Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Full Carbon Pod Oponę Do 6000Zł I <1600G


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 14:02

pod oponę carbon to już zupełnie odlot

 

A coś więcej?



#22 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 15 grudzień 2016 - 15:12

moj kontakt z carbonem i oponami byl krotki i nie bede tego powtarzal.Zalozenie opony na taka obrecz zeby rowno siedziala to jakis kosmos.Plastikowe łyzki łamałem a rece cale czerwone.Poza tym po napompowaniu tego do 8 barow,Myslalem ze w kosmos obrecz wywali.Nie zaryzykowal bym jazdy i hamowania na tym. Carbon to szytka, proste



#23 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 grudzień 2016 - 15:20

Ja też mam spory kontakt z karbonem pod opony, dt, Bontrager, Zipp, warunki trudne, właściciele nie nadużywają głowy a mimo tego nie przypominam sobie przepompowanej albo uszkodzonej termicznie obręczy.

#24 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 15 grudzień 2016 - 16:15

No to ja jak wyżej, ale muszę zaznaczyć że miałem do czynienia tylko z markowymi obręczami.

#25 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 grudzień 2016 - 16:41

Mnie też się wydaje, że wiele osób demonizuje karbony pod oponę. Serwisowałem i składałem niejedne, sam jeździłem i nie zauważyłem żadnych problemów. Jeżeli obręcze są dobrej jakości to wszystko będzie w porządku. Owszem, są cięższe i droższe od obręczy pod szytkę, ale to jedyne ich wady. 

 

Ja bym był ostrożny z używaniem słowa "chińczyki" bo jakieś dziewięćdziesiąt parę procent obręczy jest robione w Chinach i na Tajwanie, zapewne Enve też (niby zarzekali się, że wszystko produkują w Stanach, a niedawno była afera z widelcami do CX, które pękały bez powodu, jak się okazało, były produkowane w Wietnamie). 



#26 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 grudzień 2016 - 17:11

trudno się nie zgodzić z tym co piszesz , ale po co kombinować nie lepiej złożyć na dobrych alu a i kasy zostanie na prezenty świąteczne :)

 



#27 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 15 grudzień 2016 - 18:52

Po tym jak kolega stopił karbony pod oponę na lokalnym zjeździe to sobie obiecałem, że nigdy w to nie pójdę. Później obejrzałem ten filmik, w którym gość wszystko ładnie tłumaczy i sam mówi, że on nigdy na karbon pod oponę nie wsiądzie i już nie mam żadnych wątpliwości, że jest to rozwiązanie kiepskie i niebezpieczne, a istnieje tylko dlatego, że rynek tego wymaga. Jak już idziemy w karbon ze wszystkimi jego plusami i minusami to warto iść na całość i przesiąść się też na szytkę.

Takie jest moje zdanie, ale oczywiście nikomu go nie chcę narzucać! Ot, dzielę się przemyśleniami skoro już temat się rozpoczął :)

 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#28 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 15 grudzień 2016 - 18:58

Warto iść na całość, czyli w tarcze. Tam na pewno nie spalisz obręczy. :)


  • radomir82 lubi to

#29 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 19:54

Po tym jak kolega stopił karbony pod oponę na lokalnym zjeździe to sobie obiecałem, że nigdy w to nie pójdę. 

 

I jeszcze może kolega miał dobrej klasy markowe koła? :)

 

 

Warto iść na całość, czyli w tarcze. Tam na pewno nie spalisz obręczy. :)

 

Zdecydowanie. W zimę trenuję na przełajówce i tarcze są genialne... jak wsiadam na szosę, to mam wrażenie, że nie mam hamulców.



#30 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 15 grudzień 2016 - 22:13

To nie wiedzieliście, że kto hamuje ten przegrywa?

#31 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 grudzień 2016 - 22:17

Jak się przejdziesz na carbonie po mokrym, to stwierdzenie "nie mam hamulców" nabierze nowego znaczenia ;)

#32 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 22:31

Jak się przejdziesz na carbonie po mokrym, to stwierdzenie "nie mam hamulców" nabierze nowego znaczenia ;)

 

Na mokrym jeżdżę na tarczach :P



#33 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 grudzień 2016 - 23:01

Rozumiem, ale bywa że wyjedziesz na nowych kołach na szosę i popada... ;)

#34 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 grudzień 2016 - 15:03

Każde pytanie o karbonowe koła pod oponę kończy się akademicką dyskusją o wyższości szytek bądź w ostateczności tarcz nad takim zestawem. Sam mam podobny dylemat co autor tematu, więc zasugeruję następujące zestawy:

1. http://www.wertykal....TRO-CARBON/3711

2. http://www.cyklomani...ram,id7990.html (jest wersja grey)

3. https://www.bike24.c...,123,30;page=72

 

w limicie wagi i profilu (dodatkowo wszystkie 17C).  Wydaje mi się, że dają gwarancję solidności i bezpieczeństwa na zjazdach a i w deszczu też zahamują. 

 

Co do Tokenów to nie miałem doświadczeń z kołami, ale użytkownicy chwalą sobie stery i supporty tej firmy więc pewnie i koła dają radę.



#35 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 25 grudzień 2016 - 21:39

Każde pytanie o karbonowe koła pod oponę kończy się akademicką dyskusją o wyższości szytek bądź w ostateczności tarcz nad takim zestawem. Sam mam podobny dylemat co autor tematu, więc zasugeruję następujące zestawy:

1. http://www.wertykal....TRO-CARBON/3711

2. http://www.cyklomani...ram,id7990.html (jest wersja grey)

3. https://www.bike24.c...,123,30;page=72

 

w limicie wagi i profilu (dodatkowo wszystkie 17C).  Wydaje mi się, że dają gwarancję solidności i bezpieczeństwa na zjazdach a i w deszczu też zahamują. 

 

Co do Tokenów to nie miałem doświadczeń z kołami, ale użytkownicy chwalą sobie stery i supporty tej firmy więc pewnie i koła dają radę.

 

Token niestety nie wychodzi jakoś mega atrakcyjnie w porównaniu do znanych marek. Na dzień dzisiejszy biorę pod uwagę głównie FFWD F4R lub Corimy 47mm. Jakby trafiły się ZIPP 303 w dobrej cenie, to też nie pogardzę... :)



#36 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 26 grudzień 2016 - 06:23

witam ,mam zipp 303 V3 oponka 6500 + kw nowe zdjete z nowego rowerka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#37 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 13:25

witam ,mam zipp 303 V3 oponka 6500 + kw nowe zdjete z nowego rowerka

 

Czyli bez żadnej gwarancji. Za nieco ponad 7k można mieć nowy komplet ze sklepu.



#38 mazaki

mazaki
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • Skądbełchatów

Napisano 26 grudzień 2016 - 13:43

to kupuj ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#39 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 26 grudzień 2016 - 13:44

to kupuj ;)

 

To jest ponad moje plany finansowe. Czas do wiosny jest, szukam dobrej oferty ;) W zimę mam na czym jeździć.



#40 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 31 grudzień 2016 - 21:05

 

To jest ponad moje plany finansowe. Czas do wiosny jest, szukam dobrej oferty ;) W zimę mam na czym jeździć.

Niby tak, ale teraz są promocje i wyprzedaż rocznika 2016, czy potem nie zapłacisz więcej za to samo?

 

Cześć, też rozmyślam, czy karbon, czy alu i napotkałem na kilka ciekawych artykułów z konkretnymi liczbami i testami. Z tego co ogarnąłem, to koła kupuje się pod teren. Na płaskim terenie ważniejsza jest aerodynamika i wyższy profil, ponieważ łatwiej jest na takich kołach utrzymać wysoką prędkość. W terenie górzystym lepsze będzie alu, bo jest lżejsze. Droższe koła karbonowe ważą poniżej 1300g z profilem 50mm. I nie jest to Zipp ani Enve.

 

Poniżej zestaw linków do poczytania, mam nadzieję merytorycznych :)
https://intheknowcyc...ad-bike-wheels/

https://intheknowcyc...eels-2015/#Zipp

https://intheknowcyc...es-wheel-sizes/

https://intheknowcyc...-ways-part-2/#7

 

Koła poniżej 1300g i najtańsze jakie znalazłem to:
https://www.bike24.c...ge=57;orderby=2

i naszej produkcji Vinci Toro.

 

W następnej kolejności wypatrzyłem https://www.bike24.c...;product=106045

 

 





Dodaj odpowiedź