Skocz do zawartości


Zdjęcie

Budujemy Gravel , Czyli Accent Furious


104 odpowiedzi w tym temacie

#81 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 104 postów

Napisano 12 styczeń 2018 - 11:05

Spyre są w porządku, wygoda i modulacja OK, ale siła hamowania jest taka jak na obręczówkach.



#82 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 598 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 19 styczeń 2018 - 13:02

Przyszły hamulce , waga bez okablowania , owijki oraz pedałów 9.5kg

#83 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 27 luty 2018 - 21:28



 

attachicon.gif pobraneol.jpg

 

muszę przyznać się się trochę męczyłem żeby poskładać wideł z ramą ale jakoś się udało.w końcowej wersji powinno być o połowe mniej podkładek , zobaczymy pózniej.

 
Rama : Accent Furious M [1140zł] , 1.880g
Widelec : Accent Furious Alu-Karb [cena w liczona w ramę] , 0.700g 
Stery : Accent HI-S02 [cena w liczona w ramę] , 0.105g 
Mostek : Concept 100 [0zł] , 0.119g
Sztyca : Accent Execute [80zł] , 0.290g
Obejma : Wake [0zł] , 0.024g
Siodełko : San Marco Era [0zł] , 0.270g
---------------------------------------------------------------
                           1220zł              3,388g

 

 

Wymyśliłem sobie że w dotychczas używanym crossie zmienię ramę na gravelową uzyskując nieco na wadze i bardziej sportowej geometrii, przystępuję powoli do realizacji zadania, zaczynając od  montażu widelca i sterów o których także wspominałeś. Widelec jest taperowany i w raz z nim oraz ramą przyszły odpowiednie stery, próbując jednak wszysko poskładać nie pasuje mi jedna z podkładek na zdjęciach - ni to przypiął ni przyłatał do całej reszty. Czy możecie mi powiedzieć że dobrze się w ogóle do tego zabieram i kolejność montażu poszczególnych elementów na załęczonych zdjęciach jest odpowiednia?

 

37ee44f5c0261811med.jpg

785cc0a47ec5fdbbmed.jpg

b47ccb450e5810e3med.jpg

 

Tak czy inaczej będę musiał udać się do serwisu w celu przycięcia sterówki i nabicia gwiazki, chcę jednak wcześniej mieć pewność że niczego nie brakuje


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#84 jasskulainen

jasskulainen
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 luty 2018 - 21:52

To jest redukcja do montazu widelca ze zwykla rura w ramie tapered.

 

Nie potrzebujesz jej.



#85 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 27 luty 2018 - 23:14

Dzięki za odpowiedź, zatem wszystko to co założone na widelcu zostaje i jest ok? 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#86 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 luty 2018 - 10:16

Nie, bo masz jeszcze leżącą obok widelca bieżnię wciskaną na widelec. Usuwasz bieżnię przeznaczoną dla widelca nietaperowanego i w to miejsce wkładasz/wciskasz (jak nie masz narzędzia/wprawy to niech to zrobi serwis) bieżnię dolną.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#87 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 598 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 28 luty 2018 - 10:46

rurę możesz przyciąć brzeszczotem , najwięcej czasu to chyba nabicie gwiazdki mi zabrało - nie chciała się wbijać prosto ale jakoś się udało.

 

 

stery-zintegrowane.png


  • X-RAY lubi to

#88 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 luty 2018 - 11:04

nabicie gwiazdki mi zabrało - nie chciała się wbijać prosto ale jakoś się udało.

 

 

Bo oczywiście wbijałeś jakąś rurką czy czymś takim? Nie polecam. Jeśli ktoś chce to robić samemu (a nie jest to zbyt skomplikowane), to warto zakupić narzędzie przeznaczone do tego celu. Z drugiej strony trochę kosztuje i opłacalność zakupu do osadzenia pojedynczej gwiazdki jest raczej niewielka, stąd jeśli zachodzi konieczność osadzenia również dolnej bieżni (a jeśli jest bez rozcięcia, to tak łatwo nie będzie), to tym bardziej warto zlecić tą robotę serwisowi - zapłaci się mniej, niż za niezbędne narzędzia, a robota będzie dobrze zrobiona i serwisant zarobi ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#89 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 28 luty 2018 - 18:29

Nie, bo masz jeszcze leżącą obok widelca bieżnię wciskaną na widelec. Usuwasz bieżnię przeznaczoną dla widelca nietaperowanego i w to miejsce wkładasz/wciskasz (jak nie masz narzędzia/wprawy to niech to zrobi serwis) bieżnię dolną.

 

Prozor, moim zdaniem ta szeroka bieżnia to redukcja o której pisał jasskulainen, ma średnicę wewnętrzną o ok 1cm mniejszą niż średnica rury sterowej na samym dole, nie ma możliwości aby ją wcisnać na widelec.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#90 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 15 maj 2018 - 18:14

Kolejny problem na ostatniej prostej, rower złożony, głowię się natomaist w jaki sposób zamontować linki przerzutek a właściwie to same pancerze. Otwory wejściowe do ramy są takiej średnicy że pancerz wchodzi do środka, razem z końcówką, natomiast otwór wyjściowy przy mufie tak jak widać na zdjęciu, żadnego mocowania pancerza. Do ramy dołączone były tylko klipy do mocowania przewodów hydraulicznych a gwintowany otwór w mufie wskazuje że powinien tam być wkręcony jakiś dodatkowy element, ślizg lub inne mocowanie.

 

09b37b426448745emed.jpg

 

Jakieś wskazówki?


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#91 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 maj 2018 - 19:51

Rozwiązanie kosztuje zawrotne 99 groszy ;)SHIMANO SM-SP18 - ślizg linki przerzutki

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#92 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 16 maj 2018 - 19:23

Dzięki mikroos, obawiam się jednak, że sam ślizg nie załatwia sprawy, ponieważ nadal jest problem z pancerzem który wpada do środka ramy nie majac żadnego punktu oparcia. Dochodzę do wniosku że ta rama jest tak skonstruoowana że linka musi iść w pancerzu w środku ramy na całej jej długości, a ten opiera sie dopiero na mocowaniu na dolnym widelcu, obok suportu, ślizg wtedy jest w ogóle niepotrzebny,


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#93 gkrupkowski

gkrupkowski
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 16 maj 2018 - 19:27

A nie dokładnie odwrotnie bez żadnego pancerza a że slizgiem? A pancerz dopiero przed samą przerzutka na końcu.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka



#94 gkrupkowski

gkrupkowski
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 16 maj 2018 - 19:30

Moim zdaniem przy wejściu do ramy musi być jakaś redukcja żeby pancerz nie wchodził do srodka której Ci brakuje.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka



#95 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 maj 2018 - 19:43

Dzięki mikroos, obawiam się jednak, że sam ślizg nie załatwia sprawy, ponieważ nadal jest problem z pancerzem który wpada do środka ramy nie majac żadnego punktu oparcia. Dochodzę do wniosku że ta rama jest tak skonstruowana że linka musi iść w pancerzu w środku ramy na całej jej długości, a ten opiera sie dopiero na mocowaniu na dolnym widelcu, obok suportu, ślizg wtedy jest w ogóle niepotrzebny,

Albo czegoś nie rozumiem (nie widziałem tej ramy na żywo), albo Ty coś montujesz nie tak :)

Od manetki do wejścia z przodu ramy prowadzisz pancerz. Potem wewnątrz ramy i pod suportem prowadzisz samą linkę. Potem, od przelotki na prawej rurce dolnych widełek, powinno być oparcie pancerza (przelotka) - dopiero od ego miejsca ponownie prowadzisz linkę w pancerzu:

https://img01-olxpl....daj-zdjecia.jpg
https://img01-olxpl....ncja-rowery.jpg
  • Prozor i gkrupkowski lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#96 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 16 maj 2018 - 20:37

Wszystko się zgadza, na dole jest tak jak piszesz, ale tak jak powiedział kolega wcześniej przy wejściu do ramy brakuje oporu, być może jakiegoś uszczelniacza albo redukcji, ponieważ standardowa końcówka Jagwire 4mm wpadai do środka co uniemożliwia prawidłowe naciągnięcie linek

 

423149888e668efemed.jpg


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#97 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 maj 2018 - 21:30

A dacie radę zaświecić jakąś latarką do środka i sprawdzić, czy w środku jest oparcie dla pancerza wraz z końcówką?

Chwilowo nie mam tego w ofercie, ale są jeszcze końcówki/przelotki o średnicy zewnętrznej 7 mm z dodatkowym kołnierzem. Wiem, że w niektórych ramach takie są stosowane. Może to by coś dało?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#98 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 16 maj 2018 - 21:34

Za suportem masz gniazdo na pancerz. Ja puściłem pancerz wewnątrz ramy, aż do tego gniazda.

Z tylną przerzutką pancerz idzie aż do gniazda pod tylnym trójkątem ramy. 

 

Chyba innej możliwości nie ma. :)


  • X-RAY lubi to

#99 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 22 maj 2018 - 23:01

Skończone, rower jest taki jak miał być, sam natomaist nie wiem jak go sklasyfikować, ni to cross ni to gravel, ot taka hybryda. Ma mi służyć do jazdy poza szosą i do spokojnych rodzinnych wycieczek, 80% to będą szutry, las, 20% gorszy alsfalt i trudniejsze górskie podjazdy, zimą i jesienią błoto i śnieg, a jeszcze w tym tygodniu mam zamiar zaatakować na nim Przełęcz Karkonoską, myślę że doskonale się nada do tego zadania  :)

 

4fd744e70b024943med.jpg

 

64ea99720a561997med.jpg

 

e401e43ba3d4ab7emed.jpg


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#100 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 23 maj 2018 - 00:54

Co z ta poprzednia rama? Uznali reklamacje?



Dodaj odpowiedź