Jump to content


Photo

2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom

cannondale supersix carbon sram srametap etap zipp zipp404 tubular szytka

  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#81 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 28 October 2019 - 09:15

Kryzys wieku przedśredniego:

-tajwańska ceramika w rozmiarze oversized od J&L - wzięta absolutnie nie po to żeby zaoszczędzać waty, ale żeby mieć możliwość założenia większej kasety (oryginalny wózek mieścił max 28T).

5W4pWoO.jpg

34GFDid.jpg

jhFPDpx.jpg


  • dywyn likes this

#82 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 28 October 2019 - 10:01

Mostek, kiera i klamkomanetki.... :/

Nie myślałeś żeby odwrócić mostek, nawet kosztem dodania podkładki ? Mam wrażenie że mostek dałeś na plus a pozycję obniżyłeś przesuwając klamkomanetki w dół na tej dziwnej kierownicy.

Piękna, rasowa wyścigówka ale ten kokpit pasuje jak kwiatek do kożucha.


  • Born Ready likes this
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#83 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 28 October 2019 - 10:05

Mostek, kiera i klamkomanetki.... :/

Nie myślałeś żeby odwrócić mostek, nawet kosztem dodania podkładki ? Mam wrażenie że mostek dałeś na plus a pozycję obniżyłeś przesuwając klamkomanetki w dół na tej dziwnej kierownicy.

Piękna, rasowa wyścigówka ale ten kokpit pasuje jak kwiatek do kożucha.

przejdź na pierwszą stronę mojego tematu tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie odnośnie kokpitu. Mostek jest ustawiony na negatyw - gwarantuję :)



#84 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 28 October 2019 - 10:06

Mostek wygląda jakby miał po prostu wznios 0 stopni lub jakieś -6 stopni, a rama dosyć mały kąt główki dlatego taki efekt. Mam u siebie -10 stopni a tez mostek idzie pod górę mocno.

Kierownica ma tzw. klasyczne gięcie, dlatego wygląda to w ten sposób. Jedynie można byłoby się kłócić, że klamki są ustawione pod dziwnym kątem, ale skoro jemu wygodnie to spoko.



#85 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 28 October 2019 - 10:35

+ gwoli ścisłości jeśli chodzi o ustawienie klamek i kierownicy to są one ustawione tak jak linia mostka.
Oczywiście skrót perspektywiczny na foto trochę to przekłamuje ale w rzeczywistości wygląda to tak jak na foto poniżej.


zuTgM87.png


A sama kiera...no cóż są gusta i guściki ale mi do wizerunku klasycznej "wyścigówki" pasuje tylko i wyłącznie to gięcie :)



#86 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 28 October 2019 - 11:04

Nie no ok. Łączenie klasyki z nowoczesnością to nie mój gust. Nie tylko w rowerach. Dla mnie nie tworzy to spójnego obrazu całości. A mostek zbyt zadarty w górę drażni. Ale to ja, więc looz :)


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#87 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 28 October 2019 - 13:34

Pojezdziles juz troche na tych OS koleczkach? Jak wplywaja na precyzje zmiany przelozen, jak ze sztywnoscia wozka i ogolnie jaka jest jakosc wykonania? £300 nie mam zamiaru wydawac na Ceramicspeed ale te J&L sa w cenie do przyjecia, nawet jakby mial to byc nieudany pomysl... :)

#88 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 28 October 2019 - 13:44

Pojezdziles juz troche na tych OS koleczkach? Jak wplywaja na precyzje zmiany przelozen, jak ze sztywnoscia wozka i ogolnie jaka jest jakosc wykonania? £300 nie mam zamiaru wydawac na Ceramicspeed ale te J&L sa w cenie do przyjecia, nawet jakby mial to byc nieudany pomysl... :)

Z tego samego założenia wyszedłem (jeśli chodzi o cenę) + tak jak wspomniałem głównie zależało mi na zwiększeniu zakresu jaki może przyjąć tylna przerzutka - 11-36 przy 53/39 weszło bez problemu (testowo na kasecie kolegi), ja docelowo chciałbym w duże góry używać 11-32. Producent deklaruje nawet 11-40 i tu w przyszłości nie wykluczam konwersji na 1x11 choć to raczej mało prawdopodobne.

1. Zmiana przełożeń - nie zauważyłem absolutnie żadnego spadku jakości pracy przerzutki przy zmianach biegów. Ciężko mi stwierdzić czy jest lepiej - raczej identycznie jak w przypadku oryginalnego wózka.

2. jakość wykonania - tu nie mam producentowi absolutnie nic do zarzucenia. Nie ma żadnych niedoróbek, złego wykończenia itd. Sama konstrukcja w rękach jest bardzo sztywna - założone już na przerzutce również.

3. Nie jest to ceramicspeed i puszczone w ruch nie kręci się przez następne 3 dni jak w przypadku CS, natomiast samo łożysko kręci się bardzo lekko i porównałbym je do tych ceramicznych w fabrycznym redzie. Natomiast zestaw już zamontowany z łańcuchem chodzi pod nogą zdecydowanie lżej. Zdaje sobie sprawę że pewnie w jakimś stopniu może działać placebo, ale zmiana jest odczuwalna. 

Co minimalnie na minus? Głośność - bo jest nieco głośniej niż w przypadku oryginalu. Jakby nie patrzeć jest to większe kółko więc na chłopski rozum nawet łatwo to wytłumaczyć, choć zauważyłem że z ilością przejechanych kilometrów głośność ta zaczyna powoli się zmniejszać. Drugą sprawą jest to że do łańcucha stosuje zazwyczaj oleje na suche warunki, w związku z tym napęd ogólnie pracuje dosyć głośno (co mi nie przeszkadza).


  • 1415chris likes this

#89 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 28 October 2019 - 14:05

Dzieki za odpowiedz. Rozumiem, ze kupowales z ebaya, jak dlugo czekales na przesylke?

#90 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 28 October 2019 - 14:15

Dzieki za odpowiedz. Rozumiem, ze kupowales z ebaya, jak dlugo czekales na przesylke?

Tak jest - Ebay. Szacowany czas dostarczenia wynosił 4-5 tygodni ja otrzymałem paczkę już po 3.
Co ciekawe paczka szła z Tajwanu a później jej następny adres to poczta austriacka. Z Wiednia szła dopiero dalej aż do PL.


  • 1415chris likes this

#91 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 30 October 2019 - 15:08

Pytanko - czy bez problemów zamocowałes i wyregulowałeś przednią przerzutkę etap w połączeniu z korbą sisl2 ?

 

Również posiadam tę korbę u siebie, ale gdzieś kiedyś czytałem (chyba weightweenies) , że przy instalacji przedniej przerzutki Sram eTAP trzeba wymienić śrubę do regulacji przedniego wózka na dłuższą... ?



#92 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 03 November 2019 - 19:25

Pytanko - czy bez problemów zamocowałes i wyregulowałeś przednią przerzutkę etap w połączeniu z korbą sisl2 ?

 

Również posiadam tę korbę u siebie, ale gdzieś kiedyś czytałem (chyba weightweenies) , że przy instalacji przedniej przerzutki Sram eTAP trzeba wymienić śrubę do regulacji przedniego wózka na dłuższą... ?

Nie miałem żadnych z wyżej wymienionych problemów. Przerzutka działa bez problemu na pełnym zakresie, również bezproblemowo odbywa się wrzucanie i zrzucanie niezależnie od tego czy robi się to pod mocnym naciskiem czy nie.



#93 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 November 2019 - 19:47

trzeba wymienić śrubę do regulacji przedniego wózka na dłuższą... ?

A nie chodzi czasami o zmiane na krotsza, a nie dluzsza? W pierwszych egzemplarzach i pewnie dlugo jeszcze po nich, w niektorych sytuacjach trzeba bylo skracac lub wymieniac srubke gorne zakresu, bo ocierala o ramie korby.
Mi udalo zalapac sie na ograniczony, pierwszy albo jeden z pierwszych rzutow Etapa na UK rynek ale juz wtedy Sram wysylal krotsze srubki. U mnie oryginalna dluzsza srubka ocierala o ramie korby.

Poza tym zamowilem w/w J&L koleczka. Jak beda problemy, to bede wiedzial do kogo napisac ;)
  • Ciachoorsky likes this

#94 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 09 November 2019 - 09:09

Supersix-y z profilu wyglądają najlepiej z mostkiem -12 stopni który jest idealnym przedłużeniem górnej rury. Niestety jest to dość niestandardowe nachylenie i nie ma zbyt dużego wyboru poza Extralite HyperStem oraz starszą wersją Cannondale C3


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#95 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 12 November 2019 - 11:57

FSA robi taki mostek. Nawet stosunkowo fajnie wygląda:
https://shop.fullspe...ce-12a-mtb-stem



#96 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 12 November 2019 - 12:39

FSA robi taki mostek. Nawet stosunkowo fajnie wygląda:
https://shop.fullspe...ce-12a-mtb-stem

not my piece of cake ;)



#97 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 12 November 2019 - 19:35

Ja mam Zippa -17 i tez dobrze wyglada :)



#98 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 November 2019 - 20:27

Ten FSA, to taki troche nietego jest, alu owiniete karbonem. Mam taki, Cervelo montowalo te mostki do swoich rowerow. Na szczescie potrzebowalem dluzszy, sklep dorzucil mi 3T, ten sam model jak w tym Dejlu. Moim zdaniem, nie tylko lepiej wygladajacy ale i tez jakos tak sprawiajacy wrazenie lepszosci ;)
Enve aero, imo rewelacyjny mostek, z mozliwoscia ustawien -7, -12 ze zmiana dlugosci mostka +/- 2.5mm i -17. Chociaz moze niekoniecznie tu pasowac, jest troche ciezkawy.

#99 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1,730 posts
  • SkądLublin

Posted 12 November 2019 - 20:35

Ja mam Zippa -17 i tez dobrze wyglada :)

 

Są różne szkoły. Jedni lubią równolegle do ziemi, inni kiedy mostek jest nachylony dokładnie tak jak górna rura a jeszcze inni mają to w poważaniu.

 

Wg. mnie -17 wizualnie pasuje tylko do retro ram z poziomą górną rurą. Część współczesnych rowerów ma wysokie główki i taki mostek to ostatnia deska ratunku żeby obniżyć kierownicę. Tak często robią zawodowcy co po części tłumaczy dlaczego wiele osób chce taki mostek w swoim rowerze. 

 

Z "regulowanych" mostków które oferują -12 jest jeszcze specialized multi ale raz że ciężki a 2 że nie prezentuje się zbyt dobrze. Cannondale C3 z tytanowimi śrubami waży ok 130 g przy długości 120 mm. Lekki nie jest ale kosztuje 100 zł, da się z niego zmyć wszystkie napisy i jest bardzo sztywny. 

 

Bez 2 zdań najładniejszy i zdecydowanie najlżejszy jest extralite. Niestety z tego co słyszałem nie grzeszy sztywnością a do tego swoje kosztuje.


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#100 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 November 2019 - 00:34

Miałem mostek Extralite w rowerze mtb. Jedyną jego wadą były fatalnej jakości śruby mocujące mostek do sterówki. Przy kierownicy 680 mm w rowerze trailowym nie odczuwałem żadnego problemu ze sztywnością.



Also tagged with one or more of these keywords: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka