Jump to content


Photo

39/53 Oraz 11-32 - Czy To Ma Sens ?

39/53 11/28

54 replies to this topic

#21 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 June 2017 - 13:46

Odstęp górnego kółeczka przerzutki od największej koronki na pewno nie będzie problemem, miałem jeszcze spory zapas na śrubie regulacyjnej. A jeżeli chodzi o kasetę 11-36 to przez przypadek taką zamówiłem, monstrualnie wielka jak na szosę. Szybciutko zwróciłem 11-32 wygląda jeszcze jako tako.

#22 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 posts

Posted 04 June 2017 - 15:05

mogles kupic korbe 50-34 i kasete32 zęby i bylo by ok po co się zarzynać 

 



#23 jarek4444

jarek4444
  • Użytkownik
  • 57 posts

Posted 04 June 2017 - 15:08

ja tak jezdze po beskidach i jest jak najbardziej ok bo sam mam kasete 32  i kompakta i nie uwazam ze to obciach i przynajmniej kolana nie dostają 



#24 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 04 June 2017 - 18:35

Dobra Panowie , skutecznie odstraszyliście mnie przed 36. Szkoda nawet ze względu na kilogramy.

Wgle to chyba zestaw kompaktowy byłby lżejszy no nie ??

 

No ale nic . Przód będzie 39/53 z Tyłu 11/32 i mam nadzieje że da radę :-) Pytanie tylko czy brać kasetę z  łańcuchem ultegry/105 do tej korby srama czy lepszy będzie zestaw SRAM-a ? Z tego co widzę to ultegra wychodzi lżej i taniej tak jakby.



#25 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 04 June 2017 - 19:20

Tak, zestaw kompaktowy byłby lżejszy, bo przecież wszystko byłoby mniejsze.

 

Moim zdaniem są dwa łańcuchy warte uwagi:

Campagnolo C10 - drogi, ale najtrwalszy moim zdaniem.

KMC X10.73 - połowę tańszy niż Campa, ale niewiele mu ustępuje trwałością, ma najlepszy stosunek jakość/cena.

Każdy z nich pociągnie na twoim sprzęcie.



#26 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 04 June 2017 - 20:40

No ale po co kombinować nie lepiej wziąść Srama i mieć wszystko SRAM ?



#27 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 05 June 2017 - 09:16

O! Znowu ten temat :)

 

(kij w mrowisko)

 

I standardowe niemądre odpowiedzi.

 

To po kolei - już wiem, że jest 10 rzędów. Ale SRAM/Campa czy Shimano?

 

Jeżeli Shimano to jest 100% fajnie. Jeżeli reszta to gorzej.

 

Ale - kupujesz na aliexpress kasetę ZTTO 11-42 wraz z wichajstrem przedłużającym hak:

https://www.aliexpre...208.8.26.vDzpuH- kaseta

 

https://www.aliexpre...0208.8.3.vDzpuH- wichajster

 

Do tego zaopatrz się w przerzutkę z wózkiem długim i kawałek łańcucha. Z shimano oczywiście łatwiej.

 

Zakładasz, robisz 5 jazd w hardkor-górach i notujesz z jakich przełożeń korzystasz i czego Ci brakuje. Uzbrojony w te dane - albo zostawiasz jak jest - bo nuż widelec pasuje - albo sprzedajesz bling-złotą kasetę miłośnikowi MTB i sam kupujesz to co potrzebujesz bez pytania quasi specjalistów od czystej formy co Ci jest potrzebne.

 

Ja podejrzewam, że 10rz 12-36 do górskiej jazdy nada się idealnie, ale to oczywiście ja - truskawki cukrem.



#28 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 05 June 2017 - 10:26

^Jeździsz coś na szosie czy tylko MTB?


  • Arni likes this

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#29 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 05 June 2017 - 13:09

No ale po co kombinować nie lepiej wziąść Srama i mieć wszystko SRAM ?

W praktyce nie ma to znaczenia się okazuje. Poczytaj o łańcuchach SRAMa czy są trwałe, ja podaję ci z własnego doświadczenia, Shimano to szajs, Campa super, ale droga, a KMC idealnie wpisuje się w koncepcję pośrednią jakość/cena.



#30 nolimts

nolimts
  • Użytkownik
  • 171 posts
  • SkądPoznan

Posted 11 June 2017 - 06:40

W praktyce nie ma to znaczenia się okazuje. Poczytaj o łańcuchach SRAMa czy są trwałe, ja podaję ci z własnego doświadczenia, Shimano to szajs, Campa super, ale droga, a KMC idealnie wpisuje się w koncepcję pośrednią jakość/cena.

zastanawiam sie nad tym kmc, ale powiedz na jakim zrodle sie opierasz ?



#31 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 June 2017 - 12:20

Źródle własnym oraz:

http://szosa.org/top...a-w-szosówkach/

https://www.forumrow...0&gsc.q=łańcuch



#32 Rrr16

Rrr16
  • Użytkownik
  • 65 posts

Posted 21 June 2017 - 13:25

Sorry, ale korcilo mnie, rowniez przy innych tematach... Po co Wam chlopy (rowniez na innych postach) 53na 11 przelozenie, zeby dokrecic na zjazdach tylko? Rozumiem ze kompakt i predkosci 52 kadencja90 lub 70 kadencja 120 sa za male dla Was? Czy co drugi z Was to Tony Martin czy co...?
Ja mam 52/36 na11-28 i pierwsze co zrobie po zuzyciu korby to wstawiam kompakt.
Czy ktorys z Was mial wywrotke na takich zjazdach? Ja mialem i juz z duzej gorki nie dokrecam...
Na youtube jest vlog Holendra (Jasper costam) jak finiszuje silne kryterium na kompakcie i daje rade (wiadomo ze kreci jak chomik ale jednak).
Pozdrawiam
  • przegibek likes this

#33 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 posts
  • Skądz Polski

Posted 21 June 2017 - 15:04

Ja wróciłem do 50z. po krótkiej przygodzie z 53z. na płycie i znów czuję radość z jazdy. 53z. do jazdy po wioskach i między nimi oraz krótkich wyskokach na trasy szybkiego ruchu to nieporozumienie.

Teraz przełożenie 50z./15z. i 50z./16z. to miód malina 🤗

#34 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 June 2017 - 19:27

Przypomnę że:

50:11 jest twardsze niż 53:12. Generalnie wszystko zależy od nogi. Na ostatniej czasówce z delikatnym wiaterkiem leciałem 53:13 co przy kadencji 90 daje prędkość 51km/h. Gdyby trasa prowadziła choć lekko z górki myślę, że 53:12 było by mało. Dziś zastanawiał bym się nad zestawem 52/39 + 11-23. Ale generalnie zgodzę się, dla większości osób 53:12 lub 50:11, a do turystyki nawet 53:13/50:12 jest wystarczająco twardym przełożeniem.

 

Mnie to bardziej zastanawia odwrotna sytuacja, dla czego ludzie mieszkający na nizinach pozostają przy seryjnych zestawach jakże obecnie maniakalnie montowanym 50/34 + 11-28? To jest dopiero chore. Okazuje się, że jeżdżą tylko z blatu, tłuką maksymalne przekosy na każdym napotkanym podjeździe nigdy nie zrzucając na młynek, wachlują manetką jak szaleni, bo nie mogą dobrać właściwej kadencji, masakra. A wystarczy dać kasetę 11-23 i po problemie, i nagle młynek się przyda, i stopniowanie zrobi się dokładniejsze, nie rozumiem tego.


  • Greek likes this

#35 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 21 June 2017 - 22:27

Sorry, ale korcilo mnie, rowniez przy innych tematach... Po co Wam chlopy (rowniez na innych postach) 53na 11 przelozenie, zeby dokrecic na zjazdach tylko? Rozumiem ze kompakt i predkosci 52 kadencja90 lub 70 kadencja 120 sa za male dla Was? Czy co drugi z Was to Tony Martin czy co...?
Ja mam 52/36 na11-28 i pierwsze co zrobie po zuzyciu korby to wstawiam kompakt.
Czy ktorys z Was mial wywrotke na takich zjazdach? Ja mialem i juz z duzej gorki nie dokrecam...
Na youtube jest vlog Holendra (Jasper costam) jak finiszuje silne kryterium na kompakcie i daje rade (wiadomo ze kreci jak chomik ale jednak).
Pozdrawiam

50x11 to wciąż twardziej niż 53x12 ;) Oczywiście zgadzam się, że ot tak do jazdy spokojnie nawet i 53x13 jak najbardziej wystarczy. Na ściganie 53x12 z grubsza byłoby ok za wyjątkiem ułamka procenta awaryjnych sytuacji, gdzie to 53x11 ratuje tyłek :P Z dwojga złego i tak jeżdżę na 53x12, bo mam 10 rzędów.


  • Arni likes this

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#36 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 June 2017 - 07:34

Tak, ja tak samo mam 10s i do 53/39 zakładam kasety od 12z, bo one mają lepsze stopniowanie w 10rz co jest dla mnie ważniejsze na nizinach niż ten promil dystansu podczas którego wykorzystał bym koronkę 11z.



#37 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 posts

Posted 22 June 2017 - 08:26

Dla mnie optymalnym wyborem jest 52/36 i kaseta 11-26. Na płaskim nie ma raczej opcji żeby zabrakło. Jeśli góry byłyby większe można pomyśleć nad kasetą 11-28, chodź jest już trochę utrata komfortu lub nad 12-28. 

 

Korba 52/36 wydaje mi się rozwiązaniem idealnym dla amatorów. Tylko ząbek mniej w tarczy, a aż 3 mniej w małym blacie niż 53/39 daje większy zakres przy tej samej kasecie bez utraty komfortu wygodnego dobrania przełożeń. Wadą jest to, że na płaskim praktycznie 95% jeździmy z tarczy, szczególnie w grupie.



#38 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,190 posts

Posted 22 June 2017 - 09:05

 

 

Mnie to bardziej zastanawia odwrotna sytuacja, dla czego ludzie mieszkający na nizinach pozostają przy seryjnych zestawach jakże obecnie maniakalnie montowanym 50/34 + 11-28? To jest dopiero chore. Okazuje się, że jeżdżą tylko z blatu, tłuką maksymalne przekosy na każdym napotkanym podjeździe nigdy nie zrzucając na młynek, wachlują manetką jak szaleni, bo nie mogą dobrać właściwej kadencji, masakra. A wystarczy dać kasetę 11-23 i po problemie, i nagle młynek się przyda, i stopniowanie zrobi się dokładniejsze, nie rozumiem tego.

 

Jeździsz za ludźmi i obserwujesz? Liczysz im ilość zębów w korbach i kasetach?

To jest dopiero "masakra"...



#39 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 22 June 2017 - 10:15

@Arni

 

Zbliżasz się niebezpiecznie do strefy "przestań lubić to czego ja nie lubię". I to abstrahując od tego, że normalsi jeżdżą na tym co im sklep sprzeda.

 

11 rzędowe 11-28 to 9 rzędowe 11-23. 11 rzędowe 11-23 ma biegi tak gęsto, że znajdziesz niezerową grupę którą denerwuje potrzeba podwójnego klikania aby zmienić bieg.

 

Co więcej - różnica pomiędzy 53, 52 a 50 to kosmetyka. Główna różnica jest taka, że jeżeli np na 53 begi na kasecie wypadają pomiędzy preferowaną kadencją, to zakładasz mniejszą patelnię i przesuwasz wszystkie begi o 6% w dół. Zakresu starczy na obu.

 

Swoją drogą - 53/39 można traktować jako 1x z 39 jako główną i 53 na doloty.

 

@dari - tak, patrzę ludziom w napęd. Kompulsywnie. Dlatego np zauważam, że przerażąca większość ludzi ma zbyt wysokie biegi i lata z blatu na przekosie, coby z dużych koronek na kasecie korzystać. patelnie 5x są dla prosów do finiszów 60+ km/h i ewentualnie dla mocnych amatorów. weekendowi wojownicy powinni jeździć na czymś w rodzaju 42/30 czy podobnym.



#40 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 22 June 2017 - 10:22

 

11 rzędowe 11-28 to 9 rzędowe 11-23. 11 rzędowe 11-23 ma biegi tak gęsto, że znajdziesz niezerową grupę którą denerwuje potrzeba podwójnego klikania aby zmienić bieg.

 

Cococo, to jest na serio? :P Czyli trzeba forsować kasety ze złym stopniowaniem, tylko dlatego że znajdzie się paru odchyleńców, którzy lubią mieć duże skoki pod nogą? :)

BTW, naprawdę znasz kogoś takiego? To się zdarza, gdy na przykład zaczyna się zjazd, albo podjazd z dużej prędkości i wtedy przy nagłych i szybkich wzrostach/spadkach prędkości faktycznie może się to przydać, ale bez jaj żeby przy normalnej jeździe ktoś tak lubił :)


  • Arni likes this

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 




Reply to this topic