Skoro masz gravela to może tłumaczyć dlaczego nie odczuwasz wielkiej potrzeby odchudzania crossa, dysponujesz drugim, lekkim i sztywnym rowerem na lekki teren, u mnie tą rolę pełni cross.
Nasze NIEszosowe rowerki
#421
Posted 23 August 2017 - 17:06
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#422
Posted 23 August 2017 - 17:17
- od dobrych kilku lat nie mam roweru crossowego
- jeśli ktoś jeżdzi tylko po szosie amortyzator nie ma sensu
- gdy rower crossowy musi/może być jedynym rowerem i ktoś jeżdzi nie tylko po szosie, to -moim zdaniem-
zdecydowanie lepiej mieć zamortyzator niż nie mieć.
#423 Gosc_Nikt Ważny_*
Posted 23 August 2017 - 17:19
Co do widelców crossowych, nawet Suntoury za 300-400 zł praktycznie w ogóle nie tłumią.
Nawet widelec SR Suntour NEX HLO jest wystarczająco dobry do roweru crossowego i jak najbardziej tłumi nierówności, co najlepiej odczuwają nadgarstki. Jedyną jego wadą jest dosyć wysoka waga. Ponadto uważam, że współczesny rower górski z ogromną kasetą i z coraz mniejszymi zębatkami korby, zupełnie nie nadaje się do jazdy miejskiej, a do jazdy turystycznej na dłuższych odległościach tym bardziej. Rower crossowy jest fajny taki jakim jest, a jeśli komuś nie odpowiada amortyzator, to przecież można kupić rower fitness. Uważam, że nie ma fajniejszego i bardziej uniwersalnego roweru, jak właśnie crossowy.
#424 Gosc_Bullet_*
Posted 23 August 2017 - 18:11
A ja jeżdżę po asfalcie góralem na kołach 26 i z amorem Tora Rock Schocka i jest git. Jest to taki ,,asfalt'' że szkoda mi na niego roweru szosowego i jego kół. Poza kwestią wygody jazdy dochodzi aspekt kondycyjny ( 40 km takim rowerem po górkach to jak 80 km szosą po płaskim ) i bezpieczeństwo ( w zimie amortyzator zapewnia stałą styczność ze śniegiem i lodem, czego nie zapewni sztywny widelec ).
- Dari likes this
#425
Posted 23 August 2017 - 19:33
Nawet widelec SR Suntour NEX HLO jest wystarczająco dobry do roweru crossowego i jak najbardziej tłumi nierówności, co najlepiej odczuwają nadgarstki.
Amortyzuje duże nierówności, mniejszych, takich na których najbardziej cierpią nadgarstki, na pewno nie. Tu sprawdza się tłumienie w samej oponie, czyli niskociśnieniowa, najlepiej bezdętkowa opona i niewielkie nierówności czy bruki przestają doskwierać.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#426
Posted 13 October 2017 - 13:08
Wracając do tematu Po KTM przedstawionym w tamtym roku przyszedł czas na następcę. wybór padł na firmę Radon model ZR Team 8.0 z kołami 29" co przy moim wzroście (201cm) okazało się strzałem w 10!. Rower sprawuje się rewelacyjnie i już zapomniałem jak jeździ się na 26"
#427
Posted 17 October 2017 - 07:35
Taka zabawka do lasu (coby się przed zimnem i wiatrem chować)
- yetiunio and cauchy like this
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#428
Posted 17 October 2017 - 18:34
Co to za rama?
#429
Posted 17 October 2017 - 19:43
Co to za rama?
