Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szytki Tufo


84 odpowiedzi w tym temacie

#41 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 05 luty 2011 - 23:53

Na pewno są mniej odporne , w Milano złapałem jedną pane .

#42 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Napisano 06 luty 2011 - 10:43

Ja zaimplikowałem Slim'a do starej szytki conti i po 8 atm uszczelniacz się nie sprawdził;/

#43 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 07 luty 2011 - 08:05

Slime się nie nadaje z uwagi na swoją "konstrukcję", to zawiesina włókienek w jakimś płynnym ośrodku zapewne głównie wodzie. Dziurkę owszem załata ale będzie się ciągle sączył płyn. Może do MTB ok, ale do szoski moim zdaniem raczej nie, chyba ze w ostateczności.
Jak ktoś jest chętny to po kosztach przesyłki oddam prawie pełna butle Slima.

#44 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 07 luty 2011 - 12:00

Amon ja bym był chętny na ten płyn
poszło PW

#45 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 07 luty 2011 - 12:11

Tak wiem ale Kol. Zawisza był pierwszy.
pozdr.

#46 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 luty 2011 - 23:53

Slime nie działa, ja zalewałem i pro i normalnym i nic nie uszczelniało. Totalny chłam. Akurat koła MTB ale wątpie żeby w szosie działało.

#47 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 11 kwiecień 2011 - 09:52

A czy ktoś z użytkowników szytek miał podobne doświadczenie jak ja czyli że pod wpływem hamowania zdarł gumę(tylne koło). Ja już mam na długości 7 cm pozbawiłem szytki wierzchniej warstwy gumy. Posiadane szytki to Tufo S3 Lite -195 g sam ważę 58 kg.
Proszę o odpowiedź czyczęsto wystepują takie przypadki.

#48 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwiecień 2011 - 10:46

Mój znajomy wczoraj bawiąc się też przetarł kawałek szytki. Również firmy TUFO, jednak nie jest to groźne. :-)

#49 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 11 kwiecień 2011 - 11:40

Podstawowe pytanie: Zablokowałeś koło podczas hamowania ? Jeśli tak - to normalne, że się zjechało.

#50 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 11 kwiecień 2011 - 12:05

Gibber zablokowałem ale jeżdżąc na oponach wiele razy blokowałem i nic się nie działo a opony mam miałem różne: maxxis, michelin, schwalbe, kenda :-) (w róznych klasach i wagach).

Makdeb u mnie to przetarcie raczej będzie groźne wiadomo jeździć będzie się dało ale na pewno będzie to odczuwalne szytka w tym miejscu zmieniła profil brakuje jej kawałka pozatym miejsce to będzie słabe tj. nieodporne na przebicia kord na wierzchu.

#51 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwiecień 2011 - 12:47

Mariann tak ja wyjaśnił Gibber, jeżeli zablokowałeś koło podczas hamowania to norma :-)

Cóż, człowiek uczy się na własnych błędach. ;-)

#52 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 11 kwiecień 2011 - 16:41

Jednak prosiłbym o konkretną odpowiedź np. na szytkach to norma a na oponach blokuj sobie ile wlezie mówię oczywiście o takich oponach z niskiej lub średniej półki nie lżejszych niż ok 220 g.

#53 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 kwiecień 2011 - 17:26

Znaczy oskalpowało Ci szytkę do kordu?Nie jest to normą, ale niestety jest to normą w tych lekkich Tufo, widziałem kiedyś na jakimś zagranicznym forum zdjęcie przetartej tak szytki S3 lite<215 po jednym awaryjnym hamowaniu. Wg mnie szytki niewarte tych pieniędzy, chyba że liczy się tylko waga.
W tanich schwalbe po awaryjnym hamowaniu z dużej predkości przetarlem tylko kawałek bieżnika, normalnie jak w oponie.

#54 Gosc_zenek_*

Gosc_zenek_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2011 - 20:00

Marian - masz cztery dychy na karku a wychodzisz z pytaniami jak małolat.

To proste, szytki sa do jezdzenia nie do hamowania , żadna szytka w wadze 195 czy niżej nie przeżyje hamowania ratującego'' życie'' to pierwsza zasada a druga to taka gdy szytka ma same zalety dobrego ''niesienia'' to ma jedna wadę - hamowania.

Są jeszcze pomiędzy tym - kompromisy, gdzie można znależć sumę tych samych zalet co wad

#55 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 11 kwiecień 2011 - 20:30

Mac tak do kordu było to hamowanie ratujące.
Zenek Ty 20(tak podajesz) i jako pokolenie NETU powinieneś wiedzieć że mogę mieć i 40 i 50 jak i 15 lat a skoro jesteś taki mądry i wygadany nie podawaj ogólników odnośnie tych kompromisów tylko konkrety firmę model, wagę.

#56 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 maj 2011 - 20:46

Co do konkretow, to bym prosil, wczesniej przywitawszy sie z bracia krecaca, o doswiadczenia z Veloflex Extreme i vittoria Corsa Evo CX. Co do tufo, to czym wiecej czytam tym bardziej jestem przyekonany ze nie powinienem o tych szytkach myslec.
Kola do codziennego uzytku, do pracy, po bulki, trening i na wycieczke (tylko prosze mnie nie przekonywac ze szytka to tylko na wyscigi).
Skladam rowerek, i nie ukrywam ze waga bylaby mile widziana niska, aczkolwiek nie "uber alles", bo to ma jezdzic.
Studiujac fora mam wrazenie, ze ta pierwsza bedzie calkiem ok,...?

#57 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 maj 2011 - 21:30

Cytat

Co do konkretow, to bym prosil, wczesniej przywitawszy sie z bracia krecaca, o doswiadczenia z Veloflex Extreme i vittoria Corsa Evo CX. Co do tufo, to czym wiecej czytam tym bardziej jestem przyekonany ze nie powinienem o tych szytkach myslec.
Kola do codziennego uzytku, do pracy, po bulki, trening i na wycieczke (tylko prosze mnie nie przekonywac ze szytka to tylko na wyscigi).
Skladam rowerek, i nie ukrywam ze waga bylaby mile widziana niska, aczkolwiek nie "uber alles", bo to ma jezdzic.
Studiujac fora mam wrazenie, ze ta pierwsza bedzie calkiem ok,...?

To temat "szytki tufo", a nie "szytki".
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#58 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 maj 2011 - 21:44

Cytat

Co do tufo, to czym wiecej czytam tym bardziej jestem przyekonany ze nie powinienem o tych szytkach myslec

Pominales to stwierdzenie?
Wyraznie w pytaniu nawiazuje do w/w.

#59 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 09 maj 2011 - 07:04

1415chris, ja osobiście z szytkami tufo mam złe doświadczenia i nie polecam w szczególnosci modeli o których niżej.
W sezonie 2009 trzy sztuki s33 pro na dystansie 600 km dziabnięte, uszczelniacz uratował jedną dwie do kibla (po jednej dziabie), sezon 2010 cztery sztuki S3lite<215 g wszystkie dziabnięte, dwie uratował uszczelniacz, dwie do kibla (po jednej dziabie). Licząc koszty w zaokrągleniu ok 500 zł wylądowało w koszu, satysfakcja z łapina gum bezcenna ;-)

#60 rzeznik14

rzeznik14
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • Skądpolska

Napisano 09 maj 2011 - 07:20

ja stanowczo odradzam tufo s33 special.sliskie jak cholera.kola potrafia mi uciec na suchym asfalcie, pare razy jechalem w deszczu to poprostu koszmar, na mokrym wyscigu nei wyobrazam sobie na tym jechac.moze tylko na przejazdzke.



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy