Jump to content


Photo

seryjne ostre koło...z Polski ?!


84 replies to this topic

#61 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 23 November 2007 - 12:59

xgarfildx, Nie wiem czyja to strona ale pomijajac pelne rzniecie obrazkow z "kolarstwo-szosowe.gda.pl" tak jak i kawalkow tekstow to tekst "„ENO Eccentric Hub” (jak sama nazwa wskazuje – dla ekscentryków, na zdjęciu poniżej)." Mnie poprostu zabil :mrgreen: Dla niewtajemniczonych zdjecie piasty http://www.ostrekolo...hubwhiteeno.jpg

#62 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 23 November 2007 - 15:59

A co taka piast daje?

#63 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 November 2007 - 16:09

to ze możesz założyć tą "ostrą" piastę do ramy z pionowymi hakami i będziesz mógł naciągnąć łańcuch ;) tak bardzo prosto pisząc

#64 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 23 November 2007 - 17:16

oś jest na mimośrodzie i da się regulować odległość między zębatkamni kręcąc samą osią, pod warunkiem że poprzeczka nie będzie wadziła o oponę... ale aż takiego skoku nie ma chyba, DMX ten link nie działa...

#65 janczol

janczol
  • Użytkownik
  • 61 posts
  • SkądPoznań, Turek

Posted 23 November 2007 - 17:19

Mam pytanie do ostrokołowców:
jakie opony zakładacie do ostrego i ile km wytrzymuje opona??

#66 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 23 November 2007 - 17:26

ja jeździłem na 25 i tył wytrzymał 3 miesiące ale opony miałem badziewne cst i jakoś nie oszczędzałem roweru, przód trzyma jak w każdym innym rowerze...

#67 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 November 2007 - 17:31

ja mam zwykłe jakieś nie określone ale że zbliża sie alleycat to założyłem opony od szosy(speedium)żeby trochę mieć lżej,sie zobaczy jak dają rade ;)

#68 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 23 November 2007 - 18:23

Witam
Czytam Wasze wypowiedzi i przyznam , że nie rozumiem idei Ostrego Koła. No bo po co posiadac ostre koło z wolnobiegiem? Po co do ostrego koła montować hamulec? Po co w ogóle to ostre koło? ( oprócz jazdy torowej )
Przecież na zwykłej szosóce można sobie wrzucic jakieś przełożenie i napierać ile wlezie. Po co te zabawy z tym Ostrym?
Od razu proszę o wyrozumiałosć - jestem laikiem i nie znam się. Proszę o wyjasnienie tematu.
Pozdrawiam brać szosową.


Po co posiadać ostre koło z wolnobiegiem - cóż - ostre wymaga dosyć dużego nakładu energii i jeśli ktoś jest zmęczony, lub - przykładowo - ma zjechać w dół z dużą prędkością, to może zmienić ostre na wolnobieg... ale to dosyć rzadko spotykane piasty. Zazwyczaj jest samo ostre - jak w torówkach - więc flip-flopami się nie sugeruj.

Po co do ostrego montować hamulec - hamowanie podczas jazdy na ostrym polega na dawaniu oporu nogami - wiec rower bardziej zwalnia niz hamuje. Oczywiscie mozna zablokowac tylne kolo przechylajac ciezar ciala na przod roweru - opierajac sie o kierownice - jednak bardzo obciaza to stawy kolanowe i jakby nie patrzec - podczas jazdy miejskiej moze byc trudne do wykonania.

Co do samej ideii - w zime na szosowce raczej nie pojezdzisz - zamarzaja przerzutki, oraz - co gorsze - hamulce. Na OK ten problem znika. Dzieki OK wyrabiasz nawyk ciaglego pedalowania, bardzo wazny podczas jazdy na kolarce.

Inna sprawa jest bardzo niski koszty wymiany napędu - 10 zł tylna zębatka, 15 zł szeroki łańcuch, 20 zł blat - i co jeszcze ważniejsze - zużywa się on zdecydowanie wolniej niż w normalnym rowerze z przerzutkami.

A mnie się tak strasznie podoba ten Kross...


Mimo tych obrzydliwych tylnych haków?

