Jump to content


Photo

2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom

cannondale supersix carbon sram srametap etap zipp zipp404 tubular szytka

  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#101 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 13 November 2019 - 09:24

Panowie dziękuję za poruszenie w temacie mostka i dobre rady, ale:

1. tej zmiany w tym konkretnym projekcie raczej nie planuje
2. obecny mostek jest przemalowany razem z ramą, ma taki sam jak rama lakier (czarny z drobinkami fioletowego kameleona) i jakiekolwiek dopasowywanie czegoś innego nie da tak dobrego efektu jak jest obecnie.
3. Kiera jest również z 3T, a ja nie przepadam zbytnio za mieszaniem.
4. podejrzewam że w przyszłości prędzej skończy się kupnem kolejnego roweru aniżeli gruntownymi przebudowami ww. sprzętu :)

https://imgur.com/4Lbe57Y



#102 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 November 2019 - 10:22

Uważam że nie wiesz co dla Ciebie dobre.
Nie umiesz popatrzeć z odpowiedniej perspektywy. 😁

#103 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 02 June 2020 - 09:51

Stało się - Supersix został wymieniony na nowszy model i poszedł na ścianę ale za długo nie wytrzymałem i następuje revamp projektu:

gWtFtLb.jpg

vFsasgI.jpg

Ponieważ za sprawą Factora ONE mam już rower aero  - koncepcja na Evo jest podobna jak u forumowego kolegi Chrisa i jego Cervelo - budżetowo złożyć możliwie jak najlżejszy rower. Jednocześnie zależy mi na "powrocie do korzeni" - czyli uzyskaniu bardzo klasycznego wyglądu roweru. 

Na start wjechały zatem karbonowe koła Vision TC24 o niskim profilu - 1280g, ale w późniejszym etapie myślę nad redukcją wagi poprzez zmianę piast i szprych na lżejsze.

Z kolejnych poczynionych zakupów, które mają dojść w tym tygodniu:
-mechaniczne manetki red 22 (zostanie z nich zdjęty lakier oraz wjedzie dremel). Klamki dodatkowo zostaną przerobione na napęd 1x11 (z lewej wyjmę cały mechanizm przedniej przerzutki)/

-przerzutka Sram Force ze średnim wózkiem (w tej wersji wózka różnica między REDem a Force to tylko 22g które myślę że uda się jakoś z przerzutki wykrzesać)


 


  • 1415chris likes this

#104 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 02 June 2020 - 20:38

Rozumiem, ze grafika pozostaje bez zmian? Ciekaw jestem jaka finalna wage uzyskasz. W sumie fajnie po tylu latach, znowu rozmawiac o wadze roweru ;)

#105 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 03 June 2020 - 07:16

Rozumiem, ze grafika pozostaje bez zmian? Ciekaw jestem jaka finalna wage uzyskasz. W sumie fajnie po tylu latach, znowu rozmawiac o wadze roweru ;)

Malowanie póki co zostaje, bo nie ukrywam że z racji tego że była to część mojej pracy dyplomowej to mam do niego sentyment, ale jeśli finalna waga mnie nie usatysfakcjonuje to nie wykluczam zdjęcia całości i pozostawienie gołej ramy bez malowania - zobaczymy jak się sprawy potoczą :) Niewątpliwie jest to niespełnione nigdy marzenie i chciałbym żeby możliwie wyszło jak najlżej.



#106 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 04 June 2020 - 07:06

Przyszła waga, więc wszystko na bieżąco będzie rzetelnie ważone :)

nIAGvzm.jpg


  • Marcin321 likes this

#107 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 04 June 2020 - 18:31

Jest z czego schodzić w tym przypadku. Radary ważą poniżej 30g, a takie bezramkowe to pewnie bliżej 20g. :D


  • Ciachoorsky likes this

#108 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Posted 05 June 2020 - 13:48

Wg mnie największy zysk wagowy byłby na framesecie.

Wypadałoby poszukać sensownie bardzo lekkiego setu (rama+widelec)

w rozmiarze, jakiego potrzebujesz. Coś pokroju 700-800g rama, widelec 300g

i uderzyć do np. DreamWorkersa we Wrocławiu, gdzie człowiek zdjąłby lakier, 

ile można i wg projektu np. jakaś minimalna grafika + 1-2 cieniutkie warstwy bezbarwnego.

Myślę, że taki set, czyli rama + widelec + stery + przycięta sterówka ile trzeba

wyszłoby ca. 900-950g. 

Do tego koła na piastach Tune Mig Mag, odpowiednio 45/150g, lekkie obręcze <300g,

szprychy sapim cx ray'e i też ca. 900-950g na komplecie. Zaciski ca. 35-45g.

Szytki Tufo <150g

Ponadto np. SRAM RED 10s po tuningu. 

Kokpit / sztyca pokroju AX-Ligntess, siodło od Smuda.

 

Należałoby przeliczyć, ale myślę, że 4,5kg (bez pedałów) do osiągnięcia. ;)

 

 



#109 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 05 June 2020 - 14:06

Wg mnie największy zysk wagowy byłby na framesecie.

Wypadałoby poszukać sensownie bardzo lekkiego setu (rama+widelec)

w rozmiarze, jakiego potrzebujesz. Coś pokroju 700-800g rama, widelec 300g

i uderzyć do np. DreamWorkersa we Wrocławiu, gdzie człowiek zdjąłby lakier, 

ile można i wg projektu np. jakaś minimalna grafika + 1-2 cieniutkie warstwy bezbarwnego.

Myślę, że taki set, czyli rama + widelec + stery + przycięta sterówka ile trzeba

wyszłoby ca. 900-950g. 

Do tego koła na piastach Tune Mig Mag, odpowiednio 45/150g, lekkie obręcze <300g,

szprychy sapim cx ray'e i też ca. 900-950g na komplecie. Zaciski ca. 35-45g.

Szytki Tufo <150g

Ponadto np. SRAM RED 10s po tuningu. 

Kokpit / sztyca pokroju AX-Ligntess, siodło od Smuda.

 

Należałoby przeliczyć, ale myślę, że 4,5kg (bez pedałów) do osiągnięcia. ;)

Chyba czegoś nie doczytałeś - przewertuj parę postów powyżej swojego ;)



#110 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 08 June 2020 - 07:17

No to pierwsze przeżycia z dremelem, pilnikami i papierem ściernym za mną.
Zostały 2 klamki hamulcowe i wózek przerzutki :)



bxSHyKm.jpg

urd0xjE.png


  • 1415chris, Marcin321 and dmxzor like this

#111 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 09 June 2020 - 09:54

w czasie zdzierania kolejnych warstw lakieru z części przychodzi jedna z ostatnich części układanki:

Blat Garbaruk 50T DM do korby SiSL2 - 4g mniej niż podaje producent :)

bfH4cBQ.png



#112 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 16 June 2020 - 09:26

Klamki skończone, rower będzie składany w tym tygodniu :)

a tak wyglądał ich proces:

1. dremel

muwNVEq.jpg

2. szlifowanie lakieru + nakładanie zabezpieczającego wosku

pQf7Mp3.jpg

3. polerka

P8YHb11.jpg

4. lewa klamka po finalnej obróbce i wyjęciu z wnętrza mechanizmu do zmiany biegów

JjuZIOx.jpg

5. a tak to wygląda na kierownicy:

HiKI8Bl.jpg


 


  • 1415chris, Senninho and Marcin321 like this

#113 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 16 June 2020 - 10:03

Cool. To ladnies Pan pojechal z tym dremelem. Wyglada super.
  • Ciachoorsky likes this

#114 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 16 June 2020 - 10:07

Ile wynosiła waga klamki przed?



#115 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 16 June 2020 - 10:12

Ile wynosiła waga klamki przed?

jCiYFHy.jpg



#116 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 16 June 2020 - 11:00

Kurde, nie powiedziałbym, że aż tyle uda się zejść na jednej klamce :)



#117 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 19 June 2020 - 07:09

Rower jeszcze niezłożony do końca, ale już nastąpiło szacunkowe ważenie zawodnika:

gSPT5qN.jpg

HtVkCy3.jpg

Na zdjęciu jeszcze bez pancerza przerzutki (będą koraliki Jagwire analogicznie jak w przypadku hamulców), oraz bez podmienionej koronki na 1x - finalnie z dołożonym pancerzem i zmienionym blatem na lżejszy powinno wyjść∂ bardzo podobnie do aktualnej sytuacji. Owijka nawinięta po jednej stronie, druga jej część do ważenia jest na siodełku dla prawilności.


  • stryjek and Bzyk like this

#118 Gosc_chris1990accent_*

Gosc_chris1990accent_*
  • Gość

Posted 20 June 2020 - 13:34

Doceniam pracowitość w projekcie :) 

 

Idąc tym tropem, może siodło od Smud'a <70g ? Sztyca do przycięcia będzie ? 



#119 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 26 June 2020 - 10:56

Six w końcu złożony + udało się wreszcie strzelić mu parę fotek. Waga na dzień dzisiejszy? 5.92kg as it stands :)

kWYn5hZ.jpg

qidJ3aq.jpg

SQgyt1u.jpg

3V6cuiM.jpg


  • 1415chris, impa, Marcin321 and 2 others like this

#120 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 26 June 2020 - 11:01

Wyszło super, jedynie nie jestem fanem konwersji do napędu 1x. Trochę to upośledza jego użyteczność jako rower do jazdy po górach.





Also tagged with one or more of these keywords: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka