Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scott Addict R2

scott addict r2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#21 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 10 luty 2016 - 15:25

Miałem praktycznie nowe Shimano R501 c30, ale one były do maks. 10 przełożeń, a ja potrzebowałem na 11 no i te Fulcrumy to było chyba najrozsądniejsze wyborem zwłaszcza, że mają też szerszy profil idealny pod 700x25 i zbierają bardzo dobre opinie, Jedynie co mnie trochę zdenerwowało, to waga kompletu, która wynosiła 1753g zamiast deklarowanych 1658g. No ale tak czy siak z kół jestem zadowolony, choć kiedyś docelowo będzie coś lepszego, myślę o karbonowych stożkach z polecanych fabryk z Hongkongu czy Chin.

 

Co bym zyskał w praktyce z Ultegrą zamiast 105 5800? Więcej prestiżu, lżejszy komplet o 171g czy jeszcze coś? Pewnie, że dla samego roweru taka Ultegra nie mówiąc o Durace byłaby dużo fajniejsza no i bardziej by pasowała, bo w sumie R2 wychodził fabrycznie na Ultegrze. Ale dla mnie amatora, bez napinki na ściganie się i regularne treningi, w czym byłaby lepsza i co uzasadniałoby różnicę w cenie 900zł ? Gdybym miał nagle możliwość wsadzenia kilku tys. zł w rower i możliwość odchudzenia go to pewnie bym to zrobił, żeby zejść z wagą roweru powiedzmy do tych 6800g, no ale takich możliwości teraz nie mam. Zresztą trzeba jeździć ile się da tym co się ma, cieszyć się tym i robić nogę, bo rower choćby najlepszy i najlżejszy sam nie pojedzie. Znajomy ma Tribana na Sorze i objeżdża mnie jak chce, no może poza zjazdami jedynie.



#22 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 10 luty 2016 - 21:00

,

 

Co bym zyskał w praktyce z Ultegrą zamiast 105 5800? Więcej prestiżu, lżejszy komplet o 171g czy jeszcze coś? Pewnie, że dla samego roweru taka Ultegra nie mówiąc o Durace byłaby dużo fajniejsza no i bardziej by pasowała, bo w sumie R2 wychodził fabrycznie na Ultegrze. Ale dla mnie amatora, bez napinki na ściganie się i regularne treningi, w czym byłaby lepsza i co uzasadniałoby różnicę w cenie 900zł ? ,

Odwrócę pytanie. Co Tobie dało przejście na 11-kę. To że pozbyłeś się nowego koła bo nie pasowało pod 105 5800 i ładnie podniosło koszty użytkowania to już wiemy. Dlaczego nie pozostałeś przy 10-ce? 

 

Ja nie jestem entuzjastą 105. 

 

Grupa ta jest zbyt skomplikowana dla bardzo zwykłego amatora, a nie daje prestiżu i wagi ultegry i DA dla bardzo ambitnego projektu roweru.



#23 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 10 luty 2016 - 23:04

Co jest skomplikowane? 105 5800? Zartujesz chyba. Ja amator zamontowalem i wyregulowalem grupe jak nalezy i byla to moja pierwsza modyfikacja napedu w rowerze. Robilem to stopniowo o czym pisalem na forum. Podobno 5800 bardzo rozni sie od 5700 ze wzgledu na inny uciag linki podpbny jak w 8rz grupie a wiec mniejszej wrazliwosci na jakosc linki, pancerza i regulacji.

#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 luty 2016 - 23:09

Wyciągasz stanowczo zbyt daleko idące wnioski, że skoro ciąg jest podobny, to regulacja jest równie prosta.

