No to ewidentnie wina programistów.
Porównaj sobie z odczytem/wysyłaniem z garmina.
Założę się że ANT+ implementowali sami, a BLE wysłali do jakiejś firmy współpracującej z organizacją.
Posted 03 November 2020 - 13:32
U mnie jak nasrane WiFi, każde mieszkanie nadaje swoje, sąsiadów o opróżnienie kanału 10 nie ma co prosić, nawet jeśli wiedzieliby jak, to inny z automatu na to miejsce wskoczy. Szum spory, ale przedłużacz aktywny załatwia problem - wystarczy, że klucz USB ANT+ leży w okolicy korby i problemu nie ma. Dwa oryginalne garminowskie klucze ANT (jeden długi i tego używam na ogół, drugi mini i ten ewentualnie do urządzeń mobilnych).
@Arked u mnie wręcz przeciwnie - mam wrażenie, że właśnie BT sterując robi jakieś jaja. Jak pisałem 2 sekundy wyprzedzenia, na trasie czasami nie wiadomo jak z nachyleniem (łatwiej jest). Sama transmisja mocy identyczna jak po ANT+, ale wygląda na to, że Zwift po prostu źle steruje Direto XR przez BT FTMS, a u Ciebie dogaduje się protokołem Elite.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 03 November 2020 - 13:37
Marzy mi się branża fitness gdzie wszyscy najpierw zgadzają się korzystać z pewnych standardów i później implementują je w swoich urządzeniach. W tym momencie wygląda to tak, że 3/4 trenażerów obsługuje Bluetooth po swojemu zamiast korzystać z FTMS (Tacx, Wahoo, połowicznie Elite który ma jedno i drugie). Niektóre trenażery mają też swoją alternatywną wersję Ant+ (Elite i ich "Realtrainer" jako wieczne źródło problemów w parowaniu czujników ze Zwiftem u początkujących użytkowników). Do tego trzy gorsze często dokładają producenci aplikacji i robi się z tego trudny do ogarnięcia bajzel. W tym momencie chyba tylko Chińczycy robią wszystko wg podręcznika 😅 (a więc FE-C, FTMS i tyle).
@Arked u mnie wręcz przeciwnie - mam wrażenie, że właśnie BT sterując robi jakieś jaja. Jak pisałem 2 sekundy wyprzedzenia, na trasie czasami nie wiadomo jak z nachyleniem (łatwiej jest). Sama transmisja mocy identyczna jak po ANT+, ale wygląda na to, że Zwift po prostu źle steruje Direto XR przez BT FTMS, a u Ciebie dogaduje się protokołem Elite.
Niewykluczone, że Zwift ma jakiś twardy offset ustawiony domyślnie dla Direto, jako że poprzednie modele miały opóźnienie w zmianie oporu i w połączeniu z nowym XR, które tego problemu nie ma, wychodzi z tego kupa.
Czy Drivo jest połączone przez FTMS czy nie to nie wiem. Wiem, że jest kluczyk kalibracji, który działa. A to może wskazywać jednak na FTMS.
Posted 09 November 2020 - 08:44
Czytając forum Elite zauważyłem wpis w wątku poświęconym trenażerom Drivo:
by Elite Admin S » Fri Jul 24, 2020 10:30 am
Posiadacze urządzeń treningowych z wolnym sterowaniem silnika, czyli przede wszystkim białego Drivo, mogą poprosić o plik aktualizujący.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 09 November 2020 - 12:06
Zrobiłem test interwałów 100W/200W (zębatka 36/17) z wyrównaniem mocy 10. W nogach czuć inaczej niż to co widać na cyferkach mocy pobieranej z trenażera, stąd zweryfikowałem z pomiarem mocy w korbie. Power2Max też ma uśrednianie wewnętrzne (bodajże 2-3s), stąd pomiar już jest nieco wyrównany, ale ciekawie wygląda porównanie czystego pomiaru P2M w stosunku do pomiaru uśrednionego 10 w Direto XR:
Pomijając lag od rozpoczęcia sygnału LAP (ok. 3s) to wyraźnie widać, że opór na korbie jest zmieniany normalnie, tylko raportowany mocno wygładzany. Popatrzmy na pojedynczy interwał (1):
Na pomiarze P2M widać wyraźnie, że opór zwiększa się w ciągu 2 sekund. Pamiętać należy, że P2M ma uśrednianie, czyli opór docelowy może być nawet szybciej uzyskiwany. Raport z pomiaru Direto jest rozciągnięty, bo jest uśredniony do 10s. stąd i dłuższe narastanie (ok. 10s.) jak i opadanie raportowanej mocy.
Porównując interwał z parametrem wyrównania mocy "1" i dane zarejestrowane przez P2M:
Widać, że pomiary swoim przebiegiem praktycznie się nie różnią (P2M nie kalibrowałem, stąd niewielka różnica w dół, jak robię kalibrację P2M, to pomiary są bardzo zbliżone), a jeśli porównamy dwa ostatnie wykresy, to widać co prawda niewielką różnicę w stabilizacji na korzyść pierwszego (drugiego w kolejności) wykresu, gdzie moc hamowania jest stabilizowana na podstawie dużego uśrednienia mocy, ale nie jest to taka różnica, jak wynika z przebiegu samych danych o mocy raportowanych z miernika Direto XR.
