Skocz do zawartości


szytka vs opona


273 odpowiedzi w tym temacie

#241 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2014 - 20:41

patolog

 

No!  8-)   <piwko> Od razu z Twojego filmiku widać było że coś nie tak "fabrycznie" z tymi szytkami  8-) z Veloflex'ów będziesz zadowolony, wyczuwalnie (bez ściemy) dobre toczenie, bardzo dobra przyczepność na mokrym, nieco za delikatna guma - ale dlatego pewnie ma tak doskonałą przyczepność (chodzi o nacięcia).



#242 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 20:47

Witam,

Jaka macie opinie o Vredstein Fortezza pro?



#243 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 08 lipiec 2014 - 21:38

Wlasnie nabyłem takie dwie.Vredestein Fortezza Senso T. Można pompować do 12bar. W weekend przetestuję na Passo Dello Stelvio to opisze wrażenia.

Kudos!


#244 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 21:44

Czarne czy kolor?  Bardzo poszukuje niebieskich ...



#245 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 08 lipiec 2014 - 22:10

Jestem tradycjonalistą:)

czarne


Kudos!


#246 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 09 lipiec 2014 - 15:04

Daj też znać o warunkach na Stelvio ;)



#247 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 09 lipiec 2014 - 22:22

Dolecę tam w piątek rano, podjazd w niedzielę:)

Dam znak:)


Kudos!


#248 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 lipiec 2014 - 13:38

patolog

 

No!  8-)   <piwko> Od razu z Twojego filmiku widać było że coś nie tak "fabrycznie" z tymi szytkami  8-)

adazz, co Ty za przeproszeniem pitolisz?

Jeszcze raz drodzy koledzy, to jest po prostu przebita detka!!! Kolega wyraznie pisal, ze zaczelo to sie dziac po 150km, wiec detki byly OK.

Takie same efekty bedziesz mial z open oponami, gdzie z detki powoli ucieka powietrze. Masa babelkow wychodzacych z miejsca w ktorym konczy sie bieznik a zaczyna sam oplot. Klejone szytki i opony to nie to samo co wulkanizowane produkty.

To ze wymienili na nowe, to plus dla sklepu. Aczkolwiek gdybym to ja byl na miejscu sklepu, a producent nie kwapilby sie do wymiany, odrzucilbym roszczenia gwarancyjne.

Przebic szytki mozna nawet po 1km od ich zalozenia, a szczegolnie Extreme, ktore sa dosc delikatne.

Co innego dgyby oplot sie rozlazil, odklejal bieznik ale nie przebita detka, panowie troche powagi ;)

Tak to i ja bym chcial, srednio raz na sezon jakies przebicie szytki sie zlapie i siup gwarancja i nowa szytka. Tak mozna jezdzic do emerytury i dluzej nie wydajac ani grosza :)



#249 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 13 lipiec 2014 - 18:55

No właśnie nie było tak jak mówisz, ale ok, niech będzie.

Dadzą nowe i tyle.

A na Stelvio zabrałem Vredesteiny i było bardzo ok:)


Kudos!


#250 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopad 2015 - 01:49

Czy warto jeszcze w ogóle bawić się w szytki?

 



#251 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 09 listopad 2015 - 02:42

Niby poważny portal (bikeradar) , a porównanie wg mnie mało poważne.

Różnice minimalne wychodzą, co nie dziwi bo to zupełnie oczywiste. Zapomnieli chyba tylko, że dyspozycja kolarza jest zmienna w trakcie jazdy, w trakcie dnia itd. warunki wietrzne się zmieniają i nawet jakby w ogóle kół nie zmieniali, to też wychodziły by im różne wyniki. Raz pojedzie trochę wolniej raz trochę szybciej, to normalne. Więc przy tak porównywalnych wynikach, nie można powiedzieć co na nie wpłynęło, w jakim stopniu i w którą stronę. 

 



#252 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 listopad 2015 - 08:32

Bikeradar dawno przestał być poważnym portalem, coraz szybciej przejmuje wszystkie najgorsze cechy przeciętnego bloga promocyjno-reklamowego.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#253 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 09 listopad 2015 - 09:04

Czemu porównanie mało poważne? Moc niby była ta sama, warunki takie same, z wyjątkiem wiatru.

Wniosek jest taki, że większych różnic pomiędzy szytką a oponą w zasadzie nie odnotowali, a różnice to bardziej błąd w pomiarze czy różne warunki wiatrowe. Jedyną różnicą były odczucia przy przyspieszaniu na korzyść szytek.

Ale w teście nie sprawdzili też zachowania opon i szytek w zakrętach, np. na szybkim, krętym zjeździe. Chociaż tu byłoby ciężko zrobić badania na podstawie obiektywnych danych. Trzeba byłoby opierać się raczej na odczuciach.

 

Filmik można byłoby też wrzucić do tematu dotyczącego obręczy, gdzie była dyskusja o wpływie wagi obręczy na podjazdy. Zrobione doświadczenie pokazuje, że w zasadzie czas podjazdu na kołach cięższych o 316 g (opony) był taki sam jak kołach lżejszych.



#254 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 listopad 2015 - 10:22

Patrząc na wyniki jazdy pod górę, wygląda że jedno koło miało szprychy z plastiku ;) A moc jest mierzona na korbie.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#255 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 13:20

To trzeba jeszcze porównanie zrobić clinches vs tyres

#256 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 listopad 2015 - 14:00

Tyres - clincher, tubular, tubeless.

Clincher - opona

Tubular - szytka

Tubeless - opona bezdetkowa.



#257 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 listopad 2015 - 14:11

Tub*e*less, żeby już trzymać się pełnej poprawności.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#258 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 listopad 2015 - 14:18

Thx, poprawione.



#259 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 listopad 2015 - 19:13

Niepoważne bo zabrakło grupy kontrolnej. Pomiar na jednym zawodniku jest zupełnie bez sensu. Optymalna była by podwójnie ślepa próba - w sumie to było by do zaaranżowania np. na rolkach i jakaś jakkolwiek reprezentatynwa próba - z 50, 100 osob :) W sumie to mogło by być wykonalne w warunkach klubu/uczelni typu AWF, tylko finansowo było pewnie by dość drogo, a ingerencja sponsora w postaci producetna opon mogła by mieć wpływ na wyniki :)



#260 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 09 listopad 2015 - 22:07

Pytanie tylko po co ? Nawet najlepiej zrobione testy nie zmienią faktu, że różnica o ile jest to jest tak minimalna, że zupełnie nieistotna. 

Faktyczne różnice między szytkami a oponami są zupełnie gdzie indziej niż w aero czy oporach toczenia.

 





Dodaj odpowiedź