Chińskie ramy karbonowe
#324
Posted 03 May 2011 - 14:18
a teraz czas na pytanie laika:
W opisach wszystkich tych ramek napisane jest, że mają angielski gwint i szerokość 68, czyli standardową. Jednak nic nie jest napisane o tym jakiej długości wkład suportu tam wejdzie i z tym mam właśnie problem. Mam korbę Campagnolo z mocwaniemna kwadrat i zastanawiam się czy znajdę w ogóle jakiś pasujący suport.
Pozdrawiam
#325
Posted 03 May 2011 - 14:37
W instrukcji Twojej korby powinieneś mieć podaną jakiej długość suportu potrzebujesz. Np. może to być długość 111mm i znajdziesz bez problemu:Mam korbę Campagnolo z mocwaniemna kwadrat i zastanawiam się czy znajdę w ogóle jakiś pasujący suport.
Wkład suportu Campagnolo VELOCE 111mm
Są też droższe, wyższych grup.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#327
Posted 04 May 2011 - 17:10
Później, w instrukcji korby (Campa Record) sprawdzisz, jakiej długości musi być suport, aby uzyskać wcześniej wyliczoną linię łańcucha.
Rama obliguje cię tylko jaki gwint ma rura suportowa i jakiej jest szerokości (długości)
Z tego co pamiętam, to akurat Record miał właśnie wymaganą długość suportu = 102mm (w większości przypadków). Nie jest on nieosiągalny, jak nie ma na Allegro, to poszukaj w sklepach.
Jak znajdę instrukcję od mojej "starej" korby, to tam jest tabelka z tymi danymi (jeśli dobrze pamiętam) - to dam ci znać.
Ale na mój gust możesz szukać suportu BSA-68/102mm. Tylko raczej Campy, bo inne firmy mają inne pochylenie kwadratu i korba Campy inaczej "osiada".
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#328
Posted 04 May 2011 - 17:27
Manual do starej korby record masz do ściągnięcia tu:
http://www.campagnol...nkset-07-05.pdf
Suport Record 102mm do tej korby masz tu:
http://www.chainreac...x?ModelID=26020
Cena lekko zabija, ale to Record.
Tańszy Chorus:
http://www.chainreac...x?ModelID=26033
ale na magazynie dopiero po 12.05
#333
Posted 13 May 2011 - 08:51
taką jak tutaj: http://allegro.pl/pr...1588860926.html
Dzisiaj zauważyłem, że moja karbonowa rama jest pęknięta (zapewne wynik maratonu w Radkowie bo tych tragicznych asfaltach, Trzebnica przy tym to była bajka) i szukam nowej. Ale nie wiem czy warto to kupować.
#334 Gosc_xsnailx_*
Posted 13 May 2011 - 08:55
#335
Posted 13 May 2011 - 09:12
Chcę zamówić u nich obręcze 50mm, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji/opinii w google o nich.
#336
Posted 13 May 2011 - 09:45
Czy ktoś miał doświadczenia z ramą No Lmited Alternativ
taką jak tutaj: http://allegro.pl/pr...1588860926.html
Dzisiaj zauważyłem, że moja karbonowa rama jest pęknięta (zapewne wynik maratonu w Radkowie bo tych tragicznych asfaltach, Trzebnica przy tym to była bajka) i szukam nowej. Ale nie wiem czy warto to kupować.
Pytanie czy za napisy chcesz płacić 1000 zł? Czy dołożyć 500 zł do tej ceny i kupić sobie dodatkowo koła karbonowe ale wszystko bezpośrednio w Chinach...
#338
Posted 13 May 2011 - 09:53
Możesz napisać coś więcej o tym peknięciu? Może jakieś foto poglądowe.Dzisiaj zauważyłem, że moja karbonowa rama jest pęknięta (zapewne wynik maratonu w Radkowie bo tych tragicznych asfaltach, Trzebnica przy tym to była bajka)
Jeśli nie tu, to prosiłbym o info na PW - będę wdzięczny.
#339
Posted 13 May 2011 - 10:16
Możesz napisać coś więcej o tym peknięciu? Może jakieś foto poglądowe.Dzisiaj zauważyłem, że moja karbonowa rama jest pęknięta (zapewne wynik maratonu w Radkowie bo tych tragicznych asfaltach, Trzebnica przy tym to była bajka)
Jeśli nie tu, to prosiłbym o info na PW - będę wdzięczny.
I to jest właśnie kupa jeśli chodzi o import z Chin. Coś strzeli, coś pęknie i 1500-2000zł poszło się czesać. Czy producent przewiduje reklamacje pękniętych ram z racji użytkowania na dziurawych polskich drogach?
#340
Posted 13 May 2011 - 10:34
Rama pękła w miejscu obejmy przedniej przerzutki. Nic tam ostatnio przy tym nie majstrowałem i nie dokręcałem. Więc zakładem że jest wynik naprężeń od obejmy + naprężenia od jazdy na dziurach. Rura jest w tym miejscu zmiażdżona na 1/3 obwodu. Rower Leader Fox Carbtec Racing (chyba słowacka firma). Nie polecam ram karbonowych tej firmy - przód bardzo niestabilny poprzecznie. Jak się opierało jedną ręką na kierownicy, to przodem strasznie szarpało. Jazda bez trzymanki praktycznie niemożliwa.Możesz napisać coś więcej o tym peknięciu? Może jakieś foto poglądowe.
Jeśli nie tu, to prosiłbym o info na PW - będę wdzięczny.