Panowie dziękuję za poruszenie w temacie mostka i dobre rady, ale:
1. tej zmiany w tym konkretnym projekcie raczej nie planuje
2. obecny mostek jest przemalowany razem z ramą, ma taki sam jak rama lakier (czarny z drobinkami fioletowego kameleona) i jakiekolwiek dopasowywanie czegoś innego nie da tak dobrego efektu jak jest obecnie.
3. Kiera jest również z 3T, a ja nie przepadam zbytnio za mieszaniem.
4. podejrzewam że w przyszłości prędzej skończy się kupnem kolejnego roweru aniżeli gruntownymi przebudowami ww. sprzętu
https://imgur.com/4Lbe57Y
2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom
#101
Posted 13 November 2019 - 09:24
#102 Gosc_tobo_*
Posted 13 November 2019 - 10:22
Nie umiesz popatrzeć z odpowiedniej perspektywy. 😁
#103
Posted 02 June 2020 - 09:51
Stało się - Supersix został wymieniony na nowszy model i poszedł na ścianę ale za długo nie wytrzymałem i następuje revamp projektu:
Ponieważ za sprawą Factora ONE mam już rower aero - koncepcja na Evo jest podobna jak u forumowego kolegi Chrisa i jego Cervelo - budżetowo złożyć możliwie jak najlżejszy rower. Jednocześnie zależy mi na "powrocie do korzeni" - czyli uzyskaniu bardzo klasycznego wyglądu roweru.
Na start wjechały zatem karbonowe koła Vision TC24 o niskim profilu - 1280g, ale w późniejszym etapie myślę nad redukcją wagi poprzez zmianę piast i szprych na lżejsze.
Z kolejnych poczynionych zakupów, które mają dojść w tym tygodniu:
-mechaniczne manetki red 22 (zostanie z nich zdjęty lakier oraz wjedzie dremel). Klamki dodatkowo zostaną przerobione na napęd 1x11 (z lewej wyjmę cały mechanizm przedniej przerzutki)/
-przerzutka Sram Force ze średnim wózkiem (w tej wersji wózka różnica między REDem a Force to tylko 22g które myślę że uda się jakoś z przerzutki wykrzesać)
- 1415chris likes this
#104
Posted 02 June 2020 - 20:38
#105
Posted 03 June 2020 - 07:16
Rozumiem, ze grafika pozostaje bez zmian? Ciekaw jestem jaka finalna wage uzyskasz. W sumie fajnie po tylu latach, znowu rozmawiac o wadze roweru
Malowanie póki co zostaje, bo nie ukrywam że z racji tego że była to część mojej pracy dyplomowej to mam do niego sentyment, ale jeśli finalna waga mnie nie usatysfakcjonuje to nie wykluczam zdjęcia całości i pozostawienie gołej ramy bez malowania - zobaczymy jak się sprawy potoczą Niewątpliwie jest to niespełnione nigdy marzenie i chciałbym żeby możliwie wyszło jak najlżej.
#106
Posted 04 June 2020 - 07:06
Przyszła waga, więc wszystko na bieżąco będzie rzetelnie ważone
- Marcin321 likes this
#107
Posted 04 June 2020 - 18:31
Jest z czego schodzić w tym przypadku. Radary ważą poniżej 30g, a takie bezramkowe to pewnie bliżej 20g.
- Ciachoorsky likes this
#108 Gosc_chris1990accent_*
Posted 05 June 2020 - 13:48
Wg mnie największy zysk wagowy byłby na framesecie.
Wypadałoby poszukać sensownie bardzo lekkiego setu (rama+widelec)
w rozmiarze, jakiego potrzebujesz. Coś pokroju 700-800g rama, widelec 300g
i uderzyć do np. DreamWorkersa we Wrocławiu, gdzie człowiek zdjąłby lakier,
ile można i wg projektu np. jakaś minimalna grafika + 1-2 cieniutkie warstwy bezbarwnego.
Myślę, że taki set, czyli rama + widelec + stery + przycięta sterówka ile trzeba
wyszłoby ca. 900-950g.
Do tego koła na piastach Tune Mig Mag, odpowiednio 45/150g, lekkie obręcze <300g,
szprychy sapim cx ray'e i też ca. 900-950g na komplecie. Zaciski ca. 35-45g.
Szytki Tufo <150g
Ponadto np. SRAM RED 10s po tuningu.
Kokpit / sztyca pokroju AX-Ligntess, siodło od Smuda.
Należałoby przeliczyć, ale myślę, że 4,5kg (bez pedałów) do osiągnięcia.
#109
Posted 05 June 2020 - 14:06
Wg mnie największy zysk wagowy byłby na framesecie.