 

Ale w gruncie rzeczy regulacja przerzutek to nie jest przecież latanie w kosmos - da to radę zrobić człowiek z choćby minimalnym pojęciem o technice, nawet niekoniecznie rowerowej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 10 luty 2016 - 23:31

Od jakiegps czasu obserwuje coraz nizszy poziom edukacji technicznej szczegolnie wsrod mlodych ludzi. Jak czytam, ze ludzie nosza do serwisu widelce aby przyciac sterowke to nie wiem co o tym myslec. Nic dziwnego, ze regulacja przerzutki to dla wielu czarna magia.
  • piotrkol lubi to

#26 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 luty 2016 - 23:38

Coraz bardziej przekonuje się do 5800 i rozważam zamontowanie jej do zapasowego roweru jeździłem na 6800 i tak mi przypasowsla że nie widziałem sensu zmiany na di2 która wcześniej miałem (6700)

#27 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2016 - 08:46

Od jakiegps czasu obserwuje coraz nizszy poziom edukacji technicznej szczegolnie wsrod mlodych ludzi. Jak czytam, ze ludzie nosza do serwisu widelce aby przyciac sterowke to nie wiem co o tym myslec. Nic dziwnego, ze regulacja przerzutki to dla wielu czarna magia.

Może to być spowodowane nie tyle niskim poziomem edukacji technicznej (nie wiem właściwie na czym to polega, bo raczej zwykli ludzie nie uczą się tego nigdzie obowiązkowo, poza pasjonatami czegoś tam i uczniami szkół tecznicznych) co zwyczajnie niechęcią do robienia tego samemu i pozostawienia dla tych którzy są w tym kierunku wykwalifikowani i mają doświadczenie. 

Wysoki poziom "edukacji technicznej" to też pochodna poziomu życia. Ludzie którzy mają pieniądze dają zarabiać pieniądze innym. 



#28 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 luty 2016 - 09:16

To jedno. A drugie, że panika, jaką generują instrukcje obsługi i wszystkie zalecenia producentów, jest w wielu przypadkach całkowicie niepotrzebna. Choć wiadomo, producent za wszelką cenę będzie próbował chronić się przed roszczeniami, kiedy tylko może.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#29 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 luty 2016 - 09:18

Pogratulować wyboru 105, bo nudno sie zrobilo od tych Ultegr ;)
Rower moze sie podobac, choc bez wodotryskow.
Duza w tym zasluga bardzo dobrych zdjec.
  • canon lubi to

#30 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 11 luty 2016 - 10:08

Dawno dawno temu w szkole podstawowej byl taki przedmiot ZPT gdzie uczono obslugi mlotka, wkretaka, pily i pilnika.

#31 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 11 luty 2016 - 10:39

Ładna maszynka, nic tylko wyczekiwać cieplejszych dni.


  • canon lubi to

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#32 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 11 luty 2016 - 11:20

Też taki chce ! kolor zajebisty :) fotki też ci się udały :)


  • canon lubi to

#33 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2016 - 14:11

Dawno dawno temu w szkole podstawowej byl taki przedmiot ZPT gdzie uczono obslugi mlotka, wkretaka, pily i pilnika.


Tu gdzie mieszkam nadal jest "zpt" nawet bardzo zaawansowane, jednak pieniądze psują chęci robienia czegokolwiek.
Co do "paniki instrukcyjnej" u mnie odsetek zainteresowanych czytaniem takich rzeczy jest śladowy.
Moze to dobrze że ludzie dają zarobić innym. Oznaka dobrobytu? :-)

#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 luty 2016 - 14:33

Gdyby nawet jakis serwis chcial mi cos zrobic przy rowerze za darmo, to i tak nie chcialbym, zeby ktos mi dotykal moj rower.

Dobrobyt, czy jego brak, tu akurat nie ma wplywu. Po za tym nie wyobrazam sobie ganiac do serwisu z kazda drobna pierdolka.

Wiekszosc, tak mi sie wydaje, dlubie samemu przy swoich rowerach, bo to po prostu lubimy.

 


  • piotrkol i .Kamil lubią to

#35 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2016 - 15:53

Piszę o zwykłym użytkowniku roweru, takim jakim ja jestem użytkownikiem samochodu. Niektórzy robią tysiące km, uwielbiają to robić a rower to tylko narzędzie.

#36 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 11 luty 2016 - 15:54

Co jest skomplikowane? 105 5800? Zartujesz chyba.,

Tu nie chodzi tylko o samą regulację.

