Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze NIEszosowe rowerki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
754 odpowiedzi w tym temacie

#541 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2019 - 17:51

Kupując takie rozwiązanie musisz akceptować ceny producenta ramy I to że może on za jakiś zakończyć produkcję slizgów do niej.

#542 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwiec 2019 - 19:52

jakoś trzeba będzie sobie poradzić :) cena za komplet straszna nie jest



#543 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwiec 2019 - 19:57

@mess - pytałem o malowanie bo podobny widelec malował cylkon ostatnio - myślałem że to ten :)

Co do ślizgów, to skoro rower jest wart 20+ kpln to chyba na części też starczy. Z drugiej strony ślizgi zawsze kojarzyły mi się z mosiężnymi tulejami z kołnierzem, co powinno dać się wytoczyć  - no chyba że teraz ślizgi to już coś innego?



#544 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwiec 2019 - 20:02

hehe to nie ten :D

 

no chyba starczy, co do łożysk to nie wszystkie są ślizgowe, ale nie wnikałem już w rozmowie z serwisującym, dla mnie to ma działać i tyle :D



#545 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 lipiec 2019 - 23:44

Zmiany niewielkie, ale istotne: zmiana skoku widelca z 80 na 100 mm, sztyca, kierownica i mostek Ritchey WCS, wymiana wykończonych pedałów i sterów. Po wakacjach nastąpi zmiana kół i napędu. Napęd 9- tkowy zastąpi 10-kowy XT. Unikając dziwactwa 1x...udało mi się zakupić jeszcze nówkę korbę XTka trzyrzędową. Duża tarcza co prawda w rozmiarze 44 była już nie do dostania, ale 42 też ujdzie.

 

cd6e2d5ab7549290med.jpg

 

 

 



#546 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 lipiec 2019 - 15:10

hej, szukam lekkich wytrzymałych kół alu do MTB boost, czy tej firmie można zaufać? miał ktoś z nimi do czynienia?

https://fitwheels.eu...1440g-p-34.html



#547 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 01 sierpień 2019 - 23:39

W takiej cenie to Ci Tomasz (blackcatwheels.ch/)coś solidnego złoży. Pamiętam, że kiedyś pytałem o wycenę kół 29", i proponował coś na obręczach Duke w podobnej cenie. Aczkolwiek polecam zapytać.

 



#548 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 sierpień 2019 - 21:00

ok kupiłem nowe gotowe DT (obręcze XR331/350/ratchet 18/ centerlock) plus te nowe tarcze XT i zobaczymy jak to będzie działać. Liczę na pół kilo lżej :) szkoda trochę, że wewn. szerokość tylko 20mm jak na MTB, ale może da radę.



#549 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 03 sierpień 2019 - 20:22

To ja się pochwale swoimi rumakami :D

 

Jeden to retro MTB 26", przed poprzednim sezonem założyłem nowy napęd XT 1x11 i... i generalnie na nim nie jeżdżę bo siedzi się inaczej niż na szosie. Stoi i się marnuje, ale jest guzik wart i ma wielką wartość sentymentalną więc ma u mnie dożywocie.

 

VikdBTJ.jpg

 

Teraz będzie stał jeszcze więcej gdzieś w piwnicy bo kupiłem sobie cos innego w teren, niestety nowy i Canyon więc jeszcze z miesiąc będę się denerwował i ustawiał to i owo. Na razie zmieniłem kasetę na 11-46, wywaliłem dętki i zalałem mlekiem fabryczne opony, które niedługo zmienię na jakieś trochę większe - jak już ustalę na ile tak w zasadzie mogę sobie pozwolić bo miejsca wiele z tyłu nie ma. Jeździ i siedzi się jak na szosie więc tego już raczej będę używał :) W dodatku jest absurdalnie lekki pomimo wielu klockowatych części a szosowcy lubią lekkie. Komin ze zdjęcia już uciąłem dzisiaj, są już dwa normalne koszyki i całość gotowa do jazdy 8,15kg.

 

qzOkeJH.jpg

 

EDIT: 

Nikt nie pisze w tym temacie to wrzucę jak Śmietnik wygląda po zmianach :P Opony 40mm, kokpit na tyle nisko na ile się da przy fabrycznej pokrywce sterów, pająk Quarq. Kiedyś (ale nieprędko) wpadną pewnie jeszcze lżejsze biegi bo do miejsca z pierwszego zdjęcia ledwo się dotoczyłem dwa razy dając kilka metrów z buta :)

 

gLvmdkK.jpg

fC04x4x.jpg


  • impa i cauchy lubią to

#550 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2019 - 15:37

Upgrade skończony.
Suma sumarum z oryginalnego rowerka została tylko rama, amorek, mostek i hamulce.

