Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze NIEszosowe rowerki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
743 odpowiedzi w tym temacie

#501 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 13 luty 2019 - 22:01

58

Mega fajna maszyna, trochę klocowaty, ale nie zależy mi na wadze akurat. Na zdjęciu z krótkim wspornikiem 110 na próbę. Śmiesznie to wygląda, ale prowadzi się lepiej. Dołączona grafika

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


  • Born Ready lubi to

#502 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 14 luty 2019 - 08:50

Przede wszystkim podoba mi się on wizualnie, ale i w tamtej cenie (którą mogłem mieć) wyszedłby bardzo dobrze na tym osprzęcie. Trochę żałuję, ale jednak bardziej plułbym sobie w brodę, gdybym musiał szukać mu nowego właściciela niedługo po zakupie przez zbyt mały rozmiar. 

 

Świetne malowanie moim zdaniem. 


  • admsk lubi to

#503 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 14 luty 2019 - 09:13

Zgadzam się, BMC bardzo mi się podobają. Nie wiem co w tym egzemplarzu jest takiego, że pomimo sporego rozmiaru jest poprostu zgrabny. Zapewne kąty nadają mu "rasowości". Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#504 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 luty 2019 - 14:00

Ej panowie czemu nie powiedzieliscie że te AT 42 to nie są 42 tylko 38? :P Założyłem i już zostaną, ale kurna 4mm to gruby błąd i komuś komu zależy na szerokości może się zawieść. Waga 450g. Rower w sumie lżejszy o ćwierć kilo i to na kołach. To tak dla przyszlosci piszę ;)



#505 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2019 - 23:53



Do 100 zł za sztukę kupisz obecnie zwijane Continental AT Ride 700x42 (wyglądają tak samo jak moje CrossRide, zmienili chyba tylko nazwę).

Jak widać, szerokość też pozostała ta sama, czyli znacznie mniejsza od deklarowanej.

DSCF1150J_qwsxshn.jpg

O CrossRide już kiedyś pisałem, ale to było dość dawno: https://szosa.org/to...łoto-etc/page-3

Moje ważyły nawet mniej: 410g i 433g.

Tak czy inaczej, są to naprawdę fajne opony.



#506 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 luty 2019 - 16:58

Pojeżdżone, jestem zadowolony, na asfalcie gorzej, w terenie lepiej, czego można się było spodziewać (vs marathon mondial). Zupełnie inna trakcja i jazda po wertepach, lepsza amortyzacja.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#507 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 16 luty 2019 - 17:35

Czy zrezygnowałeś z zakupu Epica?



#508 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 luty 2019 - 22:38

Ten z olxa juz zniknal a nie mialem jak go obadac, a w hiszpanii okazalo sie ze maja blad na stronie i go jednak nie maja :( tak wiec wyglada na to ze ten sezon jeszcze sie przekulam na staruszku krossie

#509 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 marzec 2019 - 16:19

A jednak mam nowy rowerek - Epic Hardtail Comp Carbon World Cup 2017 :) Wziąłem tego z Olx, ale okazało się, że trochę rzeczy trzeba było naprawić, sporo też wymieniłem pod siebie. Na dzień dobry korba do zmiany bo gruchotało w środku tak jakby kamieni nawrzucał a zębatka już płetwy rekina (po roku użytkowania), szprychy do ustawienia w tym jedna do wymiany, łożyska piast do wymiany, sztyca na złom, kierownica na złom, łańcuch na złom, przedni zacisk koła na złom. Napęd zmieniłem pod siebie na 1x11, 11-36 Sunrace, korba SLX 38T (ledwie sie zmieściła, na granicy, 2mm od ramy), nowy zacisk koła, karbonowa kiera, lekka alu sztyca Accent, nowa klamka SLX hamulca tylnego, manetka SLX M7000, przerzutka XT M8000 GS, nowy łańcuch, nowe opony Kenda 1.9" 46mm bo nie chciałem tych 2.2" 55mm balonów, lekkie dętki, ulubione siodło Gianta. Całościowa regulacja i smarowanie. Efekt jak niżej na zdjęciach, 800g lżej i w kieszeni dodatkowo 1650zł lżej :/ Ale i tak suma sumarum wyszło sporo taniej niż gdybym kupował nowy i zmieniał pod siebie. 
 
 
Waga:
przednie koło - 1715g
tylne koło - 2275g
cały rower - 9.92kg
+pedały, licznik, koszyk - 10.36kg
 
chciałbym - lepsze koła, może w przyszłym roku, i manetkę do blokady amorka choć nie wiem czy z tym problemów nie będzie jak tak czytam na sieci.
 
Wrażenia z jazdy - kompletnie inna liga niż mój staruszek Kross :) nareszcie czuję, że mam amortyzator! pochowane kable, schludny kokpit, cicha piasta, wybieranie nierówności przez opony - super. O dziwo mimo sportowej geometrii ramy (nie znam się aż tak dobrze na MTB), mam nieco wygodniejszą pozycję na nim niż na Krossie. Zdecydowałem się na manetkę i klamkę na Ispec II i nie wiem czy nie będę żałował. Po pierwsze nie jest to tak wygodne rozwiązanie jak osobna klamka i manetka (chciałbym odsunąć manetkę w lewo kilka mm a się już nie da), po drugie nie zwróciłem uwagi, ale nie ma znacznika biegu, a zawsze lubiłem patrzyć na ten czerwony pasek, wiedzieć gdzie jestem. Mam nadzieję, że sprzęt kilka lat posłuży :)
 
 
IMG-3095.jpg
 
IMG-3103.jpg
 
IMG-3122.jpg
 
IMG-3124.jpg
 
IMG-3105.jpg
 
IMG-3111.jpg
 
IMG-3098.jpg
 
IMG-3099.jpg
 
IMG-3114.jpg
 
IMG-3117.jpg

 



#510 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 12 marzec 2019 - 18:24

W opisie roweru jest "Custom Reba RL". Wiesz na czym polega to Custom? W zwykłej Rebie, żeby dodać blokadę trzeba wymienić cały tłumik. Z tego co pamiętam kosztuje to kilkaset zł.

 

A, i co to jest za zębatka?



#511 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 marzec 2019 - 18:34

tego się obawiałem :( szkoda, chyba sobie daruję.. nie mam pojęcia co ten cuśtom oznacza, ważne że amorek lekki i działa :)

 

zębatka jedyna jaka była dostępna na allegro BCD 96 38T. Ogólnie to bida. A jak coś markowego to kosztuje tyle co cała kobra. Bardzo chciałem oryginalną shimano, ale nie ma. 36t max. Ta ledwie weszła. Jakiś chinol pewnie :) W ogóle jednak napęd 1x10 fajniej chodzi, takie mam wrażenie, tzn ten chałupniczy co se sam zrobiłem w Krossie. 



#512 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 kwiecień 2019 - 19:02

Ok już wiem czemu w MTB nie ma zwykle większych zębatek narrow niż 36T - bo i tak ciężej się jedzie na balonach niż nawet na oponach 42mm :) sam sie teraz zastanawiam nad zmianą 38T na 36.

I ostatnia zmiana - tak jak się obawiałem nie przyzwyczaiłem się do ispeca i kupiłem manetke XT na obejmę z monitorkiem. Mogę wreszcie ustawić klamke i manetke tak jak chcę. Poza tym zauważyłem, że dedykowana manetka do przerzutki działa lepiej niż inna kompatybilna. Tzn XT do XT, SLX do SLX, 105 do 105, DA do DA. Miałem takie kombinacje:
- 105 manetka i przerzutka - działalo bezbłędnie
- 105 manetka i przerzutka DA 9000 - działalo, ale to już nie było to, trybiło przy zmianach biegów, albo w górze albo w dole
- SLX przerzutka i manetka, 10s - działa jak złoto, po 2.5 roku raz tylko przegląd po zmianie kasety, nic nie trybi, zmienia sie lekko i natychmiast
- XT przerzutka i manetka SLX jak sobie złożyłem - tak sobie. Tzn działa ale trybi, jak wyregulowalem w dole, to trybilo w gorze i odwrotnie
- XT przerzutka i manetka działa znacznie lepiej, bardziej zdecydowany klik i biegi szybciej wchodzą, czasem tylko cos zatrybi na sprzęgle. Moglbym sie tylko czepic ciezkiego zrzucania na mniejsze zębatki, ale ujdzie

No i monitorek jest cool :)
778c6c37e621dd2e44eddfe1a4413f78.jpg

#513 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 kwiecień 2019 - 19:07

Lepsza manetka z gorszą przerzutką działają praktycznie tak samo.

 

Lepsza przerzutka z gorszą manetką przeważnie działają gorzej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#514 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2019 - 21:50

Przerzutka XT (RD-M771 GS) działa bardzo dobrze ze starą manetką Altus A10 na kasecie 7rz. Nawet gdy kaseta jest w stanie agonalnym (igiełki), a kółka w przerzutce już prawie nie mają zębów, wciąż da się całkiem sprawnie zmieniać biegi, lepiej niż ze współczesną przerzutką Altus, która już po paru miesiącach ma większe luzy niż XT po 10 latach.

 



#515 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 maj 2019 - 19:35

Nowy rower szanownej małżonki, więcej szukania niż się spodziewałem. Musiał mieć turystyczną geometrię a jednocześnie nie być klockiem na altusie, do tego odpadały damskie kolory.

ce3eaa2cca456465c4345a03641288b4.jpg

Cube Nature SL 2019, sprzęt ze średniej półki, ale muszę przyznać że rower złożony bez zastrzeżeń. Najważniejsze że wygodny i właścicielka nie marudzi :)

Jak dojdzie tarcza 34T NW od chińczyka to wyleci przednia zmieniarka.

#516 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2019 - 23:20

Jak dojdzie tarcza 34T NW od chińczyka to wyleci przednia zmieniarka.

I popsujesz dobry, uniwersalny rower.



#517 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 19 maj 2019 - 10:19

Na Mazowsze to bez różnicy.



#518 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 maj 2019 - 22:12

34t? Nie za mało w takim rowerze?

#519 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 maj 2019 - 11:06

Jak będzie jeździć po takim piachu jak na zdjęciu to raczej w sam raz ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#520 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 maj 2019 - 12:05

Małżonka jeździ raczej turystycznie ale kadencję trzyma elegancko więc 34T spokojnie wystarczy.