Nasze NIEszosowe rowerki
#161
Posted 07 July 2011 - 20:36
Oczywiscie skladany ;-)
Kilka szczegolow:
Widelec: Magura Durin SL
Damper: DT Swiss xr carbon
Kola: ztr olimpic/sapim cx ray/tune king/kong
Hample: Formula R1
Sztyca: Tomek Masterpiece ze zmienionym mocowaniem siodla
Siodlo: Tune speedneedle
Kiera: AX Lighntess Poseidon
Mostek: Rotor SL
Korba: Lightning SL z zebatkami FRM
Przerzutka przod: DuraAce
Przerzutka tyl: na zdjeciu xtr shadow, obecnie sram xx
Kaseta: zdjecie xtr, obecnie sram xx
Manetki: zdjecie nobu, obecnie sram xx
Lancuch: KMC 10SL
Opony: rozne
Pare fotek wiecej:
http://img819.images...hp?id=dsc18.jpg
#162
Posted 07 July 2011 - 21:01
wystarczyło obciąć nożycami do blachy żeby nie postrzępić, założyć końcówkę za 20gr i było by "po Bożemu"
już miałem pisać że mi się podoba a tu niespodzianka :cry:
#163
Posted 07 July 2011 - 22:19
#164
Posted 08 July 2011 - 06:29
#165
Posted 08 July 2011 - 06:40
pozdr...
#166
Posted 12 October 2011 - 18:02
https://picasaweb.go...642383197294498
Witam!
Pragnę pokazać pokazać mój nieszosowy rower, a jako że już dawno nic nie spamowałem na forum to wysmaruje dłuższy opis
Zacznę od tego że musiałem zrobić znaczne przemeblowanie w garażu i ograniczyć liczbę rowerów do dwóch. Została szosa- to chyba oczywiste. Ale co zostawić na drugi?
Potrzebowałem uniwersalność- to był priorytet. Lecz nigdy nie byłem fanem rowerów typu Hybryda. Zawsze taki pomysł uważałem za co najmniej nietrafiony. Takie rowery widziałem jako dziwadła lub tak zwane koromysła 8-)
Wracając do uniwersalności:
pozbyłem się trekkinga i ostrego koła(na bazie szosy)
Trekking za ciężki ale za to pupa sucha(pełne błotniki), ostre fajne ale co jak trzeba dojechać czystym do szkoły-kicha. Poza tym oponki max 25 nie dały by mi wystarczającej przyczepności w razie opadów śniegu. Miałem raz taką sytuację, jak jeszcze nie miałem doświadczenia ze slickami, a mianowicie pomyślałem że ostatni dzień pojadę na ostrym(jeszcze nie było w ogóle śniegu). Podczas zajęć spadło ze 3cm i powrót był ciekawy, w dodatku byłem wtedy jeszcze brakeless.
Na szczęście przejeździłem zimę na trekkingu i nabrałem doświadczenia na niezimowych oponach (gładkie 32mm)
Zboczenie zapaleńca szosowego nie pozwalało mi kupić MTB. Próbowałem ale koła 26 są dobre w dziecinnych rowerkach, dla dorosłych lepsze są 28. Amortyzator też mnie denerwował i denerwuje dalej.
Po długim namyśle zbudowałem hybrydę :oops:
jest do wszystkiego ( i tylko w małym stopniu do niczego )
Próbowałem go w lesie. Korba i kaseta pozwalają na wszystkie podjazdy w mojej okolicy, wchodzą oponki o wystarczającej szerokości ( opony to największa zaleta MTB, a na lato można założyć wąskie, już ogromny ukłon w stronę świetnych właściwości jezdnych ostrego na asfalcie). Jedyny problem to zjazdy. Po primo za mały kąt główki ramy i zbyt pochylona pozycja. Kierownica wąska, co daje się we znaki w lesie ale zapewnia ogromną mobilność w ruchu ulicznym. Błotniki to element trekkinga.
Rama to wprawdzie trekking ale kąty są zbliżone do geometrii szosowej, jedynie baza kół jest większa. Różnica w sposobie jazdy (szosa=treking) i pozycji jest niebywale mniejsza niż w szosa-mtb
Kierownica ucięta na 46 cm. Osprzęt to połączenie STX special edition i Deore Lx oraz alivio.
zdjęcia
https://picasaweb.go...642383197294498
#167
Posted 12 October 2011 - 18:26
#168
Posted 06 November 2011 - 18:48
Myślę, że można troche ruchu w temacie zrobić. Złożyłem ten rower w 2008, na ramie Nosaint Angel, osprzet Shimano SLX, amor Rock Shox Reba SL. Ostatnio uległ "wybieleniu" - siodło, rurki itp.
