Jump to content


Photo

Chińskie ramy karbonowe


1587 replies to this topic

#841 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 03 November 2012 - 15:11

Hiszpan25 a jaką miałeś zadeklarowaną wartość przesyłki jeżeli można wiedzieć? Sam planuję kupić ramę tylko nie wiem jaką wartość Chińczycy mają zadeklarować. Przeczytałem cały temat i chyba najlepiej jest zrobić dwa przelewy. A czy ktoś z Was zamawiał ramę i koła//obręcze? Chodzi mi o to czy wszystko jest wysyłane w jednej paczce czy jest rozbite na dwie.


nie znalazłem w paczce faktury.... nie wiem co było dołączone do listu przewozowego. tak czy siak nie miałem dodatkowych opłat...

#842 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 03 November 2012 - 16:29

przesyłka dostarczona. opłat brak.

I jak wyglada rama jestes zadowolony z jakosci produktu :)?


powiem szczerze, że wygląda nieżle... widać w kilku miejscach, że przy układaniu w formie zewnętrzna pierwsza warstwa karbonu ma nierówno rozłożone sploty ale to defekt jak sądzę jedynie optyczny. nie chcę malować ramy. chcę zostawić golasa więc w tych miejscach prawdopodobnie dam jakiś ozdobnik w postaci maskowania z naklejki lub lakieru coś jak wzorki np tutaj:
Dołączona grafika

drobne paski dodają życia ramie a jednocześnie pokryją te defekty optyczne. są to może 3 miejsca na ramie gdzie karbon nie ma faktury kwadratowej kratki a coś w stylu lekko zniekształconych figur. trudno to nawet opisać i zauważyć bez przyglądania się.

PZDR!

#843 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 03 November 2012 - 21:36

... widać w kilku miejscach, że przy układaniu w formie zewnętrzna pierwsza warstwa karbonu ma nierówno rozłożone sploty ale to defekt jak sądzę jedynie optyczny.

Mam to samo w widelcu Scott CR1 Superlite, na koronie widelca, widoczne z bliska. Cóż, układanie warstw carbonu to ręczna produkcja, więc efekt nie jest za każdym razem taki sam. Pewnie jest z poniedziałku, Chińczyk był niewyspany albo jeszcze na kacu i trochę mu nie wyszło. Ale wpływu na wytrzymałość to chyba nie ma.

#844 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 03 November 2012 - 22:00

jak dla mnie to efekt układania się karbonu do krzywizn... jak się powierzchnia zakrzywia to oplot dookoła niej też się "odkształca". zwłaszcza na końcach danego fragmentu maty...

#845 Gosc_Rzysko_*

Gosc_Rzysko_*
  • Gość

Posted 04 November 2012 - 03:54

Rama -chiny
Panowie i Panie, od znajomych, z jednego z polskich klubów otrzymałem bezpośredni kontakt do dajmy na to "wozi bułków" z Lampre-ISD, którzy to sympatycznie zaproponowali w wys. 3tys. € Ramy Wiliera Cento 7.Zero i osprzęt Campagnolo SR. (darowanemu koniu się nie zagląda, ale malowanie lampre /zielony-oczojebek/ mnie nie odpowiada, co nie stanowi problemu gdyż nigdy nie lubiłem malowań na ramach /mniejsza waga-hehe/).

Pomijając przebieg który mógł by spowodować zadławienie, jak i -co należy podkreślić, cudowne traktowanie przez piękne rączki -nie chińskich mechaników, pragnę podzielić się z goła odmienną propozycją i zadać pytanie, na które oczekuje odpowiedzi techniczno/doświadczonej vel. czy ktoś już na czymś takim, konkretnie modelu wyżej zamieszczonym, jeździł ...

Podkreślam żadna opinia nt. Moralności mnie nie obchodzi, rama ta nie będzie miała napisane że to ORGINAL PINARELLO, ma być goła bez warstw ochronnych na karbonie, co więcej nawet gdyby miała malunki, mało was powinien interesować ten aspekt, z powodów czysto personalno-materialnych - nie wasz towar i nie wasza sprawa. i proszę bez durnych aluzji iż nie nasz towar to ci nie pomożemy

Waga którą mam zaszczyt zabić wiliera to 6480g w stosunku do ograniczonego przepisami wiliera, na którym przy dołożeniu do kół, wyszedł bym być może mniej, -aktualnie na granicy przepisów UCI - 6.810g

Lakier z Wiliera jak i z pseudo pinarello znika, do, już przeze mnie testowanego, "Gołego karbonu" (Czyt.Bez lakieru i żadnych warstw ochronnych) z doświadczenia wiem że te 50g można by spokojnie z Wilierka zdjąć.

Dochodzimy do sedna czyli cena/waga/korzyści...
Waga:
Sram Red,
Mavic R-SYS (Sztywne i mają służyć na 20% góry a nie MP Jun. na A2),
"ubijaki" (W przypadku karbonowej podeszwy Sidi nie potrzeba ogromnej półki do przenoszenie energii),
Vittoria,
mostek i kiera PRO PLT (Padło na wygląd nic więcej, mostek miał być karbonowy, ale kiera jest PLT, tak więc i tu trzymam się zasady "set")
i Selle Max Flite Gel Flow - Wszystko testowane, siodełko dalece nie startowe, ale drogi czytelniku, w triathlonie, muszę dupcię szanować przed maratonem.
=6480 - farba - 6400 ponieważ wilier robi lekki rower, daje mniej farby, tu chińczyki tryskają pewnie jak głupi, więc odliczam do równego rachunku... -Sztywny, lekki, wygodny i tani bo 10.918zł

Konkurent, -już nie pisze, każdy wie co i jak- waga:6800 - farba 6750 -(pisze wagę z hipotetycznymi kołami uwzględniając limit UCI, gdyż z kołami rower nie kosztuje 13tys.zł /3tys. € tylko już 16tys.zł).
Cięższy w stosunku do składaka, porównywalnie sztywny, wygodniejszy , ale i DROŻSZY ! bez kół 13.000zł vs. 10.920zł

Proszę przede wszystkim o nie sugerowanie się markami, miejscem produkcji i własnymi pobudkami erotyczno-fantazyjnymi, chodzi o poważne podejście do tematu z argumentami godnymi ludzi dorosłych, po ukończonych szkołach, a nie dzieci -"bierz wiliera bo jest oryginalny" !!!

Głównie pytania kieruje do osób które miały styczność z tą ramą (Rama:"Składana")

#846 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 November 2012 - 10:29

Ale o co właściwie pytasz?

/ Pytanie padło. Czytaj ze zrozumieniem, Bury

...zadać pytanie, na które oczekuje odpowiedzi techniczno/doświadczonej vel. czy ktoś już na czymś takim, konkretnie modelu wyżej zamieszczonym, jeździł ...



#847 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 04 November 2012 - 11:50

Nie wiem, czy wiesz. Ale Rzysko odpowiedziałeś sam sobie. Nie wiesz gdzie? Pomogę Ci.

Selle Max Flite Gel Flow - Wszystko testowane, siodełko dalece nie startowe, ale drogi czytelniku, w triathlonie, muszę dupcię szanować przed maratonem.

Cięższy w stosunku do składaka, porównywalnie sztywny, wygodniejszy



#848 Gosc_Rzysko_*

Gosc_Rzysko_*
  • Gość

Posted 04 November 2012 - 12:14

Hehe, bo zasadniczo na tym polega problem podjęcia tej decyzji. ;-)
Wszystko toczy się w kwestii ramy chińskiej, mianowicie ludzie jeżdżący na chińskich ramach, mają je od kilku lat i je chwalą, a ta wyszła najdalej pół roku temu i nie wiem jak z rekomendacjami... pomijając, że nie mogę znaleźć o niej żadnych informacji, na żadnych forach /nie polskich/... :-/

