Jump to content


Photo

seryjne ostre koło...z Polski ?!


84 replies to this topic

#21 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 18 November 2007 - 23:50

Tak widziałem...w nowym Magazynie rowerowym jest recenzja i tam cena jest podana 1849 zł...

#22 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 19 November 2007 - 09:01

Rower spowalniany nogami hoho, przecież na tym się zabić można :D Ciężko było by się zatrzymać z np 40-50km/h, ja bym chyba nie ryzykował.
Jedno pytanko, skoro ten rower nie ma tak wielu komponentów to ile może ważyć, ale nie koniecznie ten carbonowy model, tak ogólnie ile ważą takie rowery.

#23 rekoncept

rekoncept
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • Skądabc

Posted 19 November 2007 - 10:05

Lekko można zejść do 7kg i niżej. W końcu nie ładujesz tu tych wszystkich kaset, przerzutek, trójtarczowych korb, klamek, hamulców, długich łańcuchów i całej reszty tego o czym w tym momencie nie pomyślałem..

#24 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 19 November 2007 - 16:25

Cóż, za tą cenę, to można używanego Speca już wyrwać (allegro).

Sprzedadzą limitowaną edycję i to będzie wszystko... za tą cenę.
Ba, nawet gdyby składać samemu rower na pełnej grupie Pri1mato torowej, to przy odrobinie szczęścia koszt wychodzi podobny.

#25 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 20 November 2007 - 00:10

podana waga roweru to 7,4 kg

#26 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 20 November 2007 - 16:26

Lekko można zejść do 7kg i niżej. W końcu nie ładujesz tu tych wszystkich kaset, przerzutek, trójtarczowych korb, klamek, hamulców, długich łańcuchów i całej reszty tego o czym w tym momencie nie pomyślałem..


Kłóciłbym się z tymi 7 kg i to mocno.
Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.

#27 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 November 2007 - 18:45

zależy przy jakiej stalowej ramie....


#28 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 20 November 2007 - 19:13

zależy przy jakiej stalowej ramie....


Nowa stalowa rama by Orłowski 2100 g - ramy najlżejsze stalowe zawodnicze od niego ważą z tego co słyszałem ok. 1400 g. Jeśli użyjesz starej ramy szosowej, to będzie jeszcze cięższa. Oczywiście rozwiązaniem jest alu widelec, tutaj można z 300 g zbić jeszcze (stal widelec ~750 g), ale w tym momencie szlag trafia jakikolwiek komfort. A jeśli myślimy już o full carbon widelec, to "łatwo poniżej 7 kg" nie będzie oznaczało już na pewno tanio.

Realnie zestaw rama + widelec stalowe = 3 kg. Obręcze koło 450 g, piasty torowe są ciężkie - chyba że skorzystamy z innych, lepionych etc, albo na na niskich kolnierzach, ale to troche ujmuje pięknu OK. Moje będzie miało 7,5 kg - mialo by mniej, gdyby nie mostek wpuszczany - nie umiem dorwać żadnego lekkiego - więc z 400 g będzie ważył...

#29 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 November 2007 - 19:24

widzisz ja od pana Kondeji dowiedziałem sie ze ramy stalowe jego produkcji ważą ok 1700g + 700g widelec, z tego co wiem to pan Orlowski robi ramy na mufach a pan Kondej robi spawane tigiem, a zestawy rurek columbusa pozwalaja zbudować rame stalowa o masie ok 1200g

http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html

a i jeszcze jedno... rama stara nie oznacza ciężka:) zależy jak stara:) czy masz na myśli 10 czy 25-40 lat


#30 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 20 November 2007 - 19:43

Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.

A to czemu trudno ? Aluminiową torówkę można kupić w Polsce - mam tu na myśli Fort track.
Niestety cena do mnie nie przemawia - 1659 zł. Za tę kwotę to można mieć stalówkę pod wymiar.

[ Dodano: 2007-11-20, 19:50 ]

...pan Orlowski robi ramy na mufach a pan Kondej robi spawane tigiem...

W dziale nasze rowerki jest rower Adassko na ramie by Orłowski. Albo ja ślepy jestem albo to jest spawane tigiem... zresztą podziwiajcie sami:
Dołączona grafika
ja dostałem ślinotoku ;-)

#31 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 20 November 2007 - 19:51

Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.

A to czemu trudno ? Aluminiową torówkę można kupić w Polsce - mam tu na myśli Fort track.
Niestety cena do mnie nie przemawia - 1659 zł. Za tę kwotę to można mieć stalówkę pod wymiar.


1200 zł kosztuje fort alumionowy, ale na polskie warunki to jest TRUDNE. Nie jest problemem dostanie sprzętu za krocie, tylko z budżetem na warunki polskie, bo dla nowojorczyka to są grosze i na dodatek oni u siebie mają te rzeczy dużo tańsze.

