Chińskie ramy karbonowe
#741 Gosc_xsnailx_*
Posted 16 April 2012 - 08:28
http://allegro.pl/ko...2278783233.html
a wracajac do tematu mialem ostatnio w rekach planet x exocet
i jego odpowiednik z gotobike. jest to to samo i gotobike dostarcza to planet xowi. jak ktos chce fotki produktu gotobike to dajcie znac
rama nie zrobila na mnie wrazenia, moze temu ze wybredny jestem.
#749
Posted 05 May 2012 - 09:30
Czytalem 3/4 stron i same biadolenie o tym że chińskie i zaraz sie złamie... masakra.... a o szczegółach cła mało co.
Powtórka tego co już napisałem w tym wątku:
"1. Zasadniczo na podstawowe części rowerowe, jak i same rowery, OBOWIĄZUJE ANTYDUMPINGOWA STAWKA CELNA W WYSOKOŚCI 48,5 %, którą dolicza się do podstawowej stawki 4,7 % (i tak też mi policzono).
Cło antydumpingowe na podstawowe części rowerowe wprowadzono rozporządzeniem EC 71/97 http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML
Części na które obowiązuje cło antydumpingowe
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle frames, currently classifiable within CN code
ex 8714 91 10,
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle front forks, currently classifiable within CN
code ex 8714 91 30,
— derailleur gears, currently classifiable within CN code
8714 99 50,
— crank-gear, currently classifiable within CN code
8714 96 30,
— free-wheel sprocket-wheels, currently classifiable
within CN code 8714 93 90, whether or not
presented in sets,
— other brakes, currently classifiable within CN code
8714 94 30,
— brake levers, currently classifiable within CN code
ex 8714 94 90, whether or not presented in sets,
— complete wheels with or without tubes, tyres and
sprockets, currently classifiable within CN code
ex 8714 99 90, and,
— handlebars, currently classifiable within CN code
8714 99 10, whether or not presented with a stem,
brake and/or gear levers attached,
— originating in the People’s Republic of China (the
product concerned). These CN codes are only given
for information.
Więc chyba na ramy i widelce bez wykończenia powierzchniowego cło antydumpingowe nie obowiązuje.
2. Zwolnienie z cła antydumpingowego przy imporcie ram do 300 szt. miesięcznie, dotyczy tylko firm zajmujących się montażem rowerów, tudzież sprowadzających rowery dla takich firm, o ile dobrze zrozumiałem. Sprawę reguluje rozporządzenie EC nr 88/97 art. 14. To rozporządzeni dotyczy też innych rodzajów zwolnień - np. dla firm montujących rowery na dużą skalę w których części chińskie nie stanowią więcej jak 60 % wartości roweru. http://eur-lex.europ...97R0088:en:HTML
Tutaj objaśnienia po polsku do tego zwolnienia: http://www.google.co...1YYc_Dg&cad=rja
3. W systemie ISZTAR dla części rowerowych z Chin podane zazwyczaj jest pełno stawek 0 % ale obok jest nr aktu prawnego w którym podano jakie firmy są uprawnione do owego 0 %. Jedna ze stawek jest 48,5 % i ta dotyczy pozostałych. Bardziej czytelne jest to w unijnym systemie stawek celnych TARIC http://ec.europa.eu/....nDate=20110812, gdzie obok stawek 0 % od razu pojawia się nazwa firmy, której zwolnienie dotyczy, a przy stawce 48,5 % informacja, że dotyczy pozostałych. "
Przy czym cło płaci się od przesyłki wartej co najmniej 150 EUR. Vat jest naliczany do przesyłek wartych co najmniej 22 EUR.
Co nie oznacza, że w praktyce zawsze zapłacisz cło i vat za części rowerowe. Jak przesyłka jest niewielka i ma zadeklarowaną wartość poniżej 22 EUR, jest duża szansa, że przejdzie bez naliczania vatu i cła. Ale celnik może oczywiście sprawdzić zawartość przesyłki i zażądać od ciebie potwierdzenia przelewu za towar. Przy przesyłce o zadeklarowanej wartości powyżej 22 EUR, jest duża szansa że celnik poprosi cię o potwierdzenie przelewu.
Poza tym jest jeszcze Urząd Skarbowy, który gdyby się dowiedział (powiedzmy gdybyś miał kontrolę z US i ci sprawdzali ci wyciągi bankowe konta z którego dokonałeś przelewu), że nie odprowadziłeś należnego cła i vatu, odpowiednio cie ukaże i oczywiście będziesz musiał zapłacić cło i vat z odsetkami.
#752
Posted 05 May 2012 - 15:54
Dziękuje za odpowiedź... Teraz nasuwa sie pytanie czy ryzykować.
Najlepiej dogadaj się z Chińczykami, żeby wartość przesyłki była poniżej 22 EUR. Jak celnik przy tym nic nie musi robić, to raczej nie będzie dochodził faktycznej wartość przesyłki, bo po prostu nie będzie mu się chciało. Jak musi nałożyć VAT to już musi wypełniać papiery i od razu może dochodzić faktycznej wartości przesyłki, bo wypełnianie papierów dla paru złoty urąga jego godności ;-)
Jak mi Chińczycy wysłali karbonowe koła o wartości 20 EUR, to przesyłka przeszła do mnie bez przygód (w drodze do mnie są właśnie kolejne karbonowe koła i z tego co widzę na stronie pocztexu nie zostały zatrzymane w cle i w poniedziałek powinny być u mnie). Jak zamówiłem ramę na której Chińczyk zadeklarował wartość pomiędzy 22 a 150 EUR (nie pamiętam już jaka to była kwota), to celnik zażądał potwierdzenia przelewu. I celnicy mniej więcej wiedzą ile takie rzeczy kosztują faktycznie.
#753
Posted 05 May 2012 - 17:48
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#754
Posted 05 May 2012 - 19:58
No właśnie też się zastanawiam, jak to możliwe że oni się na to nabierają. A może się nie nabierają, tylko po prostu mają gdzies coś jest w środku, bo w papierach się zgadza.tak, 22 eu i karton na póltora metra ,
Ale zastanawiam się co się stanie jak się trafi na dociekliwego i upierdliwego celnika, który zakwestionuje zadeklarowaną wartość paczki. Jak oni to wyceniają? Są chińskie ramy warte 300$ ale i są takie po 800$ i więcej.
#756
Posted 05 May 2012 - 20:39
Otóż wyobraź sobie, że właśnie tak. Robiłeś to może kiedyś czy tak sobie tylko teoretyzujesz? :mrgreen:tak, 22 eu i karton na póltora metra ,
Zrób 2 przelewy: jeden na kwotę zadeklarowana w przesyłce (+koszt wysyłki) a drugi na resztę kwoty. Jak będą mieli wątpliwości to najpierw wezwą Cię do okazania dowodu zapłaty. Pamiętaj, że urzędnik pracuje na dokumentach. Jak się dobrze zawczasu przygotujesz (i zrobisz to z głową) to będzie git, a jak będziesz liczył jedynie na farta to się możesz przeliczyć.Ale zastanawiam się co się stanie jak się trafi na dociekliwego i upierdliwego celnika, który zakwestionuje zadeklarowaną wartość paczki. Jak oni to wyceniają? Są chińskie ramy warte 300$ ale i są takie po 800$ i więcej.
#757
Posted 05 May 2012 - 20:48
Myślę, że raczej się nie nabierają, tylko machają ręką, bo mają takich przesyłek tysiące.No właśnie też się zastanawiam, jak to możliwe że oni się na to nabierają. A może się nie nabierają, tylko po prostu mają gdzies coś jest w środku, bo w papierach się zgadza.
#759
Posted 05 May 2012 - 21:19
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#760
Posted 05 May 2012 - 22:42
nie pisz głupot z łaski swojej i zapoznaj się z przepisami! tudzież doświadczalnie sprowadź ramę z chin z zadeklarowaniem rzeczywistej wartości powyżej 150 EUR i się przekonasz! umiesz czytać i zrozumieć to co napisałem w poprzednich postach?cło antydampingowe jest na hurtowe zakupy , możesz kupić do 200 ram na miesiąc.
Przez takich jak ty forumowych filozofów zapłaciłem cło antydumpingowe za ramę.