Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ultegra 6800 Vs Sram Force 22

ultegra 6800 sram force 22

56 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 17:34

A korby Srama z karbonu są niesprawdzone? 

Dobre jest to na co zwraca wielu użytkowników szos - mniejsza waga od wersji alu. 

Wybierając korbę również miałem to na uwadze i przy mojej eksploatacji nie widzę żadnych minusów, cena również była dużo lepsza niż analogicznego modelu Shimano.



#22 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:26

 karbonowe karby shimano są sprawdzone?.... . Stwierdzili, że lepiej robić to co się robi dobrze, skoro się sprzedaje.



#23 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:12

Zapytałeś co jest dobrego w korbach karbonowych. Poza zabiedzonymi wagowo super hiper lajciarskimi wynalazkami materiał ten jest stosowany, z powodzeniem, do produkcji korb. Korby są lżejsze od Shimano, oferują dobrą jakość i cenę konkurencyjną z Shimano. 



#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:19

Otóż to. Nie od dziś wiadomo zresztą, że Shimano po prostu nie radzi sobie z karbonem - efekty ich prób to m.in. słynne eksplodujące kasety Dura-Ace czy koła WH-RS81, znane z bardzo często występującej delaminacji kompozytu w krótkim okresie po zakupie. Wcześniej przez wiele lat w ogóle nie wprowadzali karbonowych elementów, bo zwyczajnie nie opracowali w porę odpowiednich technologii.

 

Jedyne, w czym korby Shimano faktycznie są świetne, to konstrukcja tarcz - nowe modele to ścisła czołówka, choć i tu inni producenci coraz częściej doganiają Japończyków pod względem kultury pracy, dodatkowo oferując niższą wagę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:54

Karbon to nie wszystko. Miałem swego czasu alu korbę cannondale hollowgram sl, lepszej w życiu nie miałem, bardzo lekka i cholernie sztywna, najlepsza z jaką w życiu się spotkałem.

#26 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:10

Co jest takiego dobrego w korbach karbonowych?Shimano robi solidne korby o  łatwej obsłudze w bardzo dobrej cenie.  Shimano też robiła testy z karbonowym dura ace, ale słusznie postawili na materiał sprawdzony.

 

Co znaczy solidne korby wg. Ciebie  ? Czyli korby tytanowe i karbonowe nie są solidne wg Ciebie? Dziwne podejście. CO znaczy łatwej obsłudze? Korby SRAM  iCampa są o trudnejsze w  obsłudze? hehe dobre, dobre naprawdę :) Co do karbonu i shimano... kiedyś twierdzili, ze tylko klamki alu... ale jednak robią karbon, kiedyś robili łożyska w piastach kulki ale robili też później maszynowe... Shimano jest zacofane.

 

Dlaczego korby karbonowe są lepsze? Dlatego ponieważ są LŻEJSZE od aluminiowych, a w szczególności shimano. Korby karbonowe potrafią być tak samo sztywne jak aluminiowe shimano, a nawet są modele sporo sztywniejsze przy zachowaniu ZNACZNIE niższej wagi. Wymienieć można conajmniej kilka jak nie kilkanaście korb lżejszych od Shimanowskich o podobnej sztywności lub nawet wyższej. Czyli ogólnie rzecz biorąc lepszych. Inne marki też jakościowo zaczynają mieć blaty dobre jak shimano. Shimano jest acofane w korbach tak jak MAvic w kolach MTB. Brak karbonowego produktu.

 

Nie twierdze, ze shimano robi złe korby. Robi dobre ale są inne korby tak samo dobre ale jest również sporo lepszych.



#27 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:10

Waga to nie wszystko

#28 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:16

Waga to nie wszystko

 

W sense, że wg Ciebie jedyną przewagą karbonowych korb jest waga? Tak?  W takim wypadku podaj mi conjamniej 3 cechy np korb Dura Ace które powodują , że te korby wg Ciebie są lepsze od karbonowych. Dobrze? Ja Tobie podam potem w odpowiezi kilka cech dlaczego uważam, ze inne korby karbonowe są lepsze od Shimanowskich.



#29 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:37

Jest popyt, to znaczy, że dobre. W związku z tym jest podaż. Klient decyduje portfelem. Jeden lubi ogórki......itd   pozdr



#30 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:39

Mało sensu ma porównywanie 2 różnych materiałów. Czy w każdym przypadku karbon będzie sztywniejszy i lżejszy niż alu, jesli chodzi o korby oczywiście. Wydaje mi się, że nie.z tego co się dowiedziałem, czytając różne fora, np korba Sram Force BB30 10s nie należała do najsztywniejszych (z tego co pamiętam to przegrywała ze 105 10s, czy tak było nie wiem, piszę co wyczytałem). Oprócz tego w niektórych modelach Fsa i Srama lubiły wypadać gniazda do pedałów. Będąc amatorem 100g w jedną czy drugą stronę nie robi mi różnicy. Gdzieś czytałem test korb i karbonowych i aluminiowych i nowe korby Shimano Ultegra i Dura Ace wypadły bardzo dobrze i przednimi była Thm i coś jeszcze.

