
RDX czy Rychtarski?
#62
Gosc_Bullet_*
Napisano 09 lipiec 2010 - 21:16
Żeby nie był całkiem OT to dodam, że jedną z cech, które stawiają ramki stalowe ponad karbonowymi, jest możliwośc przewiezienia ma ramie dziewczyny ( żony ), co raczej chyba nie jest spotykane w przypadku użytkowników karbonu ;-) [/b]
#63
Napisano 09 lipiec 2010 - 21:30
Cytat
a więc jakie konkrety ci chodzi? Zapewne widziałeś filmik chyba na 1 stronie, jesli nie to zobacz. Owszem są to testy sztuczne, ale pokazują słabość carbonu w stosunku do stali.
Należy jeszcze zauważyć jaka jest różnica w masie tych ram. Kilogram różnicy prawie 100% wagi.

#64
Napisano 09 lipiec 2010 - 22:02
Co do ram Orłowskiego z tego co wiem czeka się około miesiąca, może nawet dłużej. Tutaj stronka która powinna być pomocna do liźnięcia ram na zamówienie: http://www.rower.com...ci-orlowski.asp choć pochodzi z 2000 roku

Z tego co mi wiadomo to malowanie wchodzi w cenę, jednak ta jest uzależniona od wielu czynników, w tym producenta rur którego sobie wybierzesz.
Bądź co bądź i tak polecam Rychtalskiego. Jako kolejny argument, tym razem bardziej w kwestiach etycznych, podam sposób w jaki uczeń opuścił ciepły ku.. dołek pod strzechą mistrza i przypisał sobie wszystkie zasługi zakrzywiając trochę rzeczywistość.
#65
Napisano 10 lipiec 2010 - 06:21
Cytat
Żeby nie był całkiem OT to dodam, że jedną z cech, które stawiają ramki stalowe ponad karbonowymi, jest możliwośc przewiezienia ma ramie dziewczyny ( żony ), co raczej chyba nie jest spotykane w przypadku użytkowników karbonu ;-) [/b]
Nie dasz rady przewieść dorosłej osoby na ramie stalowej szosówki. Ryzykujesz jej zgięcie lub nawet złamanie. Np. taka nie super wylajtowana rama na rurkach Reynolds 531c ma po środku 0,5mm grubości.
Wiem, bo na mojej starej ramie poprzedni właściciel pewnie kogoś woził i rura górna jest ugięta o jakiś 1 mm.

#67
Napisano 10 lipiec 2010 - 20:09
Cr-mo - w przypadku jak chcesz byc świadomym posiadaczem czegos czego nie mają inni ( podobnie jak moja Gazela ) , ale widelec też zamów cr-mo ciernko rurkowy bo to wtedy pasuje wygladem i pracą .
cr-mo to piekna rama na lata, karbon - jeśli uzytkujesz ok 2-5 tyś rocznie to na pare lat ( aż pęknie) , cr-mo to cudowny "turysta" tylko czy bedzie "pracował " to zalezy od wykonania niekoniecznie materiału.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#69
Napisano 10 lipiec 2010 - 21:34
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#70
Gosc_Bullet_*
Napisano 10 lipiec 2010 - 21:48
Co do wypadku - można rower ubezpieczyc za niedużą kwotę. Poza tym nie chcę tej firmy reklamowac, ale nie sądzę żeby robili specjalne problemy jeżeli chodzi o przyczynę pęknięcia. Nie chodzi o robienie prezentów, ale dbanie o markę - jeżeli nie byłoby widocznych oznak kraksy, a jakieś pęknięcie na spawie, to nie sądzę,zeby powoływali biegłego,żeby sprawdzał dokładnie przyczynę pęknięcia.
Pisząc to, nie chcę powiedziec, że ,,ramy karbonowe są lepsze od stalowych''. Za jakiś czas pewnie zamówię sobie stalówkę, ale nie należy też generalizowac w tej kwestii.
#71
Napisano 10 lipiec 2010 - 22:38
Ale ceny nie są porażająco niskie niestety .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#72
Napisano 12 lipiec 2010 - 10:18
Cytat
taabo myślę, że jeszcze kilka lat i wszystko będzie carbonowe i w cenie dobreg ALU
kiedys ludzie mowili ze nie bedzie stali tylko samo alu, i co?? gucio. Niektore firmy co przez lata nie produkowaly stali zaczynaja do niej wracac bo wiedza ze stal ma jednak pewne zalety nad alu (patrz Gary Fisher).
Co do nowych materiałow to nano rurki, ale to tez forma węgla ;] i tez nei taka nowa Ruskie w 1952 juz sie nimi bawili. Na razie cena zbyt kosmiczna zeby to sprzedawac ale z czasem, kto wie. Pozatym jak na razie to te nanorurki sa zbyt krotkie zeby z tego zrobic tkanine weglową. Nanorurki odkryto w stali damascenskiej czy jakies tam innej, wiec tez znadna nowosc, nowoscia jest to, że ludzie sami je produkują. Te damascenskie nanorurki to raczej wytwor natury lub przypadkowy twor czlowieka.
http://news.cnet.com..._3-6091347.html
link do ramy Landisa z 2006, 2.2 funta < 1kg.
Cytat
The material used to make BMC's frame comes from Easton and Zyvex and is an enhanced version of standard carbon fiber. Typically, a sheet of carbon fiber, which consists of carbon strands woven into a fabric, is coated with resin. The resin that seeps into the gaps between the individual strands becomes the weakest part of the material.
Easton impregnates the resin with evenly distributed nanotubes (from Zyvex) to ameliorate the weakness. Easton already sells bike components made from the nanotube-enhanced weave.
#73
Napisano 19 lipiec 2010 - 19:28
Ewentualne opinie co do produktu mile widziane.
https://www.boc24.de...13_11672__11673
#78
Napisano 21 lipiec 2010 - 09:22


P.S. Jeśli się nie mylę, to ceny nowych ram tytanowych Rychtarskiego zaczynają się od 4000zł.
Dodaj odpowiedź
