Jump to content


szytka vs opona


273 replies to this topic

#101 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 13 April 2010 - 10:15

Z tą kosztownością szytek to żeś chłopak przesadził bo skoro 12 szytek Ci w 2 lata idzie to przeliczając 12x111 zeta to rzekłbym dość spora sumka;] Ale domyślam się że robisz 30 tys rocznie i dlatego tak to wygląda;) NIe wspomnę już okosztach uszczelniaczy do każdej z tych szytek... :lol:

#102 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 13 April 2010 - 10:30

Milano nie jest zwulkanizowana, to zwykła szyta + dętka.


Moze i nie jest, ale producent pisze co innego.

http://www.schwalbe....&ID_Produkt=203

#103 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 13 April 2010 - 14:28

Schwalbe używał nie będę... Kiedyś handlowałem Lugano i na co drugą była reklamacja z powodu wad fabrycznych (były krzywo zrobione),

Jeżdżę tak bardziej rekreacyjnie, choć czasem przydepnę. :) I mam Lugano, gdyż innych tanich w sklepie nie było. I muszę rzec, że poza miękkością gumy - na tyle już lekko "kwadratowieje" - nie mam im nic do zarzucenia. Przejechałem na nich już 2040 km. Nieźle się na nich jeździ, jednakże dużo tu nie powiem ze względu na brak porównania do innych opon.
No racja, że są krzywe. Dokładnie tu chodzi o to, że względem środka bieżnika (tam, gdzie nadlewka jest) po obu stronach jest różnica wysokości czoła opony.
Z laczkiem była tylko jedna głupia sytuacja, bodaj po 100-200 km, o której wcześniej pisałem. Ale dętka o dziwo cała! Porozcinana jest tylna opona mocno w kilku miejscach (czasami ostre kamyki są na poboczu), mimo tego nigdy się nie przebiła.

#104 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 April 2010 - 16:41

A przy 5,5kg roweru robi mi to różnicę :D

Mam rozumieć, że masz rower 5,5 kg na Tufo S33 Pro?

Widzę, że nie wiesz, że uszczelniacz Extreme stosuje się tylko po przebiciu, ponieważ zastyga on szybko zaklejając dziurę. Gdy go wlałeś do nowej szytki to szybko wysechł, zwiększył masę ogumienia i pogorszył jakość toczenia...jeśli w przypadku tych treningowych szytek można mówić o jakiejś jakości toczenia.

przepraszam czy zastosowanie taśmy zamiast kleju ma rzeczywiście aż taki wpływ na nośność?

Artur, a po co Ci to wiedzieć? :D Niektórzy twierdzą, że szytka lepiej niesie gdy się ją przyklei kilkoma bardzo cienkimi warstwami kleju niż jedną grubszą. Bez komentarza.

#105 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądJózefów

Posted 13 April 2010 - 16:50

Nie mam szytek ale jakie moze miec znaczenie dla toczenia sie kol to czym je przykleimy. Przeciez to nie generuje dodatkowych oporow, tarcia z polozem nie ma, nie zmienia oporow powietrza, jedynie moze byc roznica kilku gramow w masie ale tego nikt nie wyczje w czasie jazdy.

#106 Pacek

Pacek
  • Użytkownik
  • 180 posts
  • SkądBełchatów

Posted 13 April 2010 - 19:05

Yaro jak to nie wiesz co daje klej? Klej daje +15 do szacunku, +10 do samopoczucia, +10 do kultowości co razem poprawia nasze osiągi o 0,05% a to w gronie takich zawodwowców jak my...sami wiecie

#107 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 13 April 2010 - 21:07

Milano nie jest zwulkanizowana, to zwykła szyta + dętka.


Moze i nie jest, ale producent pisze co innego.

http://www.schwalbe....&ID_Produkt=203


Właśnie dlatego to prostuję. Przebiłem i łatałem dwie.

#108 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 13 April 2010 - 21:59

może chodzi o to, że taśma jest kolejnym elementem który się toczy i jest w kontakcie z obręczą i szytką.bo to tak jakby sobie napchać papieru przed klejeniem czy coś.zdaje się być w tym jakaś logika chyba jeśli mocniej nad tym pomyśleć.
ktoś wstawiał jakie teamy na czym jeżdżą.a czym kleją zawodowcy? :P

#109 Mati213

Mati213
  • Użytkownik
  • 153 posts
  • SkądWrocław

Posted 13 April 2010 - 22:26

Przede wszystkim, taśma waży więcej, niż dobrze nałożony klej, który trzyma solidniej (to już zależy od kleju i przyklejającego).

#110 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 14 April 2010 - 18:18

ktoś wstawiał jakie teamy na czym jeżdżą.a czym kleją zawodowcy? :P

Wykonałem pierwszą ww pracę, ale informacji nt kto czym klei nie sposób znaleźć. Ja mam natomiast pewność, że wszyscy używają kleju kauczukowego ponieważ klei się szybko i wygodnie, zmiana szytki jest łatwa - wystarczy odpowiednio przygotować starą warstwę kleju, nałożyć nową i szytkę naciągnąć.

#111 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 14 April 2010 - 19:58

Ja mam natomiast pewność, że wszyscy używają kleju kauczukowego ponieważ klei się szybko i wygodnie, zmiana szytki jest łatwa - wystarczy odpowiednio przygotować starą warstwę kleju, nałożyć nową i szytkę naciągnąć.

Wybacz, Karbonie, złośliwość ale czy wszystkie Twoje sądy, które z niezachwianą pewnością wygłaszasz na tym forum są wynikiem rozumowania jak w cytacie?

#112 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 14 April 2010 - 20:12

Rozwiń myśl.

#113 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 14 April 2010 - 20:39

Po prostu uważam, że jedyną metodą ustalenia, czym kleją zawodowcy jest szukanie informacji na ten temat, czyli coś czego bardzo nie lubisz - badanie rzeczywistości ;-) . To, że uważasz, że klej kauczukowy jest najlepszy (co może jest prawdą), nie daje Ci prawa do tak kategorycznych stwierdzeń. To samo dotyczy zagadnienia będącego tematem wątku. Jestem bardzo przywiązany do "naukowego" podejścia do rzeczywistości i stad wyłącznie moje czepialstwo i złośliwości. Taki mój mały bzik.

#114 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 14 April 2010 - 20:43

Taśmę usuwa się bardzo trudno, jest droga i cięższa, więc nikt do codziennego klejenia nie użyłby jej. Logiczne.

#115 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 14 April 2010 - 20:54

A może jednak jest ktoś, (pewnie pomylony), kto codziennie męczy się z taśmą? Wystarczy jeden wariat... I już Twoje "nikt" jest błędne. To jest logika.
Czy cena i waga taśmy to jedyne przyczyny kierujące zawodowcami? Czy zawodowcy robią to codziennie? Sami?

#116 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 14 April 2010 - 21:14

Podobno grubsza warstwa kleju wpływa na niższy opór toczenia, nie wiem dokladnie z czego to wynika. Podejrzewam, że szytka jak system współpracuje jakoś z obrecza pod względem elastyczności itp.

Taśma to chyba wymysł marketingowców Tufo chcących spopularyzować łatwość montazu szytek dla ludu,ale z tego co czytałem raczej nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Najlepsze i najprostsze jest zwykle klejenie.

a dla zwolenników testów mam kolejny przykładzik.Test oporów toczenia.
http://www.biketechr...esting_rev9.pdf
Nie robili go niemcy wiec continental i schwalbe tym razem w tyle, ale o dziwo wygrywają szytki :shock: :evil: :-x :roll:
Chyba musza coś teraz czesi wymyśleć, bo na razie Tufo w każdym tescie na końcu :P
Jak kazdy test czy opinie,należy przyjać to z rezerwą. Tak jak opinie pojedyńczych użytkowników, o tym, czy o innym produkcie albo sposobie montażu ;-)

#117 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 14 April 2010 - 21:43

A czy czasem test nie był robiony na rolkach trenażera? Jeżeli tak, to niewiele ma on wspólnego z praca ogumienia na powierzchni płaskiej - wyraźnie inne odkształcenie. Należy wiec do wyników podchodzić z dystansem...

#118 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 14 April 2010 - 21:48

Dokładnie teścik jest na rolkach lub jakiejś idealnej nawierzchni,a to zupełnie odbiega od prawdziwego asfaltu,stąd takie niby wyniki opon, że są lepsze od szytek.A odczucia na karbowanym (nawet najrówniejszym) asfalcie są zupelnie inne. Także na zwykłej szosie (ale i w testach) lateksowe dętki zauważalnie poprawiaja parametry jezdne,ale są mniej trwałe.

#119 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 14 April 2010 - 23:24

Te testy się robi na hamowni, nie na rolkach ( tzn. to jest taki wielki bęben z układem oporowo-pomiarowym) - i chyba tylko one dają obiektywne wyniki, bo każda z tych opon i szytek "jeździ" w tych samych, laboratoryjnych warunkach. Inaczej porównanie jest niemożliwe. Ale tutaj chodzi o porównanie cyferek, każdy może przyjąć je do wiadomości. A jak się ogumienie sprawuje na trasie - to już inna sprawa.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#120 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 16 April 2010 - 00:52

Mówiąc o rolkach oczywiście nie chodziło mi o domowy trenażer albo rolki,choć i takie testy na pewno istnieją :lol:

p.s. Dziś poznałem kolejną opinię na temat szytek i opon w sklepie rowerowym :shock: Większość opinii opiera się przede wszystkim na tym, że ten system jest bee, a tamten super, a w obrębie systemu ta marka jest bee, a tamta super.
Jak wspominałem wg mnie większość wyników testów, jak i opinie użytkowników sa w większości nieobiektywne. Głowa pęka,trzeba wybrac to co komu indywidualnie odpowiada i jazda :mrgreen:



Reply to this topic