Przewóz roweru samochodem- jaki sposób najlepszy??
Started By
zbik1967
, 26 May 2010 13:42
107 replies to this topic
#21
Posted 06 April 2011 - 07:55
Ja mam golf 3 kombi i jechałem nim w 5 osób, 5 rowerów i 5 sporych plecaków z Łodzi do Szczecina i powrót. 3 rowery całe na dachu, 2 złożone w środku i przy prędkości 130 nic nie pospadało z dachu :mrgreen: Klapa z tyłu fakt że syfu łapie przynajmniej u mnie więcej niż dach na pewno. Na dachu rowery były między sobą dodatkowo połączone linkami w razie czego. Mi bagażniki dachowe wydają się bezpieczniejsze.
#22
Posted 06 April 2011 - 08:40
Jak się kupi dobry bagażnik na hak to w mojej opinii to najlepsza opcja, ale musi mieć światła i opcje zamontowania tablicy. Sam tak zjechałem całą Polskę Peugeotem 206 z moją maszyną na haku i nie było problemów. Rower nie łapie tak bardzo syfu i nie ma wielkich problemów z aerodynamiką = brak dużej różnicy w spalaniu.
Ale przyznaję, że rower na haku z Peugeotem 206 wygląda co najmniej ciekawie
A tak poza tym wczoraj kupiłem Skodę Roomster i teraz rower się cieszy, bo będzie jeździł w środku
pzdr
Ale przyznaję, że rower na haku z Peugeotem 206 wygląda co najmniej ciekawie
A tak poza tym wczoraj kupiłem Skodę Roomster i teraz rower się cieszy, bo będzie jeździł w środku
pzdr
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#24
Posted 09 April 2011 - 14:57
Jeszcze nie sprawdzałem, ale wyjęcie siedzeń w Roomsterze jest super przemyślane i zajmuje jakieś 15 sekund 
pzdr
pzdr
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#25
Posted 26 April 2011 - 10:54
Mam pytanie dotyczące mocowania roweru przewożonego na bagażniku dachowym. Mam już dwa uchwyty Thule FreeRide 530 (a więc najtańsze porządne mocowanie "za ramę"), ale jednego będzie mi teraz brakować.
Pojawiły się na tym forum wypowiedzi, żeby roweru szosowego nie montować za ramę roweru - więc w grę wchodziłby Thule OutRide 561 - tyle, że kosztuje on około 2 razy tyle co standardowy (+ sam uchwyt na zdjęte koło też 179 zł), więc chętnie bym się więcej dowiedział czegoś więcej.
Mocowanie za przedni widelec wydaje się pewniejsze, ale przeciw przemawia konieczność osobnego przewożenia koła...
Czy rzeczywiście nie powinno się mocować szosy za ramę?
Pojawiły się na tym forum wypowiedzi, żeby roweru szosowego nie montować za ramę roweru - więc w grę wchodziłby Thule OutRide 561 - tyle, że kosztuje on około 2 razy tyle co standardowy (+ sam uchwyt na zdjęte koło też 179 zł), więc chętnie bym się więcej dowiedział czegoś więcej.
Mocowanie za przedni widelec wydaje się pewniejsze, ale przeciw przemawia konieczność osobnego przewożenia koła...
Czy rzeczywiście nie powinno się mocować szosy za ramę?
#30
Posted 27 April 2011 - 20:40
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.
<p>
<p>
#31
Posted 28 April 2011 - 20:08
Kiedyś były testy bagażników i zdecydowanie wygrywa normalny kloarski z osobnym mocowanie przedniego koła. Ponieważ jeżdzimy grupą to pospawałem sam , czyli na cztery rowery mamy za darmo . Pięknością nie grzeszy , wygląda jak skrzyżowanie wielbłąda z helikopterem , ale używane od lat i czasem nam się spieszyło . Do wglądu w Trzebnicy. Trudno pomylic z czymkolwiek.
#33
Posted 28 April 2011 - 21:13
Wgniecenie powstało na skutek zbyt mocnego skręcenia uchwytu ramy czy wibracji, hamowania, uderzenia na dziurze?Widziałem na własne oczy wgniecioną ramę alu od uchwytu bagażnika. Mocowanie za widelec jest najlepszą opcją, chyba że ktoś ma samochód kombi to po problemie.
Thule ma dwa rodzaje mocowania za ramę: w FreeRide 532 to mocowanie ma kształt litery "U", a w ProRide 561 - litery "C".
Czy są jakieś plusy lub minusy któregoś z rozwiązań?
Teraz mam FreeRide 530, ale i rowery przewożone do tej pory były "zwykłe", a nie wycieniowane szosowe ;-)
Ten z mocowaniem za widelec (OutRide 591) strasznie drogi...
#34
Gosc_KeNaJ_*
Posted 28 April 2011 - 21:35
Radello jak dla mnie ten Thula to przerost formy nad treścią. Ze swojej strony mogę polecić to samo co polecił Rozmiar na poprzedniej stronie czyli:
http://www.hossa.pl/...a widelec.html
rower trzyma się stabilnie, nie ma co się popsuć, zero problemów z montażem roweru.
Taka uwaga ten uchwyt można znaleźć prawie w każdym sklepie z bagażnikami na samochód i jedyne co je różni to naklejka firmy lub jej brak. Cena zazwyczaj koło 90-100zł.
http://www.hossa.pl/...a widelec.html
rower trzyma się stabilnie, nie ma co się popsuć, zero problemów z montażem roweru.
Taka uwaga ten uchwyt można znaleźć prawie w każdym sklepie z bagażnikami na samochód i jedyne co je różni to naklejka firmy lub jej brak. Cena zazwyczaj koło 90-100zł.
#36
Gosc_KeNaJ_*
Posted 29 April 2011 - 01:22
Jeśli masz zamiar zostawiać rower na pastwę losu to hmm... Twój wybór. Ja z reguły nawet zamkom nie ufam więc rower zawsze jest pod czujnym okiem moim lub np obsługi stacji
Ale jeśli chcesz z zamkiem to pozostaje tylko pogodzić się z ceną.
Swoją drogą to jak z jakością tych zamków (nie przyglądałem im się jakoś)? Jest to coś lepszego czy przekręci nawet śrubokrętem?
Ale jeśli chcesz z zamkiem to pozostaje tylko pogodzić się z ceną.
Swoją drogą to jak z jakością tych zamków (nie przyglądałem im się jakoś)? Jest to coś lepszego czy przekręci nawet śrubokrętem?
#37
Posted 09 May 2011 - 20:44
Wybieram się na wakacje do Chorwacji i planuje przetransportować rower w szerokim boxie na dachu. Oczywiście rower trzeba rozkręcić i okleić np. folią bąbelkową.
http://www.interpack...-320-p-345.html
Co Wy na taka propozycję. Tanie i rower będzie czysty.
http://www.interpack...-320-p-345.html
Co Wy na taka propozycję. Tanie i rower będzie czysty.
#38
Posted 15 May 2011 - 17:59
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.
<p>
<p>



