Długość korb a obciążanie kolan
#121
Posted 10 May 2024 - 19:55
#122
Posted 11 May 2024 - 17:52
Jeździłem na 172,5 potem na 170, potem na 165 i wróciłem do 170. Z punktu widzenia bólu kolan nie ma różnicy. Jako, że dzisiaj byłem na fittingu i pytałem o cały fenomen ruszania długości korby, który ostatnimi laty opanował internetu to ma to sens w naprawdę wyjątkowych przypadkach. Sam napisałbym to samo po moich doświadczeniach.
Dziękiuję za konkrtetne info.
#123
Posted 13 May 2024 - 10:05
Odgrzewam kotleta.
Jeżdzę kilkanaście lat na korbie 175mm, mam 180 cm.
Chciałbym zapytać praktyków, czy po zmianie na 172.5 będzie to w jakiś sposób mocno odczuwalne.
Przeczytałem wątek, ale juz kilka lat minęło, a może ktoś ma nowe doświadaczenia.
Też mam 180cm i cały czas jeździłem i jeżdżę na 172,5mm. Na fittingu rekomendowana długość korby też była 172,5mm w moim przypadku.
https://www.olx.pl/877668248 - canyon grail cf na sprzedaż
#125
Posted 13 May 2024 - 18:45
Edit. Info dla innych po zmianie z 175 na 172.5
Zrobiłem 550 km na nowej korbie.
Siodełko podniosłem o 1 mm do góry.
Na chwilę obecną odczucia takie, że nie ma jakichś zdecydowanych różnic, owszem pierwsze kilometry czuć, że noga inaczej ciut kręci i chyba bardziej pracuje tylna część uda.
Jedyne co zauważyłem na początku, ale już się do tego przyzwyczaiłem, to to, że kolano idzie nizej niż przy korbie dłuższej.
Reasumując, jest ciut inaczej, ale łatwo się szybko zaadoptować, u mnie bez żadnych dodatkowych dolegliwości.
Coś jak ze zmianą długości mostka, przez chwilę czujesz, że sterowanie rowerem jest inne, ale szybko się do tego przyzwyczajasz.
#127
Posted 15 September 2024 - 08:20
#128
Posted 17 September 2024 - 09:09
Nie zawracalbym sobie glowy zmianami 2.5mm, bo roznice tak male, ze ciezko to odczuc.
Tu, jak z polozeniem blokow pedalow, jakby zarzadzic ze wszyscy przesuwamy bloki do tylu to 80-90% wyszlaby na tym na plus. Z dlugoscia korb podobnie byloby podobnie.
Temat byl dosc popularly, jak widac na YT i w necie pare lat temu. Mozna znalezc duzo podobnych konkluzji.
Dla mine najwiekszym plusem jest zmniejszenie kąta otwarcia bioder, dużo wygodniejsza pozycja aero, kolana nie "laduja na klacie". I mam wrażenie że można latwiej utrzymać moc. Do tego, biorąc pod uwagę moja pozycje na rowerze, wraz z innymi zmianami, poprawiła mi sie dystrybucja mocy lewa-prawa noga. Teraz, prawie każda jazda to 50/50, gdzie przed zmianą 47/48- 53/52 (lewa-prawa).
Także dla mnie rezultat przesiadki (po dlugim studiowaniu tematu) na krótsze ramiona jest mega pozytywny. Dodam tylko, że mam 188cm (pewnie tylko z rana....)
Sent from my SM-X810 using Tapatalk