ehlo,
Dzisiejsza trasa wg. licznika i MioShare: 104.3 km. Automagiczny export do Strava.com dał 101.8 km.
Posted 24 February 2014 - 15:06
Wygląda na firmware z dnia 2013/03/01 a na mio.com jest z dnia 2013/10/09. Więc to jakiś staroć. :-)
witam. trochę odświeżę ten temat, Po wgraniu tego oprogramowania urządzenie nie może mi znaleźć czujnika tętna. Klikam w ustawieniach 'skan' i efekt żaden. Prędkość i kadencja działa bez zarzutu.
Ma ktoś może pomysł co jest nie tak? ewentualnie jakies nowsze oprogramowanie?
Posted 25 February 2014 - 17:11
Witam, jestem posiadaczem Mio 105 i od jakiegoś czasu poszukuję uchwytu do licznika na drugi rower. Najlepiej tzw front mount. Oczywiście w oryginale drogi jak tylko. Znalazłem jednak na ebay'u takie cudo:
http://www.ebay.com....=item27d99b5825
wiem że dedykowane do garmina ale w opisie stoi " Also works with the Magellan Cyclo100 and Bryton models " a przecież Magellan 100 to nic innego jak bliźniak Mio Cyclo. Okazało się również że istnieją tańsze wersje takiego uchwytu już bez adnotacji o pasowaniu z Magellanem ale z wyglądu identyczne.
http://www.ebay.com/...=item1c3c0a0c0c
Popatrzcie i dajcie nać co sądzicie. Ja chyba zaryzykuje i zamówię.
Jeżeli się powtarzam i już Ktoś te moje rewelacje widział to proszę się nie naśmiewać
pozdrawiam
No i co, zamówiłeś tą podstawkę? Jeśli tak, to pasuje, czy nie?
Posted 25 February 2014 - 17:27
Przyszła i pasuje, nie pisałem bo specjalnego zainteresowania nie było.
zdjęcie.JPG 71.94KB 64 downloads
Posted 26 February 2014 - 18:00
ehlo,
Problem z OS X zgłosiłem do supportu i:
Uprzejmie informuję, że po opisaniu Państwa problemu, otrzymaliśmy odpowiedź od zespołu technicznego po stronie producenta, informującą o tym, że trwają prace mające na celu usunięcie zaistniałych niedogodności, mających związek z nieprawidłowym przesyłaniem danych za pośrednictwem Mac OS.
I to mi się podoba. :-)
--
Marcin Trzaska
Posted 28 February 2014 - 22:07
Małe kosmetyczne zmiany (podsumowanie przy sortowaniu zawsze na dole) plus możliwość ukrywania wyświetlania niektórych treningów. http://www.citysat.c...SforWIN1_98.exe
Nad mapką w google-maps cały czas pracuję.
Posted 01 March 2014 - 14:37
Do poprzedniej wersji wkradł się mały błąd, przy wyświetlaniu posortowanej listy treningów mieszały się ukryte treningi z odkrytymi treningami. Dodałem jeszcze możliwość ukrywania/odkrywania kilku treningów jednocześnie (zaznaczając z shiftem/ctrl kilka pozycji jednocześnie).
http://www.citysat.c...SforWIN1_99.exe
Posted 10 March 2014 - 13:29
Do poprzedniej wersji wkradł się mały błąd, przy wyświetlaniu posortowanej listy treningów mieszały się ukryte treningi z odkrytymi treningami. Dodałem jeszcze możliwość ukrywania/odkrywania kilku treningów jednocześnie (zaznaczając z shiftem/ctrl kilka pozycji jednocześnie).
Świetna robota!
A może by Ci się udało stworzyć wtyczkę do Sporttraks do bezpośredniego importu danych z MIO. Myślę, że to by była fajna sprawa.
Jeśli chodzi o firmware to udało mi się wgrać do MIO firmware z TIMEX'a i GlobalSat'a z tym, że oba te softy są starsze od MIO. Zbyt dużej różnicy w funkcjonalności nie ma z wyjątkiem łatwiejszego importu danych do kompa.
Posted 11 March 2014 - 20:26
A na moje oko MIO bardzo przycina z odczytu z koła. Pomiar z przedpokoju (przetoczenie) to ok 2100. Zauwazyłem że mi nieco zawyża, to i wpisałem krótszy obwód... a co, może te 2,5cm mi opona siada (!!!!?!?!?!). No i nawet po wpisaniu 2076:
1. pomiar z koła odcinka testowego: 54,98 (endo przepisuje z tcx odległość całkowitą)
2. pomiar z GPS: 52,55 (endo z GPS)
3. STRAVA z tcx (bez mnożenia przez wsp. błędu): 53,1
4. STRAVA z tcx (z mnożeniem przez wsp. błędu: 55
I tak analizując to... pomiar (1) to wartość wypisana przez licznik jako odległość całkowita. Pomiar (2) to GPS. Odcinek w miarę równy, powinno być ~ ok. Pomiar (3) wydaje się być najbardziej zgodny z rzeczywistością. Czy STRAVA sumuje poddodcinki z TCX'a i to tak wyszło? Co to jest ten wsp. błędu? Bo wyraźnie pomiar (4) tak poprzeliczał odegłości, że wyszło to co w pomiarze (1) [20cm sobie zaokrągił], czyli odległość całkowita z licznika?
No i tak na sam koniec, zmniejszyłem jeszcze bardziej obwód koła. Jutro jadę, zobaczymy co mi wyjdzie. Ale jakiś absurd z tym jest...
yarex - skąd bierzesz "współczynnik błędu"?
Posted 11 March 2014 - 21:57
yarex - skąd bierzesz "współczynnik błędu"?
Przywołany do tablicy tłumaczę, z mio przy pobieraniu treningu dostajemy
a) informację o całkowitym przejechanym dystansie dla całego treningu (ilość zliczonych obrotów koła pomnożone przez wpisany obwód koła),
informację dla poszczególnych punktów pomiarowych (interwałów czasowych), w śród nich:
- czas interwału (czyli czas trwania pomiaru),
- prędkość średnią w interwale,
- współrzędne GPS, kadencja, puls, moc...
Mnożąc prędkość w interwale przez czas trwania tego interwału otrzymujemy przejechaną odległość w danym interwale czasowym, sumując te odległości dla wszystkich interwałów powinniśmy otrzymać wartość równą całkowitemu przejechanemu dystansowi.
Niestety, suma zawsze wychodzi mniejsza od całkowitego dystansu zwróconego przez licznik.
Czyli jeśli suma z obliczeń wyszła 299m a licznik zwrócił 305m, to 305 podzielone przez 299 da nam mój współczynnik błędu 1,02006688... Jako, że sumaryczny czas trwania interwałów zgadza się z czasem treningu, to zaniżona musi być prędkość. Wystarczy więc prędkość dla każdego z interwałów pomnożyć przez 1,02006688... i tej prędkości użyć do ponownego obliczenia odległości dla interwałów.
Licznik zwraca prędkość dla każdego interwału w Km/h z dokładnością tylko do 2 miejsc po przecinku i stąd ta rozbieżność według mnie.
Inna sprawa, że niektóre programy mogą obliczyć sobie dystans na podstawię śladu GPS.
Posted 12 March 2014 - 07:52
Przywołany do tablicy tłumaczę, z mio przy pobieraniu treningu dostajemy
a) informację o całkowitym przejechanym dystansie dla całego treningu (ilość zliczonych obrotów koła pomnożone przez wpisany obwód koła),
informację dla poszczególnych punktów pomiarowych (interwałów czasowych), wśród nich:
- czas interwału (czyli czas trwania pomiaru),
- prędkość średnią w interwale,
- współrzędne GPS, kadencja, puls, moc...
Mnożąc prędkość w interwale przez czas trwania tego interwału otrzymujemy przejechaną odległość w danym interwale czasowym, sumując te odległości dla wszystkich interwałów powinniśmy otrzymać wartość równą całkowitemu przejechanemu dystansowi.
[...]
No właśnie, ale nie otrzymujemy. I współczynnik wyliczasz tak jak się spodziewałem. To co piszesz o 'zaokrąglaniu' pomiarów ma sens. Tylko dziwi mnie, że akurat suma małych pomiarów daje dane bardziej wiarygodne niż całkowity dystans z licznika (który powinien być obwód*liczba obrotów). (Edit: dopiero co zauważyłem, że MIO nie zapisuje odległości między pomiarami, wyliczasz ją ze speed'a) Zmniejszyłem owbód o kolejnych kilka centymetrów (!!!!) i jadę dziś znów. Dziwna sytuacja.
[...]
Inna sprawa, że niektóre programy mogą obliczyć sobie dystans na podstawię śladu GPS.
No tak. Mam wrażenie, że STRAVA sumuje wszystkie interwały, Endomondo czyta dystans całkowity. Jak byśmy usunęli znaczniki <speed> i <distanceMeters> to powinny wyliczyć z GPS
http://szczytnicka.o...0310_160958.tcx
http://szczytnicka.o...0310_160958.tcx
Posted 15 March 2014 - 21:25
A na moje oko MIO bardzo przycina z odczytu z koła.
(...)
Coś jest nie tak. Pomimo powyłączania wszelkich autopauz i autowznawiania, odnoszę wrażenie, że MIO i tak korzysta z prędkości z gps-a a nie tylko z czujników. Np. przy zwalnianiu prędkość nie spada jednostajnie i płynnie, tylko skokami, potrafi na chwilę wzrosnąć i znów spaść. Szybkie zatrzymanie nie skutkuje spadkiem prędkości do zera. Stoję, a Mio pokazuje kolejno np. 18,12km/h, 15,54km/h, 9,74km/h, 7,41km/h, 5,23km/h i trwa to kilka sekund, zanim licznik pokaże 0km/h.
