Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#721
Napisano 18 wrzesień 2009 - 18:47
#722
Napisano 18 wrzesień 2009 - 21:09
tak czy siak trzeba miec w ofercie niskie modele, nawet takie firmy jak bianchi musza zarabiac, a nie kazdy kupuje super recorda(...)na miejscu szefa Bianchi wstydziłbym
się :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#723
Napisano 19 wrzesień 2009 - 13:06
#724
Napisano 20 wrzesień 2009 - 10:16
Jednak jak się wczytałem w ten artykuł http://news.bikeworl...owy.Giant.2009/ to dowiedziałem się, że rama Defy ze względu na geometrię i prowadzenie są raczej ramami turystycznymi, a TCR bardziej sportowymi. Co dokładnie to oznacza? Jakie jest przeznaczenie turystycznych szosówek? Czy np. na ramie defy będzie się wygodniej jechało niż na ramie TCR, ale wolniej(Gdyby te ramy ważyły po tyle samo)? Czy te 1 bądź 0,5° w roznych katach ramy będzie zasadniczą różnicą w prowadzeniu? Bardziej mi zależy na szybkiej jeździe, więc jeśli ten turystyczny typ tego nie spełnia, to będę musiał wybrać inna markę. Proszę o wyjaśnienie mi tego bo mi się już obwody przegrzewają! :evil: Geometria Defy http://rowery.onet.p...y_3,sprzet.html
Geometria TRC http://rowery.onet.p...d_3,sprzet.html
#725 Gosc_kobrys_*
Napisano 20 wrzesień 2009 - 11:30
jeśli twój pierwszy rower to nic więcej nie trzeba - zasadniczo ramę się powinno zmienić po 1 lub 2 pierwszym sezonie na bardziej odpowiadającą twojej sylwetce... a tego się nie wykmini inaczej jak po paru tysiącach kilometrów dobrej jazdy...
wiele osób trenuje na defy - i ktoś z tego forum też na pewno ktoś miał ten rower... hmm a co do geometrii... to ona sama osiągów nie czyni...
#726
Napisano 20 wrzesień 2009 - 11:36
W przypadku elitarnych producentów niska cena nie winna iść w parze z niską jakością.
ale o co Ci chodzi? ze sora to niska jakosc? juz nie przesadzaj, kazdy kupuje to na co go stac
Padell
zanim wybierzesz rower to przymierz sie do niego. poza tym jesli kupujesz swoja pierwsza szosowke, to moze sie okazac, ze defy bedzie dla Ciebie az nadto sportowy i "niewygodny", bo "turystyczny" moze byc dla kogos kto jezdzi duzo i szybko, i raczej nie od wczoraj. jesli masz mozliwosc to przejedz sie jednym i drugim, bo gadanie tu nic nie da.
#727
Napisano 20 wrzesień 2009 - 13:42
Mam zamiar kupić swoją pierwszą szosówkę i mam na oku Giant defy 2 na sezon 2010 http://www2.giant-bi...ple/4690/39284/
Jednak jak się wczytałem w ten artykuł http://news.bikeworl...owy.Giant.2009/ to dowiedziałem się, że rama Defy ze względu na geometrię i prowadzenie są raczej ramami turystycznymi, a TCR bardziej sportowymi. Co dokładnie to oznacza? Jakie jest przeznaczenie turystycznych szosówek? Czy np. na ramie defy będzie się wygodniej jechało niż na ramie TCR, ale wolniej(Gdyby te ramy ważyły po tyle samo)? Czy te 1 bądź 0,5° w roznych katach ramy będzie zasadniczą różnicą w prowadzeniu? Bardziej mi zależy na szybkiej jeździe, więc jeśli ten turystyczny typ tego nie spełnia, to będę musiał wybrać inna markę. Proszę o wyjaśnienie mi tego bo mi się już obwody przegrzewają! :evil: Geometria Defy http://rowery.onet.p...y_3,sprzet.html
Geometria TRC http://rowery.onet.p...d_3,sprzet.html
Defy (a także jej poprzednicy czyli SCR i wcześniej OCR) to nie ramy turystyczne, a typowo szosowe. W odróżnieniu od TCR, które przez Gianta są zakwalifikowane jako "szosowe wyczynowe", zaś ramy Defy mają nieco większy rozstaw kół i minimalnie krótszą rurę górną. Stąd ten mniejszy o pół stopnia kąt główki. Dzięki mniejszej bazie kół, TCR jest bardziej "nerwowy", zdecydowanie lepiej sprawuje się w rękach (i nogach) ludzi mających spore doświadczenie, zwłaszcza w walce w peletonie. Geometria Defy jest bardziej stabilna, łatwiej zapanować nad rowerem. Czyli odpowiadając na Twoje pytanie, najprawdopodobniej właśnie na Defy będzie Ci się wygodniej jechało niż na TCR. Zwłaszcza, że będzie to Twoja pierwsza szosówka. Czy wolniej? Najprawdopodobniej, zważywszy, że podane przez Ciebie rowery oprócz wspólnej "trójki" w oznaczeniu różnią się kompletnie wszystkim: inny materiał użyty do budowy ram i osprzęt (czyli waga i jakość działania)...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#728
Napisano 20 wrzesień 2009 - 15:44
ale o co Ci chodzi? ze sora to niska jakosc? juz nie przesadzaj, kazdy kupuje to na co go stac
quote]
chodzi mi o to, że klient, który pakuje 3000 zł w rower za bianchi wymaga tego by sie nie psuło, przyjemnie jeździło i nie sprawiało kłopotów.
