Kupiłem właśnie Wahoo Elemnt Bolt i mam negatywne odczucia po pierwszym dniu.
Miało być super intuicyjnie, miał być prosty user experience, ale zupełnie tego nie odczuwam. Apka na iPhone sprawia wrażenie zrobionej trochę na kolanie, jest dla mnie mało logiczna. Cały dzień zajęło mi skumanie, że tak naprawdę sparowanie z Boltem się nie udało i trzeba to było zrobić jeszcze raz. W apce Bolt figurował, ale była ikonka czerwonego wykrzyknika, która oznaczała że coś się nie udało. Trzeba było skasować Bolta i sparować jeszcze raz...
Miała być super integracja ze Stravą a okazuje się, że np. segmenty trzeba niemalże ręcznie wgrywać - trzeba je oznaczać w Stravie gwiazdką i synchronizować je przez Wi-Fi. W Stravie na iPhone w ogóle tego nie trzeba było robić, sama znajdowała segmenty w czasie jazdy - co więcej nie trzeba było mieć Stravy Premium, a z Boltem jest to wymagane.
Niby dają 60 dni darmowej Stravy Premium, ale też musiałem gdzieś pisać na support żeby to dostać (plus, że odpisali szybko), bo nie było żadnej informacji o tym ani w pudełku, ani w apce, ani w instrukcji.
Sam proces synchronizacji segmentów jest opisany półgębkiem gdzieś w FAQu na stronie - nie znalazłem tego w instrukcji obsługi. Dokumentacja (angielska) zresztą jest też trochę IMHO amatorska - brak jest spójnej terminologii, różne określenia padają, w różnych jej częściach. Nie rozumiem dlaczego segmenty po prostu się same nie mogą zsynchronizować - przecież nie ma ich niewiadomo ilu w okolicy.
Synchronizacja danych jest możliwa tylko przez Wi-Fi. Przy czym nie może to być Wi-Fi utworzone przez smartfona, z którym Bolt jest sparowany. Czyli można to zrobić tylko w domu, na trasie nie da rady. To ograniczenie też wydaje mi mocno niezrozumiałe i rozczarowujące.
Poza tym Wi-Fi nie zawsze łapie. Np. próbowałem zsynchronizować się w McDonaldzie i nie widział Wi-Fi (mój iPhone normalnie widział, ale Bolt nie - i nie chodziło o siłę sygnału, bo była wysoka. Gdzieś w FAQu piszą, że Bolt nie łapie wszystkich kanałów Wi-Fi, tylko te amerykańskie (1-11 chyba), może w tym był problem).
Czas pracy na baterii: może ktoś ma bardziej rzetelne dane, ale ja tylko z dzisiaj mam taki wynik: 3:40h działania (w tym tylko 2:40h jazdy) zużyło 38% baterii. Czyli wg mnie 8-10h. Jest to porównywalne z używaniem apki+smartfona, przy czym smartfona można wydłużać pracę przez wyłączenie 3g/wifi - tutaj nie wiem co można wyłączyć, chyba nic.
Może dla profesjonalistów te wszystkie problemy są nieistotne, liczy się coś o czym ja nie wiem.
Za te pieniądze (1100zł) mnie ten produkt na razie rozczarowuje szczególnie, że jest reklamowany jako "the simplest to use". Choć może i jest - bo innych nie testowałem, może są jeszcze gorsze. Jeśli w przyszłości odkryję jego zalety, to chętnie napiszę o tym.