Przy ruszaniu to samo: 0,0km/h, 0,0km/h, 1,25km/h, 4,56km/h (a jadę już spokojnie 20km/h), nagle skacze, 15,56km/h, 22,34km/h itd.
Przy jeździe po płaskim też powinno się dać utrzymać w miarę jednostajna prędkość, tymczasem oscyluje sobie ona w górę i w dół czasami o 0,5km/h, a czasami więcej. Co jest? Czujniki są widziane przez licznik, kadencja pokazuje dobrze, choć czasami potrafi skoczyć do 400, albo spaść do 1, a prędkość skacze do 700km/h!! Dzieje się tak z czujnikiem z Decathlonu, nie wiem na razie jak to wygląda dla czujnika oryginalnego, bo jest zamontowany do drugiego roweru. Może ten decathlonowy jest uszkodzony i traci na chwilę łączność z licznikiem, a ten przełącza się na gps? Hmmmm...
Posted 15 March 2014 - 21:49
Chyba tak, nie pamiętam nazwy dokładnie, a archiwum skasowałem. Ściągnij i zobacz, czy wewnątrz jest plik F-IGB-2O-131009W (czyli wersja na zachodnią Europę - literka W, z 9 października 2013). Wersja na Wschód to F-IGB-2O-130301E, jak widac z 1 marca. Wersja dla Magellana to F-IGB-2O-131009A.
Posted 15 March 2014 - 23:07
Przy ruszaniu to samo: 0,0km/h, 0,0km/h, 1,25km/h, 4,56km/h (a jadę już spokojnie 20km/h), nagle skacze, 15,56km/h, 22,34km/h itd.
Przy jeździe po płaskim też powinno się dać utrzymać w miarę jednostajna prędkość, tymczasem oscyluje sobie ona >w górę i w dół czasami o 0,5km/h, a czasami więcej. Co jest?
Czujniki są widziane przez licznik, kadencja pokazuje dobrze, choć czasami potrafi skoczyć do 400, albo spaść do 1, a prędkość skacze do 700km/h!! Dzieje się tak z czujnikiem z Decathlonu, nie wiem na razie jak to wygląda dla czujnika oryginalnego, bo jest zamontowany do drugiego roweru. Może ten decathlonowy jest uszkodzony i traci na chwilę łączność z licznikiem, a ten przełącza się na gps? Hmmmm...
Z gps-a na pewno nie jak ma kadencje i prędkość, ja mam w domu gps-a wyłączonego na rowerku magnetycznym i mam tak samo - powolny rozruch i powolne hamowanie, ale te 3-4s to nie tragedia. :-) Inny zwykły licznik przewodowy, też nie zwalnia do zera od razu i się nie rozpędza, fakt, faktem potrzebuje mniej czasu (ale też mniej parametrów rejestruje), zresztą tak chyba działa ten algorytm obliczający prędkość chwilową w licznikach.
Co do kadencji i prędkości, sprawdź baterie, chociaż mój licznik też gubi co jakiś czas (raz na 20-30min) odczyt z kadencji na dosłownie jeden pomiar mam wówczas zerową kadencje przej jeden pomiar (zarówno z tej decathlonowej jak i z mio). Może naprawią to w kolejnej wersji firmware, skoro puls chodzi po upgrade a się zawieszał totalnie.
Skoków prędkości o 0.5km/h nie zauważyłem, ale też się tak dokładnie im nie przyglądałem, mam dwa liczniki na kierownicy i w zasadzie pokazują to samo. Przy ostatniej 35Km trasie wyszło 190m wiecej dla mio.
Posted 16 March 2014 - 09:41
Chyba tak, nie pamiętam nazwy dokładnie, a archiwum skasowałem. Ściągnij i zobacz, czy wewnątrz jest plik F-IGB-2O-131009W (czyli wersja na zachodnią Europę - literka W, z 9 października 2013). Wersja na Wschód to F-IGB-2O-130301E, jak widac z 1 marca. Wersja dla Magellana to F-IGB-2O-131009A.
Dzięki, nie chciałem się wpakować w jakiś problem. Mam ten pliczek F-IGB-2O-131009W i zaraz zabieram się do upgradu.
Posted 17 March 2014 - 08:36
Dzisiaj wgrywałem wszystkie trzy na zmianę, ostatecznie zostałem przy tej właśnie najnowszej wersji. Mio działa bez problemu, nic się nie uszkodziło, nawet moje ustawienia zostały z ustawieniami poszczególnych ekranów włącznie.
U mnie też wszystko działa ok, przynajmniej na sucho
dzięki