Pozdrawiam
#169
Posted 12 December 2011 - 23:50
Moim celem jest zrobienie szybkiego roweru na asfalt i w miare jeżdżącego po ścieżkach. Uwzględniałem odelżenie roweru jednak pewnych elementów nie ruszam z kilku powodów:
- zaprojektowane oświetlenie - w zimę na rower wychodzę po pracy około 19 a o tej godzinie jest już dawno ciemno, więc jest konieczne. Do tego jestem kierowcą i jak widzę samobójcę na rowerze bez ani jednego światła to po prostu mnie krew zalewa, bo rowerzysta taki mysli, że auta mają światła to na pewno mnie świetnie widzą. Nawet w dzień zapalam światła w ROWERZE.
- siodełko - ze składaka, troche psuje sylwetkę, waży troszkę,
ale jest mega wygodne i fajne miejsce na wkomponowanie
oświetlenia. MOOOŻE pomyślę nad węższym, gdyż i tak obecnie
ciężar ciała przeniósł się znacznie na ręce.
- odlewane felgi - tak, powinienem je "wywalić", bo ważą bardzo dużo, ale te akurat mi się podobają i są trwałe
MODYFIKACJE
- usunuęty amortyzator RST capa T5 na rzecz stalowego widelca Meridy - większa sztywność, mniejsza waga
- zmiana opon z 1.95 na slicki 1,75 a obecnie na slicki Authora 1.5 cala (ponoć węższych się nie da na typową obręcz 26 cali)
- adapter a-head + wspornik regulowany -> kierownica wędruje MAX w dół :D - niestety brak wyboru różnych pozycji rąk - duże zmęczenie . Rogów nie dam bo bym je musiał dać pionowo do góry lub nawet zwrócone do mnie co by wyglądało śmiesznie. SĄ MOŻE ROGI NAKŁADANE W STYLU BARANKA? W SENSIE NIE CAŁY BARANEK TYLKO ROGI BARANA? WTEDY DZWIGNĄŁBYM KIEROWNICE I MIAŁ WIĘCEJ OPCJI CHWYTÓW.
- hamulce V-BRAKE Shimano DEORE
- nowe przerzutki (z SISów na Shimano Acera - grunt żeby po 10 latach wymienić je na nowe - wymagań dużych nie mam, sisy przez 10 lat zdawały egzamin póki śrubki do regulacji nie zgubiłem )
- nowy wolnobieg (niestety nie robią już wolnobiegów na 11 zębów na najmniejszej zębatce. A jakbym chciał zmienić piasty, abym kasete mógł dać 11 zębów to koło musiałoby pożegnać tą ramę - czyli póki co odpada;) )
- nowy łańcuch
- no i jedna z najważniejszych zmian: wymiana korby 42 zęby na 48 (przy 40 km/h chciałem przyspieszyć a tu sie nie da:/ - na przełożeniu 3/7 mieliłem jakbym był na 1/1 . Napęd nie pozwalał mi wykorzystać rezerw mojej siły)
- przerobione przeze mnie lampy rowerowe i kask - dodanie do niego oświetlenia taak mam schiza na punkcie bycia widocznym. A po drugie handluje elektroniką, więc mam części pod dostatkiem.
Do tego lubię aby rower wyróżniał się nieco z tłumu.
Tak oto przedstawiam Wam Czarną Mambę i chełmik.
Tak - z przodu też są czerwone diody LED gdyż to jest oświetlenie dodatkowe. Opornikami jeszcze bardziej wzmocniłem ich jasność. Dłużej niż 2 sekundy nie da się na nie patrzeć wprost:
Aparat nie wyrabia :
http://images50.foto...911921demed.jpg
http://images46.foto...4f3561f4med.jpg
http://images46.foto...eb2ff8afmed.jpg
#170
Posted 13 December 2011 - 08:18
#171
Posted 15 December 2011 - 19:21
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#172
Posted 15 December 2011 - 20:00
#173
Posted 15 December 2011 - 21:09
Coś podobnego mam ostatnio w głowie zrobić z (chyba) zawodniczego Jaguara, ale na 2 komplety kół, czyli szosa i przełajówka w jednym. :-) Tylko trzeba lutować piwoty, a to już troszkę zabawy będzie.
#174
Posted 15 December 2011 - 21:24
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#175
Posted 15 December 2011 - 21:46
#177
Posted 15 December 2011 - 22:12
Nawet się to udało, bo całość zamknąłem w 450zł w tym zakup roweru :mrgreen:
Brachu to za ta kase to nie zal nim w zimie smigac , bardzo fajny rowerek
#179 Gosc_Dominik_*
Posted 15 December 2011 - 23:25
#180
Posted 16 December 2011 - 10:43
Dzisiaj był piekny poranek i mój cudny rowerek pławił sie w promykach słońca
https://picasaweb.go...649398686797042
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo