Skocz do zawartości


Zdjęcie

Renowacja Roweru I Komplikacje Po Zakupie Kół

koła przerzutki hamulce

22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 08 październik 2016 - 21:49

Witam wszystkich.

 

Mądry Polak po szkodzie...

 

Otóż.. Kupiłem zestaw kół wh r501 do szosy. Nie przyuważyłem, że w obecnych jeżdżę na kasecie 5 rzeędowej. Przerzutka tylna to shimano fh adjust na 5 biegów. Przednia nie mam pojęcia. Ma 3 przełożenia.

Zastanawiam się nad kupnem kasety 10 rzędowej (do shimano tiagra 4700 w tą grupę chciałbym inwestować) albo zakupem koła tak żeby pasowała tamta 5 rzędowa kaseta. 

Zastanawia mnie też to czy po zakupie kasety 10 rzędowej będe musiał wymieniać tylną przerzutkę, łańcuch etc(korbę, klamkomanetki, linki, pancerze ). Chciałbym, żeby rower jeździł a z racji niezbyt wielu funduszy chce to zrobić "po kosztach".

 

Do tego dochodzi jeszcze hamulec tiagra 4700 przedni zakupiony przed zmierzeniem potrzebnej długości śruby do widełek. Niestety ja potrzebuje 55 mm a tiagra ma 27,5 mm i tera moje pytanie. Czy da się jakoś tę śrubę wymienić? Czy muszę inwestować w nowe widły żeby założyć nowy hamulec.

 

Dzięki za odpowiedzi.



#2 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 08 październik 2016 - 22:48

Pokaż nam zdjęcie tego roweru bo po twoim opisie na prawdę nie wiem czego się spodziewać.



#3 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 10:05

cały rower



#4 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 10:05

Nie mogę wsadzić załączników. 



#5 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 09 październik 2016 - 10:15

Jeśli rzeczywiście masz tam 5 rzędowy osprzęt to nie ma szans włożyć tam 10 rzędowej kasety bez wymiany całej reszty napędu. 


  • grzybu_blaz lubi to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#6 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 10:39

To radzisz wymianę szprych i obręczy? W starym kole poszła mi 1 szprycha nie wiem jakiej firmy. Obręcz troche poobijana jest. Tylko nie wiem jaki jest średni koszt złożenia takiego koła (sama robocizna).

 

Załączony plik  20161009_1133251.jpg   87,27 KB   15 Ilość pobrań

 

Załączony plik  20161009_1133471.jpg   83,15 KB   14 Ilość pobrań

 

Załączony plik  20161009_1133401.jpg   110,52 KB   14 Ilość pobrań

 



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2016 - 10:57

Tak szczerze, to bardzo wątpię, czy opłaci Ci się budować nowoczesny rower na tak przestarzałej ramie. To trochę jak pakowanie silnika Ferrari do karoserii malucha - niby się da, ale to ciągle będzie maluch...

 

W dodatku nawet jeżeli już zainstalujesz te wszystkie komponenty (co będzie wymagało m.in. użycia adaptera haka do tylnej przerzutki oraz oparcia pancerza przy główce ramy; w dodatku wykonanie skoku o jakieś 40 lat naprzód jest możliwe tylko wtedy, kiedy wymienisz wszystko naraz), zostaniesz na rowerze o zupełnie turystycznej geometrii, który nigdy nie będzie nawet zbliżony do prawdziwej szosówki. Jeżeli więc oczekujesz, że założenie Tiagry zamieni ten rower w szosówkę, możesz być zawiedziony końcowym efektem.

 

Patrząc z drugiej strony, to naprawdę sympatyczny rower, który może nie jest "prawdziwą" szosówką, ale... kto powiedział, że musi nią być? To fajna turystyczna rama, w dodatku porządnego producenta, więc zakładam, że dobrze wykonana i komfortowa. Trochę wysiłku i możesz bardzo niskim kosztem zrobić z niej fajny rower do wygodnej i szybszej niż na trekkingu jazdy turystycznej.

 

Gdybym miał wybierać, na Twoim miejscu albo odnowiłbym to co mam (nowe koła [może na srebrnych aluminiowych obręczach, ale z piastą pod wolnobieg?] owijka!!! i kilka innych drobiazgów, ale trzymając się standardu 5-rzędowego i stylistyki retro), albo poczekałbym i wymieniłbym cały rower na coś używanego, ale przyzwoitej jakości i z nowoczesną konstrukcją. Serio, szkoda na siłę przerabiać ten rower na coś innego, kiedy sam w sobie jest naprawdę godny uwagi i docenienia.


  • grzybu_blaz lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 11:18

Fakt, jeździ się sympatycznie. To do tego co mam jak rozumiem wymienić obręcz i szprychy + owijka. Koła na wolnobieg nie mogłem znaleść albo nie wiem jak i czego szukać tak, żeby był 5 rzędowy.



#9 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 13:12

Co do zdejmowania wolnobiegu 5 rzedowego to polecacie klucz taki

 

https://www.centrumr...hand,7344.html 

 

czy taki 

 

https://www.centrumr...CFaMocgodGRgBaQ

 

 

 

 

Koła jakie udało mi się znaleść 

https://www.olx.pl/o...html#b0f036e322

https://www.olx.pl/o...html#b0f036e322

 

Bardiej przemawia za mną 1 koło.



