seryjne ostre koło...z Polski ?!
#43
Napisano 22 listopad 2007 - 10:28
#44 Gosc_@ndy_*
Napisano 22 listopad 2007 - 12:39
...Widziałem dziś w sklepie Fuji torówke (tak to nazwali) za 4tyś zł, miała dwie zębatki z dwóch stron koła i wcale nie miała hamulca :-P
#46
Napisano 22 listopad 2007 - 15:58
#47
Napisano 22 listopad 2007 - 16:53
" z drugiej strony masz zębatke (pod wolnobieg) przy której korba kręci się tylko jak pedałujesz" znaczy koło, a nie korba.
...Widziałem dziś w sklepie Fuji torówke (tak to nazwali) za 4tyś zł, miała dwie zębatki z dwóch stron koła i wcale nie miała hamulca :-P
Na większości torów istnieje zakaz posiadania hamulców - w w prawdziwych torówkach nie ma nawet możliwości ich zamontowania. Klasycznym przykładem może być rower naszej rodzimej produkcji - Romet Wicher. Jednak w większości Ostrych Kół montuje się przedni hamulec - najczęściej awaryjny.
#48
Napisano 22 listopad 2007 - 17:27
do szybkiego zmniejszenia prędkości używają przede wszystkim stromizny toru a jazda w torowym peletonie przy opanowaniu podstaw techniki jazdy jest w miarę bezpieczna. Ponieważ nikt hamulców nie posiada to wiadomo,że nikt nagle nie zahamuje.. Inaczej
jest z użytkowaniem ostrego koła do jazdy na szosie w rowerze bez hamulców(a znam takich co jeździli po Szczecinie na wyczynowym torowym tandemie). Tu powinien być zamontowany
przynajmniej jeden sprawnie działający hamulec,gdyż wydarzenia na szosie , a w szczególności podczas jazdy po mieście są tak nieprzewidywalne ,że nawet cyrkowa zręczność
może nie wystarczyć.
Z mojej praktyki wynika ,że najwięksi oponenci hamulca po jakimś czasie na własnej skórze przekonali się że hamulec może się przydać,gdyż jego brak skończył się bolesną kontuzją i zniszczeniem sprzętu.
#49
Napisano 22 listopad 2007 - 19:41
#51
Napisano 22 listopad 2007 - 21:21
#52
Napisano 22 listopad 2007 - 22:01
Czyli jadąc na zębatce na wolnobiegu, można jechać i nie pedałować,a może jeszcz kręcić do tyłu?
1. zebatka - wolnobieg - jak normalnie w szosowce, czy mtb - pedalujesz - przyspieszasz, mozesz krecic do tylu i nic sie nie dzieje.
2. zebatka - ostre koło - zebatka na sztywno połączona z korbą - jedziesz - musisz caly czas pedaloawc - jezeli dasz opor nogami to zaczniesz zwalniac, jesli zaczniesz krecic do tylu, to pojedziesz do tylu - kolo na sztywno jest polaczone z zebatka, a ta z korba.
#53
Napisano 22 listopad 2007 - 22:08
Czytam Wasze wypowiedzi i przyznam , że nie rozumiem idei Ostrego Koła. No bo po co posiadac ostre koło z wolnobiegiem? Po co do ostrego koła montować hamulec? Po co w ogóle to ostre koło? ( oprócz jazdy torowej )
Przecież na zwykłej szosóce można sobie wrzucic jakieś przełożenie i napierać ile wlezie. Po co te zabawy z tym Ostrym?
Od razu proszę o wyrozumiałosć - jestem laikiem i nie znam się. Proszę o wyjasnienie tematu.
Pozdrawiam brać szosową.
#56
Napisano 22 listopad 2007 - 23:31
#57
Napisano 22 listopad 2007 - 23:41
#60
Napisano 23 listopad 2007 - 12:20
http://www.ostrekolo.host.sk/
Dla mnie ostre to rower miastowy(choć nie zawsze) mało rzucający sie w oczy,tani i bardzo mało awaryjny a w dodatku jeszcze szybki