Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szytki Tufo


84 odpowiedzi w tym temacie

#21 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 wrzesień 2008 - 23:49

Ile razy je przebijałeś

Ani razu.

czy kiedyś Ci spadły z obręczy

Nie wygłupiaj się :D

korzystasz z uszczelniaczy czy zamieniasz na nowe szytki jak przebijesz

W przedniej profilaktycznie miałem uszczelniacz bo szytka była lekko nacięta, a z racji niskiej masy czyli bardzo małej ilości gumy wolałem zalać uszczelniaczem. Jednak byłem spokojny bo oplot ma dużo włókien na cal.

#22 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2008 - 15:47

a stosujesz tasme klejaca czy normalnie klej, jak myslisz ktora opcja jest bezpieczniejsza?

#23 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 wrzesień 2008 - 16:00

Obie są bezpieczne. Taśma jest dla tych, którzy chcą mieć czysto przyklejoną szytkę, albo się boją kleić. Zapewniam, ze nie ma się czego bać. Są różne taśmy. Tufo produkuje "zwykłą" oraz lżejszą Extreme. Obie używa się w różny sposób, jest inna metoda klejenia.
Ja zdecydowanie wolę klej. Jest klika krotnie lżejszy (3 - 5 razy) i trzyma bardzo dobrze.

#24 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2008 - 19:14

właśnie też myśle intensywnie o przyszłym roku jazdy na szytkach, coraz bardziej słyszę przejściu na koła szytkowe.Czy szytka jest bardziej wytrzymalsza od opony, bo co do jazdy to wiem że jest o niebo lepsza.

#25 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 wrzesień 2008 - 20:16

Szytki przede wszystkim są bardziej odporne na przebicia.
Choć dla mnie to raczej żaden argument. 2 tyg temu złapałem pierwszego laczka od przeszło dwóch lat. Przyczyna.. na opasce zrobił się zadzior, który przetarł dętkę :mrgreen:

#26 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 wrzesień 2008 - 20:48

A kumpel po 20 km jazdy rozciął w poprzek szytkę Conti Competition. O niczym to nie świadczy.Nie ma rzeczy niezniszczalnych. To tylko guma. Na takiej studzience opone też by rozwalil a i pewnie uszkodzil obręcz.
Szytki są odporniejsze. Opona sie przetnie na czymś ostrym a szytka nie koniecznie. Lepsze właściwości jezdne, mniejsza awaryjność, lżejsza konstrukcja ogumienia oraz obręczy, mocniejsza obręcz, oraz bardzo łatwa naprawa (lub jej brak jeśli mamy uszczelniacz).
Wady to wyższe ceny szytek (bo obręcze szytkowe alu kosztują po 150 zł), i ograniczona dostępność - w Polsce nie ma właściwie nic.

#27 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 24 wrzesień 2008 - 08:57

dobra dobra ja 2 razy w ciagu miesiąca złapałem kapcia na szytce
Nie ma reguły przy pechu wszystko się przebija
Wypełniacz działa o ile się go ma przy sobie :(

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#28 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 24 wrzesień 2008 - 13:36

a mogłby mi ktoś powiedzieć jak sie zdejmuje zawór zeby wlać uszczelniacz :oops:
i ile wytrzyma mi bez zaschnięcia płyn Hutchinson Protect Air

#29 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 09 marzec 2009 - 12:19

Czy uszczelniacz do szytek wlewacie dopiero po złapaniu dzuiry, czy można go wlać "profilaktycznie"? Po jakim czasie zaschnie, czy "czuć" go w trakcie jazdy i ile waży?

#30 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 marzec 2009 - 14:05

Będzie ważył tyle ile wlejesz. Po 30g na koło powinno być ok. Jak wlejesz po złapaniu dziury to będziesz musiał pompować, a jak wlejesz wcześniej to zalepi dziurę i jedziesz dalej bez dymania.

#31 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 09 marzec 2009 - 15:39

Jak wlejesz po złapaniu dziury to będziesz musiał pompować, a jak wlejesz wcześniej to zalepi dziurę i jedziesz dalej bez dymania.


Jak zalepi to zalepi. Mnie wlasnie uszczeliacz tufo 2 razy "wydymal" ;-) Lepiej juz zainwestowac w plyn Stana bo jest w stanie zalatac wieksze dziury przy mniejszej ilosci uszczelniacza (2-5ml styknie zazwyczaj na mala dziurke). Jazda z uszczelniaczem uposledza odczucie szytek, wiec lepiej jest juz wlac po zlapaniu kapcia albo jezdzic na clincherach. Wlac, poczekac pare minut az zaschnie napompowac i dalej jechac. Po po paru miesiacach i tak zachnie praktycznie, a szytka to nie opona zeby bylo mozna wymienic plyn. Przy uzyciu Tufo Extreme, aplikacja tylko po zlapaniu kapcia

#32 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 17 marzec 2009 - 00:04

Witam
Czy ktoś z forowiczów używał szytki Tufo w wersji Clincher. Na ostatnich targach rowerowych Pan Poręba bardzo zachwalał ten rodzaj szytki. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia.
I jeszcze jedno pytanie czy można taką szytkę założyć na każdą obręcz? Czy musi być np. jakaś specjalna pod tą wersję Clincher?
Pozdrawiam Brać Szosową.

#33 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 marzec 2009 - 00:22

Można założyć na każdą obręcz. Szytka z taką listwa nie bedzie siedziała w obręczy tak dobrze jak zwykła szytka w obręczy szytkowej. Szytka z listwą rozpiera się w obręczy i nie ma takich właściwości jak klasyczna szytka. Nie niesie tak dobrze, jedzie się bardziej mułowato. Moim zdaniem to kiepski pomysł. Marna próba popularyzacji szytek.
Niech lepiej produkują obręcze szytkowe bo teraz jest ogromna dziura między klasycznym i konstrukcjami z lat 80'tych a nowoczesnymi obręczami karbonowymi.
Jedyne znane mi aktualnie produkowane obręcze szytkowe to Ambrosio, Mavic Reflex, Alexrims Tubular 2.0, Sun Rims jedna. Chyba o jakiejś jeszcze zapomniałem. Malutki wybór w porównaniu z rynkiem obręczy oponowych.

#34 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 luty 2011 - 13:14

Witam!
Prosiłbym o opinie na temat Tufo S22 i S33 Pro. Potrzebuję szytkę na przód. Czy warto dokładać do wyższego modelu te 30zł? Mam 2 komplety kół, jeden na conti giro. Czy odczuję różnicę między tymi dwoma modelami? Jak wygląda kilometraż produktów tufo? Szukam szytki treningowej do 100zł.
pozdrawiam

#35 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 05 luty 2011 - 14:30

wiktor24, ja mam S33 Pro i jakoś się toczy. Twarda guma, mierny oplot. Powinna baaardzo długo pojeździć.

#36 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 05 luty 2011 - 15:45

S22 będzie wystarczająco dobra do jazd treningowych i to na przednim kole, jej główna zaleta to dość duża odporność na zużycie i przebicia, a to wszystko dlatego, że to taki wąż ogrodowy przyklejony do obręczy :lol: Ale jeździ i generalnie nie ma się czego obawiać :)
A Giro jak się spisują?

#37 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 luty 2011 - 16:05

Te giro wyglądają na przynajmniej kilkuletnie. W dwóch miejscach boki są przetarte i wisi oplot, tak z 5x10mm bieżnik zużyty w 40-50% guma jeszcze jest jej sporo, ale rowki wytarte tak jakby porównać z nową szytką. Jechałem nią po szutrowej leśnej drodze dosyć szybko, zrobiły się w gumie małe dziurki ale nic się nie stało. Ogólnie nie są to jakieś rakiety pod względem noszenia ale gumy wydają się ok. Zrobiłem na razie z 350km na nich, tyle mogę powiedzieć. Wentyl nierozbieralny

#38 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2011 - 17:58

a jak wypada Vottoria Rally z waszych użytków ??? mam jej odpowiednik wczesniejszy dosyć stary i jakoś nie niesie rewelacyjnie , ale na tyranie codzienne w sam raz wydaje sie ??

przuy okazji odnośnie uszczelniaczy , są jednorazówki Stana No Tubes po 50 ml buteleczka koszt ok 10 zł .

Szy ktoś używał uszczelniaczy Slime - ponoć mają dłuższy okres płynności w oponie ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#39 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 05 luty 2011 - 21:44

Ja mam Schwalbe Milano zalane Slime , dziurke załatało . Po za tym Milano to całkiem inne szytki od s33 . Wg mnie lepsze , mięciutkie , troche lżejsze i tańsze, kupione w Bikestacji.

#40 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 luty 2011 - 23:49

Czy te schwalbe są równie odporne na przebicia?



Dodaj odpowiedź