E, rower miejski to raczej mi się kojarzy z "łabędziem" czy innym holendrem
nie no jasne że dałbym radę na baranku, toż przejeżdżam nieraz las kabacki na Roubaix, ale na singla dookoła lasu bym leżał nie raz jakbym baranem jechał po prostu brak stabilności i kontroli nad rowerem w porównaniu do zwykłej płaskiej kiery 60cm
Polemizowałbym. W CX mam kierę 44 z rozgięciem dolnym (aczkolwiek bez przesady) i braku stabilności nie zauważam. No chyba, że robiłbym to na oponach szosowych. Przy bezdętkowych, niskociśnieniowych 40c jedzie jak przyklejony. Z drugiej strony płaska kierownica 60 cm to teraz dla mnie stanowczo za mało. W ścieżkowcu mam teraz 78 cm i mniej nie chcę. Inny rower, inna geometria, inny teren inna kierownica. Aha, w szosie mam kierownicę 38. Zdziwieni?
Kierę w szosie endurance miałem 44cm(a w ścigancie mam 38), i w chwycie na klamkach nie miałem problemu z cięciem w dół po nierównym zjeździe z jakimiś tam kamieniami - tj. nie traciłem kontroli, drop miałem trochę za duży żeby swobodnie w terenie go używać na zjeździe, ale z inną kierą, szerszymi gumiakami etc. niewykluczone. Problemem były tylko oponki(bo 23c na zbyt wiele nie pozwala) i hample, o przynajmniej do czasu zmiany klocków na swisstopy hamowanie tamtego roweru było mocno umowne.
Nadal zdecydowanie bliżej mi do gravela niż crossa, a jazdę z baranem uwielbiam i prosta kiera się DLA MNIE nie umywa nawet jeżeli miałbym mało korzystać z dolnego chwytu(a rogi do prostej też zakładałem). Nie każdy musi mieć tak samo. i ja wcale tutaj nie stwierdzam z całą pewnością że ten gravel byłby najczęściej w użyciu.
Jak widać, nie tylko ja tego typu rozwiązania preferuję. Zastosowania podobne jak kierownica w czterokołowcach: w wyścigówce małe kółko, w ciężarówce (na dodatek bez wspomagania) duże.
Do jazd w terenie jak na wideo powyżej używam CX'a i właśnie chwytu dolnego baranka. No dobra, może nie na takich singlach, bo tam wolę zdecydowanie ścieżkowca. Chwyt górny, nawet jeśli byłby na szerszej kierownicy nie byłby tak stabilny i nie dawałby takiej kontroli jazdy.