Wypadałoby poszukać sensownie bardzo lekkiego setu (rama+widelec)
w rozmiarze, jakiego potrzebujesz. Coś pokroju 700-800g rama, widelec 300g
i uderzyć do np. DreamWorkersa we Wrocławiu, gdzie człowiek zdjąłby lakier,
ile można i wg projektu np. jakaś minimalna grafika + 1-2 cieniutkie warstwy bezbarwnego.
Myślę, że taki set, czyli rama + widelec + stery + przycięta sterówka ile trzeba
wyszłoby ca. 900-950g.
Do tego koła na piastach Tune Mig Mag, odpowiednio 45/150g, lekkie obręcze <300g,
szprychy sapim cx ray'e i też ca. 900-950g na komplecie. Zaciski ca. 35-45g.
Szytki Tufo <150g
Ponadto np. SRAM RED 10s po tuningu.
Kokpit / sztyca pokroju AX-Ligntess, siodło od Smuda.
Należałoby przeliczyć, ale myślę, że 4,5kg (bez pedałów) do osiągnięcia.
Chyba czegoś nie doczytałeś - przewertuj parę postów powyżej swojego
#110
Posted 08 June 2020 - 07:17
No to pierwsze przeżycia z dremelem, pilnikami i papierem ściernym za mną.
Zostały 2 klamki hamulcowe i wózek przerzutki
- 1415chris, Marcin321 and dmxzor like this
#111
Posted 09 June 2020 - 09:54
w czasie zdzierania kolejnych warstw lakieru z części przychodzi jedna z ostatnich części układanki:
Blat Garbaruk 50T DM do korby SiSL2 - 4g mniej niż podaje producent
#112
Posted 16 June 2020 - 09:26
Klamki skończone, rower będzie składany w tym tygodniu
a tak wyglądał ich proces:
1. dremel
2. szlifowanie lakieru + nakładanie zabezpieczającego wosku
3. polerka
4. lewa klamka po finalnej obróbce i wyjęciu z wnętrza mechanizmu do zmiany biegów
5. a tak to wygląda na kierownicy:
- 1415chris, Senninho and Marcin321 like this
#113
Posted 16 June 2020 - 10:03
- Ciachoorsky likes this
#114
Posted 16 June 2020 - 10:07
Ile wynosiła waga klamki przed?
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#115
Posted 16 June 2020 - 10:12
Ile wynosiła waga klamki przed?
#116
Posted 16 June 2020 - 11:00
Kurde, nie powiedziałbym, że aż tyle uda się zejść na jednej klamce
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#117
Posted 19 June 2020 - 07:09
Rower jeszcze niezłożony do końca, ale już nastąpiło szacunkowe ważenie zawodnika:
Na zdjęciu jeszcze bez pancerza przerzutki (będą koraliki Jagwire analogicznie jak w przypadku hamulców), oraz bez podmienionej koronki na 1x - finalnie z dołożonym pancerzem i zmienionym blatem na lżejszy powinno wyjść∂ bardzo podobnie do aktualnej sytuacji. Owijka nawinięta po jednej stronie, druga jej część do ważenia jest na siodełku dla prawilności.
- stryjek and Bzyk like this
#118 Gosc_chris1990accent_*
Posted 20 June 2020 - 13:34
Doceniam pracowitość w projekcie
Idąc tym tropem, może siodło od Smud'a <70g ? Sztyca do przycięcia będzie ?
#120
Posted 26 June 2020 - 11:01
Wyszło super, jedynie nie jestem fanem konwersji do napędu 1x. Trochę to upośledza jego użyteczność jako rower do jazdy po górach.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Also tagged with one or more of these keywords: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Klamkomanetki - przerzutki - hamulce - linki - pancerze →
Różnice W Tylnej Przerzutce Sram 1X Oraz 2X, 12SStarted by SNJ , 17 Apr 2024 Etap |
|
||
Giełda →
Sprzedam - linki do allegro, olx, itp. →
Pedały Szosowe Look Keo 2 Max CarbonStarted by davko7 , 01 Mar 2024 Look, Keo, Carbon |
|
||
Giełda →
Sprzedam / Oddam / Zamienię →
(Klamkomanetki) Sram Force Hydro 2X11S + Zaciski ! Nowy KompletStarted by adamDi2 , 01 Feb 2023 sram, sram force, carbon and 7 more... |
|
||
Giełda →
Kupię →
Kupię Ładowarkę Shimano Di2 Oraz Sram EtapStarted by adamDi2 , 05 Jan 2023 sram, etap, di2, axs, shimano di2 and 4 more... |
|
||
Giełda →
Sprzedam / Oddam / Zamienię →
(Buty Rowerowe) Nowe Buty Sidi, Rożne Rozmiary I Modele :-)Started by adamDi2 , 15 Oct 2022 buty rowerowe, buty szosowe and 6 more... |
|