Jump to content


Photo

Kross Vento 7.0


  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#21 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 07 May 2016 - 20:50

Racja, swego czasu mieszkając w Kanadzie w megacity Toronto byłem chyba jedynym jeżdżącym na Treku, cała reszta miejscowych ujeżdżała Cervelo.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#22 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 posts

Posted 07 May 2016 - 22:06

@Akwafan, to co od Kross-a polecilbys jako konkurenta Tribana? Vento 1.0 za 1899zl na Tourneyu z wolnobiegiem? Rower z takim osprzetem w Tesco kosztuje ponizej 1000zl.

#23 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 May 2016 - 22:56

Ani na tourneyu ani z wolnobiegiam :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#24 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 08 May 2016 - 08:08

Ile % rabatu można wytargować na Krossa?

#25 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Posted 08 May 2016 - 10:10

w sezonie pewnie z 10% maks. poza może od 15-20% ? 



#26 adammklonowski

adammklonowski
  • Użytkownik
  • 16 posts

Posted 08 May 2016 - 15:53

Ile % rabatu można wytargować na Krossa?

Początkiem stycznia br. bez żadnego targowania na wejściu sprzedawca zaproponował mi jakieś 17% na Vento 4.0 (model 2016) na Tiagrze, którego musiałby dopiero dla mnie zamawiać (nie było tego roweru na sklepie). Dalej się nie targowałem, bo byłem tylko pooglądać szoski.



#27 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 08 May 2016 - 16:13

Cyt. sirkozi: ,,Widziałem ostatnio fajny film (chyba na GCN) o takiej firmie produkującej tandetne siodełka najczęściej spotykane w gotowych rowerach - Velo. Jakie było moje zdziwienie, gdy się okazało, że ta firma (oczywiście z Tajwanu) ma 90% rynku siodełek.''

 

 

Tak na marginesie tematu - Velo robi fajne siodła, lekkie, z dobrych materiałów i w dobrych cenach. To nie  są ,,tandetne siodełka'' - kupiłem takie jedno za coś koło stówki. Na tytanowych prętach, bardzo lekkie, można je opierać o co się chce, nie przeciera się, otwór przeciw uciskowy. Trzy razy tańsze niż Selle Italia, a śmiem twierdzić, że trwalsze od wielu markowych modeli. Ważę ok. 100 kg, a siodło to było używane przez ok. 10 sezonów w rowerze górskim.


  • astronom and Greek like this

#28 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,623 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 May 2016 - 16:51

Zgadzam się w 100%. Sam jeżdżę w jednym z rowerów na siodełku XLC made by Velo (opisałbym je jako "mięsisty" odpowiednik Arione, idealny na trekkingowe trasy na rowerze z barankiem) i jestem nim absolutnie zachwycony. Kosztowało śmieszne pieniądze, waży rozsądnie jak na swoje wypełnienie i jest absolutnie nie do zajechania.


  • Greek likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#29 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 08 May 2016 - 16:52

Wiadomo, że coś się trafi dobrego w ich ofercie jak mają pewnie z 500 różnych modeli. ;) Ale tak jak napisałem, przeważa tandeta montowana w gotowych rowerach, często firmowana już nazwą producenta roweru.



#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,623 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 May 2016 - 19:25

Skoro producent zamawia siodełko za np. 15 zł (czyli de facto świadomie zamawia najtańsze materiały), to czego oczekiwać? I tak jestem przekonany, że inna firma za te same pieniądze zrobiłaby gorsze siodełko.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 08 May 2016 - 20:18

W opisie zapomniałeś wymienić sztycy ;)  Dobry wybór :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#32 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 posts
  • SkądSosnowiec

Posted 08 May 2016 - 22:23

Jak byłem na Bawarii, to widziałem tam przeważnie rowery Cube, a czy one są rzeczywiście na znacząco wyższym poziomie niż Kross?

 

Tak się składa, że mam też Cube Agree GTC COMPACT 2012 rok. Rama w tym rowerze ma ogromną mufę suportu ( w testach opisywano, że ma sztywność kowadła), co faktycznie potwierdzam. Cienkie górne rurki tylnego trójkąta wyglądają rewelacyjnie i zapoczątkowano je w 2011 roku. Wiele firmy poszło tym krokiem dopiero po dwóch latach.

 

Ramy, rozmiarowo są prawie identyczne, wagowo Cube jest cięższa o ok. 380g:

 

Cube Agree GTC:

Geometria ramy w rozmiarze 56:
Rura podsiodłowa (mierzona do końca): 520 mm
Rura górna (efektywnie): 545 mm
Rozstaw osi: 991 mm
Tylny trójkąt: 405 mm
Kąt widelca: 72°
Kąt rury podsiodłowej: 74°

Reach: 386

Stack: 540

 

Kross Vento 7.0:

Geometria ramy w rozmiarze 21"

Rura podsiodłowa (mierzona do końca): 530 mm
Rura górna (efektywnie): 540 mm
Rozstaw osi: 990 mm
Tylny trójkąt: 410 mm
Kąt widelca: 72°
Kąt rury podsiodłowej: 74°

Reach: 385

Stack: 540

 

Miałem straszny dylemat, która ramę uzbroić w DURA-ACE, Cube czy Kross’a.

Mieszkam blisko Beskidu Śląskiego i Żywieckiego, więc testowałem rowery na różnych trasach: Równica, Salmopol, Góra Żar oraz na bardziej płaskich odcinkach.

Różnice w sztywności są podobne. Moim zdaniem, Cube w zakrętach jest bardziej „nerwowy”, natomiast Kross minimalnie zwrotniejszy i stabilniejszy. Mam też wrażenie że lepiej przyspiesza. Ostateczna decyzja zapadła że lepszy napęd trafi do Kross'a. Z Cube byłem jednak na tyle zadowolony, że nie rozstałem się i służy jako „zimówka”.



#33 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 09 May 2016 - 07:57

Straszne dylematy to mają Ci wszyscy którzy widzą takie bombki na takiej choince :) Straszne "fo pa" strzeliłeś brachu, jak już chciałeś zrobić coś tak niemoralnego to trzeba było się tym nie chwalić :) Pamiętaj - nie umawiaj się absolutnie na żadne ustawki bo ryzykujesz życiem....



#34 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,623 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 May 2016 - 08:18

Straszne kompleksy mają ci, którzy zaglądają w czyjś portfel... A co do ustawek - niech nogi, a nie gęba, mówią za kolarza.


  • Greg_33, Monowiec and horror like this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#35 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 09 May 2016 - 11:17

On sobie złożył rower i nic mi do tego. Nie rozumiesz że problem polega na zupełnie czymś innym: na tym że Kross sprzedaje swoje _gotowe_ rowery w zbyt wysokich cenach. A założyciel tej firmy mówi w wywiadzie: "Produkowaliśmy ponad tysiąc żelaznych ram dziennie." - "żelaznych"??? Ja nie chce mieć roweru firmy której założyciel ma takie pojęcie o materiałach z  których robi się (a raczej nigdy nie robiło...) ramy :)))

 

http://www.erowery.p...em-sosnowskim/m



#36 drBike

drBike
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądWrocław

Posted 11 May 2016 - 20:15

do końca nie widzę to zapytam czy sztyca jest dedykowana pod karbonowe pręty?

Jeśli możesz napisz co to za sztyca?



#37 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 posts
  • SkądSosnowiec

Posted 11 May 2016 - 21:07

do końca nie widzę to zapytam czy sztyca jest dedykowana pod karbonowe pręty?

Jeśli możesz napisz co to za sztyca?

Wspornik siodła BOPLIGHT PRO 27,2x400

+

Adapter carbon KCNC TI pro lite do sztyc 27,2

 

http://www.bikestacj...27-2-39792.html

 

W planach:

http://www.smud-carb...dle_sztyca.html



#38 gielu

gielu
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 12 May 2016 - 08:12

On sobie złożył rower i nic mi do tego. Nie rozumiesz że problem polega na zupełnie czymś innym: na tym że Kross sprzedaje swoje _gotowe_ rowery w zbyt wysokich cenach. A założyciel tej firmy mówi w wywiadzie: "Produkowaliśmy ponad tysiąc żelaznych ram dziennie." - "żelaznych"??? Ja nie chce mieć roweru firmy której założyciel ma takie pojęcie o materiałach z których robi się (a raczej nigdy nie robiło...) ramy :)))

http://www.erowery.p...em-sosnowskim/m



#39 gielu

gielu
  • Użytkownik
  • 120 posts

Posted 12 May 2016 - 08:16

Się uczepiłeś tych żelaznych rowerów. A słyszałeś o koleji żelaznej? Gwarantuje Ci ze raczej jest stalowa. Facet raczej użył porównania żelazna = mocna i o to raczej chodzi

#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,623 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 May 2016 - 10:23

To jedno. A po drugie: od kiedy osoba zarządzająca firmą musi znać się na inżynierii?

Prezes i menedżerowie organizują pracę, udziałowcy liczą zainwestowaną kasę, a technologią i materiałami zajmują się inżynierowie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?