Nasze NIEszosowe rowerki
#521
Napisano 18 czerwiec 2019 - 06:36
Jestem też na etapie wyrzucania dętek i zalewania mlekiem, jedno koło już zrobiłem, drugie czeka na chwilę wolnego czasu:)
- Marcin321 lubi to
#522
Napisano 18 czerwiec 2019 - 07:55
Co tak na raty rozkładasz wyrzucanie dętek, aż tak krucho z czasem? Miałeś to w niedzielę zrobić
Opony to wersja SK RF738-GKSK-D (tylko ta wersja jest z brązowym brzegiem, 38c i TLC)? Na wadze widzę ważą 380g to albo 40g lżej od tego co producent podaje, albo to są inne opony. Ja bym chyba poprzestał na wywaleniu tych ciężkich dętek, oklejeniu taśmą felgi (i wstawieniu wentyla) no i zalaniu fabrycznych WTB Riddler'ów, aczkolwiek jeśli po wymianie wyszedłeś na zero to zysk rzędu stówy gramów na koło (na oponach) jest nie do pogardzenia.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#523
Napisano 18 czerwiec 2019 - 08:09
Co tak na raty rozkładasz wyrzucanie dętek, aż tak krucho z czasem? Miałeś to w niedzielę zrobić
Opony to wersja SK RF738-GKSK-D (tylko ta wersja jest z brązowym brzegiem, 38c i TLC)? Na wadze widzę ważą 380g to albo 40g lżej od tego co producent podaje, albo to są inne opony. Ja bym chyba poprzestał na wywaleniu tych ciężkich dętek, oklejeniu taśmą felgi (i wstawieniu wentyla) no i zalaniu fabrycznych WTB Riddler'ów, aczkolwiek jeśli po wymianie wyszedłeś na zero to zysk rzędu stówy gramów na koło (na oponach) jest nie do pogardzenia.
Zamiast tego pojechałem na rower a później już mi się nie chciało
Opony to raczej te, sprawdzę wieczorem.
Co do samych opon to panaracery miałem więc zrobiłem szybka podmiankę, test i okazało się że jest lżej ciszej, do tego lepiej się toczą więc zostały, a WTB sprzedałem jako prawie nowe, za te same pieniądze za które kupiłem gravelkingi.
Panaracera kupiłem też jako zdjęte z nowego roweru bo pierwszy plan był na zakup speca diverge na slikach i natychmiastowej podmiany
Dobrze że to przemyślałem i zaczekałem na krossa.
#524
Napisano 18 czerwiec 2019 - 08:45
I gicio, niech się dobrze toczy
- stryjek lubi to
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#525
#526
Napisano 27 czerwiec 2019 - 16:35
Ile waży? Jakie koła?
#527
Napisano 27 czerwiec 2019 - 21:12
#529 Gosc_tobo_*
Napisano 28 czerwiec 2019 - 09:19
Widzę zawody raczej w obszarze niegórskim i raczej niewymagającym pełnego zawieszenia.
Jeździsz szosą więc komfort raczej nie jest Ci bardzo potrzebny
Czy rower z pełnym zawieszeniem nie upośledzał Cię ww takich warunkach?
#530
Napisano 28 czerwiec 2019 - 10:47
mit, że full tylko w góry dalej funkcjonuje
@tobo, ani trochę. Na fullu mogę dalej znacznie płynniej kręcić po wszystkich nierównościach, do tego w razie czego mam regulacje skoku z manetki na przod + tył. To co ma Ci dać full w górach, to przyczepność na zjazdach przede wszystkim. Natomiast w płaskim terenie umożliwia Ci płynniejszą jazde przez cały wyścig. Komfort jest zawsze potrzebny, serio, walka z nierówną nawierzchnią pochłania mnóstwo energii na 2h gonce w płaskim terenie, gdzie te 2h ciśniesz na mocno non stop bo zjazdów nima oszczędzasz plecy, masz lepszy rytm, znacznie mniej podnosisz dupę z siodła... Oczywiście zapewne zależy też sporo od zawieszenia, ale ten rower akurat jest naprawdę świetny na wyścigi, jeżdżę cały czas na w pełni odblokowanym skoku i działa to magicznie.
- ROZMIAR lubi to
#531
Napisano 28 czerwiec 2019 - 10:51
Oj nie wiem, zawieszenie zżera sporo energii, z drugiej strony Ty na niedomiar mocy nie narzekasz, to możesz część z niej przeznaczyć na straty w zawieszeniu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#532
Napisano 28 czerwiec 2019 - 11:24
U mnie w okolicy organizowane są lokalne wyścigi przełajowe po lasach, które trwają około 45-60 minut. Trasa zróżnicowana: krótkie podjazdy,krótkie zjazdy, piach, błoto, i wyboje. Nie potrzeby schodzenia z roweru i podbiegania. Fakt zawody są rozgrywane zimą więc wszystko jest lekko twardsze, ale na rowerach przełajowych notuje się zdecydowanie lepsze czasy niż na MTB'kach, a co dopiero mówić o fullach.
Było już od groma testów na youtube, gdzie sztywniak i tak wyprzedzał fulle. A ty porównywałeś swoje przejazdy?
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#533 Gosc_tobo_*
Napisano 28 czerwiec 2019 - 12:10
Oj nie wiem, zawieszenie zżera sporo energii, z drugiej strony Ty na niedomiar mocy nie narzekasz, to możesz część z niej przeznaczyć na straty w zawieszeniu.
Zależy od systemu i dampera. Mój obecny jest bardzo odporny na ugięcie przy pedałowaniu.
#534
Napisano 28 czerwiec 2019 - 12:11
@prozor tak jak pisałem, myślę, że dużo tu zależy do zawieszenia, zarówno konstrukcji jak i samej amortyzacji. Anthem z 2009, który miał naprawdę fajne zawieszenie na maratony, nie jest w ogóle porównywalny z tym sparkiem. Tam czułem kiedy bujało, kiedy moc uciekała, tutaj to jest jakiś cheat. Na stojąco ciśne hopki na odblokowanym i wszystko idzie w koła, przez pierwszy miesiąc nie mogłem uwierzyć w swoje odczucia dlatego właśnie nikomu nie polecam tego roweru ;P
@chikuszou tam gdzie mogłem to tak, ale to i kwestia przygotowania. HT jest fajne, ma swoje plusy, ale jak mam wybrać jeden typ, to wolę dobrego fulla. Niestety dobry full kosztuje kupe golda w porównaniu do dobrego HT. Za cenę dobrego HT nie kupisz podobnej jakości fulla. Ten szpark natomiast z bidonem jest w podobnej wadze co poprzedni ht bez bidonu.
Na szczęście każdy może jeździć na czym chce ja swoje zdanie wyraziłem, i szanuję, że ktoś może mieć odmienne
co do przełajów np w takim poland bike, wiadomo, rider też musi być, ale Ci co startowali na przełajach do tej pory, nie mieli absolutnie żadnych szans z mtb.
EDIT: o tobo mnie ubiegł
#535
Napisano 28 czerwiec 2019 - 13:41
Nie mniej rower mega fajny, nie ukrywam, że sam chciałbym kiedyś taki sprzęcik .
Powiedz tylko czy często trzeba zaglądać do łożysk? Bo niby według producentów, łożyska przy zawiasie trzeba serwisować co około 60 godzin jazdy. Wiadomo wszystko zależy od tego w jakich warunkach się jeździ.
- mess lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#536
Napisano 28 czerwiec 2019 - 13:45
a tam dużo gadać, wystarczy spojrzeć ile w tym roku Mess komów nabił na tym rowerze
mi ten spark się strasznie podoba ale po bułki do sklepu wolę HT
- mess lubi to
#537 Gosc_tobo_*
Napisano 28 czerwiec 2019 - 13:56
Nie mniej rower mega fajny, nie ukrywam, że sam chciałbym kiedyś taki sprzęcik .
Powiedz tylko czy często trzeba zaglądać do łożysk? Bo niby według producentów, łożyska przy zawiasie trzeba serwisować co około 60 godzin jazdy. Wiadomo wszystko zależy od tego w jakich warunkach się jeździ.
Łożyska stosowane przez wiekszość producentów rowerów są nieodpowiednie do tego celu. Enduro robi łożyska max, bez koszyka, calkowicie wypełnione kulkami.
Marin stosował kiedyś łożyska stosowane w przemyśle lotniczym przeznaczone do ruchu o wąskim zakresie kątowym.
#538
Napisano 28 czerwiec 2019 - 14:00
Nie mniej rower mega fajny, nie ukrywam, że sam chciałbym kiedyś taki sprzęcik .
Powiedz tylko czy często trzeba zaglądać do łożysk? Bo niby według producentów, łożyska przy zawiasie trzeba serwisować co około 60 godzin jazdy. Wiadomo wszystko zależy od tego w jakich warunkach się jeździ.
wiesz co, pierwszy raz po 1800km zajrzałem, w marcu po jeździe w zimie - serwis powiedział, że nigdy by się nie spodziewał, że ten rower w zimę jeździł. Tutaj też większość to łożyska ślizgowe jak dobrze pamiętam, tłumaczył mi, że spoko to ogarnęli, wszystko jest przemyślane. Ja generalnie unikam złych warunków, ale w zimie trochę tego było a jednak dramatu nie było. Druga sprawa, to taka, że u mnie rowery, dostają sporo miłości, mtb średnio godzinka na 1-2 jazdy
#539 Gosc_tobo_*
Napisano 28 czerwiec 2019 - 14:49