#31 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 21:18

Z moich praktycznych obserwacji ludzkich działań wynika że mało kto wymienia - tak czy inaczej - ciężką korbę Siemano, na lajciarskiego Srama. :) Powszechnie wiadomo że Red jako grupa jest lżejszy od Sh DA, jednak w detalu sprzedaż korb Shimano jest przygniatająco większa niż wszystkich innych razem wziętych :)

Nie pamiętam ani jednego posiadacza Shimano, który narzekałby na działanie, podobnie na jakiekolwiek problemy wynikające z wykonania lub materiału. Zupełnie inaczej niż w przypadku korb FSA czy Apexów Srama, które miewają problem z utrzymaniem prostoty :)


  • kaloo lubi to

#32 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 21:40

Panowie nie mam siły dyskutować co się lepiej sprzedaje a co nie, swego czasu Matiz był najlepiej sprzedajacym się autem w Polsce, a najlepszy nie był. Podajesz przykład że wypadały inserty.. . w 2 moze 3 korbach na 100 albo i 200 modeli jakieś 10 czy więcej lat temu.. Uparłeś się. Co do tego czy " gdzieś czytałeś czy gdzieś nie czytałes " jak wypadają korby shimano. Dla mnie sie liczą REALNE I MIERZALNE parametry i wyniki , a nie " że gdzies czytałem albo coś mi się wydaje...  Podam Tobie naprawdę jeden z konkretniejszych testów korb w ostatnich latach mierzony laboratorynie, a nie na zasadzie " mnie sie wydaje"

 

https://fairwheelbik...-crank-testing/

 

Z 3-ch parametrów mierzonych w tym teście to korby Dura Ace FC-900 są niemal na samym końcu.

 

1. Są BARDZO CIĘŻKIE w porównaniu z innymi.

2. Mimo, że są BARDZO ciężkie nie są wcale najsztywniejsze. W zasadzie są bardzo mało sztywne w porównaniu do innych

3. Mają bardzo kiepski stosunek masy do sztywności.

 

Dalej twierdzisz, że korby Dura Ace są takie super? Dla mnie nie są od dawna. Są fajne , są dobre, fajnie zmieniają biegi ale jest CAŁA MASA... Lepszych korb, a pierwszy porządniejszy test tylko to potwierdza.

 

PS. I tak na koniec...w każdym teście KARBONOWE korby SRAM RED wypadły lepiej od Dura Ace :)Zresztą jak 10 czy 11 innych korb :)

PS 2. SRAM RED wcale lajciarski nie jest jest poprostu w miarę lekki ale do lajciarskiego trochę mu brakuje :)



#33 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 styczeń 2016 - 21:52

To może jeszcze jedna kwestia, żeby już uzupełnić tę dyskusję:

 

To, co opisujemy potocznie jako "sztywność korby", to suma dwóch składowych: sztywności ramion (karbonowych badź alu) oraz tarcz (prawie zawsze alu). To, że cały mechanizm korbowy (czy to karbonowy, czy aluminiowy) postrzegamy jako mało sztywny, przeważnie jest tak naprawdę zasługą/winą tarcz - są najcieńsze z całego zestawu i znajdują się najdalej od środka obrotu mechanizmu korbowego. Oba te czynniki sprawiają, że właśnie tarcze, a nie ramiona, są najbardziej podatne na odkształcenia.

 

Z tego powodu porównywanie materiałów jest nieco nie na miejscu z co najmniej dwóch powodów:

 

- ramiona mają często mniejszy udział w sztywności całego mechanizmu niż tarcze

 

- porównywanie ramion (czyli de facto pojedynek alu vs carbon) miałoby jakikolwiek sens tylko wtedy, gdybyśmy mierzyli różne ramiona z tymi samymi tarczami (co jest z góry skazane na niepowodzenie choćby ze względu na różne systemy montażu tarcz)

 

 

A na koniec pamiętajmy, że materiał to jeszcze nie wszystko - magicznym składnikiem receptury jest głowa inżyniera ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#34 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 21:57

Zgadza się tarcze są bardzo ważne ale dyskutując o korbach, zakładam, że dyskutujemy o całym mechanizmie korbowym jako oś, ramiona i zębatki i śruby mocujące. Testy zazwyczaj dotyczą całego kompletu. 



#35 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 22:05

To może jeszcze jedna kwestia, żeby już uzupełnić tę dyskusję:

 

To, co opisujemy potocznie jako "sztywność korby", to suma dwóch składowych: sztywności ramion (karbonowych badź alu) oraz tarcz (prawie zawsze alu). To, że cały mechanizm korbowy (czy to karbonowy, czy aluminiowy) postrzegamy jako mało sztywny, przeważnie jest tak naprawdę zasługą/winą tarcz - są najcieńsze z całego zestawu i znajdują się najdalej od środka obrotu mechanizmu korbowego. Oba te czynniki sprawiają, że właśnie tarcze, a nie ramiona, są najbardziej podatne na odkształcenia.