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2016 - 13:31

Klucz Bike Handa w zupełności Ci wystarczy... tylko po co tyle za niego przepłacać? https://rowerplus.pl...wolnobiegu.html;)

 

Koło zdecydowanie z pierwszego linku, przy tej różnicy w cenie nie ma się nad czym zastanawiać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2016 - 14:21

Koło z pierwszego linku jest ok, tylko że piasta ma szerokość 135 mm, a w tej Winorze rozstaw haków jest przynajmniej z 10 mm węższy. Trzeba będzie skracać oś, zmieniać dystanse i przeciągać obręcz w odpowiednią stronę po takim zabiegu.

Jest jeszcze jedna rzecz w tym rowerze, która może powodować problemy z indeksacją biegów po zmianie koła - przerzutka tylna jest typu Positron, czyli sterowana sztywnym drutem, który zarówno ciągnie jak i pcha. W tych przerzutkach za indeksację odpowiada sama przerzutka, a nie manetka, w dodatku jakiekolwiek przesunięcie wolnobiegu względem ramy będzie skutkować rozjechaniem się indeksacji. Oczywiście o innej liczbie biegów z tą przerzutką nie ma mowy, nawet po zmianie manetki.

Moja rada jest taka, żeby albo pozostać przy obecnym napędzie (jeśli wolnobieg nie jest mocno zużyty, można spróbować dać nowy łańcuch) i doprowadzić do porządku koło (zrobić przegląd piasty, wycentrować albo nawet przepleść na nową obręcz i nowe szprychy), albo zmienić znaczną część napędu, np. na 7-rzędowy, oparty na wolnobiegu, nowej przerzutce i manetkach (np. A050 Shimano lub nawet jakichś klamkomanetkach). Ja osobiście poszedłbym chyba w stronę prostej kierownicy (zapewne z dłuższym mostkiem), bo na prostą kierownicę można zakładać dowolne manetki, od obrotowych, poprzez górne SIS-y, stare klamkomanetki do hamulców cantilever do szosowych dedykowanych do prostych kierownic.

 

Z tym założeniem hamulca Tiagry to też może być jeszcze problem nie tylko z długością śruby, ale także z zasięgiem ramion, bo tutaj pewnie wymagany jest dłuższy niż oferuje Tiagra. 

 

Na pewno da się ten rower doprowadzić do porządku, ale już za większymi przeróbkami pójdą duże koszta, a i tak nie wszystko uda się tam wpakować.

Zmierz może najpierw rozstaw tylnych widełek ramy, zobaczymy czy dużo odstaje od obecnego szosowego standardu. 

I sprawdź jakie tam są obecnie obręcze (standard 622 czy 630 mm, znajdziesz ten wymiar podany na oponie).

 


  • Mateusz105 lubi to

#12 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 15:50

Obręcze 622x19 allesa-alloy 249-700c. Udało mi się wyczytać, że piasta tylna to P4. Tylna widełka jest trochę wgięta do środka (ta od strony przerzutki) i mieści się śruba 155 mm.

Rama od siodełka do kierownicy 60,  

od korby do siodełka 57,

od korby do kierownicy 63.

Hamulce od przerzutki do siodełka 56 od przerzutki do korby 46.

 

Wolnobieg trzyma się dobrze i chodzi jak należy. Problem był w szprychach i obręczy (podczas jazdy poszła szprycha i kołem wjechałem w sporą dziurę, na szczęście obeszło się bez wypadku). Myślałem nad wymianą szprych i obręczy ale nie wiem czy sam dałbym rade je odpowiednio ponaciągać a jak tak to jakiego narzędzia użyć, jakie szprychy i obręcze kupić.



#13 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 09 październik 2016 - 16:18

jeśli chciałbyś wymieniać obręcz to śmiało możesz zabrać sie do tego sam przy użyciu zwykłego kluczyka do nypli.

Zapleść też nie jest wcale trudno, zaniósłbyś jedynie koło do serwisu żeby Ci to dociągli i wycentrowali(mi za to policzyli tylko 5 zł więcej niż za centrowanie). Jedyne co może być problematyczne to zwymiarowanie piasty do programu liczącego długość szprych(zakładam że nie znajdziesz ich w internecie choć możesz próbować)



#14 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 16:32

Znalazłem takie obręcze:

 

https://www.centrumr...cent,44363.html

 

https://www.centrumr...thor,42314.html

 

szprychy myślałem nad takimi

 

https://www.centrumr...apim,42378.html



#15 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 16:41

Ewentualnie takie szprychy

 

https://www.centrumr...apim,42861.html



#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2016 - 16:43

Szprychy Leader albo Race całkowicie Ci wystarczą. Laser to trochę strzelanie z armaty do gołębia przy kołach na takich komponentach, te pieniadze można lepiej wykorzystać.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 17:03

Mikroos jestem ze szczecina więc jakbyś polecał jakiś (w razie co) serwis rowerowy to poprosiłbym adres ;)

 

Obręcze takie jak pisałem mogą być?



#18 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 17:23

I czy do składania kół jest mi niezbędna centrownica?



#19 Mateusz105

Mateusz105
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 09 październik 2016 - 18:26

I jeszcze co do długości szprychy. właśnie odkręciłem 1 i ma 293-294 mm. Sapim mam dostepne 292 albo 294 które lepiej wybrac?



#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 październik 2016 - 18:43

Idź do Grubego Kolarza na Staromiejską, on Ci tam wszystko wyjaśni i dobierze za rozsądne pieniądze :)


  • Mateusz105 lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła przerzutki, hamulce