Chińskie ramy karbonowe
#402
Posted 09 August 2011 - 13:51
#404
Posted 10 August 2011 - 06:22
Za firmową karbonową ramę i koła + inne części i tak bym zapłacił co najmniej dwa razy tyle, więc nie ma co rozpaczać. Wczoraj testowałem ramę w praktyce, jest sztywna i wszystko gra. Tylko kierownicę mi Chińczyk nie tą przysłał co chciałem. Ta kierownica jest fatalna, potężne spłaszczenie o dziwnych kształtach, którego nie da się dłonią objąć.To rzeczywiscie troche zdeka przeplaciles , mialo byc tanio wyszlo inaczej
#406
Posted 10 August 2011 - 22:10
Jak trochę pojeździsz opisz wrażenia - szczególnie jestem ciekawy jak sprawują się kółka.
#407
Posted 11 August 2011 - 11:31
Dla całej EU obowiązują te same stawki celne. W niektórych wypadkach są chyba jakieś wyjątki.
Chińczyk wrzucił fakturę do paczki na 99 $ (z ramą były widelec, sztyca, koszyki na bidon, mostek). Celnik mówił, że może mi to oclić na taką wartość, ale że się wtedy US może przyczepić. No to ja, jako prawy obywatel, wysłałem oba przelewy za towar, bo nie widzę nić zdrożnego w zapłaceniu państwu tego co się należy, czyli cła 4,7 % i VATu.
Celnik miałby prawo dowalić cło antydumpingowe przy cenie 99 $, bo jednym z warunków nałożenia cła antydumpingowego jest sprzedaż przez eksportera towarów po cenach niższych od cen rynkowych danych towarów w kraju ich pochodzenia.
Celnik opisał ramę i części jako "rama rowerowa z osprzętem" i nadał temu kod 8714911019. Z tego co sprawdzałem w Isztar, to na to zasadniczo nie ma cła antydumpingowe poza kilkoma konkretnymi producentami, mój producent tam nie widniał. Więc raczej celni błędnie dowalił cło antydumpingowego.
Na drugi raz poproszę Chińczyków aby dołączali fakturę z rzeczywistą wartością towaru i jeśli wówczas dowalą cło antydumpingowe, to będę z nimi walczył.
Bo teraz sprawa jest troszkę zagmatwana i nie wiem czy coś bym wskórał.
Cło antydampingowe płacisz jeśli przekroszysz 299 sztuk sprowadzanych części danego modelu, no 300 ram to wtedy płacisz , jak dostałeś coś takiego za jedną rame ??? to sie po prostu odwołaj i niech zwrócą kase .
Płacisz tylko cło i podatek całośćiowy i nic więcej !
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#408
Posted 11 August 2011 - 12:19
#411
Posted 12 August 2011 - 07:47
Źle ją owinąłeś owijką. Takich kierownic nie owija się na poziomej rurze. Tylko nieco powyżej klamek.Ta kierownica jest fatalna, potężne spłaszczenie o dziwnych kształtach, którego nie da się dłonią objąć.
Żeby nie być gołosłownym Alejandro Valverde:
#412
Posted 12 August 2011 - 08:46
Przelew bankowy do Chin kosztował mnie 25 zł; słownie - dwadzieścia pięć złoty.za przele bankowy do China i tak trzba zapłacić ok. 50$ więc PayPalem wychodzi taniej, a do tego bezpieczniej.
Guzik mnie obchodzi jak ma Valverde. Ja nie mam ochoty paluchami łapać linek, które lecą dołem kierownicy. Można w ogóle nie owijać kiery dla zaoszczędzenia dodatkowych gramów a rower będzie też jechał.Źle ją owinąłeś owijką. Takich kierownic nie owija się na poziomej rurze. Tylko nieco powyżej klamek.
Żeby nie być gołosłownym Alejandro Valverde:
Poza tym co by tutaj nie zapychać wątku sianem, uwagi do mojego roweru proponuję umieszczać bezpośrednio pod zdjęciami na picasaweb.
#414
Posted 12 August 2011 - 17:07
1. Zasadniczo na podstawowe części rowerowe, jak i same rowery, OBOWIĄZUJE ANTYDUMPINGOWA STAWKA CELNA W WYSOKOŚCI 48,5 %, którą dolicza się do podstawowej stawki 4,7 % (i tak też mi policzono).
Cło antydumpingowe na podstawowe części rowerowe wprowadzono rozporządzeniem EC 71/97 http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML
Części na które obowiązuje cło antydumpingowe
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle frames, currently classifiable within CN code
ex 8714 91 10,
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle front forks, currently classifiable within CN
code ex 8714 91 30,
— derailleur gears, currently classifiable within CN code
8714 99 50,
— crank-gear, currently classifiable within CN code
8714 96 30,
— free-wheel sprocket-wheels, currently classifiable
within CN code 8714 93 90, whether or not
presented in sets,
— other brakes, currently classifiable within CN code
8714 94 30,
— brake levers, currently classifiable within CN code
ex 8714 94 90, whether or not presented in sets,
— complete wheels with or without tubes, tyres and
sprockets, currently classifiable within CN code
ex 8714 99 90, and,
— handlebars, currently classifiable within CN code
8714 99 10, whether or not presented with a stem,
brake and/or gear levers attached,
— originating in the People’s Republic of China (the
product concerned). These CN codes are only given
for information.
Więc chyba na ramy i widelce bez wykończenia powierzchniowego cło antydumpingowe nie obowiązuje.
2. Zwolnienie z cła antydumpingowego przy imporcie ram do 300 szt. miesięcznie, dotyczy tylko firm zajmujących się montażem rowerów, tudzież sprowadzających rowery dla takich firm, o ile dobrze zrozumiałem. Sprawę reguluje rozporządzenie EC nr 88/97 art. 14. To rozporządzeni dotyczy też innych rodzajów zwolnień - np. dla firm montujących rowery na dużą skalę w których części chińskie nie stanowią więcej jak 60 % wartości roweru. http://eur-lex.europ...97R0088:en:HTML
Tutaj objaśnienia po polsku do tego zwolnienia: http://www.google.co...1YYc_Dg&cad=rja
3. W systemie ISZTAR dla części rowerowych z Chin podane zazwyczaj jest pełno stawek 0 % ale obok jest nr aktu prawnego w którym podano jakie firmy są uprawnione do owego 0 %. Jedna ze stawek jest 48,5 % i ta dotyczy pozostałych. Bardziej czytelne jest to w unijnym systemie stawek celnych TARIC http://ec.europa.eu/...onDate=20110812, gdzie obok stawek 0 % od razu pojawia się nazwa firmy, której zwolnienie dotyczy, a przy stawce 48,5 % informacja, że dotyczy pozostałych.
UFFF, co za ulga ;-) . Mam teraz świadomość, że cło zapłaciłem zgodnie z prawem, a nie w wyniku błędu celnika.
#415
Posted 12 August 2011 - 21:36
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#416
Posted 12 August 2011 - 22:00
A byli już tacy, którym również naliczyli cło antydumpingowe. Widziałem gdzieś dzisiaj na forum, ale nie zapamiętałem na którym forum. Chłopakowi dowalili ponad 3 tys. opłat i w ogóle zrezygnował z odbioru przesyłki.
Z tego co tutaj widziałem, nikogo nie wezwali do przedstawienia dowodu wpłaty i po prostu mieli szczęście.
Może ktoś się jeszcze doświadczalnie zdecyduje na import z Chin owych części rowerowych z zadeklarowaniem rzeczywistej wartości towaru? Możę Ty Spike :-P ?
Przedstawiłem akty prawne i sprawa jest jasna.
#417
Posted 13 August 2011 - 08:06
jeszcze nie słyszałem, żeby od kogoś nie żadali dowodu wpłaty. Sam zamawiałem z chin 2 razy i za każdym razem żeby mieć szansę zobaczyć paczkę trzeba było dowód wpłay przedstawić
Jak dla mnie to miałeś pecha i tyle
#418
Posted 13 August 2011 - 18:04
Np. ode mnie nie żądali dowodu wpłaty od paczki z kołami. I z tego co pamiętam, to troszkę osób tu też wspominało o tym, że nic od nich nikt nie żądał.jeszcze nie słyszałem, żeby od kogoś nie żadali dowodu wpłaty
Na jaką kwotę przedstawiałeś przelewy? Proponuję abyś następnym razem przedstawił przelew na rzeczywistą kwotę, taką powyżej 150 EUR.
Rozumiem, że teksty prawne są dla ciebie za trudne, ale żeby to od razu głupotami nazywać? Jak chcesz się naprawdę przekonać, że mam rację, to mogę cie podkablować do US, że zaniżyłeś wartość celną i nie opłaciłeś należnego cła i VAT.
Chcesz się dalej wymądrzać? Myślisz że jesteś mądrzejszy od celnika, od człowieka z Informacji Celnej i ode mnie?
#419 Gosc_Pegos_*
Posted 13 August 2011 - 19:08
Np. ode mnie nie żądali dowodu wpłaty od paczki z kołami. I z tego co pamiętam, to troszkę osób tu też wspominało o tym, że nic od nich nikt nie żądał.jeszcze nie słyszałem, żeby od kogoś nie żadali dowodu wpłaty
Na jaką kwotę przedstawiałeś przelewy? Proponuję abyś następnym razem przedstawił przelew na rzeczywistą kwotę, taką powyżej 150 EUR.
Rozumiem, że teksty prawne są dla ciebie za trudne, ale żeby to od razu głupotami nazywać? Jak chcesz się naprawdę przekonać, że mam rację, to mogę cie podkablować do US, że zaniżyłeś wartość celną i nie opłaciłeś należnego cła i VAT.
Chcesz się dalej wymądrzać? Myślisz że jesteś mądrzejszy od celnika, od człowieka z Informacji Celnej i ode mnie?
jak to mówią, nie strasz nie strasz bo się...
w kapusia chcesz się bawić? niezdrowe ciągoty, on nie zdrowe
#420
Posted 13 August 2011 - 20:42
Chcesz się dalej wymądrzać? Myślisz że jesteś mądrzejszy od celnika, od człowieka z Informacji Celnej i ode mnie?
Tak na pocieszenie to rower wyszedł strasznie brzydki, nie podoba mi się. W dodatku za ramę sporo przepłaciłeś - za mniejszą kwotę dostałbyś chiński karbon na allegro, z wysyłką z polski.
No i na pocieszenie w tych ramkach lubią widelce pękać:
Szerokiej drogi!