#849 lukas.xmen

lukas.xmen
  • Użytkownik
  • 7 posts
  • SkądDukla

Posted 08 November 2012 - 15:40

ja osobiscie nie kupilbym ramy chinskiej. lepiej juz dodac troche kasy i kupic solidnej marki rame

#850 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 08 November 2012 - 17:50

ja osobiscie nie kupilbym ramy chinskiej. lepiej juz dodac troche kasy i kupic solidnej marki rame


trochę?! no to popatrzmy ile to trochę wynosi:
oryginał: http://stevensbikes....=220&lang=de_DE 2499eur
kopia z Chin: http://www.aliexpres.../582167892.html 545USD z dostawą czyli: 427,954456EUR co daje 5,83 razy niższą cenę :) mnie taka różnica przekonała do rezygnacji z gwarancji i markowego znaczka... różnice są więc nie jest to "ctrl+C ctrl+V"

#851 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 08 November 2012 - 18:15

Czy musimy ponownie walkowac ten sam temat?
I apelowalbym o troche rozwagi w tym co sie pisze.
Czytajac powyzszy post, ktos moglby wywnioskowac, ze jedyna roznica pomiedzy rama chinska a Stevensem, to jest cena i brak znaczka.
Zreszta, bylo juz to nie raz przerabiane....

#852 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 08 November 2012 - 18:55

1415chris, chodziło mi tylko o pokazanie że stwierdzenie "lepiej juz dodac troche kasy i kupic solidnej marki rame" nie jest do końca prawdą... zwłaszcza to trochę

#853 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 09 November 2012 - 00:06

1415chris, chodziło mi tylko o pokazanie że stwierdzenie "lepiej juz dodac troche kasy i kupic solidnej marki rame" nie jest do końca prawdą... zwłaszcza to trochę


Kopia zwłaszcza ta z chin jest zrobiona tak, żeby wyglądała podobnie... tak jak wszelkiej maści chinarello.

Kontynuując twoją myśl czerwone samochody to te sportowe?

#854 Gosc_Rzysko_*

Gosc_Rzysko_*
  • Gość

Posted 09 November 2012 - 09:37

ja osobiscie nie kupilbym ramy chinskiej. lepiej juz dodac troche kasy i kupic solidnej marki rame

Pinarello jest robione w chinach... argument o którym wyraźnie pisałem - nie chce słyszeć ...

#855 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 09 November 2012 - 09:42

Ramy dla grupy Liquigas tez sa z Chin.Bylem w tym roku na TDP w Karpaczu i ogladalem ich ramy.

#856 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 November 2012 - 11:40

Pinarello jest robione w chinach... argument o którym wyraźnie pisałem - nie chce słyszeć ...

Czego spodziewasz sie u uslyszec w temacie "Chińskie ramy karbonowe"??? Stwierdzenie, ze cos jest robione w chinach, akurat tutaj, ma synonim, gorszej jakosci, gorszych materailow, gorszej technologii, gorszej kontroli jakosci, gorszego R&D.
I male sprostowanie, Wiliera Zero 7 lub Wilier Cento 1. To dwie rozne ramy.

Nie ma takiej "chinskiej" ramy, ktora moglaby nawet zblizyc sie do Zero 7. To jest jedna z najlzejszych ram na rynku. Roznica w wadze, pomiedzy Zero 7 a "chinska rama" moze wahac sie w granicach 30-40% i wiecej.

Jak to co gorsze w chinskich ramach, jest dla Ciebie pomijalne, mozna skupic sie na cyfrach. Waga/cena. Tylko po co pytac o to w tym temacie?

To co zapewne stracisz na wadze ramy, mozna nadrobic osprzetem. Nie wiem ile wazy "pinarello", oryginalna Dogma 65.1 deklarowana waga dla rozmiaru 54 to 920g. Zapewne rzeczywistosc bedzie ciezsza. Dla porownania podobny rozmiar Zero 7 ponizej 800g realnie. A ceny, kazdy wie jakie sa.

Ramy dla grupy Liquigas tez sa z Chin.Bylem w tym roku na TDP w Karpaczu i ogladalem ich ramy.

I zapewne mialy znaczki firm Hong-Fu, Kung-Fu itp... ;-)

#857 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 November 2012 - 12:22

Ty masz jakąś obsesję sprzętu. Tylko renomowane marki i najwyższe modele. Tufo są zbyt kabaniaste, chińskie ramy zbyt chińskie, opony mają zbyt mało TPI itd itp. Naprawdę, co ci po super sprzęcie, jeśli słaby z ciebie kolarz. Na co zda ci się Cervelo R5 vwd na Sram Red jak dobry kolarz objedzie cie na dziecięcym rowerku z dekatlonu. Rozumiem, że każdy ma swoją zajawkę, może ty się jarasz bardziej sprzętem niż kolarstwem. Nie wnikam i nie oceniam. Ale oszczędź proszę swoich opinii, że wszystko co nie kosztowało 10000 zł jest do niczego. Może dla ciebie w UK ogarnięcie hajsu na rower za 50000 zł nie jest wielkim problemem, ale w Polsce dla wielu osób jest. Dlatego krytykowanie wszystkiego co nie jest markowe i super drogie według mnie, trochę nie wypada. Tym bardziej, że większość osób na tym forum interesuje się przede wszystkim sportem, a nie kolekcjonowaniem drogiego sprzętu i zachwycaniem się jaki jest dobry.

Skoro waga ma dla ciebie takie wielkie znaczenie, są chińskie ramy w wadze zbliżonej do wiliera zero 7, wykonane z carbonu T1000 (FM066sl). Na forum velobuild są ludzie, którzy przesiadają się z wilierów i cervelo na chinole i chwalą je sobie.

#858 quibo

quibo
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądFrancja

Posted 09 November 2012 - 12:56

Czy ktos z was kupowal cos z tej strony http://www.dhgate.com i od jakiego uzytkownika? Jest to dosc pewne czy trafiaja sie sciemniacze?

Ewentualnie jaka jest pewna strone z ktorej juz zamawialiscie chinskie ramy?

Ktos pisal, ze w Polsce tez mozna takie ramy zakupic tylko sa troche drozsze, a gdzie konkretnie i czy daja gwarancje?

Dzieki za odpowiedz

ps. sorki za brak polskich znakow niestety pisze z pracy i tutaj poblokowali przestawianie jezykow

#859 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 09 November 2012 - 12:59

Panowie spokojnie :) Zapominamy o tym ze najważniejsza jest przyjemność z jazdy.

Jesli pojawiły się takie czasowki to super bo to jedna z ciekawszych ram wg mnie. Tylko martwi mnie mostek (ciezko o zmiane pozycji basebara) i hamulce trp ktore wypuszczaja kabel na bok do powietrza. wolal bym tam tri rig omega i normalny widelec. Ale ... jest nadzieja bo robia w/w hamulec w wersji na mocowanie TRP.

Na moim przykładzie powiem tylko tyle ze o wyborze ramy decydowała geometria w 1 kolejności a potem producent. Fakt ze tez lubię mieć dobry sprzęt ale nie stronie od produktów z chin.

Jesli takowy produkt spełnia moje wymagania to nie mówie nie. Przykładem moze tu być rama do 29" (mam taki projekt poboczny poza szosa) - w tym wypadku zdecydowalem sie na chinska rame gdyz ma parametry co mi odpowiadaja a i tak pojdzie do spersonalizowanego malowania. Ponadto chce uchronic sie przed zdzieraniem lakieru jak z cinelli. Za to komponenty do w/w ramy planuje dac jak najlepsze.

#860 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 09 November 2012 - 13:17

quibo, pewnie chodziło o firmę RDX
http://www.rodex.net...rodukty&Dzial=1



Reply to this topic