Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kross Vento 7.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#61 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 14:06

Dr0zda, dnia 14 Maj 2016 - 10:29, napisał:

A gdybyście chcieli coś zmienić w ofercie szosowej Krossa (poza ceną rzecz jasna) to co by to było - nie tylko same rowery ale może model sprzedaży ? (Świat jest mały i niewykluczone że Wasze opinie trafiłyby pod odpowiedni adres że tak powiem tajemniczo ;)

 

Ciekawe malowanie, a najlepiej edycje na specjalne okazje, jeśli prawa autorskie pozwalają, to coś dla upamiętnienia specjalnych wydarzeń. 

Pomijając białe orły, tęczowe kwiatki i różowe grochy, na stronie Assaver'a widziałem piękny przykład- na klasyki- błotnik wzorem nawiązujący do kamuflażu samolotów z WWI które akurat tam latały. Piękny, prosty i stylowy. Można. Niestety już skończył się nakład i nie kupiłem. 

Rama  jest naprawdę ładna, można pokusić się o klasyczne malowania. Te współczesne na każdym prawie rowerze wyglądają bardzo podobnie, czarny mat, trochę bieli i czerwieni. Tak wiem, lakier waży.



#62 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 14:49

astronom, dnia 14 Maj 2016 - 12:05, napisał:

Ale firma na tym nie zarobi. 

Skoro Rychtarski jest w tej dziedzinie powszechnie uznawany, dlaczego nie tam uderzyć, zamiast męczyć Krossa który by na tym popłynął?

 

Bo Rychtarski zrobi świetną ramę, ale za minimum 4 tyś zł, a ja nie widzę sensu wydawania takiej kwoty w sytuacji, gdy komfort ramy stalowej tylko nieznacznie przewyższa to, na czym jeżdżę, a jest przy tym znacząco cięższa. Mogę za stal zapłacić max. połowę tej ceny.

Zawsze mi się wydawało, że masowa produkcja jest tańsza niż manufaktura. Czy Kross by na tym popłynął? Niech zrobią tak, żeby nie popłynąć.Trzeba być innowacyjnym, na razie od Chinoli różnią się tylko malowaniem.



#63 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 14 maj 2016 - 14:54

Ano popłynąłby, bo praktycznie każdy marzy o ramie z karbonu. Stalowe są dla koneserów, takich którzy wiedzą "o co w tym wszystkim chodzi". By dojść do takiego etapu rowerowego rozwoju potrzeba lat, a niewielu do niego dochodzi. Po prostu za mały rynek zbytu.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#64 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 15:06

Myślę, że musieliby zrobić rzetelne rozeznanie rynku. W dużych miastach mnóstwo ludzi jeździ na ,,ostrym kole'', na stalówkach. Gdyby te ramy miały haki pod przerzutki to na pewno więcej ludzi by na nich jeździło. To samo dotyczy kolarzy amatorów. Dla wielu z nich ( w tym dla mnie ) waga ( zwłaszcza w drugim, czy trzecim rowerze ) nie jest najistotniejsza. Ważniejsza jest niezawodność, komfort jazdy i długotrwałość użytkowania ramy o tej samej, dopasowanej geometrii. Gdyby tej firmie udało się wyprodukować dobrej jakości ramę stalową w cenie 2 - 3 razy niższej od przeciętnej ceny za to tj. ok. 1 tyś euro, to pewnie firma odniosła by sukces. Zresztą jakby przełożyć zachodnie zarobki na ceny tych ram, to wychodzi, że taka rama Ritcheya czy Lemonda, gdyby produkowała ją firma w Polsce powinna właśnie tyle kosztować 1 - 1,5 tys zł.



#65 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 15:20

astronom, dnia 14 Maj 2016 - 13:54, napisał:

Stalowe są dla koneserów, takich którzy wiedzą "o co w tym wszystkim chodzi". By dojść do takiego etapu rowerowego rozwoju potrzeba lat, a niewielu do niego dochodzi.

 

No właśnie, np ja jeszcze do niego nie doszedłem ;)

Jeździłem na kilku dobrych stalowych rowerach, było fajnie, ale karbon jest w sumie łatwiejszy w odbiorze. Więcej daje niż odbiera.



#66 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 16:17

Dr0zda, dnia 14 Maj 2016 - 11:36, napisał:

A właśnie co do sieci sprzedaży,  jak zapatrujecie się na sprzedaż via internet mając daną dokladną rozmiarówkę i doradztwo po drugiej stronie ?

Większość z nas tutaj pewnie poradziłaby sobie i bez doradztwa. Ale tu nie ma większości potencjalnych klientów, którzy woleliby jednak, aby odpowiednio przeszkolony pracowanik w sklepie, doradził, ustawił, wyregulował. A z tym u Krossa słabo.



#67 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 17:00

Akwafan, dnia 14 Maj 2016 - 15:13, napisał:

Człowiek zapytał, co chcielibyście poprawić w droższych szosach Krossa na napędzie 105 lub Ultegra, aby były dla nas konkurencyjne wobec takich marek jak Trek lub Specialized i abyśmy je kupowali, a Wy rozpisaliście się o niszowych ramach stalowych dla koneserów, ehh...

 

To bardzo proste. Niech Kross produkuje ramy karbonowe lub alu w jakości i o wadzeTreka lub Specialized'a, z dożywotnią gwarancją, i niech na jego ramach jeżdżą zawodnicy w Pro Turze, wtedy na pewno sprzedaż się zwiększy.
 



#68 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 14 maj 2016 - 17:43

Spec w kwestii wagi nie jest dobrym przykładem :)

#69 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 14 maj 2016 - 18:13

Nie od razu Kraków zbudowano, Kross na działce pro postawił na MTB i osiąga sukcesy zespołu który startuje na jego rowerach. Zresztą zapytałem Was bo przy okazji zaprezentuję "głos ludu" bardziej zorientowanego w temacie,  mam zresztą podobne przemyślenia co do strategii, choć trzeba wziąć też pod uwagę ze firma musi celować w szerszy rynek i nie tylko w Polsce  (u nas jednak rowerów niemarketowych sprzedaje się dość mało ). Ta 105 czy Ultegra plus Trek czy Spec to był tylko przykład,   ale generalnie chodzi o rowery ze średniej czy średnio wyższej półki klasowo cenowej, topowa przy słabo rozpoznawalnej marce na razie większych szans nie ma ....



#70 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 maj 2016 - 18:14

kugel, dnia 14 Maj 2016 - 11:50, napisał:

Niech Kross zacznie robić ramy stalowe, 

Niech Kross w ogóle zacznie sprzedawać same ramy. Stałem niedawno przed wyborem nowej ramy i rozpatrywałem min. Krossa, ale niestety, nie było gdzie kupić samej ramy.



#71 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 14 maj 2016 - 18:37

Uważam że, w Polsce Polacy lubią jeździć na rowerze i coraz chętniej sięgają po tą średnią półkę. Na zachodzie jak widzisz rowerzystę to ma rower wypasiony po pełne pachy, albo kompletnego marketowca. Takie moje spostrzeżenie.

Całkiem słusznie, że Kross celuje w średnią półkę.
W modelu z clarisem mogli by wstawić widelec karbonowy. To dzisiejsze być lub nie być dla szosowki.

#72 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 14 maj 2016 - 18:45

Podpytam o te ramy przy okazji ....



#73 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 20:08

To niech kolega podpyta przy okazji, czy naprawdę Kross nie jest w stanie wyprodukować taniej, solidnej ramy cro - mo dla kolarzy - amatorów w średnim wieku. Pamiętam, że ta firma mogła wyprodukować górskiego singelspeeda na rurkach Reynoldsa 631 ( model Unplugged z 2007 r. ). Czemu nie wypuścili na tych rurkach ram do klasycznych rowerów górskich i do szosy?



#74 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 14 maj 2016 - 22:55

Co do popytu na rowery na stalowych ramach rzuce tylko haslo Author Ronin i w zasadzie wszystko w tym temacie.

#75 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 14 maj 2016 - 23:00

przmor, dnia 14 Maj 2016 - 21:55, napisał:

Co do popytu na rowery na stalowych ramach rzuce tylko haslo Author Ronin i w zasadzie wszystko w tym temacie.

Ładny, ale... nie wszystko ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#76 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 23:02

Author to akurat marka, która w swoim czasie miała problemy ze stalowymi ramami w rowerach górskich ( model Sector ). Dopóki spawali z rurek Ritcheya było dobrze. Jak zaczęli robić ze swoich pękały rurki podsiodłowe. Samej ramy tego Ronina nie kupisz, poza tym na widelcu są jakieś paskudne śruby ( pod bagażnik? ), rama tylko pod tarczówki. Co w niej takiego super?



#77 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 14 maj 2016 - 23:15

Nie chodzi o to, ze super tylko o to, ze wiedzieli jak konkurowac z innymi producentami. Nie wiem jak Ronina nazwac, Adventure Bike? Szerokie kapcie, otwory pod bagaznik a wiec i pod sakwy do tego kultowa obecnie stal i mamy produkt nietuzinkowy, ktory powoduje zwrocenie uwagi w kierunku firmy Author.

#78 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 23:18

To się chyba teraz Gravel nazywa. Pod względem pomysłowości pełna zgoda - przełaj/turystyka - fajny rower.



#79 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 14 maj 2016 - 23:46

A moze Kross podejmie sie realizacji mojego pomyslu z innej dziedziny ale zaadaptowanego na rynek rowerowy pt. "Zbuduj swoj rower". Wzorem tasiemcow kioskowych typu zbuduj model Titanica ale na nieco innej zasadzie. Mianowicie budowe roweru podzielic na etapy przykladowo:
Zestaw 1 - rama, widelec, stery, mostek
Zestaw 2 - zaplecione obrecze, piasty do zmontowania (kulki, smar, osie, konusy, nakretki, zaciski), detki i opony
Zestaw 3 - suport, mechanizm korbowy, kaseta
itd.
Do kazdego zestawu ksiazka z opisem tak aby podciagnac to pod VAT ksiazkowy. Zestawy bylyby roznego stopnia zaawansowania czyli przykladowo podstawowa rama ale i lepsze ramy w drozszych zestawach, podobnie kola czy elementy napedu. Oczywiscie wszystkie zestawy dostepne od razu a nie co tydzien w kiosku. A moze z EU jakies pieniadze by sie wyszarpalo w ramach edukacji technicznej, propagowania zdrowego stylu zycia, ochrony srodowiska czy przeciwdzialaniu wykluczeniu (nie kazdego stac na rower jak nie kazdy ma zdolnosc kredytowa a kupowanie co miesiac czy dwa zestawu byloby w zasiegu finansow). Moze troche wodze fantazji popuscilem ale sam bym z takiego modelu sprzedazy skorzystal.

#80 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 15 maj 2016 - 05:11

Podoba mi się ten pomysł. Im więcej wariantów tym lepiej. Rynek się zmienia i trzeba być elastycznym i innowacyjnym sama różnica w vat to ogromny zysk dla firmy.