#729
Napisano 20 wrzesień 2009 - 17:13
A dwa jak to jest Sora to oczywiście po 1000km łańcuch się wyciągnie, przerzutki złapią luzy a manetki będą się zacinały.
#730
Napisano 20 wrzesień 2009 - 20:05
Po tysiącu km? Nie sądzę, moje 2200 po tysiącu km chodziły nienagannie. Może po paru tysiącach km, to i owszem, ale tego to ja już nie sprawdzę...A dwa jak to jest Sora to oczywiście po 1000km łańcuch się wyciągnie, przerzutki złapią luzy a manetki będą się zacinały.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#731
Napisano 20 wrzesień 2009 - 21:44
uważasz, że będzie odczuwalna czysto obiektywna różnica w jeździe na rowerze firmy Bianchi a powiedzmy Meridy, czy Treka, Speca albo nawet Pinarello?
Oj będzie, będzie. Prosta przyczyna - różne geometrie ram. Wiem, że chodzi ci o funkcjonowanie osprzętu raczej, tu różnicy nie będzie, ale sama jazda na Meridzie, a np. na włoszczyźnie będzie się różniła i to nawet sporo.
#732
Napisano 20 wrzesień 2009 - 22:07
Ale płacąć nawet te drugie 1500zł i tak nadal jeździsz na sorze w gruncie rzeczy i to jest bezsensu. To tak jakbys kupił merca za 100 000 zł bez klimy, albo bez wspomagania. Dlatego takie Bianchi za 3000zł powinno dać znakomitą rame, osprzęt Tiagry i gitara - może mało zarobią, ale potencjalny nabywca bedzie zadowolony i wróci po kolejny rower w przyszłości. A tak jest jak jest i renomowana firma idzie na ilość a nie na jakość czytaj - rower stworzyli księgowi, a nie spece.
#733
Napisano 20 wrzesień 2009 - 22:41
Daki osprzęt też, ale jak bardziej myślałem o jakości wykonania ramy i użytych materiałach.
A na koniec Deadhorse. Wiesz ja nie rozumiem ostatnio Twojego myślenia. Znajdź mi w Polsce nowy rower na Tiagrze za 3000 tyś, tylko nie jakaś promocja tylko katalogowa cena - prawie niemożliwe, bo nawet Merida na model na Taigrze z 3300 zł a Ty chcesz żeby Bianchi sprzedawała za 3 i to jeszcze na super ramie. To ja mam propozycje, żeby modele karbonowe na 105/veloce sprzedawali za 3800zł. Wtedy jeszcze więcej ludzi kupi, ale to nic, że firma mało zarobi, bo przecież zadowoleni klienci wrócą i kupią kiedyś najwyższy model na DA/Record za 5500zł.
#734
Napisano 20 wrzesień 2009 - 22:46
A co do wspomnianego Bianchi chciałbym zwrócić uwagę na kwestię nieporuszoną jeszcze: kwestię satysfakcji właściciela, który śpi uśmiechnięty bo ma legendarne Bianchi, a nie jakiegoś Kross'a, nie ważne, że na śmieciowym osprzęcie i kiepskich kołach.
#735
Napisano 20 wrzesień 2009 - 23:00
#736
Napisano 21 wrzesień 2009 - 14:05
#737
Napisano 21 wrzesień 2009 - 18:54
Co myślicie o tym rowerze? To SCOTT Speedster S20 na rok 2100
http://www.pedalon.c...edster_s20.html
#738
Napisano 22 wrzesień 2009 - 12:38
Mam pytanie. Czy ktoś z Was spotkał się z rowerami marki WHISTLE???
Chodzi mi dokładnie o model CROW.
Jeśli tak to proszę o parę słów na ich temat: jakości, komfortu jazdy itp.itd.
Interesuje mnie ten model na 105 tylko cena inna niż podana na stornie a mianowicie 5300.
http://www.atala.pl/crow105.html
Pozdrawiam z góry dziękuję za jakąkolwiek informacje na temat tych ram.
#740
Napisano 23 wrzesień 2009 - 16:33