Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne
Nasze NIEszosowe rowerki
#381
Napisano 28 listopad 2016 - 22:09
- mikroos, Pierzak i Cyklo Ziutek lubią to
#382
Napisano 02 grudzień 2016 - 23:11
zarąbisty nic nie zmieniaj
- vuc lubi to
#383
Napisano 04 grudzień 2016 - 19:58
Rok po zmontowaniu szosy przyszedł czas na zmontowanie czegoś w teren na zimę.
Rama: KTM toombstone - rocznik 2008?
Amortyzator: Suntour raidon 120 mm - zrobiony przegląd i pomalowane golenie dolne.
Hamulce: komplet Deore XT BR M-775
tarcze: Avid G3
Koła: zestaw fabryczny DT Swiss M1800SL (Designed for Canyon) wymienione łożyska i zrobiony przegląd bębenka.
Opony: Vittoria saguaro drutowe
Przerzutka tył: SLX
kaseta 11-32 deore lx CS-HG70
Napęd na razie 1x9 a dalej zobaczymy...
#384
Napisano 04 grudzień 2016 - 21:07
Kross Evado 4.0 2012
Oryginalnie wyglądał tak:
Po 3 latach jazdy na góralu 26", głównie po płaskich drogach którejś wiosny zrobiłem 2 razy po 50km i powiedziałem sobie że więcej na górala nie wsiądę na asfalt/szutr. No i tak kupiłem Evado. Przez kolejne 3 lata byłem szczęśliwy, do czasu tegorocznej wycieczki dookoła Tatr, gdzie męcząc się na podjazdach tym prawie 15kg czołgiem (już ze wszystkimi dodatkami), kompani poradzili mi wywalić amorek, nową korbę z zewnętrznymi łożyskami, itp. I się zacząłem zastanawiać, czy go przerabiać czy może kupić szosę. Kupiłem Gianta Defy, a Kross został do wycieczek lajtowych, terenowych.
Wymagał jednak upgradu. I tak, przy okazji odchudzania szosy dostał koła po Giancie jak również leciutki mostek zastępujący zardzewiały pół kilowy kloc, nową karbonową kierownicę, 2 razy lżejsze pedały (oryginalne miały razem pół kilo). Przede wszystkim jednak po doświadczeniach szosowych dostał nowy napęd - 2x10, mix Deore i SLX, zastepujący zużyty 3x9 Deore/Alivio. Sama korba na kwadrat ważyła prawie półtora kilo! Teraz lżejszy o jakieś 1,7kg. Rowerka nie poznałem po zmianach, jaka wygoda, i jak lżej się jeździ, jakiego wigoru nabrał I tylko żałuję, że nie dbałem o niego dobrze, lakier już popękany od trzymania non stop na powietrzu, nie wiem skąd te czarne pręgi się pojawiły nawet :/ Mimo wielu prób wytarcia, nie dają się zetrzeć. Może macie jakiś pomysł na to?..
#385 Gosc_marvelo_*
Napisano 05 grudzień 2016 - 01:00
Sama korba na kwadrat ważyła prawie półtora kilo! Teraz lżejszy o jakieś 1,7kg.
No chyba nie sama, tylko z suportem. Nawet tanie korby za 60 zł z dużymi trekkingowymi zębatkami (48/38/28) ważą góra 1100 g, chyba że siedziała tam korba ze stalowymi ramionami w plastiku, ale to już byłoby przegięcie. Suporty na kwadrat ważą ze śrubami nie więcej niż 400 g.
Jakie masz teraz przełożenia?
Ile ważą te opony?
#386
Napisano 05 grudzień 2016 - 07:46
Przełożenia teraz mam 42/32 i 11/32 z tyłu. Wczesniej mialem 48/38/26 i teraz na zjazdach brakuje mi jednego naprawde twardego przelożenia, ale to może na kilka % tego co jeżdżę glownie po plaskim. Nie moglem znalezc korby 44/32 i dalem sobie spokoj. Nie moge sie nacieszyc prostotą i wygodą 2x10
Naprawde nie wiem czemu korby 3 blatowe sa jeszcze w użyciu. Zbedna komplikacja.
