Jump to content


szytka vs opona


273 replies to this topic

#41 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 03 April 2010 - 12:23

Co do przebijalności- przez ostatnie kilka lat i ok.12-14tys km na 1 komplecie drutowych oponek Vittoria Roma i jeżdzeniu po mieście po chodnikach, po wszystkim, moje jedyne 2 kapcie były zwiazane z przyszczypnięciem dętki, w sumie bez większego powodu. Myśle że z szytką tego bym uniknął mimo cieńszej gumy i teoretycznie wiekszego prawdopodobienstwa przebicia gumy na szkle, tymbardziej, że lubię jazdę na niższym ciśnieniu.
Ale skłaniałbym się do tego,że do miasta poręczniejsza oponka (czeste blokowanie kół,szkło,śmieci), a na trase szytka zdecydowanie.

#42 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 03 April 2010 - 12:24

Wezuwiusz Gadamer to bułka z masłem ...są znacznie bardziej wymagające lektury :)

#43 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 03 April 2010 - 15:56

A bo to wszystko rozchodzi się oto że szytkarze to leniuchy i dętek zmieniać nie umieją :mrgreen:

No zobaczymy jak sie przyjmą szytki do MTB, bo w top klase już troche na tym jeździ.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#44 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 03 April 2010 - 16:10

mama - Wezuwiusz Gadamer - nieświadomie trafiłeś w sedno, .
Do poduszki proponuję - dzieła marksa i engelsa , może mein kampf, Schopenhauera ,na pewno.
Rower to narzędzie , a nie członek rodziny.

#45 Gosc_MusicMan_*

Gosc_MusicMan_*
  • Gość

Posted 03 April 2010 - 17:08

Jak peka szytka? Tak jak opona, że trzebz zmienic detke, czy nie tak gwaltownie? Jak to mozna naprawic w trasie? Jest mozliwa sytuacja ze trzeba dzwonic po dziewczyne z fura? :)

#46 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 posts
  • SkądWroclaw

Posted 03 April 2010 - 19:55

Ja z tych jezdzacych na szytkach...
Jak na zlosc, mialem wczesniej zaffiro. Dziurawilo sie to mniej wiecej raz na tydzien (przod
i tyl!!). Miesiac z tym wytrzymalem. Szytki nie latalem jeszcze ani razu, mimo ze jezdzila po roznych, malo 'szosowych' miejscach. Zreszta woze ze soba zapasowa + uszczelniacz + tasma. Szytka zajmuje miejsca nie duzo wiecej co detka, tasma i uszczelniacz to symboliczna waga/zajete miejsce. Zmiana na trasie? Zgadzam sie
z carbonem, z ta roznica ze wczesniej nowa szytke naciagam na jakas obrecz i to sobie dluzej 'dojrzewa' (niz te kilka godzin), przy uzyciu tasmy, sama zmiana nie bedzie trwac dluzej niz zmiana detki, moze krocej. Poza tym jezdze rekreacyjnie wiec 200g na plecach w jedna czy druga, czy bede zmienial szytke 3-4 minuty dluzej zupelnie mnie nie obchodzi.
Aktualnie chce zlozyc komplet kol do czegos ala przelaj/singiel, oba na tufo dry plus, zobaczymy jak to wyjdzie...

p.s. nie mam zamiaru nikogo przekonywac, uwazam jedynie ze funkcjonuje sporo stereotypow dot. uzywania szytek, mowa o tych co nie uzywali i sie bardzo boja 8-)

pozdrawiam

#47 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 05 April 2010 - 21:51

Cos z tymi oporami musi byc , bo zamawiajac kola do czasowki , dostalem je z najnowszymi szytkami czasowymi VITTORII (Crono EVO CS ) i nie sa to zadne 19 ( jak dawniej ) tylko zacne 22 mm ( jedyna szerokosc ! ). Waza za to tylko 165 G !!!!

#48 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 April 2010 - 17:06

Wg testów najlepsze szytki mają większe opory toczenia niż dobre opony. Moja opinia w tym temacie? Te testy są wielkie G**** warte, ponieważ nie uwzględniają najważniejszych parametrów.

#49 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 April 2010 - 19:06

Wg testów najlepsze szytki mają większe opory toczenia niż dobre opony. Moja opinia w tym temacie? Te testy są wielkie G**** warte, ponieważ nie uwzględniają najważniejszych parametrów.


... też tak myślę i do końca nigdy nie mam przekonania do ... wszelkich maści testów ... czasem robionych na zamówienie :-)

Stas

#50 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 06 April 2010 - 19:15

Wg testów najlepsze szytki mają większe opory toczenia niż dobre opony. Moja opinia w tym temacie? Te testy są wielkie G**** warte, ponieważ nie uwzględniają najważniejszych parametrów.

Jakie parametry pominięto? Czy wskutek tego wyniki testów są błędne?

#51 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 April 2010 - 19:50

Oczywiście, że wyniki są błędne. Jak zobaczyłem jeden test niemiecki, w którym opony i szytki testowali przy ciśnieniu 7 atm. to prawie się przewróciłem ze śmiechu. Inne testy przy wyższych ciśnieniach podają wyniki zupełnie odwrotne niż realne odczucia podczas jazdy. W testach jedna z najlepszych szytek szosowych Vittoria Corsa Evo CX przegrała jeśli chodzi o opory toczenia z oponą Conti GP4000!! Przecież to jest paranoja. Ale nie uwierzy ten kto nie pojeździ na tej szytce. Czego testy nie uwzględniają? Elastyczności i co za tym idzie genialnych właściwości jezdnych i wygaszania wibracji.

#52 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 06 April 2010 - 20:44

"Wiara i czucie więcej mówią do mnie niż mędrca szkiełko i oko" ;-)

#53 wezuwiusz

wezuwiusz
  • Użytkownik
  • 23 posts
  • SkądGorzów Wlkp / Kraków

Posted 06 April 2010 - 20:50

Była taka teoria że opony są promowane bo ich produkcja jest tańsza a sprzedawane są za podobne ceny.

#54 maziqnowak

maziqnowak
  • Użytkownik
  • 15 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 April 2010 - 18:33

Podpisuję się pod tym co pisze Karbon, w całej rozciągłości. Różnica między szytkami a oponkami jest ogromna. Ja osobiście jeżdżę na szytkach 20c, które pompuję do 14bar i nikt mi nie wmówi, że na jakiejkolwiek oponie jeździłoby mi się lepiej.

Z resztą jak pierwszy raz w życiu zetknąłem się z szytkami, to założyłem z przodu Conti sprinter 22c, a z tyłu założyłem koło na opnkę ze schwalbe ultremo. Miałem wrażenie, jakby przód roweru jechał a tył stał w miejscu.

#55 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 09 April 2010 - 12:57

OK jak już pisałem kiedyś jeździłem na szytkach gdyż opony nie istniały. Dzisiaj już tylko amatorsko jeżdżę wyłącznie na oponach. Ale ... zdecydowałem się znów spróbować. Mam gdzieś stare koła z obręczami na szytki. Spróbuję to zestawić w całość w jednym z moich rowerków. Proszę mi wskazać szytkę w przypadku której zobaczę największą różnicę pomiędzy oponami MAXXIS COURCHEVEL, których w tym właśnie rowerze teraz używam.

Stas

#56 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 09 April 2010 - 13:16

Mnie też nikt nie przekona do opon, nawet jakieś sponsorowane, manipulowane, gówniane testy. ONLY TUBULARS!

pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#57 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 09 April 2010 - 17:05

Stas, największą różnicę zauważysz oczywiście zakładając wyścigowe szytki: Veloflex'y (Carbon najmocniejsza), Vittoria Corsa Evo CX 320 TPI, ale to kosztuje i to sporo. Tufo są takie sobie, trwałe, więc na codzień jak znalazł, ale do ww nijak się mają.
No i oczywiście 23 mm, bo Ty chyba nie jesteś ultralekki.

#58 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 09 April 2010 - 18:06

Podpisuję się pod tym co pisze Karbon, w całej rozciągłości. Różnica między szytkami a oponkami jest ogromna. Ja osobiście jeżdżę na szytkach 20c, które pompuję do 14bar i nikt mi nie wmówi, że na jakiejkolwiek oponie jeździłoby mi się lepiej.

Z resztą jak pierwszy raz w życiu zetknąłem się z szytkami, to założyłem z przodu Conti sprinter 22c, a z tyłu założyłem koło na opnkę ze schwalbe ultremo. Miałem wrażenie, jakby przód roweru jechał a tył stał w miejscu.

Twoje wrażenie wskazuje raczej na pęknięcie ramy...

#59 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 April 2010 - 20:03

Szytke pompujemy do 10 czyż nie tak ?? to gdzie komfort , jesli przy 8 oponka jest już twarda stanowczo.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#60 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 09 April 2010 - 20:47

Szytke pompujemy do 10 czyż nie tak ??

A skąd. VCX najlepiej jeździ przy 8 atm. a gdy kolarz waży ~60 kg to nawet mniej, chociaż szytka ma limit 8 wzwyż (TT).



Reply to this topic