychodzi ona dalece średnio niestety. I tyle w temacie. To moze mając korby tego typu należy pedałowć tylko jedną nogą? Np.Prawą? Przecież tak ta korba działała by najlepiej... Nieprawdaż?

 

To tak jakbyś mówi, ze masz najlepsze opony w teren.

 

- Dlaczego wg Ciebie są najlepsze?

- Super trzymają na suchym, mega petarda.

-A co na błocie już nie trzymają ?

- Nie, padlina straszna na błocie jest masakra ale na suchym rewelacja.

Najlepsze opony terenowe na świecie.

- Aha... fajnie.... ale tylko na suchym ?

- na suchym rewelacja to, ze na błocie lipa to mnie nie interesuje.

 

Albo jeszcze jeden przykład. Wyobrażasz sobie do auta torowego na lewą stronę załozyć 2 opony z miękką mieszanką , a na prawą stronę 2 opony z ultra twardą mieszanka? W lewo skręcała by super ale w prawo... chyba już nie tak fajnie... Idealna sytuacja jak w DA. czyli co to za sens? ŻADEN. 

 

 

Taka dyskusja to jest z dyskusją o DA. Fajnie, ze jest najsztywniejsza.... szkoda, że tylko w jednej połowie, a w 2-giej połowie jest prawie najmniej sztywna :)



#54 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 styczeń 2016 - 11:13

Otóż to. Przecież pedałujemy obiema nogami.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#55 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 styczeń 2016 - 11:22

Zgadza się, że chodzi o cały układ korbowy, ale ja odnosiłem do tych wypowiedzi, z których wynikało, że DA jest mało sztywna. Gdyby tak było, to zawodowcy mieliby chyba pretensje do swojego sponsora. A o takich pretensjach, czy narzekaniach, bądź presji wywieranej na sponsora nie słyszałem.

Ciężko jest też mówić o sztywności całości układu, gdy z testu nie wynika, jaki wpływ na efektywność pedałowania ma stosunkowo duża różnica (w porównaniu do innych korb) w sztywności stron korby. Jest to raczej dyskusja teoretyczna.



#56 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 styczeń 2016 - 11:59

Korba alu dłużej utrzyma swoją sztywność od karbonowych odpowiedników.Aluminiowe rotory również są bardzo popularne. A co do wagowego wyścigu ostatnio raczej obserwuję tendencję odwrotną, wybiera się sprzęt porządniejszy bo i tak wszystko jest lekkie.

 

O sztywność DA bym się nie martwił skoro jest wystarczająca by wygrać TDF,  mistrzostwo świata TT i wiele innych.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#57 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 04 styczeń 2016 - 12:09

Wydaje mi się, czy temat był o osprzęcie ultegra vs force?

Widzę że dla niektórych już sama obecność karbonu w szpejach świadczy że jest lżejszy. To teraz porównajcie wagę karbonowej korby force i alu ultegry, tylko się nie zeSRAMcie. Jedyna przewaga grupy force to waga manetek.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ultegra 6800, sram force 22