 

Co nowego:

- koła, leciutkie 1470g, pół kilo lżejsze od oryginalnych Rovali, na obręczach DT XR331 i piastach DT 350 straight pull. Zależało mi na jak najcichszej pracy bębenka, dostałem ratchet 18 i oryginalnie piasta była już mocno wyciszona. Jeżdżę w lesie i prawie w ogóle nie słyszę, super :)

- tarcze XT MT800 centerlock

- zębatka SLX 34T

- stery FSA

- gięta kierownica - to najnowsza nowość, muszę się przyzwyczaić, pozycja zmieniła się jakbym jeździł na miejskim :)

 

Waga:

koło przednie - 1490g

koło tylne - 2000g

goły rower - 9460g

+ pedały, licznik, koszyk, błotnik - 9960g

 

Nie przypuszczałem, że MTB da mi tyle frajdy z jazdy :) to był strzał w 10tkę i wart włożonej kasy. A chciałem kupować gravela... 

IMG-6463.jpg

 

IMG-6420.jpg

 

IMG-6471.jpg

IMG-6402.jpg

 

IMG-6424.jpg

 

IMG-6437.jpg

 

IMG-6446.jpg


  • Marcin321 lubi to

#551 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2019 - 16:28

Wydłub smar z raczeta. Mieć raczeta i go nie słyszeć - zbrodnia! :)

#552 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2019 - 16:42

odgłosy natury są milsze dla ucha ;) a dyskretny tyk-tyk-tyk też robi mi dobrze :)


  • Prozor lubi to

#553 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 październik 2019 - 16:59

Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.

 

Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]



#554 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2019 - 17:35

@cauchy Nie planujesz złożyć drugiego takiego? Chętnie bym przytulił, fajny sprzęt!

#555 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2019 - 18:48

Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.

Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]

Chcesz jeździć aero w ternie ? :)

#556 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 październik 2019 - 19:43

Jeśli terenem są jakieś płaskie szutry albo ubite leśne ścieżki, to jak najbardziej. Mam w swoim rowerze takie rogi wewnętrzne i zdecydowanie mogę polecić. Głównie dla możliwości zmiany chwytu i odciążenia nadgarstków, ale jakby się uprzeć to jakieś aero też to powinno dawać. :)



#557 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2019 - 19:51

Wyszedł właśnie taki trochę gravelowy ten mtb. Wylajtowane opony, twarde przełożenia (z tyłu na oko max 36?). Ta gięta kierownica zupełnie nie pasuje. Prosta kierownica, ewentualnie rogi do pozycji aero.

 

Odnośnie kół, ile taki komplet kosztuje? Jaki limit wagowy? [edit. ok nieistotne, strasznie wąskie te obręcze]

Rower jak rower, poskładałem go wg swoich potrzeb i sprawdza się znakomicie :)

Kierownica na pierwszy rzut oka raczej na nie, ale może się przekonam. A jak nie to wrócę do prostej. 

 

Zapłaciłem 1850zł, nówki, w lemonbike. Limit 110kg. 

 

Chętnie bym złożył kolejny @Marcin :D 

a propos MTB hardtaili, zauważyłem że nowy Epic i nowy Scale to niemal kropka w kropkę to samo. 



#558 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 październik 2019 - 20:15

Jeśli terenem są jakieś płaskie szutry albo ubite leśne ścieżki, to jak najbardziej. Mam w swoim rowerze takie rogi wewnętrzne i zdecydowanie mogę polecić. Głównie dla możliwości zmiany chwytu i odciążenia nadgarstków, ale jakby się uprzeć to jakieś aero też to powinno dawać. :)

Stanowczo dobra opcja dla roweru szutrowo terenowego. Mnie na prostej bolą nadgarstki i jedyną radą była moda z lat ubiegłych czyli ponowny montaż UL rogów. Mi nie wstyd, wygoda i brak bólu ważniejsze od 60g.

Od siebie dodam, że na takie szutrowanie jesienno zimowe zamontowałem zamiast amora coś takiego jak na fotce. I teraz maszyna idzie, sztywna jak szosa, dobre ciśnienie robi robotę, cienkie Race Kingi RS, kaseta 11-28, na korbie 38 lub 40 i pozamiatane. Jakoś mam awersję do graveli, nie rozumiem w czym to lepsze od sztywniaka mtb tym bardziej, że dziś moda na gravelowe opony 2". W terenie baranek???

Załączone miniatury

  • IMG_20191009_212637.jpg


#559 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2019 - 21:23

Arni, co to za widelec?

Ile waży?

 

Odnośnie rogów to też jestem ich wielbicielem i nie rozumiem, dlaczego tak mało ludzi ich teraz używa.

Ostatnio na Maratonach Kresowych od jednego z uczestników usłyszałem nawet sugestię, żebym je zdjął, bo zaczepię rogiem o jakaś gałąź i się wywrócę. No i że przecież nikt już z rogami nie jeździ, więc nie mogą być dobre.

 

 

 



#560 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 październik 2019 - 11:01

BXT po zaciągnięciu języka co warto. Ale zakup na ich oficjalnej stronie, bo ponoć podrabiają już samych siebie :D

560g, bez cła, 80$, oś w zestawie i pierścień na łożysko. Paczka w 3 tygodnie.

No właśnie, nikt nie jezdzi to i ty przestań :D Dobre, będę się męczył, bo to obciach i nikt nie jeździ. Takie jest te nowoczesne podejście. To samo było z 1x11 i tymi niby jedynie słusznymi kasetami 11-42 o zakresie 350% na teren górski. Nowości i moda ogłupia ludzi, przestają myśleć racjonalnje, ważne by podążać za tłumem :D