seryjne ostre koło...z Polski ?!
#22 Gosc_@ndy_*
Napisano 19 listopad 2007 - 09:01
Jedno pytanko, skoro ten rower nie ma tak wielu komponentów to ile może ważyć, ale nie koniecznie ten carbonowy model, tak ogólnie ile ważą takie rowery.
#24
Napisano 19 listopad 2007 - 16:25
Sprzedadzą limitowaną edycję i to będzie wszystko... za tą cenę.
Ba, nawet gdyby składać samemu rower na pełnej grupie Pri1mato torowej, to przy odrobinie szczęścia koszt wychodzi podobny.
#26
Napisano 20 listopad 2007 - 16:26
Lekko można zejść do 7kg i niżej. W końcu nie ładujesz tu tych wszystkich kaset, przerzutek, trójtarczowych korb, klamek, hamulców, długich łańcuchów i całej reszty tego o czym w tym momencie nie pomyślałem..
Kłóciłbym się z tymi 7 kg i to mocno.
Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.
#28
Napisano 20 listopad 2007 - 19:13
zależy przy jakiej stalowej ramie....
Nowa stalowa rama by Orłowski 2100 g - ramy najlżejsze stalowe zawodnicze od niego ważą z tego co słyszałem ok. 1400 g. Jeśli użyjesz starej ramy szosowej, to będzie jeszcze cięższa. Oczywiście rozwiązaniem jest alu widelec, tutaj można z 300 g zbić jeszcze (stal widelec ~750 g), ale w tym momencie szlag trafia jakikolwiek komfort. A jeśli myślimy już o full carbon widelec, to "łatwo poniżej 7 kg" nie będzie oznaczało już na pewno tanio.
Realnie zestaw rama + widelec stalowe = 3 kg. Obręcze koło 450 g, piasty torowe są ciężkie - chyba że skorzystamy z innych, lepionych etc, albo na na niskich kolnierzach, ale to troche ujmuje pięknu OK. Moje będzie miało 7,5 kg - mialo by mniej, gdyby nie mostek wpuszczany - nie umiem dorwać żadnego lekkiego - więc z 400 g będzie ważył...
#29
Napisano 20 listopad 2007 - 19:24
http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html
a i jeszcze jedno... rama stara nie oznacza ciężka:) zależy jak stara:) czy masz na myśli 10 czy 25-40 lat
#30
Napisano 20 listopad 2007 - 19:43
A to czemu trudno ? Aluminiową torówkę można kupić w Polsce - mam tu na myśli Fort track.Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.
Niestety cena do mnie nie przemawia - 1659 zł. Za tę kwotę to można mieć stalówkę pod wymiar.
[ Dodano: 2007-11-20, 19:50 ]
W dziale nasze rowerki jest rower Adassko na ramie by Orłowski. Albo ja ślepy jestem albo to jest spawane tigiem... zresztą podziwiajcie sami:...pan Orlowski robi ramy na mufach a pan Kondej robi spawane tigiem...
ja dostałem ślinotoku ;-)
#31
Napisano 20 listopad 2007 - 19:51
A to czemu trudno ? Aluminiową torówkę można kupić w Polsce - mam tu na myśli Fort track.Jeżeli nie zastosujesz alu ramy - co przynajmniej w polskich warunkach będzie trudne - to przy stalowej jest koszmarnie trudno nawet te 7,5 kg mieć.
Niestety cena do mnie nie przemawia - 1659 zł. Za tę kwotę to można mieć stalówkę pod wymiar.
1200 zł kosztuje fort alumionowy, ale na polskie warunki to jest TRUDNE. Nie jest problemem dostanie sprzętu za krocie, tylko z budżetem na warunki polskie, bo dla nowojorczyka to są grosze i na dodatek oni u siebie mają te rzeczy dużo tańsze.
Poruszona była kwestia PROSTEGO złożenia OK <7 kg.
Jezeli to ma być proste składanie na zasadzie: wyłózmy 2 - 3 tyś złotych i będzie te 6,5 to owszem - jest to banalne, i w tym momencie najzwyczajniej się nie zrozumieliśmy.
widzisz ja od pana Kondeji dowiedziałem sie ze ramy stalowe jego produkcji ważą ok 1700g + 700g widelec, z tego co wiem to pan Orlowski robi ramy na mufach a pan Kondej robi spawane tigiem, a zestawy rurek columbusa pozwalaja zbudować rame stalowa o masie ok 1200g
http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html
a i jeszcze jedno... rama stara nie oznacza ciężka:) zależy jak stara:) czy masz na myśli 10 czy 25-40 lat
Moja też tigiem robiona jest.
Te 1700 g być może - bez lakieru, bo widelec podany też jest bez lakieru najprawdopodobniej. W tym momencie oszczędność wagowa wynosi 300 g... i nadal moje OK ważyłoby >7 kg, mimo zastosowania bardzo lekkiej, karbonowej sztycy, lekkiego siodła, lekkiej kierownicy. A zdobycie tych elementów jest albo trudne albo drogie...
Co do ramy to myślałem o obu - oczywiście - możesz kupić np. Olmo za 450 - 500 zł, ale to już są konkretne ceny i poruszamy zupełnie inny temat.
Napisanie listy części, przy których OK będzie ważyło 5 - 6 kg nie jest specjalnie trudne, ale nie w tym sęk przecież...
Ymm i jeszcze co do tej wagi: rozmawiałem na ten temat z p. Orłowskim i z jego wypowiedzi wynikało, że owszem tak lekkie ramy ze zwykłych rurek można zbudować, ale są one mało sztywne.
#34
Napisano 21 listopad 2007 - 09:42
#35
Napisano 21 listopad 2007 - 09:52
#37
Napisano 21 listopad 2007 - 16:48
moja stara rama na mufach waży 1840 gr polakierowana, raczej nie dużo jak na stalaka z lat 80...
a macie jakiś link do tego Forta torowego?
W rozmiarze?
Fort Track: http://arnik.freshsi...roducts_id=4032
1350 g w rozmiarze S.
Cena - bagatela - 1200 zł BEZ widelca.
#39
Napisano 21 listopad 2007 - 18:51
Spawanie jest szybsze i tańsze.Tutaj należy szukać różnic w cenach obu rodz. ram stalowych
(zakładam , że wykonanych z takich samych rur).
#40 Gosc_@ndy_*
Napisano 22 listopad 2007 - 00:19
(tylne koło mozna obracac o 180* wybierajac pomiedzy wolnobiegiem 16T lub zafiksowana zebatka 16T" link do aukcji http://www.allegro.p...ostre_kolo.html
jakie obracane koło jaki wolnobieg(czy można jechac i nie pedalować bo się pogubiłem) i jaka zafiksowana zębatka
" na takich rowerach zima trenuja kolarze" koleś serio mówi? kolarze w zime trekująna ostrym kole, na takich wąziutkich oponkach?