Szytka + Aero Na Długim Dystansie
#41
Posted 22 February 2016 - 22:26
- patolog, Robert74 and wojtek85 like this
#45
Posted 23 February 2016 - 16:44
Gustavo, ja tam bym polecił Ci poziomki (ale nie do jedzenia, tylko do jazdy ) Ale to taki off-topic.
Przede wszystkim, obręcze na wysokim stożku, to albo będą bardzo ciężkie, albo bardzo delikatne. Aerodynamika przy prędkościach rzędu 25km/h praktycznie nie gra roli. "Delikatności" to chyba nie trzeba komentować..
Szytki.. Właściwie to czemu nie. Wersja pod cross jest wystarczająco odporna i przyczepna (z wyścigowymi może być czasami słabo). Mleczko na małe uszkodzenia, na przecięcie/dużą dziurę zapas. Tak prawdę powiedziawszy wymiana szytki jest szybsza niż opony (szczególnie jak masz na "cement" nie na taśmę). Przy 12atm niosą ładnie, da się ciut zaoszczędzić na Crr. Niższa masa też trochę pomoże.
Licząc energetycznie.. jesteś w stanie zaoszczędzić nawet do 5% mocy (powiedzmy 10W). Czyli trasę pokonasz szybciej o jakieś 3%.. Na 1000km (40h) to będzie ponad godzina, a i zużyjesz mniej "energetyków". W sumie jest o co walczyć.
Z drugiej strony.. Każdą nierówność drogi, nawet najmniejszą, będziesz czuł. I na kierze i na siodełku. Po 1kkm to może trochę "denerwować". Ba, w przypadku odcinków mocno połatanych (albo z ~2cm kamyczków, o zgrozo) możesz zużyć znacznie więcej energii.
W zeszłym roku jechałem "małą" trasę bez osłony (zresztą jak zwykle). Przejechałem się po jakimś szkle (butelki? znicze? czerwone było) i miałem pocięte obie szytki (a tylko jedną na zapas). Wiara w szytki i jazda na niskim ciśnieniu niestety zawiodły. Jakbym miał opony, to skrawki materiału by załatwiły sprawę, przynajmniej dotoczyłbym się do jakiejś cywilizacji z pociągiem. "Dzięki" szytkom zrobiłem sobie spacerek na 5 godzin (przynajmniej dobrze, że mam buty trekingowe).
Planuję na ten rok pewien fajny wyczyn, wraz z supportem (mam nadzieję, że uda się to zorganizować w najbardziej profesjonalny sposób ), droga będzie możliwie jak najwygodniejsza; więc jakakolwiek awaria części nie będzie problemem, bo od razu zostanie naprawiona/wymieniona. Dlatego już teraz staram się dowiadywać, jak można przyspieszyć rower na tej samej mocy, nawet minimalnie
A tak poza tym wyczynem, to nigdy bym nie bawił się w szytki, mega karbonowe koła itd ;> Na co dzień preferuję niezawodność, niż mniejszą wagę.
#46 Gosc_adazz_*
Posted 23 February 2016 - 17:59
Dlatego już teraz staram się dowiadywać, jak można przyspieszyć rower na tej samej mocy, nawet minimalnie
A tak poza tym wyczynem, to nigdy bym nie bawił się w szytki, mega karbonowe koła itd ;> Na co dzień preferuję niezawodność, niż mniejszą wagę.
Pomyślałem sobie jeszcze, że zamiast myśleć o stożkach - które albo będą ciężkie, albo będą delikatne, albo jak trafisz na złą drogę to będą tak sztywne że dość mocno Cię "przetelepie", to może warto pomyśleć o kołach na łożyskach ceramicznych?
Skoro coś chcesz ugrać na kołach, te same waty/moc to może lepiej iść w łożyska ceramiczne, np. w kołach, suporcie itd. w mojej opinii zdecydowanie to przyśpieszy ... lub inaczej, ułatwi znacznie. Warto przemyśleć ....
#48
Posted 23 February 2016 - 19:32
"Save 6 to 9 watts with a standard CeramicSpeed bearing upgrade" CeramicSpeed
#50
Posted 23 February 2016 - 23:11
Dawno temu dla automaniaków był taki konkurs "jazda o kropelce". O łożyskach ceramicznych nikt wtedy nie słyszał. I np do silnika szedł olej o jak najmniejszej lepkości. Z łożysk wymywało się smar zapuszczał olejem. Były oczywiście jeszcze inne triki. Oczywiście inna technika jazdy, a wyniki spalania były zaskakujące. pozdr
#51
Posted 24 February 2016 - 10:24
"Save 6 to 9 watts with a standard CeramicSpeed bearing upgrade" CeramicSpeed
Wiadomo, że nawięcej zyskuje się wg tych, którzy akurat przypadkiem sprzedają te łożyska
Tu bardziej wyważone opinie: http://road.cc/conte...s-pros-and-cons
Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4
#52
Posted 26 February 2016 - 19:01
Dużo większy zysk jest przy lepszych oponach.. Np. GrandPrixTT da "kopa" 2x8W w stosunku do Durano (@29km/h, 100psi). 2.5km/h jest już prawie wymiernym zyskiem (za bicycleRollingResistance)
Główny zysk w szytkach wynika z ich mniejszej masy takich kół, Crr mają porównywalny do najlepszych opon (właściwie to w zbliżonych cenach). Szytki nie wywierają nacisku na ścianki obręczy, na skutek czego mogą być delikatne i lekkie.
A zamiast zastanawiać się nad "bajerami" za kupę kasy.. lepiej tą kasę wrzucić w miernik/trenera. Można zyskać znacznie więcej.
Reply to this topic
Also tagged with one or more of these keywords: szytka, aero, opona, długi, dystans, profil, zestaw
Giełda →
Sprzedam / Oddam / Zamienię →
Komplet Raso Z Zamówienia Forumowego (Roz. M)Started by piotrkol , 18 Feb 2020 raso, komplet, zestaw, ciuchy |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
[Oreo] Szukam Roweru Aero Do Max Przedział 8000 ZłStarted by Fazi , 28 Aug 2019 Aero, Oero, Rower Aero, Triathlon and 2 more... |
|
||
Rowery oraz części →
Koła - części do kół - ogumienie →
Ogumienie →
Nowa Szytka Od Veloflex Servizio / ServiceStarted by Rappid , 06 Jun 2019 veloflex, servizio, service and 1 more... |
|
||
Sponsorzy serwisu →
Rosebikes.pl →
Nowe Koła Karbonowe RoseStarted by paulsen , 14 Dec 2018 koła, lekkie, szosa, karbon and 5 more... |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Cervelo S5 2019 (?)Started by Ciachoorsky , 18 Sep 2018 cervelo, aero, s5, disc |
|