#387 Gosc_marvelo_*
Napisano 05 grudzień 2016 - 23:52
Na płaskie tereny oczywiście wystarczą dwie tarcze, ale już nawet w Bieszczadach chyba bym z trzech blatów nie zrezygnował. Od kilku lat trochę eksploruję te góry na rowerze crossowym, gdzie mam 44/32/22 i kasetę 11-30 (8-ka) i naprawdę doceniam możliwość zrzucenia na najmniejszą w trudnych momentach. Na 32/30 spaliłbym się dużo szybciej np. podjeżdżając na przełęcz Żebrak czy choćby do Bereżnicy Wyżnej od strony Baligrodu, nie mówiąc już o podjazdach terenowych. Z kolei na zjazdach nawet 44/11 to troszkę za mało do osiągania rekordów prędkości. Powyżej 70 km/h nie udawało mi się nigdzie rozkręcić (max. to chyba 68 km/h). Trochę przeszkadzał plecak i niskie (raczej na teren) ciśnienie w kołach, ale mimo wszystko nie lubię tak szybko kręcić i wolałbym nieco twardsze skrajne przełożenie.
Ta najmniejsza zębatka korby w wersji aluminiowej waży około 20 -25g (stalowe do 50 g), niech dojdą jeszcze śruby i gniazda w korbie. W sumie to i tak niewiele. Każda dodatkowa wielka zębatka kasety też przecież swoje waży. Ja w rowerach mtb i turystycznych nie wyobrażam sobie rezygnacji z trzech zębatek korby, zwłaszcza przy starych napędach 7-8 b (a takie mam w tych rowerach).
#388
Napisano 06 grudzień 2016 - 01:11
#389
Napisano 06 grudzień 2016 - 04:45
Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne
Na pierwszy rzut oka pomyślałem, że to ostre koło. Obręcze wyglądają dobrze.
To moja MTB masakra. Giant GSR400, rok produkcji 1997. Zimowe narzędzie tortur:
#390
Napisano 06 grudzień 2016 - 09:30
Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne
Fajna ramka, gdzie dorwałeś? Łańcuch nie jest za luźny? Też poluję na jakąś starą retro szoske i przerobię na OK, tyle że to będzie pseudo, bo z prostymi hakami raczej ciężko.
#391
Napisano 06 grudzień 2016 - 10:41
Pierzak rower kupiłem na allegro. Tylko, że z tego co było w nim zamontowane to wymieniłem od razu. Jedynie rama i koła zostały, ale i tak na wiosnę chce wymienić koła na czarne matowe
Łańcuch faktycznie był za luźny. Przez zabawe ze Skid'zami się poluźmił, ale już poprawiłem
Powiem szczerze, że jak zacząłem szukać po necie to trochę żałowałem, że kupiłem gotowy rower OK. Na planetx.co.uk można kupić fajną ramę retro pod OK/Single Speed, a jak była przecena to sama rama z widelcem kosztowała koło 450 zł i mógłbym na niej złożyć rower z bagażnikiem i błotnikami (otwory w ramie pod montaż).
#392 Gosc_chris1990accent_*
Napisano 06 grudzień 2016 - 22:37
Rower do jeżdzenia po bułki:
http://pokazywarka.pl/2ooun7/
http://pokazywarka.pl/qlvifv/
http://pokazywarka.pl/03d58n/
- ROZMIAR, Pierzak i lupus lubią to
#393
Napisano 06 grudzień 2016 - 22:51
Jakie przełożenie?
#394 Gosc_chris1990accent_*
Napisano 06 grudzień 2016 - 23:05
Nawet mi nie mów Wolę nie wiedzieć.
Prędkośc max 20km/h przy kadencji 150rpm.
Optymalnie 11-16, poniżej 10km/h jedziesz z gracją .
I tak już poszedł pod młotek. SPRZEDANY !
- Greek lubi to
#395
Napisano 06 styczeń 2017 - 10:57
lux malina wewnetrzne prowadzenie linki
#396
Napisano 06 styczeń 2017 - 10:59
... ... ... ... ... ... ... ... ...
#397
Napisano 03 marzec 2017 - 20:48
#398
Napisano 30 kwiecień 2017 - 21:51
- Marcin321 lubi to
#399
Napisano 04 maj 2017 - 08:18
fajne rowerki, myslalem zlozyc sobie takiego na ramie darta, ale doszedlem do wniosku ze wykorzystam swoja Leader Fox. Jestem ciekaw ile waża rowerki ??
#400
Napisano 04 maj 2017 - 14:07
Nowy kolega:
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman