Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze NIEszosowe rowerki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
743 odpowiedzi w tym temacie

#461 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 październik 2018 - 20:11

Takiego potworka ostatnio spłodziłem:

 

DSCF2707J_qwphssq.jpg

DSCF2709J_qwphssx.jpg

DSCF2711J_qwphsse.jpg

DSCF2714J_qwphwrp.jpg

Pomimo ciężkiej, stalowej ramy (notabene kupionej jako nowa na allegro za 60 zł z widelcem i sterami, kolor mi się spodobał), cały rower z pełnym wyposażeniem do jazdy (nawet z pompką i dętką w sakiewce) waży 14,64 kg, co w porównaniu do miejskich Batavusów czy Gazeleli z przekładniami w piaście i tak jest niezłym wynikiem. Tutaj mam szeroką rozpiętość biegów (3x7, 42/34/24, 11-28), brak wkurzającego torpeda czy równie przykrych i ciężkich hamulców rolkowych. Dętkę z tyłu mogę wymienić w 5 minut.

Jako gotowy rower na tej ramie można kupić coś takiego: https://portrowerowy...-firenze-white

Nie wiem, czy to ma coś wspólnego z włoską firmą z historią, ale w zasadzie nie ma to dla mnie znaczenia. Sama rama ważyła coś sporo ponad 3 kg, widelec około 900g (dokładnie już nie pamiętam), w każdym razie gdy się robi z kiepskiej stali trzeba robić grube ścianki, ale przynajmniej rama jest wystarczająco sztywna i stabilna i raczej się nie złoży pod moimi 60 kg.

Koncepcja zrodziła się trochę z potrzeby (bo chciałem mieć w końcu normalny rower użytkowy, na zakupy, z pełnymi błotnikami, bagażnikiem i obowiązkową stopką), a trochę z pasji tworzenia. Trochę części się walało po garażu, parę dokupiłem jako nowe (np. nowa przednia przerzutka Nexave za 10 zł, nowe manetki ST-EF28 za niecałe 50 zł, nowa piasta Deore przód za 30 zł). Tylna przerzutka znaleziona na złomowisku, pan położył na wagę i zainkasował 4 zł, a praktycznie zero luzów, nawet kółeczka zdrowe.

Rower składany w całości samodzielnie, włącznie z kołami, więc satysfakcja podwójna.

Najlepsza jest ta stopka (regulowana, Ursus) - jaka to wygoda, gdy roweru nie trzeba o nic opierać. No i damska rama też bardzo wygodna, bo można sobie przełożyć nogę nawet gdy na bagażniku coś dużego. I nigdy nie zaczepiam o nic kolanem, co mi się w innych ramach czasem zdarza (taki mam sposób pedałowania, że kolana mi idą do środka). Naprawdę nie żałuję ani jednej wydanej na ten projekt złotówki, zwłaszcza że rower bardzo fajnie się prowadzi, a realne średnie prędkości w trasie (zrobiłem z ciekawości kilka razy trasy 30-50 km) wychodzą mi 2-3 km/h wolniej od szosówki. Na początku jeździłem bez rogów, ale jednak to zupełnie nie to, zwłaszcza w trasy. Rogi na prostej kierze muszą być i basta. Aha, gripy własnej roboty - piankowe obszyte prawdziwą skórą. Naprawdę super wygodne.

Może będziecie się śmiać, ale podam pełną specyfikację, a co. Kocham to dziecko jak wszystkie inne (oczywiście też składane, żaden z półki sklepowej).

 

Rama: stal, z naklejką Dancelli.

Widelec: stal, 1 cal, gwint

Piasta przód: Deore

Piasta tył: Alivio

Obręcz przód: Sunrims CR18 (32H)

Obręcz tył: Rigida Chrina, podwójnie oczkowana (32H)

Szprychy przód: cieniowane, chromowane Berg 2-1,6-2, nyple mosiężne

Szprychy tył: CNspokes, nierdzewne, nyple aluminiowe CN

Opony: Schwalbe Fast Fred Light, drutowe, pasek odblaskowy (około 500g sztuka)

Dętki: jakieś zwykle

Kierownica: Zoom, aluminiowa

Rogi: długie, typu L-bend

Mostek: stal, chyba ITM

Korby: jakiś stary Altus 42/34/24, trochę już wysłużone w góralu

Pedały: aluminiowe XLC

Suport: Neco, łożyska maszynowe, miski stalowe

Łańcuch: Sunrace

Kaseta: Shimano 11-28 (starsza, nienawiercana)

Przerzutka tył: Deore

Przerzutka przód: Nexave

Klamkomanetki: Shimano ST-EF28 (jedna czarna, jedna srebrna)

Sztyca: Kalloy Uno

Siodełko: IXS, pręty Cr-Mo/Ti

Hamulce: Tektro

Błotniki: Orion, plastikowe

Stopka: Ursus, aluminiowa, regulowana

Bagażnik: jakiś najtańszy drutowy za 20 zł

 

 

 

 

 

 

 

 



#462 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2018 - 19:20

maszyna na przyszły sezon - Scott Spark RC 900 World Cup 2019

 

Dwa dni jazdy za mną, mogę coś więcej napisać :) jest tłusto :D

 

czepiam się:

- korba 175mm

- blat 32z

- koła alu (na szczęście 25mm wewn)

- mam problem z zamontowaniem bolta na tej kierownicy,

 

To drugie spoko, zmienię przy pierwszej okazji, ale z korba trochę jednak będę się mordował :) Koła chociaż mogły być lepsze, to absolutnie złe nie są. Uchwyt do bolta planuje dodrukować w 3d :)

 

Detek już nie ma, bardzo ładnie sie uszczelniło. Wstępne ważenie 10.5kg z pedałami, koszykiem, oraz zamontowanym boltem.

 

44362674-1393495540783230-62384922242423

44375412-325152854734392-416945589620572

po-jezdzie.jpg

44322739-1973786116253691-55540655933693

44358207-248965522637066-178298721115570

 

SuperFly zostaje również :)



#463 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2018 - 19:44

Ładny szerszeń :) 175mm toż w sam raz :)

#464 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 20 październik 2018 - 20:02

W mtb chyba nie ma w ogole korb 172,5? Czy masz na mysli, ze wolalbys 170? Co do uchwytu na licznik, to sa fajne montowane do kapsla sterow. Ze zdjec nie widze czy tam jest normalny kapsel i to rozwiazanie zadziala. Kola w sumie w porzadku wygladaja. W gory pewnie jeszcze droper by sie przydal. Super maszyna. :)
  • sirkozi lubi to

#465 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 październik 2018 - 20:41

trochę się kable pętają za długie, ale po końcowych ustawieniach warto je poprzycinać choćby dla wyglądu, jak się tyle kasy pcha w sprzęt.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#466 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 październik 2018 - 21:01

@SPIKE No kabli sporo, ale za długie to bym powiedział przedni hamulec i kontrola amora, reszta jest ok. Da się przeżyć.

 

@cauchy @sirkozi - zdecydowanie bym wolał 170, oczywiście najlepiej 172.5 :D aż sprawdzę, co mam w superfly. Top cap niestety niestandardowy, już k-force oglądałem. Ogarnę w drukarce 3d jak kolega do Madonki :D

 

Odczucia odnośnie kół zaskakująco pozytywne, już je na straty spisywałem a tu miła niespodzianka.



#467 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 październik 2018 - 13:24

@mess - bardzo fajny MTB, gratulacje! Teraz musisz tylko zmienić ciuchy żeby pasowały do roweru ;)

 

Dodam jeszcze że bardzo podobają mi się zdjęcia są z pleneru, gdzie rower jest lekko ubłocony - tylko gdzie znalazłeś ten górski strumień na Mazowszu?

 

Ciekawe co piszesz o tych kołach, coraz bardziej przekonuje się, że waga kół w katalogu a realne odczucia to dwie zupełnie odrębne kwestie. Chyba za dużo zmiennych: opony, ciśnienie, dętki/mleko, zaplot/szprychy, ciężar obręczy/nypli vs. ciężar piast, jakość łożysk itp.

 

No i wpadnij na Kabaty, "world cup" to nie jest ale masz do poprawienia czasy na singlach ;)



#468 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 październik 2018 - 13:48

chyba nigdy na Kabatach nie byłem inaczej niż przejazdem :D

 

Co do miejsca, to Świder :)

 

W Warszawie da sie pojeździć fajnie na rowerze MTB, serio

 

swider2.jpg

 

 



#469 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 październik 2018 - 00:05

Dawaj traske dookola lasu, fajna jest, dużo krzaczorów, ok 20km :)

A ten tor w jarze w lesie to jest jeszcze uczeszczany? Czy juz nie? Ostatnio jak bylem to wygladalo to tak jakby ktos sie mocno napracowal i zostawil to na pastwe losu.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

#470 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 13 grudzień 2018 - 18:12

9fti8l.jpg


  • cauchy lubi to

#471 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 styczeń 2019 - 22:48

Hejka, ktoś ujeżdża Furius Fredy na crossowym rowerze? Zamierzam zmienić Marathon Mondial 1.4 na te opony 2.0 

Ew. może coś węższego, 1.75-1.9? Chcę móc trochę pewnie w terenie się poruszać, gdzie Marathony tak se radzą.. 



#472 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 styczeń 2019 - 00:44

DSCF2231J_qrshews.jpg

 

DSCF1985J_qrsqeqh.jpg

https://szosa.org/to...ane-bieszczady/

Mam jedną taką oponę w crossie, na przednim kole. Mieści mi się akurat w widelcu i jest jeszcze trochę luzu. Z tyłu już nie wchodzi.

Kupiłem kiedyś używaną w dobrym stanie za ułamek ceny nowej. Mi chodziło głównie o poprawę amortyzacji, w dodatku wyższy profil opony z przodu niż z tyłu uspokaja trochę prowadzenie roweru, zwłaszcza na  zjazdach. Kilka razy zaliczyła już Bieszczady i ani razu nie złapałem gumy, a nie raz musiała stawiać czoło ostrym skałom i szutrom. Moim zdaniem są to bardziej odporne opony niż się może wydawać, przyczepność na suchym też jest niezła, ale nie wolno przesadzić z ciśnieniem, bo wtedy za bardzo podskakuje i pływa nawet na szutrówce. Optimum na teren to gdzieś około 1.8-1.9 bara (na szerszej obręczy może nawet mniej). Wtedy ładnie pochłania drgania, choć jest to jednak opona węższa niż nominalne 2 cale (realnie około 45 mm na obręczy SunRims CR18). Na asfalcie toczy się bajecznie lekko i cicho, z charakterystycznym dla super lekkich opon "pustym" odgłosem. Czuć, że mieszanka jest miękka i klei się na zakrętach, pozwalając na duże przechyły. Na tylnym kole jednak chyba zbyt długo by nie pożyła.

Waga mojego egzemplarza to około 380 g (w środku było trochę zaschniętego mleka, i chyba nie wszystko udało mi się usunąć, więc pewnie coś tam jeszcze by zeszło). Używam z lekką trekkingową dętką Kenda o wadze 120 g (jakiś mniejszy wymiar, więc trochę rozdmuchana ponad rozmiar, ale jak wspomniałem, ani razu nie przebiłem ani nie dobiłem na kamieniach).

Oponę dosyć ciężko było założyć na obręcz, pewnie dlatego, że to TubelessEasy  Bez łyżek nie dało rady, a np. CrossRide

Continentala (700x42) wchodzą bez najmniejszego wysiłku.

 

Jak wspomniałem, dla mnie najbardziej odczuwalna jest różnica w komforcie i odporności na dobicie na kamieniach. Ten 1 cm wysokości profilu opony więcej, w porównaniu do opon 35 mm, naprawdę czuć.

Na mokrych skałach, błocie trzeba uważać, ale w suchych warunkach trzymają lepiej niż może sugerować ich minimalistyczny bieżnik.

 

 

 


  • cauchy lubi to

#473 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2019 - 08:56

Dzięki za uwagi

#474 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2019 - 14:04

Dawaj traske dookola lasu, fajna jest, dużo krzaczorów, ok 20km :)

A ten tor w jarze w lesie to jest jeszcze uczeszczany? Czy juz nie? Ostatnio jak bylem to wygladalo to tak jakby ktos sie mocno napracowal i zostawil to na pastwe losu.

3ebe6eb9ab4259c1e9b18092b32184ac.jpg
1e914fa44497af05fa9ee6371ad8f6bf.jpg

 

gdzie to?
 



#475 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2019 - 16:58

Mniej więcej tu:

2019-01-06-16-53-53.jpg

 

Dojeżdżasz relaksową do lasu, jedziesz do środka tą szeroką wygodną ścieżką i jedziesz ze 200m do początku ścieżki zdrowia i skręcasz w lewo tam gdzie jest znak zakaz rowerów :) jedziesz tam kawałek i gdzieś tam jest ścieżka w głąb lasu, która prowadzi do tego jaru. Ja tam sie dobrze nie orientuję bo byłem ze 3-4 razy w życiu tylko, ale no widać było, że ktoś tam poświęcił dużo czasu i energii żeby utrzymać ten teren pod rower i nawet jakiegoś machera widziałem co ćwiczy podjeżdżanie i zjeżdżanie. Ja tam nie mam co robić, za ciężki teren dla mnie :)



#476 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2019 - 18:53

akurat Kabaty jakoś omijałem do tej pory, kilka razy byłem, ale nic tam nie znalazłem czego bym nie miał bliżej lub co by mnie miało przyciągnąć.

 

natomiast w temacie <3

 

1.jpg


  • Marcin321, stryjek i cauchy lubią to

#477 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 06 styczeń 2019 - 23:09

Hejka, ktoś ujeżdża Furius Fredy na crossowym rowerze? Zamierzam zmienić Marathon Mondial 1.4 na te opony 2.0
Ew. może coś węższego, 1.75-1.9? Chcę móc trochę pewnie w terenie się poruszać, gdzie Marathony tak se radzą..


FF to bardzo lekka opona. Jeżdżący mtb nazywają takie "szmata". Ze względu na grubość samej opony, wielkość bieżnika oraz odporność na przebicia.
Opony Schwalbe w najwyższych wersjach mają bardzo nietrwałą mieszankę- poprawa przyczepności kosztem żywotności.

#478 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2019 - 23:19

Już sobie wiecej poczytałem i nie wiem co brac... ideałem bylby RaceKing 1.8 ale takiego nie ma :(

#479 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 07 styczeń 2019 - 08:16

Maxxis Rambler nie jest zła, ale ma 40 mm szerokości. Wagowo -w wersji 120 TPI-  też wypada  nie najgorzej.



#480 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 styczeń 2019 - 09:49

wygląda super, ale nie dam 200zł za oponę, no niestety :( 100-120 max