Spyre są w porządku, wygoda i modulacja OK, ale siła hamowania jest taka jak na obręczówkach.

Budujemy Gravel , Czyli Accent Furious
#83
Napisano 27 luty 2018 - 21:28
pan_piotr, dnia 02 Paź 2017 - 15:51, napisał:
muszę przyznać się się trochę męczyłem żeby poskładać wideł z ramą ale jakoś się udało.w końcowej wersji powinno być o połowe mniej podkładek , zobaczymy pózniej.
Rama : Accent Furious M [1140zł] , 1.880gWidelec : Accent Furious Alu-Karb [cena w liczona w ramę] , 0.700gStery : Accent HI-S02 [cena w liczona w ramę] , 0.105gMostek : Concept 100 [0zł] , 0.119gSztyca : Accent Execute [80zł] , 0.290gObejma : Wake [0zł] , 0.024gSiodełko : San Marco Era [0zł] , 0.270g---------------------------------------------------------------1220zł 3,388g
Wymyśliłem sobie że w dotychczas używanym crossie zmienię ramę na gravelową uzyskując nieco na wadze i bardziej sportowej geometrii, przystępuję powoli do realizacji zadania, zaczynając od montażu widelca i sterów o których także wspominałeś. Widelec jest taperowany i w raz z nim oraz ramą przyszły odpowiednie stery, próbując jednak wszysko poskładać nie pasuje mi jedna z podkładek na zdjęciach - ni to przypiął ni przyłatał do całej reszty. Czy możecie mi powiedzieć że dobrze się w ogóle do tego zabieram i kolejność montażu poszczególnych elementów na załęczonych zdjęciach jest odpowiednia?
Tak czy inaczej będę musiał udać się do serwisu w celu przycięcia sterówki i nabicia gwiazki, chcę jednak wcześniej mieć pewność że niczego nie brakuje
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#86
Napisano 28 luty 2018 - 10:16
Nie, bo masz jeszcze leżącą obok widelca bieżnię wciskaną na widelec. Usuwasz bieżnię przeznaczoną dla widelca nietaperowanego i w to miejsce wkładasz/wciskasz (jak nie masz narzędzia/wprawy to niech to zrobi serwis) bieżnię dolną.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#88
Napisano 28 luty 2018 - 11:04
pan_piotr, dnia 28 Lut 2018 - 09:46, napisał:
nabicie gwiazdki mi zabrało - nie chciała się wbijać prosto ale jakoś się udało.
Bo oczywiście wbijałeś jakąś rurką czy czymś takim? Nie polecam. Jeśli ktoś chce to robić samemu (a nie jest to zbyt skomplikowane), to warto zakupić narzędzie przeznaczone do tego celu. Z drugiej strony trochę kosztuje i opłacalność zakupu do osadzenia pojedynczej gwiazdki jest raczej niewielka, stąd jeśli zachodzi konieczność osadzenia również dolnej bieżni (a jeśli jest bez rozcięcia, to tak łatwo nie będzie), to tym bardziej warto zlecić tą robotę serwisowi - zapłaci się mniej, niż za niezbędne narzędzia, a robota będzie dobrze zrobiona i serwisant zarobi
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#89
Napisano 28 luty 2018 - 18:29
Prozor, dnia 28 Lut 2018 - 09:16, napisał:
Nie, bo masz jeszcze leżącą obok widelca bieżnię wciskaną na widelec. Usuwasz bieżnię przeznaczoną dla widelca nietaperowanego i w to miejsce wkładasz/wciskasz (jak nie masz narzędzia/wprawy to niech to zrobi serwis) bieżnię dolną.
Prozor, moim zdaniem ta szeroka bieżnia to redukcja o której pisał jasskulainen, ma średnicę wewnętrzną o ok 1cm mniejszą niż średnica rury sterowej na samym dole, nie ma możliwości aby ją wcisnać na widelec.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#90
Napisano 15 maj 2018 - 18:14
Kolejny problem na ostatniej prostej, rower złożony, głowię się natomaist w jaki sposób zamontować linki przerzutek a właściwie to same pancerze. Otwory wejściowe do ramy są takiej średnicy że pancerz wchodzi do środka, razem z końcówką, natomiast otwór wyjściowy przy mufie tak jak widać na zdjęciu, żadnego mocowania pancerza. Do ramy dołączone były tylko klipy do mocowania przewodów hydraulicznych a gwintowany otwór w mufie wskazuje że powinien tam być wkręcony jakiś dodatkowy element, ślizg lub inne mocowanie.
Jakieś wskazówki?
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#91
#92
Napisano 16 maj 2018 - 19:23
Dzięki mikroos, obawiam się jednak, że sam ślizg nie załatwia sprawy, ponieważ nadal jest problem z pancerzem który wpada do środka ramy nie majac żadnego punktu oparcia. Dochodzę do wniosku że ta rama jest tak skonstruoowana że linka musi iść w pancerzu w środku ramy na całej jej długości, a ten opiera sie dopiero na mocowaniu na dolnym widelcu, obok suportu, ślizg wtedy jest w ogóle niepotrzebny,
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#95
Napisano 16 maj 2018 - 19:43
X-RAY, dnia 16 Maj 2018 - 18:23, napisał:
Albo czegoś nie rozumiem (nie widziałem tej ramy na żywo), albo Ty coś montujesz nie takDzięki mikroos, obawiam się jednak, że sam ślizg nie załatwia sprawy, ponieważ nadal jest problem z pancerzem który wpada do środka ramy nie majac żadnego punktu oparcia. Dochodzę do wniosku że ta rama jest tak skonstruowana że linka musi iść w pancerzu w środku ramy na całej jej długości, a ten opiera sie dopiero na mocowaniu na dolnym widelcu, obok suportu, ślizg wtedy jest w ogóle niepotrzebny,

Od manetki do wejścia z przodu ramy prowadzisz pancerz. Potem wewnątrz ramy i pod suportem prowadzisz samą linkę. Potem, od przelotki na prawej rurce dolnych widełek, powinno być oparcie pancerza (przelotka) - dopiero od ego miejsca ponownie prowadzisz linkę w pancerzu:
https://img01-olxpl....daj-zdjecia.jpg
https://img01-olxpl....ncja-rowery.jpg
- Prozor i gkrupkowski lubią to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#96
Napisano 16 maj 2018 - 20:37
Wszystko się zgadza, na dole jest tak jak piszesz, ale tak jak powiedział kolega wcześniej przy wejściu do ramy brakuje oporu, być może jakiegoś uszczelniacza albo redukcji, ponieważ standardowa końcówka Jagwire 4mm wpadai do środka co uniemożliwia prawidłowe naciągnięcie linek
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#97
Napisano 16 maj 2018 - 21:30
Chwilowo nie mam tego w ofercie, ale są jeszcze końcówki/przelotki o średnicy zewnętrznej 7 mm z dodatkowym kołnierzem. Wiem, że w niektórych ramach takie są stosowane. Może to by coś dało?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#99
Napisano 22 maj 2018 - 23:01
Skończone, rower jest taki jak miał być, sam natomaist nie wiem jak go sklasyfikować, ni to cross ni to gravel, ot taka hybryda. Ma mi służyć do jazdy poza szosą i do spokojnych rodzinnych wycieczek, 80% to będą szutry, las, 20% gorszy alsfalt i trudniejsze górskie podjazdy, zimą i jesienią błoto i śnieg, a jeszcze w tym tygodniu mam zamiar zaatakować na nim Przełęcz Karkonoską, myślę że doskonale się nada do tego zadania
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Dodaj odpowiedź
