Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Uniwersalny... Gravel?


159 odpowiedzi w tym temacie

#121 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 lipiec 2018 - 08:39

E, rower miejski to raczej mi się kojarzy z "łabędziem" czy innym holendrem ;)

 

nie no jasne że dałbym radę na baranku, toż przejeżdżam nieraz las kabacki na Roubaix, ale na singla dookoła lasu bym leżał nie raz jakbym baranem jechał :) po prostu brak stabilności i kontroli nad rowerem w porównaniu do zwykłej płaskiej kiery 60cm

 

Polemizowałbym. W CX mam kierę 44 z rozgięciem dolnym (aczkolwiek bez przesady) i braku stabilności nie zauważam. No chyba, że robiłbym to na oponach szosowych. Przy bezdętkowych, niskociśnieniowych 40c jedzie jak przyklejony. Z drugiej strony płaska kierownica 60 cm to teraz dla mnie stanowczo za mało. W ścieżkowcu mam teraz 78 cm i mniej nie chcę. Inny rower, inna geometria, inny teren inna kierownica. Aha, w szosie mam kierownicę 38. Zdziwieni?

 

 

Kierę w szosie endurance miałem 44cm(a w ścigancie mam 38), i w chwycie na klamkach nie miałem problemu z cięciem w dół po nierównym zjeździe z jakimiś tam kamieniami - tj. nie traciłem kontroli, drop miałem trochę za duży żeby swobodnie w terenie go używać na zjeździe, ale z inną kierą, szerszymi gumiakami etc. niewykluczone. Problemem były tylko oponki(bo 23c na zbyt wiele nie pozwala) i hample, o przynajmniej do czasu zmiany klocków na swisstopy hamowanie tamtego roweru było mocno umowne.

 

Nadal zdecydowanie bliżej mi do gravela niż crossa, a jazdę z baranem uwielbiam i prosta kiera się DLA MNIE nie umywa nawet jeżeli miałbym mało korzystać z dolnego chwytu(a rogi do prostej też zakładałem). Nie każdy musi mieć tak samo. i ja wcale tutaj nie stwierdzam z całą pewnością że ten gravel byłby najczęściej w użyciu. 

 

Jak widać, nie tylko ja tego typu rozwiązania preferuję. Zastosowania podobne jak kierownica w czterokołowcach: w wyścigówce małe kółko, w ciężarówce (na dodatek bez wspomagania) duże. 

 

Do jazd w terenie jak na wideo powyżej używam CX'a i właśnie chwytu dolnego baranka. No dobra, może nie na takich singlach, bo tam wolę zdecydowanie ścieżkowca.  Chwyt górny, nawet jeśli byłby na szerszej kierownicy nie byłby tak stabilny i nie dawałby takiej kontroli jazdy. 

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#122 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipiec 2018 - 12:37

jak możesz polemizować z moimi subiektywnymi wrażeniami z jazdy? :) to tak jakbyś polemizował z faktami.. 

dla mnie 60cm w crossie to max. Dłuższa już niewygodna, mało praktyczna, trzeba bardziej uważać żeby o coś nie zahaczyć, ale w trailu to może i normalne, nie wiem nie jeździłem.



#123 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 lipiec 2018 - 12:46

Pojeździj, radocha jak mało co ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#124 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 19 lipiec 2018 - 15:45

W sumie gravel z prostą kierą to rower miejski - https://rower-sport....18/3977?unibike

 

Albo cross ze sztywnym widłem, to sie wszystko przeplata. Nazwali ten typ rowerem fitness.



#125 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 19 lipiec 2018 - 17:02

Albo cross ze sztywnym widłem, to sie wszystko przeplata. Nazwali ten typ rowerem fitness.

O, rzeczywiste wszystko zaczyna się systematyzować. Gdy kupowałem Meridę, to u nich potocznie nazywany był miejskim (może od dojazdu do pracy). Teraz wszyscy skłaniają się ku nazwie fitness. 20 lat temu złożyłem rower ze starej ramy kolarskiej z prostą kierownicą - baza znacznie krótsza niż fitness i gravel. W teren niestety się nie nadaje.



#126 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 20 lipiec 2018 - 06:37

Gravel z prostą kierą to nie fitness. Tak samo ktoś mógłby powiedzieć ze fitness to szosa z prostą kierą  ;) Gravel ma inną geometrię, drop suportu, większe prześwity widelców i możliwość włozenia szerszych opon, dodatkowe mocowania dla błotników, to dwa rózne rowery to nieco innych zastosowań.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#127 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 20 lipiec 2018 - 06:47

No nie do konca. Znajdziesz gravel o geo bliskiej góralowi (bishbashbosh), znajdziesz takie ktore sa blizej szosy(większość) zwykle tej endurance a czasem nawet przekroczą granicę i polecą w stronę sportowej, znajdziesz "gravela" na ramie jak z przełajówki(Rose takie mialo), znajdziesz taki ktory ma male przeswity(bmc bodaj). Znajdziesz z wyzszymni nizszym supportem. To jest tak szerokie i płynne pojecie i tak wiele geo tam upychaja, że jak dla mmie takie uproszczenie ma zastosowanie. Fitnessy tez beda mialy czesto mozliwosc montowania blotnikow etc.

#128 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 lipiec 2018 - 12:27

Może i gravel jest uniwersalny, ale na długą wyprawę bardziej do mnie przemawia Trek 920: https://www.trekbike.../?colorCode=tanwygląda jak jakaś odmiana MTB.



#129 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 lipiec 2018 - 13:49

yyy to już wolę e-bika.. 



#130 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 23 lipiec 2018 - 05:52

yyy to już wolę e-bika.. 

Tylko czy to rower, czy gadżet dla leniwych?

E-bike jest jak wibrator. Wątpliwa przyjemność nawet przy max naładowaniu :).



#131 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipiec 2018 - 05:56

Masz dziwne podejście..

#132 PiKa

PiKa
  • Użytkownik
  • 388 postów

Napisano 23 lipiec 2018 - 06:19

Ebike ;)Dołączona grafika

#133 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 23 lipiec 2018 - 07:33

Gravel z elektrownią :)



#134 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 871 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 23 lipiec 2018 - 07:41

https://www.roweryme...wer-merida.html

E-bike nie musi być nudny :>



#135 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipiec 2018 - 07:43

ale temu rowerkowi daleko od "uniwersalny".. 



#136 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 23 lipiec 2018 - 07:52

https://www.roweryme...wer-merida.html

E-bike nie musi być nudny :>

Za taką kasę wolałbym już na jakimś skuterze (a może i motocyklu) się wynudzić.

Dla mnie najważniejsza jest przyjemność z jazdy - czyli ujechanie się w przyzwoitych warunkach. Dlatego oprócz szosy rozważam jeszcze zakup przełajówki.

 

Gravel pewnie wszędzie wjedzie, ale jak życie pokazuje wszystkie uniwersalne rozwiązania, to jednak jakiś tam kompromis. Na dobra sprawę należałoby mieć szosę, przełaj i mtb.



#137 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 23 lipiec 2018 - 08:35

I wóz serwisowy za nami z nimi, żeby zamieniać w zależności od widzi mi się ;).

 

E-bike fajne, sam bym chciał mieć, ale musiałaby gotówka sama lecieć z nieba w sporej ilości ;). Chciałbym choćby po to, żeby w te 1-2 h, które jestem w stanie wykroić z dnia dało się gdzieś dalej zajechać i nowe drogi poodkrywać. 



#138 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipiec 2018 - 09:13

Ja ten uniwersalny kompromis bardzo sobie cenię. 



#139 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 lipiec 2018 - 09:48

Tylko czy to rower, czy gadżet dla leniwych?

E-bike jest jak wibrator. Wątpliwa przyjemność nawet przy max naładowaniu :).

 

No nie do końca. W Szwajcarii i innych krajach alpejskich to dość popularny środek uprawiania turystyki i sportu. I w sumie nie dziwię się: ostatnio pełznąc pod Asfaltową Agonię (w sumie nie było tak źle, choć dość wolno) usłyszałem szum wspomagania elektrycznego steps'a i gościu na wyraźnym doładowaniu boost błyskawicznie minął mnie pod  kilkunasto % wzniesienie. 70Nm i 250W dodatkowej mocy tylko pod górkę może wyraźnie ułatwić życie. Na samych zjazdach doładowania nie ma (za wyjątkiem dokręcania) to pomijając wyraźny wzrost wagi o kilka kilo i wynikające z tego nieco inne prowadzenie, to zwłaszcza dla osób starszych czy słabszych (ale nie technicznie w przypadku MTB!) może być i właściwie jest to spore udogodnienie. Chyba sam sobie coś takiego sprawię pod siedemdziesiątkę ;). Co prawda na Rychlebach wyraźnie zaznaczają, że e-bike są tam niemile widziane (chodzi o zwiększone zużywanie ścieżek przez używających e-bike: tam gdzie normalny rower pojedzie 3 razy, e-bike 6 czy więcej, oraz dość aroganckie zachowanie rowerzystów na e-bike, przepędzających "normalnych"), ale wyjątek robią dla >55 lat i rekonwalescentów ;)

 

A właśnie - u Niemców e-bike jest dość popularny (chociaż w wersjach mieszczuchowych/trekingowych) z uwagi na to, że seniorzy dostają z ichniego zusu (chyba) dodatek za aktywność fizyczną typu uczestnictwo w rajdach, wycieczkach itp. (musi być potwierdzenie przejazdów). Nawet robioną na e-bajkach, bo oczywiście muszą być to pojazdy wspomagające, a nie wyręczające. Im się to po prostu opłaca. 

 

Pozostaje mieć nadzieję, że za paręnaście lat (wcześniej chyba nie zdziadzieję :P) ceny ebajków zejdą nieco na ziemię, a akumulatory będą miały większą pojemność i mniejszą masę ;). No i może ZUS będzie dodatki motywacyjne wypłacał...


  • cauchy lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#140 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2883 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lipiec 2018 - 08:52

dziś na grupie Roubaix na fejsie ktoś zarzucił czy nie dałoby radę wsadzić mu kół 650B bo chce sobie na 38" pojeździć.. ludzie.. 





Dodaj odpowiedź