Czytalem 3/4 stron i same biadolenie o tym że chińskie i zaraz sie złamie... masakra.... a o szczegółach cła mało co.
Powtórka tego co już napisałem w tym wątku:
"1. Zasadniczo na podstawowe części rowerowe, jak i same rowery, OBOWIĄZUJE ANTYDUMPINGOWA STAWKA CELNA W WYSOKOŚCI 48,5 %, którą dolicza się do podstawowej stawki 4,7 % (i tak też mi policzono).
Cło antydumpingowe na podstawowe części rowerowe wprowadzono rozporządzeniem EC 71/97
http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML Części na które obowiązuje cło antydumpingowe
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle frames, currently classifiable within CN code
ex 8714 91 10,
— painted or anodized or polished and/or lacquered
bicycle front forks, currently classifiable within CN
code ex 8714 91 30,
— derailleur gears, currently classifiable within CN code
8714 99 50,
— crank-gear, currently classifiable within CN code
8714 96 30,
— free-wheel sprocket-wheels, currently classifiable
within CN code 8714 93 90, whether or not
presented in sets,
— other brakes, currently classifiable within CN code
8714 94 30,
— brake levers, currently classifiable within CN code
ex 8714 94 90, whether or not presented in sets,
— complete wheels with or without tubes, tyres and
sprockets, currently classifiable within CN code
ex 8714 99 90, and,
— handlebars, currently classifiable within CN code
8714 99 10, whether or not presented with a stem,
brake and/or gear levers attached,
— originating in the People’s Republic of China (the
product concerned). These CN codes are only given
for information.
Więc chyba na ramy i widelce bez wykończenia powierzchniowego cło antydumpingowe nie obowiązuje.
2. Zwolnienie z cła antydumpingowego przy imporcie ram do 300 szt. miesięcznie, dotyczy tylko firm zajmujących się montażem rowerów, tudzież sprowadzających rowery dla takich firm, o ile dobrze zrozumiałem. Sprawę reguluje rozporządzenie EC nr 88/97 art. 14. To rozporządzeni dotyczy też innych rodzajów zwolnień - np. dla firm montujących rowery na dużą skalę w których części chińskie nie stanowią więcej jak 60 % wartości roweru.
http://eur-lex.europ...97R0088:en:HTML Tutaj objaśnienia po polsku do tego zwolnienia:
http://www.google.co...1YYc_Dg&cad=rja 3. W systemie ISZTAR dla części rowerowych z Chin podane zazwyczaj jest pełno stawek 0 % ale obok jest nr aktu prawnego w którym podano jakie firmy są uprawnione do owego 0 %. Jedna ze stawek jest 48,5 % i ta dotyczy pozostałych. Bardziej czytelne jest to w unijnym systemie stawek celnych TARIC
http://ec.europa.eu/....nDate=20110812, gdzie obok stawek 0 % od razu pojawia się nazwa firmy, której zwolnienie dotyczy, a przy stawce 48,5 % informacja, że dotyczy pozostałych. "
Przy czym cło płaci się od przesyłki wartej co najmniej 150 EUR. Vat jest naliczany do przesyłek wartych co najmniej 22 EUR.
Co nie oznacza, że w praktyce zawsze zapłacisz cło i vat za części rowerowe. Jak przesyłka jest niewielka i ma zadeklarowaną wartość poniżej 22 EUR, jest duża szansa, że przejdzie bez naliczania vatu i cła. Ale celnik może oczywiście sprawdzić zawartość przesyłki i zażądać od ciebie potwierdzenia przelewu za towar. Przy przesyłce o zadeklarowanej wartości powyżej 22 EUR, jest duża szansa że celnik poprosi cię o potwierdzenie przelewu.
Poza tym jest jeszcze Urząd Skarbowy, który gdyby się dowiedział (powiedzmy gdybyś miał kontrolę z US i ci sprawdzali ci wyciągi bankowe konta z którego dokonałeś przelewu), że nie odprowadziłeś należnego cła i vatu, odpowiednio cie ukaże i oczywiście będziesz musiał zapłacić cło i vat z odsetkami.