 

W 9 rzędowym łańcuchu spinkę rozepniesz w rekach .  Fajna jest mieć możliwość ściągnąć łańcuch w przygodnym terenie. Skuwanie łańcucha 11 wobec 9 jest trudniejsze.  Ciaśniej upakowana kaseta jest bardziej wrażliwa na wszelkie skrzywienia haka przerzutki. Pewnie jeszcze by się coś znalazło.

 

To nie pieniądze psują i zniechęcają do robienia czego kol wiek. Obecnie gromadzimy taką ilość przedmiotów, że coraz trudniej na wszystkich się znać.

 

Przykładowo do telefonu się nie dotykam i nawet najbardziej banalne naprawy zlecam komuś.



#37 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 12 luty 2016 - 20:17

Odwrócę pytanie. Co Tobie dało przejście na 11-kę. To że pozbyłeś się nowego koła bo nie pasowało pod 105 5800 i ładnie podniosło koszty użytkowania to już wiemy. Dlaczego nie pozostałeś przy 10-ce? 

 

Ja nie jestem entuzjastą 105. 

 

Grupa ta jest zbyt skomplikowana dla bardzo zwykłego amatora, a nie daje prestiżu i wagi ultegry i DA dla bardzo ambitnego projektu roweru.

Na sprzedaży kół Shimano R501, które miałem w Caad straciłem całe 40 zł. Była opcja zostawić je i kupić 105 5700 10sp., ale różnica w cenie między 5700 a 5800 była tak mała, że nawet nie zastanawiałem się nad wyborem. Ultegra to był jednak znacznie wyższy koszt, a nie było w tym czasie żadnych atrakcyjnych ofert sprzedaży Ultegry czy na forum, czy na allegro, olx, itp. 

 

Póki co nie mam ciśnienia na odchudzanie roweru, ale w przyszłości niewykluczone że będę do tego dążył. Czas pokaże. Póki co jeżdżę na czym jeżdżę i jestem z roweru bardzo zadowolony choć jest jedynie ze 105, która może i prestiżowa nie jest, ale jak na moją formę i moje potrzeby spisuje się naprawdę super. Pasujące mi zestopniowanie, a do tego jest totalnie bezawaryjna i bezobsługowa. I oby tak dalej było. 



#38 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 12 luty 2016 - 20:22

Też taki chce ! kolor zajebisty :) fotki też ci się udały :)

 

Nie miałem jakiegoś parcia na markę, model, kolor, ot po prostu trafiło się. Ale to zestawienie czerwonego i czarnego spodobało mi się bardzo w tym rowerze. A jeszcze fajniej by wyglądał z kołami aero 50mm



#39 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 12 luty 2016 - 21:29

rower jak pisałem wcześniej bomba kolorystycznie w punk, nietuzinkowy i przede wszystkim zrobiony pod siebie, na kolejne mody przyjdzie czas też bym widział czarne stożki 50mm.
Co do serwisu to też mam fobie na punkcie sprzętu słyszałem różne opinie ale myślę że chętnie bym spróbował sam serwisować i w ramach nauki myślę o zakupie i założeniu 5800,
muszę skonsultować czy mi tylko podejdzie korba bo z resztą nie widzę problemu do colnago bardziej pasuje campa ale cena i kultura pracy 5800 są mega fajne co prawda nie miałem ale wnioskuje po 6800 którą użytkowałem. 3500 tyle kosztuje delikatnie używane alu+5800 za tą kwotę można ogarnąć 5800 + przyzwoite koła.

#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 luty 2016 - 21:43

Nie miałem jakiegoś parcia na markę, model, kolor, ot po prostu trafiło się. Ale to zestawienie czerwonego i czarnego spodobało mi się bardzo w tym rowerze. A jeszcze fajniej by wyglądał z kołami aero 50mm

Otóż to! Sprinterska rama aż się prosi o takie koła - i to zarówno w sensie wizualnym, jak i funkcjonalnym.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: scott, addict, r2