Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Uniwersalny... Gravel?


159 odpowiedzi w tym temacie

#81 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 13 lipiec 2018 - 09:38

Mnie tam się podoba, ale rozumiem, że wygląd jest kontrowersyjny.

Poza tym, możliwe, ze da się wyhaczyć coś taniej :).

https://www.olx.pl/o...html#d2445b9994
https://allegro.pl/n...00.html#thumb/2
Jednakże zdaje sobie sprawę, że to ciągle za dużo.

 

Moim zdaniem nie ma sensu brać roweru o geometrii pod baranek i przerabiać go na prosta kierownice.

Dużo bardziej ekonomicznie jak i efektywniej będzie wziąć hardtaila i zamontować tam oponkę 2 cale czy nawet węższą jeśli faktycznie nie potrzebujesz. Nie wiem czy wchodzi używka w grę, ale za 5,5 tyś można dostać całkiem ładny i nie zniszczony sprzęt, a waga będzie poniżej 11kg. Już nie wspomnę, że komfort i możliwości takiego roweru będzią wyższe niż na gravelu :).



#82 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipiec 2018 - 10:14

Czemu nie ma sensu? po prostu będę jeździł tak jak w górnym chwycie.

jestem na fanpageu Roubaixa na fejsie i jak widzę co większość userów robi z tej szosy to mam wrażenie, że pomylili ten rower z gravelem właśnie. Szerokie kanapy, błotniki, mostek pozytywny, platformy, wielkie torby na kierownicy, pod siodełkiem, opony z bieżnikiem... to jest dopiero bez sensu ;)

 

Szukałem długo fajnego lekkiego crossa, ale nie znalazłem. Potem postanowiłem że będę składał. Tylko że kurna olek nie ma ram na sztywne osie, nawet w MTB to rzadkość, co było dla mnie szokiem. Już łatwiej znaleźć szosę na sztywne osie. Potem szukałem lekkiego amorka do 1.6kg max no i też bieda. No i tak zacząłem się interesować nowym Divergem. Te 2cm/300g mogłyby mi wystarczyć.  W porównaniu do 6cm/2.4kg w tym co mam to i tak dobrze. 



#83 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 13 lipiec 2018 - 12:02

Cała idea roweru z barankiem polega na tym, aby mieć bardziej aerodynamiczna pozycje podczas jazdy na utwardzonej drodze - jechać po prostu szybciej. Kierownica z barankiem zwiększa zasięg - nic odkrywczego. Moment w, którym wywalasz baranka sprawiasz tak jak mówisz, że zostaje Ci tylko tak jakby górny chwyt. Jednakże nie jest to ta sama pozycja co np. przy rowerze XC ponieważ geometria takiego roweru jest zupełnie inna.
Rower do XC jest dłuższy niż rower szosowy/gravelowy/przełajowy, co znaczy mniej więcej tyle, że na takim tworze będziesz miał dużo bardziej wyprostowaną pozycje. W tym wypadku cały zysk z zastosowania ramy szosowo/przełajowej przepada, i efektywnie rower XC na lżejszych/węzszych oponach będzie łykał takiego gravela z prostą kierownicą nawet na asfalcie, nie mówiąc o terenie.

Jest to Specialized Amira rozmiar 51 - szosa oraz Giant XTC Advanced rozmiar S.

Efektywna długośc rury górnej przy szosie to 516 mm, a przy MTB 575 mm. Sam reach to ponad 30mm różnicy.

Wiadomo, każdy robi jak uważa, nie wszystko zawsze musi mieć sens. Jednakże skoro zależy Ci na takich aspektach jak "waga", to jednak zakładam, że chcesz poruszać się szybciej, nawet jeśli się nie ścigasz.

 

Rower crossowy, ma podobny zasięg co w przypadku roweru do XC, różnica jest głownie w tym, że stack w rowerze crossowym jest dużo większy.



#84 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipiec 2018 - 12:42

uhh chyba za bardzo dramatyzujesz :) ok geometria jest inna, ale pozycja i tak jest dużo bardziej wyprostowana, zresztą zamierzam dać wszystkie możliwe podkładki pod mostek, żeby kierownica była tylko nieco niżej niż siodełko, tak jak mam w crossie teraz. Nie zależy mi żeby jeździć turboświetlnie szybko na gravelu, tylko wygodniej od szosy i lżej od crossa.  

 

Poszukam jeszcze jakichś innych opcji XC z normalnym amortyzatorem, ale już tyle czasu na to poświęciłem, że tracę cierpliwość. A no i jeszcze muszę się przekonać organoleptycznie, czy jest w ogóle sens w gravela iść, ale z tego co internety piszą to powinien być dla mnie najlepszy wybór. Na single po Górach Izerskich, na singla dookoła Lasu Kabackiego, na 140km wycieczkę doliną Jeziorki ze znajomymi asfalt/szutr/kamienie/leśne ścieżki chyba jak znalazł. 