 

Z tego powodu porównywanie materiałów jest nieco nie na miejscu z co najmniej dwóch powodów:

 

- ramiona mają często mniejszy udział w sztywności całego mechanizmu niż tarcze

 

- porównywanie ramion (czyli de facto pojedynek alu vs carbon) miałoby jakikolwiek sens tylko wtedy, gdybyśmy mierzyli różne ramiona z tymi samymi tarczami (co jest z góry skazane na niepowodzenie choćby ze względu na różne systemy montażu tarcz)

 

 

A na koniec pamiętajmy, że materiał to jeszcze nie wszystko - magicznym składnikiem receptury jest głowa inżyniera ;)

Jeśli problemem jest sztywność tarcz to raczej nie powinien on dotyczyć tego modelu Shimano, gdzie blat jest konstrukcją przestrzenną, która ma wpływać na poprawę sztywności. Jeśli korba DA wypada w tym teście tak blado z powodu blatu to tym bardziej niedobrze o niej świadczy :)

Inżynierowie - może obecnie Shimano przyucza chińskich inżynierów, którzy w najbliższej przyszłości zajmą się dizajnem najwyższych grup, które następnie będą klepane w Chinach. :)



#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 styczeń 2016 - 22:23

Zgadza się tarcze są bardzo ważne ale dyskutując o korbach, zakładam, że dyskutujemy o całym mechanizmie korbowym

No właśnie - dyskutujemy o całości, a... niekoniecznie powinniśmy ;) Skoro chcemy porównywać karbon vs alu, powinniśmy porównywać tylko ramiona.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#37 hoffi

hoffi
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 styczeń 2016 - 22:31

Się rozkręciła dyskusja widzę, z której połowy nie rozumiem. Dziś pośmigałem na trenażerze.

Spokojnie, bez pośpiechu, dla rokręcenia się. Zaczynam się przyzwyczajać do przerzucania tyłu i jest coraz lepiej :)

Jedno dla mnie jest pewne w 100% - dla mnie SRAM FORCE 22 wygrywa z SHIMANO ULTEGRA 6800 przez wygląd. Nie mogę napatrzeć się na ten sprzęt :) Dla mnie jest ogień :)



#38 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 22:41

No właśnie - dyskutujemy o całości, a... niekoniecznie powinniśmy ;) Skoro chcemy porównywać karbon vs alu, powinniśmy porównywać tylko ramiona.

Większość nabywców korb kupuje cały, fabryczny zestaw (a tak sprzedawanych jest większość korb na rynku). Więc sztywność w odczuciu takiej osoby to całokształt. 

 

Jak kiepska by nie była korba DA jej użytkownicy tak czy inaczej są praktycznie zawsze zadowoleni :)

Co do minusów nowych korb Shimano, czteroramiennych, zauważyłem niepokojąco niską trwałość blatów. 



#39 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 02 styczeń 2016 - 23:25

Autorzy, w przytoczonym teście przez Zawisze,  w podsumowaniu, podkreślają łatwość instalacji, jakość wykonania, oraz jakość zmiany biegów DA. Są to rzeczy odczuwalne przez zwykłego użytkownika. 

 

W komentarzu poniżej jeden z internautów uważa że większość użytkowników nie jest w stanie odczuć różnicy między sztywnością od strony napędu od tej drugiej. Jak czytam z tabelki. Owe różnice w wartości są wyższe od odpowiadających sobie różnic między DA a SRAM. Wniosek taki że duża cześć użytkowników będzie zadowolona z obu produktów, bo nie odczuje różnicy.

W moim przekonaniu takie badania są taką ciekawostką. W realnym użytkowaniu nie ma aż takiego znaczenia.

W momencie kiedy shimano poszło w puste ramiona, przewaga karbonu nie była tak oczywista, tak jak to jest teraz w wyniku dopracowania pracy nad karbonem. 

Rynek pokazuje, że nie można robić bardzo dobrych korb alu i karbonowych. Sram i campa nie ma nic ciekawego co mogło by konkurować z alu shimano.

 

P.S Moje tłumaczenie nie jest najlepsze i jeśli z owego testu zrozumiałem coś nie tak to. Przepraszam.:-)

 

 


  • kaloo lubi to

#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 styczeń 2016 - 00:10

Sram i campa nie ma nic ciekawego co mogło by konkurować z alu shimano.

A tak właściwie, to skąd ten wniosek? Nie dalej jak dwa, trzy akapity wcześniej sam zauważyłeś, że różnica jest minimalna, a jeden akapit wyżej sam przyznajesz (choć nie wprost), że przewaga karbonu (oczywiście jako materiału, bo produkt z niego wykonany może mieć bardzo różne parametry - tu pełna zgoda) jest dziś oczywista.

Chyba nie chcesz powiedzieć, że w XXI wieku jeszcze wierzysz, że wyższa sprzedaż jest dowodem wyższej jakości? ;)

@tobo - nie ma lekko, znów muszę "dotłumaczać" ;) Nie mówię teraz o tym, który model jest lepszy, a o porównaniu karbon vs alu. Skoro tak wiele zależy od tarcz, nie można na podstawie całego mechanizmu korbowego oceniać, które ramiona są lepsze. Jeżeli wyciągnąłeś dalej idące wnioski, musieliśmy się nie zrozumieć.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ultegra 6800, sram force 22