GAVIA
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#430
Posted 11 December 2017 - 15:35
Nowy kolega do tłuczenia po mieście i do pracy. W starym po ok. 20000 km pękła rama przy główce. I tak nieźle jak na podłej jakości alu. Jutro zobaczę jak chodzi niemiecki metal.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#431
Posted 11 December 2017 - 15:38
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
#432
Posted 11 December 2017 - 15:41
Mam długie nożyska i krótki tułów, a na dokładkę zajechane plecy. Znalezienie odpowiedniej ramy graniczy z cudem bo jak podsiodłowa długa to i górna długa. I tak odjąłem jedną podkładkę względem starego mieszczucha
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#433
Posted 23 April 2018 - 18:58
Mój Kross Evado 4.0 2012 po ostatnich zmianach - nowe koła DT Swiss R24 Spline Disc + nowa tarcza narrow wide 42T do korby Deore. Napęd w całości SLX, kaseta 10s 11-36.
To już chyba ostatni rok tej ramy, amorek już nie wyrabia, szkoda mi więcej kasy w niego inwestować. 5 lat mija, kilkadziesiąt tysięcy km.
- stryjek likes this
#434 Gosc_marvelo_*
Posted 06 May 2018 - 20:24
Z dzisiejszego wyścigu w Janowie Lubelskim, mój terenowy wół roboczy, z oponą od traktora z przodu i słynnymi już plastikowymi platformami za 20 zł:
Nawet Cezaremu się spodobał i wskoczył na chwilę na siodełko;-)
Ponieważ nie jestem pro, ani nawet pół-pro, ale wciąż całkiem fit, jechałem dystans FIT. Niestety ktoś prawdopodobnie zerwał taśmę niedaleko startu i sporo ludzi (w tym ja) pojechało początkowy odcinek dwa razy (ze dwa kilometry dodatkowo wyszło, i to dość trudnego odcinka po korzeniach i piachu). Parę minut uciekło i trochę żal do organizatora jest, zwłaszcza że na Mazovii nigdy nie miałem takich przygód, ale i tak jestem zadowolony.
Trasa miejscami dość trudna technicznie (zwłaszcza dla wybierających często ten dystans początkujących) z powodu dużej ilości bardzo suchego piachu i korzeni (wiedziałem co robię, zakładając na przód Black Panther'a 2.35).
#435
Posted 01 July 2018 - 07:59
~11,3 kg mięty ^^ Względem oryginału tylko zmieniłem na IKONy i dętki 29'' na dętki 26''
- mess, cauchy and szosowykolarz like this
#436
Posted 08 September 2018 - 12:43
- cauchy likes this
#437
Posted 09 September 2018 - 09:03
#438
Posted 21 September 2018 - 20:01
Zmiany:
- mocno obniżony kokpit, mostek 120mm zamiast 105mm, kierownica 550mm zamiast 580mm
- wyrzucona przednia przerzutka, zębatka narrow-wide 36T
- błotniki
- pedały PD-M324 przełożone ze starej kozy
- sztyca 400mm, bo akurat była na stanie a oryginał był na limicie
- smar w sterach bo producent zapomniał
- poprawnie skręcona tylna piasta
Rower jak marzenie, stalowa rama jest genialna jeżeli chodzi o komfort jazdy po mieście, trudno to nawet opisać - zupełnie inne odczucia niż od założenia szerszych opon.
To mój pierwszy rower bez przedniej przerzutki i muszę przyznać że to bardzo wygodne.
Bałem się trochę stopniowania 9-tkowej kasety 11-32 ale jest ok, zakres też wystarczający.
Manetka Alivio + zmieniarka Deore działa zaskakująco dobrze.
Hamulce bez szału, bez porównania do hydraulicznej Ultegry, ale powoli się docierają i jest coraz lepiej.
Na razie przejechane nieco ponad 300km, zobaczymy jak będzie po całym sezonie.
Jak będę robił serwis hampli to skrócę też przewody, teraz leń zwyciężył.
- cauchy, ortogonalny and szosowykolarz like this
#439
Posted 21 September 2018 - 22:43
Przerzutka jest ze sprzęgłem?
#440
Posted 22 September 2018 - 01:05
Fajna ta koza ... sam się zastanawiam czasem nad jakąś - właśnie - kozą - do dojazdów do biura. Może by tak tego Jamisa przy jakiejś okazji sobie zapodać.