Jump to content


Photo

Rower Uniwersalny... Gravel?


159 replies to this topic

#41 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 28 November 2016 - 23:55

Ze swojej strony mogę polecić zestaw błotników takiego typu: http://allegro.pl/kp...5755153152.html

Tylny przekładam między rowerami (cross, góral i szosa, nawet nie muszę regulować zacisku bo sztyce mam w zakresie 26.4-26.6), a przednie płetwy (SKS Mud-X i jakiś nieco węższy z Decathlona) mam zamontowane na stałe, bo idealnie chronią twarz przed wyrzucanym przez przednie koło błotem, ale i kamieniami w suchą pogodę.

W większości sytuacji taka kombinacja mi wystarcza, by mieć górną część garderoby i tyłek suche i w miarę czyste, oraz nie dostawać po oczach błotem i kamieniami. Nogi i stopy wiadomo, będą trochę ubłocone, ale aby im zapewnić pełną ochronę potrzebny jest moim zdaniem długi błotnik na prętach i do tego szeroki chlapacz na końcu. Jeśli przedni błotnik przylega do opony, ale jest trochę za krótki to efekt czasem jest przeciwny do zamierzonego, bo działa to jak rynna która zbiera wodę i całość wyrzuca akurat na buty i blaty korby.

 

Najbardziej dotkliwe jest przemoczenie pleców i tyłka i tutaj nawet prosty X-TRA Dry czyni wielką różnicę (w porównaniu do jazdy bez błotnika). Droższy X-Blade da się zapewne precyzyjniej ustawić, ale jest też trochę cięższy. Miałem też kontakt z podobnymi błotnikami firmy Simpla, ale jednak zacisk taśmowy SKS-a jest dużo pewniejszy i lepiej trzyma. Simpla się luzowała i czasem sama rozpinała.  



#42 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 29 November 2016 - 09:28

Błotniki zaprezentowane powyżej to substytut.

Najlepszą ochronę dadzą pełne błotniki (oczywiście nie zawsze jest możliwość ich zamontowania).

Ja założyłem takie:

243qpsm.jpg


  • m.arek likes this

#43 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 29 November 2016 - 10:13

Fajny ten NORCO, a jakiej marki są te błotniki? W ACCENCIE będzie trochę gimnastyki z zamontowaniem takich pełnych.



#44 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 29 November 2016 - 10:21

Błotniki Orion, ale SKS Bluemels są chyba lepsze.



#45 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 29 November 2016 - 10:34

SKS P35 Chromoplastic - te wydawały mi się najbliższe ideałowi, ale chyba już nie są produkowane, prawdopodobnie Bluemels są ich kontynuacją. Na razie zamontuję sobie to co mam w garażu po MTB, jakieś mudgards i tylną płetwę, chyba też SKS. 

  Dzięki Wszystkim za uwagi, były bardzo pomocne, a teraz jadę odchudzić konto.



#46 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 29 November 2016 - 11:15

U mnie od dłuższego czasu świetnie spisuje się Zefal No Mud. Znacznie bardziej dyskretny w porównaniu do pełnych błotników i skuteczny. W dodatku nie wymaga żadnych oczek ani cudowania z omijaniem hamulców czy innych elementów.

 

Przedni błotnik "puszcza" odrobinę wody dołem, ale jest to ilość na tyle mała, że nawet na mrozie nie marznę, więc dla mnie to nie problem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#47 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 01 December 2016 - 10:30

U mnie od dłuższego czasu świetnie spisuje się Zefal No Mud. 

Jest jeszcze Deflector M29 Zefala. Przymierzałem się do tych i innych podobnych opcji ale rama CX One jest trudna, nie będę się rozpisywał niemniej montaż pełnych błotników jest praktycznie niemożliwy do wykonania w sensowny sposób, jest zbyt mało miejsca między ramą a oponami, poza tym ukształtowanie korony widelca ( okolica otworu na śrubę hamulca szczękowego ) nie przyjmuje uchwytu błotnika. Tak więc chyba stanęło na komplecie SKSa X - Blade II plus X Board.

 

#48 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 01 December 2016 - 10:54

RM29 jest IMHO za duży na przełajówkę, spora kobyła z niego. No Mud bardzo ładnie pasuje do profilu koła z wąską oponą przełajową, nawet bez chlapacza daje wystarczającą ochronę plecom.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#49 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 01 December 2016 - 15:30

RM29 jest IMHO za duży na przełajówkę, spora kobyła z niego. No Mud bardzo ładnie pasuje do profilu koła z wąską oponą przełajową, nawet bez chlapacza daje wystarczającą ochronę plecom.

Z No Mud jest pewien problem, z przodu i z tyłu jest mocowany do widełek, a wzdłuż widełek idą przewody hamulcowe i linki, obawiam się czy znajdę miejsce by swobodnie zamocować uchwyty. Muszę najpierw przymierzyć.

Attached Thumbnails

  • IMG_0160.JPG
  • zmniejszony 3.jpg


#50 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 05 December 2016 - 18:27

Dzisiaj wybrałem się na pierwszą jazdę nowym Cx One, leśne dróżki, warunki były dosyć wymagające, lód, trochę śniegu i dużo błota pod tym wszystkim. Na płaskim bez większych problemów, na szosie wręcz komfortowo ale na b.śliskich podjazdach to już gimnastyka, wyraźnie brakowało mi lżejszych przełożeń, siłowe przepychanie kończyło się buksowaniem tylnego koła. Konieczny będzie zakup zębatki 38T na taki teren - 42 to za dużo choć standardowe opony 33 i tak świetnie sobie radziły. Czeka mnie też wymiana sztycy na offsetową i siodełka, tymczasowo przełożę komplet z szosy, być może wymienię też kierę. 

  Czy znacie dystrybutora SRAMa na Polskę lub miejsce gdzie można kupić ich części? 



#51 Pierre

Pierre
  • Użytkownik
  • 51 posts

Posted 05 December 2016 - 22:08

Sklepy angielskie i niemieckie , jesli chodzi o czesci srama.
  • biker1974 likes this

#52 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 05 December 2016 - 22:44

Toś mnie pocieszył!! To już taniej będzie w Oz  niż w EU!



#53 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 05 December 2016 - 23:47

w PL tez kupisz czesci sram'a ale raczej taniej niz w de/uk nie bedzie

#54 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 06 December 2016 - 09:18

w PL tez kupisz czesci sram'a ale raczej taniej niz w de/uk nie bedzie

Teoretycznie sprzedaje je Harfa ale tego czego mi potrzeba nie mają, najtaniej zębatkę X-Sync 38T znalazłem na eBay-u, towar wysyłany z Tajwanu. Niestety przesyłka, darmowa, trwa ponad miesiąc.



#55 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 December 2016 - 09:21

A nie prościej wybrać np. tarczę Stronglighta? Mają wersje pod większość korb SRAM-a https://rowerplus.pl...&submit_search=


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#56 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 06 December 2016 - 16:05

A nie prościej wybrać np. tarczę Stronglighta? Mają wersje pod większość korb SRAM-a https://rowerplus.pl...&submit_search=

Takiej zębatki jakiej mi potrzeba nie ma w katalogu Stronglight-a, a poza tym mam z tą firmą na pieńku, kiedyś zastąpiłem 34 ich 36-stką, to były wyrzucone pieniądze. Chyba jednak dam zarobić Chinczykom, ciekawe czy za taki drobiazg nasi celnicy mnie skasują?



#57 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 06 December 2016 - 16:28

Możesz zamówić customową zębatkę np. w HobbyCNC.



#58 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 06 December 2016 - 19:00

U mnie od dłuższego czasu świetnie spisuje się Zefal No Mud. Znacznie bardziej dyskretny w porównaniu do pełnych błotników i skuteczny. W dodatku nie wymaga żadnych oczek ani cudowania z omijaniem hamulców czy innych elementów.

 

Przedni błotnik "puszcza" odrobinę wody dołem, ale jest to ilość na tyle mała, że nawet na mrozie nie marznę, więc dla mnie to nie problem.

W końcu zdecydowałem się też na te błotniki, projektanci Zefala są sprytniejsi niż przypuszczałem bo na uchwytach mocujących są małe rowki w których mogą schować się przewody hamulcowe. Czy spoilery lepiej chronią gdy są zamontowane z przodu czy z tyłu błotnika?



#59 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 December 2016 - 19:29

Zależy od ramy. Wyjściowe zalecenie producenta jest takie, żeby instalować chlapacz od tyłu przy instalacji błotnika jako tylny i od przodu przy instalacji błotnika z przodu, ale szczególnie z tyłu można się pokusić o odwrotne ustawienie.

 

U mnie nawet bez chlapacza z tyłu błotnik dobrze chroni plecy, z kolei dodatkowa osłona z przodu mogłaby nieco chronić ramę przed zachlapaniem. Ja z tego nie skorzystałem, ale kto wie, może u Ciebie by działało dobrze.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#60 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 06 December 2016 - 20:12

Podepnę się pod temat interesuje mnie gravel 70% asfalt reszta delikatny szuter las polne drogi itp.
Wzrost 168
Budżet ok 10k

 

 

Karbon:

https://www.rosebike...avel/aid:887770

zwyciężył w teście porównawczym TOUR, świetne oceny w FIETS oraz rozdzimej Szosie (wersja przełajowa)

 

Alu:

https://www.rosebike...8897/aid:888932

 

i na starszej ramie:

https://www.rosebike...fEu-DsfEv-DsmRJ

 

Wszystkie z możliwością konfiguracji komponentów, aczkolwiek widzę, że w rowerze TEAM DX jest problem z wyborem innych kół wynikający z problemu z oprogramowaniem. W każdym razie w tym rowerze też można zmieniać koła. 

Do typowo gravelowej konfiguracji polecam kierę Ritchey Evomax oraz opony Schwalbe One - dobrze niosą na asfalcie i szutrowych łącznikach.  

 

 





Reply to this topic