Jump to content


Photo

[trening]Pytanie odnośnie kadencji


  • This topic is locked This topic is locked
108 replies to this topic

#21 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 20 June 2010 - 18:41

Popracujesz nad jakością obrotu i jego płynnością - problem zniknie; chyba że masz źle ustawione siodło...

#22 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 20 June 2010 - 19:23

Z tym podskakiwaniem to też tak mam ale powyżej 110. Chociaż ostatnio coraz rzadziej.

#23 kevino

kevino
  • Użytkownik
  • 93 posts
  • SkądTarnów

Posted 20 June 2010 - 19:25

okej, tak na dobrą sprawę muszę kupić licznik z kadencją ;-)

#24 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 20 June 2010 - 20:59

kevino, pomyśl może przyszłościowo i zakup jakiś mix tzn. żeby także mierzył np. puls.

#25 kevino

kevino
  • Użytkownik
  • 93 posts
  • SkądTarnów

Posted 20 June 2010 - 21:12

mam na oku coś takiego:

http://www.allegro.p...uda_slaska.html

#26 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądZ nienacka

Posted 21 June 2010 - 06:09

Nic tak dobrze nie zrobiło mi na kadencję jak treningi na trenażerze tej zimy. Poprzednio kręciłem 75-85 teraz 95-120 . Podskakiwanie na siodełku itp. jest kwestią koordynacji ruchów i sprawności układu nerwowego. Można to poprawić treningiem. Niestety na początku sezonu musiałem trochę pokombinować z zębatkami i kasetami żeby dostosować sprzęt do nowego sposobu jazdy. Tarczy 52 mogłem używać jedynie jadąc z wiatrem. Po zastąpieniu jej tarczą 50 jest już lepiej ale czuję, że nad wytrzymałością siłową muszę jeszcze popracować a może lepiej będzie poszukać 48 bo 46 to już za mało.

#27 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 posts
  • SkądWłocławek

Posted 21 June 2010 - 18:31

Całe życie jeżdziłem siłowo , Długa noga i odpowiednia moc . Kolanka zaczęły nie wytrzymywac . Trenażer , młynki ,sroty - pierdoty .Efekt , ani młynka , ani siły . Znowu wracam do swojego . 70 - 80 obr. to max . Wiem , że to zle , ale niestety nie umiem inaczej . Kolana znów bolą , ale pokazuję plecy.
Aha , przez pocenie się na trenażerku tak się wypłukałem z minerałów , że długo nie mogłem dojśc do siebie.

#28 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1,552 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 21 June 2010 - 18:57

a ja za to jestem długi a chudy.. i moja optymalną kadencją jest 85-95 :) inaczej się męczę jadąc w grupie czy na maratonach..

na treningach samotnych.. jeżdżę z kadencją 70-80 aby troszkę podnieść siłę..

#29 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 21 June 2010 - 19:19

Ja mam licznik kadencji ale nawet na niego nie patzre bo zawsze średnią mam min 90. Najlepszym sposobem nauczenia sie szybkiego kręcenia jest jazda na młynku. Przykładowo mam przejchać 60km zakładam że mam tylko tarcze 39 lub 34 i na niej jade wspomagając się przerzutkami z tyłu.

u2250y2014v3.gif


#30 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 21 June 2010 - 23:53

Ja mam licznik kadencji ale nawet na niego nie patzre bo zawsze średnią mam min 90. Najlepszym sposobem nauczenia sie szybkiego kręcenia jest jazda na młynku. Przykładowo mam przejchać 60km zakładam że mam tylko tarcze 39 lub 34 i na niej jade wspomagając się przerzutkami z tyłu.


Kurcze, podziwiam. Ja ostatnio notuje średnie około 68 (jak dziś np.) a w maju jeszcze było około 64.
Postęp jest, ale powolny. Za radą Arka próbowałem utrzymać ponad 90 na prostej dłuższy czas, ale %$!@# mnie trafiał...

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#31 Gosc_Arek_*

Gosc_Arek_*
  • Gość

Posted 22 June 2010 - 09:10

Jeżeli 90 to jest problem jak na ten okres, to może zacznij od niższych przedziałów, np. 80-85. Dla mnie to już jest niemalże siłowe kręcenie, ale skoro masz taką budowę ciała, to może dla Ciebie takie rozwiązanie będzie bardziej korzystne.

#32 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 26 June 2010 - 20:21

Jeżeli 90 to jest problem jak na ten okres, to może zacznij od niższych przedziałów, np. 80-85. Dla mnie to już jest niemalże siłowe kręcenie, ale skoro masz taką budowę ciała, to może dla Ciebie takie rozwiązanie będzie bardziej korzystne.


Wartości 80-85 a nawet 90 dosyć często się pojawiają na prostej. Powyżej 90 trudno mi jeszcze wskoczyć.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#33 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 26 June 2010 - 23:12

Ja już na góralu nawet czasami jadę z kadencją >90. Inaczej nie potrafię. Przy małej kadencji męczę się.

#34 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 June 2010 - 13:45

Ze spokojem dojdziecie do wysokich kadencji, ja teraz zaczynam jeździć nieco inaczej, czyli wysoka kadencja na zmianie (95-105) i niższa (około 90) na kole. Poniżej 90 czuje, że przepycham.


#35 radek1234

radek1234
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądPomorze

Posted 28 June 2010 - 22:56

Nie wiem, co na ten temat powiedzieli by trenerzy, ale w moim przypadku dramatycznie zwiększyła się średnia kadencja i płynność obrotu dzięki jeździe na ostrym kole na stosunkowo miękkim przełożeniu (42x16, potem 42x15). Obecnie kadencja poniżej 90-100 wydaje mi się nienaturalna, mimo że wcześniej jeździłem ok. 70-75. I nawet płynne dokręcanie na szybkich zjazdach z kadencją 150 przestało być problemem. Myślę, że opcja posiadania takiego roweru do urozmaicenia treningów to całkiem dobry pomysł.

#36 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 posts
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Posted 29 June 2010 - 12:38

Psiakrew, właśnie chciałem o tym samym napisać ;] Też smigam na ostrym, też z przełożeniem 42/15 i najlepiej mi się jedzie przy kadenci 90-100, a bezproblemowo przy 120-130. Na razie rekordem jest jakieś 175 (60 km/h z niezłej górki, myślałem że mi nogi z tyłka powyrywa). Są jakieś negatywne skutki jazdy z wysoką kadencją?

#37 piootrj

piootrj
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • SkądDąbrowa Górnicza

Posted 29 June 2010 - 15:09

Są jakieś negatywne skutki jazdy z wysoką kadencją?


Tak, może nogi z tyłka powyrywać :mrgreen:

#38 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 June 2010 - 20:14

Są jakieś negatywne skutki jazdy z wysoką kadencją?


Tak można ponadrywać ścięgna i mięsnie

#39 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 29 June 2010 - 20:38

Ale tylko gdy idzie się na łatwiznę i nie robi pełnego obrotu tylko pozwala by rower "przepychał" korbę przy cięższych (zmiennych) przełożeniach :)

#40 acmatti

acmatti
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądOpolskie

Posted 31 July 2010 - 13:38

A może znacie jakieś sposoby na obliczanie kadencji ? Jak Wy ją obliczacie ?

u8202y2013v3.gif