Racja, swego czasu mieszkając w Kanadzie w megacity Toronto byłem chyba jedynym jeżdżącym na Treku, cała reszta miejscowych ujeżdżała Cervelo.
Kross Vento 7.0
#21
Napisano 07 maj 2016 - 20:50
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#22
Napisano 07 maj 2016 - 22:06
#24
Napisano 08 maj 2016 - 08:08
#25 Gosc_wojtek10611_*
Napisano 08 maj 2016 - 10:10
w sezonie pewnie z 10% maks. poza może od 15-20% ?
#26
Napisano 08 maj 2016 - 15:53
Ile % rabatu można wytargować na Krossa?
Początkiem stycznia br. bez żadnego targowania na wejściu sprzedawca zaproponował mi jakieś 17% na Vento 4.0 (model 2016) na Tiagrze, którego musiałby dopiero dla mnie zamawiać (nie było tego roweru na sklepie). Dalej się nie targowałem, bo byłem tylko pooglądać szoski.
#27 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 maj 2016 - 16:13
Cyt. sirkozi: ,,Widziałem ostatnio fajny film (chyba na GCN) o takiej firmie produkującej tandetne siodełka najczęściej spotykane w gotowych rowerach - Velo. Jakie było moje zdziwienie, gdy się okazało, że ta firma (oczywiście z Tajwanu) ma 90% rynku siodełek.''
Tak na marginesie tematu - Velo robi fajne siodła, lekkie, z dobrych materiałów i w dobrych cenach. To nie są ,,tandetne siodełka'' - kupiłem takie jedno za coś koło stówki. Na tytanowych prętach, bardzo lekkie, można je opierać o co się chce, nie przeciera się, otwór przeciw uciskowy. Trzy razy tańsze niż Selle Italia, a śmiem twierdzić, że trwalsze od wielu markowych modeli. Ważę ok. 100 kg, a siodło to było używane przez ok. 10 sezonów w rowerze górskim.
- astronom i Greek lubią to
#28
Napisano 08 maj 2016 - 16:51
Zgadzam się w 100%. Sam jeżdżę w jednym z rowerów na siodełku XLC made by Velo (opisałbym je jako "mięsisty" odpowiednik Arione, idealny na trekkingowe trasy na rowerze z barankiem) i jestem nim absolutnie zachwycony. Kosztowało śmieszne pieniądze, waży rozsądnie jak na swoje wypełnienie i jest absolutnie nie do zajechania.
- Greek lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#29
Napisano 08 maj 2016 - 16:52
Wiadomo, że coś się trafi dobrego w ich ofercie jak mają pewnie z 500 różnych modeli. Ale tak jak napisałem, przeważa tandeta montowana w gotowych rowerach, często firmowana już nazwą producenta roweru.
#30
Napisano 08 maj 2016 - 19:25
Skoro producent zamawia siodełko za np. 15 zł (czyli de facto świadomie zamawia najtańsze materiały), to czego oczekiwać? I tak jestem przekonany, że inna firma za te same pieniądze zrobiłaby gorsze siodełko.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#31
Napisano 08 maj 2016 - 20:18
W opisie zapomniałeś wymienić sztycy Dobry wybór
#32
Napisano 08 maj 2016 - 22:23
Jak byłem na Bawarii, to widziałem tam przeważnie rowery Cube, a czy one są rzeczywiście na znacząco wyższym poziomie niż Kross?
Tak się składa, że mam też Cube Agree GTC COMPACT 2012 rok. Rama w tym rowerze ma ogromną mufę suportu ( w testach opisywano, że ma sztywność kowadła), co faktycznie potwierdzam. Cienkie górne rurki tylnego trójkąta wyglądają rewelacyjnie i zapoczątkowano je w 2011 roku. Wiele firmy poszło tym krokiem dopiero po dwóch latach.
Ramy, rozmiarowo są prawie identyczne, wagowo Cube jest cięższa o ok. 380g:
Cube Agree GTC:
Geometria ramy w rozmiarze 56:
Rura podsiodłowa (mierzona do końca): 520 mm
Rura górna (efektywnie): 545 mm
Rozstaw osi: 991 mm
Tylny trójkąt: 405 mm
Kąt widelca: 72°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Reach: 386
Stack: 540
Kross Vento 7.0:
Geometria ramy w rozmiarze 21"
Rura podsiodłowa (mierzona do końca): 530 mm
Rura górna (efektywnie): 540 mm
Rozstaw osi: 990 mm
Tylny trójkąt: 410 mm
Kąt widelca: 72°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Reach: 385
Stack: 540
Miałem straszny dylemat, która ramę uzbroić w DURA-ACE, Cube czy Kross’a.
Mieszkam blisko Beskidu Śląskiego i Żywieckiego, więc testowałem rowery na różnych trasach: Równica, Salmopol, Góra Żar oraz na bardziej płaskich odcinkach.
Różnice w sztywności są podobne. Moim zdaniem, Cube w zakrętach jest bardziej „nerwowy”, natomiast Kross minimalnie zwrotniejszy i stabilniejszy. Mam też wrażenie że lepiej przyspiesza. Ostateczna decyzja zapadła że lepszy napęd trafi do Kross'a. Z Cube byłem jednak na tyle zadowolony, że nie rozstałem się i służy jako „zimówka”.
#33 Gosc_tobo_*
Napisano 09 maj 2016 - 07:57
Straszne dylematy to mają Ci wszyscy którzy widzą takie bombki na takiej choince Straszne "fo pa" strzeliłeś brachu, jak już chciałeś zrobić coś tak niemoralnego to trzeba było się tym nie chwalić Pamiętaj - nie umawiaj się absolutnie na żadne ustawki bo ryzykujesz życiem....
#34
Napisano 09 maj 2016 - 08:18
Straszne kompleksy mają ci, którzy zaglądają w czyjś portfel... A co do ustawek - niech nogi, a nie gęba, mówią za kolarza.
- Greg_33, Monowiec i horror lubią to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#35 Gosc_gocu_*
Napisano 09 maj 2016 - 11:17
On sobie złożył rower i nic mi do tego. Nie rozumiesz że problem polega na zupełnie czymś innym: na tym że Kross sprzedaje swoje _gotowe_ rowery w zbyt wysokich cenach. A założyciel tej firmy mówi w wywiadzie: "Produkowaliśmy ponad tysiąc żelaznych ram dziennie." - "żelaznych"??? Ja nie chce mieć roweru firmy której założyciel ma takie pojęcie o materiałach z których robi się (a raczej nigdy nie robiło...) ramy ))
http://www.erowery.p...em-sosnowskim/m
#36
Napisano 11 maj 2016 - 20:15
do końca nie widzę to zapytam czy sztyca jest dedykowana pod karbonowe pręty?
Jeśli możesz napisz co to za sztyca?
#37
Napisano 11 maj 2016 - 21:07
do końca nie widzę to zapytam czy sztyca jest dedykowana pod karbonowe pręty?
Jeśli możesz napisz co to za sztyca?
Wspornik siodła BOPLIGHT PRO 27,2x400
+
Adapter carbon KCNC TI pro lite do sztyc 27,2
http://www.bikestacj...27-2-39792.html
W planach:
http://www.smud-carb...dle_sztyca.html
#38
Napisano 12 maj 2016 - 08:12
On sobie złożył rower i nic mi do tego. Nie rozumiesz że problem polega na zupełnie czymś innym: na tym że Kross sprzedaje swoje _gotowe_ rowery w zbyt wysokich cenach. A założyciel tej firmy mówi w wywiadzie: "Produkowaliśmy ponad tysiąc żelaznych ram dziennie." - "żelaznych"??? Ja nie chce mieć roweru firmy której założyciel ma takie pojęcie o materiałach z których robi się (a raczej nigdy nie robiło...) ramy ))
http://www.erowery.p...em-sosnowskim/m
#39
Napisano 12 maj 2016 - 08:16
#40
Napisano 12 maj 2016 - 10:23
Prezes i menedżerowie organizują pracę, udziałowcy liczą zainwestowaną kasę, a technologią i materiałami zajmują się inżynierowie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?