#85 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 13 lipiec 2018 - 13:08

Cross - sztywne osie, hydraulika, napęd 1-rzędowy:

https://www.canyon.c...-sl-7-0-sl.html

 


  • cauchy lubi to

#86 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipiec 2018 - 13:50

ooo Dari to już coś :D dzięki, tego niebieskiego bym jeździł jak zły i waga jako taka spoko, choć Canyon chyba trochę fantazjuje :P



#87 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 815 postów
  • SkądSobótka

Napisano 18 lipiec 2018 - 11:39

Mnie też zaczął chodzić po głowie gravel, niestety ceny są zwykle wysokie. 

Ostatnio natknąłem się na polski produkt i trochę się napaliłem, nie powiem;) 

https://www.dobrerow...RhoC8NAQAvD_BwE



#88 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2018 - 11:52

tu można znaleźć w miarę tanie rowery typu Gravel/Adventure:

 

https://www.romet.pl...9,735,2018.html

 

 



#89 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 18 lipiec 2018 - 13:08

Planetx ma w przedsprzedaży po 3000 zeta z fajna specyfikacją.

Przykladowo:
https://www.planetx....xla-apex-1-bike

#90 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 lipiec 2018 - 13:20

To przełajówka.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#91 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 18 lipiec 2018 - 14:02

Oki, masz gravele:
https://www.planetx...._eid=1c140706a9

https://www.planetx...._eid=1c140706a9

Nie wiem jak kółka jakosciowo, ale obwieszone sprzętem ok i waży praktycznie tyle co rondo za 7,5k.
  • Prozor lubi to

#92 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lipiec 2018 - 14:57

Mój kolega jeździ na gravel Rometa tym pomarańczowym i bardzo sobie chwali, tyle że czekał na niego ileś miesięcy :) 



#93 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 18 lipiec 2018 - 15:01

Miałem gravela i się pozbyłem. Nie przekonał mnie. To już rower crossowym ma -moim zdaniem- więcej sensu jako rower uniwersalny.

#94 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 18 lipiec 2018 - 16:27

Co kto lubi. Ja szosówką endurance na 23c chetnie wjeżdżałem w mniej przyjazdne rejony, robiłbym to czesciej gravelem. Cross jest za bliski mtb na ktorego mi sie nie chce wskakiwac jak wiekszosc drogi to asfalt.

A skonczylo sie tak ze probuję ciąć czasy asfaltowe na stravie, bo trafiłem dobrą cenę na karbonową wyścigówkę ;).

#95 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2018 - 17:04

Oki, masz gravele:
https://www.planetx...._eid=1c140706a9

https://www.planetx...._eid=1c140706a9

Nie wiem jak kółka jakosciowo, ale obwieszone sprzętem ok i waży praktycznie tyle co rondo za 7,5k.


Cena git.
Mają też ciuchy w bdb cenach - zawsze można dorzucić do zamówienia :)
Natomiast obsługa zamówień nie jest git.
Odpowiedź na zapytania po 2-3 dniach. Opóźnienia wysyłki.
Potwierdzenie wysłania było ale bez numeru do śledzenia.
Opinie na trust pilot - kiepskie...
Ja kupiłem płacąc paypalem więc byłem ciut spokojniejszy ale jak na brytyjski rynek sklep działa kiepsko.

#96 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2018 - 17:04

Oki, masz gravele:
https://www.planetx...._eid=1c140706a9

https://www.planetx...._eid=1c140706a9

Nie wiem jak kółka jakosciowo, ale obwieszone sprzętem ok i waży praktycznie tyle co rondo za 7,5k.


Cena git.
Mają też ciuchy w bdb cenach - zawsze można dorzucić do zamówienia :)
Natomiast obsługa zamówień nie jest git.
Odpowiedź na zapytania po 2-3 dniach. Opóźnienia wysyłki.
Potwierdzenie wysłania było ale bez numeru do śledzenia.
Opinie na trust pilot - kiepskie...
Ja kupiłem płacąc paypalem więc byłem ciut spokojniejszy ale jak na brytyjski rynek sklep działa kiepsko.

#97 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 18 lipiec 2018 - 17:05

Cóż, ceny maja dumpingowe nawet jak na marke wysyłkową, cos za cos.

#98 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 18 lipiec 2018 - 18:51

Co kto lubi. Ja szosówką endurance na 23c chetnie wjeżdżałem w mniej przyjazdne rejony, robiłbym to czesciej gravelem


Również tak mi się wydawało.

#99 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lipiec 2018 - 19:05

ja nie dałbym rady z barankiem po terenie. 



#100 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 18 lipiec 2018 - 19:07

Radę dałbyś na pewno,tylko na cholerę robić sobie gorzej skoro można lepiej ...



Dodaj odpowiedź