Poruszona była kwestia PROSTEGO złożenia OK <7 kg.
Jezeli to ma być proste składanie na zasadzie: wyłózmy 2 - 3 tyś złotych i będzie te 6,5 to owszem - jest to banalne, i w tym momencie najzwyczajniej się nie zrozumieliśmy.


widzisz ja od pana Kondeji dowiedziałem sie ze ramy stalowe jego produkcji ważą ok 1700g + 700g widelec, z tego co wiem to pan Orlowski robi ramy na mufach a pan Kondej robi spawane tigiem, a zestawy rurek columbusa pozwalaja zbudować rame stalowa o masie ok 1200g

http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html

a i jeszcze jedno... rama stara nie oznacza ciężka:) zależy jak stara:) czy masz na myśli 10 czy 25-40 lat


Moja też tigiem robiona jest.
Te 1700 g być może - bez lakieru, bo widelec podany też jest bez lakieru najprawdopodobniej. W tym momencie oszczędność wagowa wynosi 300 g... i nadal moje OK ważyłoby >7 kg, mimo zastosowania bardzo lekkiej, karbonowej sztycy, lekkiego siodła, lekkiej kierownicy. A zdobycie tych elementów jest albo trudne albo drogie...

Co do ramy to myślałem o obu - oczywiście - możesz kupić np. Olmo za 450 - 500 zł, ale to już są konkretne ceny i poruszamy zupełnie inny temat.
Napisanie listy części, przy których OK będzie ważyło 5 - 6 kg nie jest specjalnie trudne, ale nie w tym sęk przecież...


Ymm i jeszcze co do tej wagi: rozmawiałem na ten temat z p. Orłowskim i z jego wypowiedzi wynikało, że owszem tak lekkie ramy ze zwykłych rurek można zbudować, ale są one mało sztywne.

#32 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 21 November 2007 - 09:32

moja stara rama na mufach waży 1840 gr polakierowana, raczej nie dużo jak na stalaka z lat 80...

a macie jakiś link do tego Forta torowego?

#33 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 21 November 2007 - 09:38

Daki widzę na avatarku, że stosujesz hamulce, czy to w żaden sposób nie koliduje z OK czyli ciągłym pedałowaniem?

#34 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 21 November 2007 - 09:42

na avatarku jast moja szosa z biegami i tak dalej, ostre obecnie sprzedane, będe składał nowe na wiosne, a hamulce nie kolidują nijak z ostrym, po prostu nie męczysz kolan jak masz hamulec z przodu a już w ogóle jak masz też z tyłu, tylko to się trochę z filozofią ostrego gryzie...

#35 rekoncept

rekoncept
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • Skądabc

Posted 21 November 2007 - 09:52

Ale wychodzi na zdrowię. Stawów kolanowych, cokolwiek by się z nimi nie stało zazwyczaj nie leczy się ani prosto ani szybko. Głupotą byłoby się, nie wiem - przesilić, i mieć problemy przez resztę życia. Jestem zwolennikiem montowania klamek do ostrego.

#36 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 November 2007 - 11:03

Ja mam przedni hamulec i nie zamierzam go sie pozbyć mam to w 4 czy psuje sie idea ostrego ważniejsze jest moje zdrowie i bezpieczeństwo!! ot to ;-) jednak hamulec czasem sie przydaje

#37 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 21 November 2007 - 16:48

moja stara rama na mufach waży 1840 gr polakierowana, raczej nie dużo jak na stalaka z lat 80...

a macie jakiś link do tego Forta torowego?



W rozmiarze?

Fort Track: http://arnik.freshsi...roducts_id=4032

1350 g w rozmiarze S.
Cena - bagatela - 1200 zł BEZ widelca.

#38 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 21 November 2007 - 16:59

56 długa 58 wysoka, dzięki za link do forta, nawet ładna ta ramka...

#39 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 21 November 2007 - 18:51

Rama Adaśka nie była spawana ,lecz lutowana lutem z dodatkiem srebra. Aby uzyskać takie przejścia trzeba włożyć więcej pracy, ale efekt mechaniczny( łagodne przejścia naprężeń z rury na rurę,niższa temp połączenia.ok. 750st.C)i wizualny są lepsze niż spawanie TIG. Do wad takiego rozwiązania zaliczyłbym wysoki koszt lutu ,zwiększenie masy o ok.80-100g i kilka godz. więcej pracochłonności.
Spawanie jest szybsze i tańsze.Tutaj należy szukać różnic w cenach obu rodz. ram stalowych
(zakładam , że wykonanych z takich samych rur).

#40 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 22 November 2007 - 00:19

Wyjaśnijcie mi ten krótki opis rower który koleś wystakił na allegro "połaczenie singlespeeda i ostrego koła za pomoca tylnej piasty typu flip flop
(tylne koło mozna obracac o 180* wybierajac pomiedzy wolnobiegiem 16T lub zafiksowana zebatka 16T" link do aukcji http://www.allegro.p...ostre_kolo.html
jakie obracane koło jaki wolnobieg(czy można jechac i nie pedalować bo się pogubiłem) i jaka zafiksowana zębatka

" na takich rowerach zima trenuja kolarze" koleś serio mówi? kolarze w zime trekująna ostrym kole, na takich wąziutkich oponkach?



Reply to this topic