#69 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 27 November 2007 - 14:17

Pomimo, a najbardziej mi się podoba malowanie 8-)

#70 Gosc_von Lauenberg_*

Gosc_von Lauenberg_*
  • Gość

Posted 27 November 2007 - 19:27

Mnie też się podoba. A wiecie dlaczego? Bo jest z Polski. Tak samo jak Unplugged LTD (29-calowy singlespeed) i inne ciekawe nowości Krossa. Bo może nie teraz, ale za kilka lat na pewno niejeden z Was drodzy forumowicze napisze kolejnemu pytającemu o sprzęt początkującemu kolarzowi, żeby za 3 tysiące kupił nie Meridę (ja też je lubię Jelitek), nie Gianta czy nawet Leader Foxa, tylko właśnie rower z Polski. Popierajmy Krossa, Orłowskiego, Kozaka i innych. To Polacy, i nie ma się czego wstydzić.

#71 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 27 November 2007 - 20:08

Merida była super, gadałem kiedyś z kolesiem który sprzedaje w sklepie Meridy i powiedział że jak Merida weszła na rynek to ceny były niskie i reklamowano tę markę. Ale od momentu gdy weszło nowe logo ceny wzrosły i ta marka nie jest już tak atrakcyjna dla początkujących. A jeśli chodzi o krossa to imponuje mi ta firma, idą do przodu i to z dobrym skutkiem.

#72 xGx

xGx
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 November 2007 - 21:30

Merida była super, gadałem kiedyś z kolesiem który sprzedaje w sklepie Meridy i powiedział że jak Merida weszła na rynek to ceny były niskie i reklamowano tę markę. Ale od momentu gdy weszło nowe logo ceny wzrosły i ta marka nie jest już tak atrakcyjna dla początkujących.


z tego co zauważyłem to normalna praktyka.robienie b.dobrych rzeczy na początku i jak firma wyrobi "marke" wzrost cen a spadek jakości np. shimano do do dziś mam manetke XT nie pamiętam z którego roku ale był to jeden z pierwszych roczników XT na rynku a XT z 2003 roku znajomy rozwalił w 2 tygodnie i ogólnie z tego co widzę to shimano nie jest już tą samą marką co kiedyś ale to tylko moje przemyślenia mogę sie mylić

#73 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 27 November 2007 - 22:08

Dzięki von Lauenberg. Niedługo pokażę coś dla sympatyków OK.

#74 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 27 November 2007 - 22:11

nie chcę wazelinować, ale faktycznie ramy Pana Orłowskiego są świetne. Rok temu w moich okolicach śmigał gość na jednej z takich ram. Rower wyglądał fantastycznie. Niestety w tym wszystkim ramy produkowane seryjnie są tańsze i to chyba powoduje że ramy robione na zamówienie nie są tak bardzo popularne.

Swoją drogą podobno Olsh jest produkowany na Tajwanie?

#75 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 November 2007 - 22:12

też należe to części osób które skorzystają z usług pana Orłowskiego, gdyż takiego stosunku cena/jakość nie uzyska żadna fabryka, i to trzeba mówić wprost!!!!


#76 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 28 November 2007 - 07:44

Swoją drogą podobno Olsh jest produkowany na Tajwanie?

Myślałem , że gdzieś u naszych południowych sąsiadów -Czechy ?
Z drugiej strony czytałem , że Colnago przenosi produkcję ram do azji bo taniej.

#77 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 28 November 2007 - 11:44

Niedługo pokażę coś dla sympatyków OK.


No, to ja czekam. Może na sezon coś się złoży nowego... 8-)

#78 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 19 December 2007 - 19:09

To moja propozycja. Bezpośrednio ,za 600zł.

[ Dodano: 2007-12-19, 19:10 ]
Sorry zapomniałem wkleić adreshttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=286082724

[ Dodano: 2007-12-19, 19:12 ]
http://www.allegro.p...?item=286082724

#79 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 19 December 2007 - 23:46

a co z ramą spawaną tigiem?

#80 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 posts

Posted 20 December 2007 - 10:28

Jeszcze w fazie testów szosowych. Jak na razie wszystko idzie ok. Sądzę że konkrety około lutego. Muszę być pewien na 100%.



Reply to this topic