Elite powinno wprowadzić możliwość wyboru: uśrednianie mocy będące parametrem wyrównania i stabilizacji pracy silnika przesuwającego magnesy, ale możliwość transmisji mocy nie uśrednianej lub uśrednianej zgodnie z życzeniem użytkownika. Dałoby to możliwość ustawienia tak dobrej stabilizacji, jak też brakiem przekłamanych danych mocy do celów analitycznych i treningowych (tak jak teraz jest, gdy przyjmie się wyrównanie mocy 10). Trzeba gnębić Elite, żeby dodali taką opcję, choć patrząc na szybkość wprowadzania zmian w Elite, to czarno to widzę...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 11 November 2020 - 13:38
Ja zauważyłem, że jak w TP ustawię w interwale 0W (chcę zrobić kadencyjnie 30s +125 rpm) to faktycznie da się to przeprowadzić, ale jak jest w dół, bo wtedy Zwift zaczyna kontrolować obciążenie zależnie od terenu Zwift. Więc jak robię to na 9 stopniach nachylenia to nie idzie kręcić poniżej 600W XD
Nie mam pomysłu jak to inaczej przeprowadzić. Ew. wpisać 60W i wtedy kręcić wysoko, ale nie zaliczy Zwift gwiazdki najwyżej.
Posted 11 November 2020 - 22:10
Eee... Ale co właściwie chcesz uzyskać? 30s/125rpm/0W? Po co?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 12 November 2020 - 12:13
Ale czemu 0W ? Czemu nie jakiś choć minimalny opór (choćby np.40W) którego nie poczujesz a i tak wygenerujesz ?
Posted 12 November 2020 - 14:08
Dokładnie o to chodzi. Bez oporu to sobie można wiązadła pozrywać - aczkolwiek raczej na Direto nie da się w ogóle pominąć oporu, to jednak rozkręcanie do 125 rpm z minimalnym oporem może bardziej zaszkodzić, niż pomóc...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 30 November 2020 - 07:31
Moje Direto stało się bardzo głośne - dźwięk jakby buczenie, tym głośniejsze im się mocniej i szybciej kreci. Nie słychać by coś stukało czy ocierało o coś. No i dźwięk nie pochodzi na pewno z napędu. Miał ktoś coś takiego? Czy objawem zużytego/źle naprężonego paska jest głośniejsza praca? Trenażer już po gwarancji a wymianę paska sam bym ogarnął.
Posted 30 November 2020 - 10:04
U mnie też buczał , na szczęście przed upływem okresu gwarancyjnego (zostało 2 tygodnie).
Pasek wyglądał dobrze.
Wysłałem do sklepu, bezpośrednio Shimano, nie chcieli przyjąć.
Po ok 2 tyg, dostałem powiadomienie o uznaniu gwarancji i zwrocie kasy, widać coś grubszego było.
Posted 30 November 2020 - 20:22
Przy okazji aktualizacji wentylatora Wahoo (aktualizacja z grudnia zeszłego roku, połączenie do 3 urządzeń BT - jakoś nie chciało mi się szybciej aktualizować...) tak z ciekawości sprawdziłem, czy aplikacja Wahoo Fitness będzie w stanie połączyć się z Direto XR i sterować nim. Pierwsze sprawdzenie po BT - wykrycie tylko miernika mocy, oczywiście sterować się nie da. Podłączenie dongle ANT+ i... sukces! Apka wykryła urządzenie FE-C i po dołączeniu do profilu Kickr okazało się, że można użyć sterowania, przynajmniej jeśli chodzi o tryby oporu oraz ręcznego wprowadzenia mocy. Tryb nachylenia albo nie działał w ogóle, albo jakoś reagował, ale jednak raczej bezużyteczny, domyślam się, że jest to związane ze specyficznym dla trenażerów Kickr trybem: nachylenie i prędkość wiatru oraz typ roweru - prawdopodobnie użyteczne tylko z trenażerem Kickr (w tym Core), podobnie tryb LVL (wybór krzywych mocy).
Oczywiście można użyć tych funkcji z poziomu licznika np. Edge - zwłaszcza z nowym firmware ułatwiające sterowanie trenażerem, jednak i tak tryb oporu przeskakuje o 10% co czasami jest zbyt dużym skokiem (w apce Wahoo skok o 5%), a i ręczne ustawienie mocy nie jest tak wygodne jak w apce Wahoo, gdzie łatwo przeskoczyć o np. 100W.
Aplikacja Elite w darmowej wersji jest za bardzo ograniczona, powinna przynajmniej umożliwiać to co apka Wahoo.
Apka Tacx nie działała z innymi trenażerami niż Tacx, trochę szkoda, bo mogliby znaleźć zbyt na swoje usługi (filmy treningowe) bez ograniczeń sprzętowych, ciekawe czy Garmin coś w tym kierunku będzie robić...
Minus apki Wahoo do sterowania trenażerami przez ANT+ FE-C? Oczywiście trzeba podłączyć dongla ANT (lub mieć go wbudowanego w urządzenie), ale jeśli ktoś szuka darmowego, prostego oprogramowania do sterowania ręcznie trenażerem, to jak najbardziej jest możliwe użycie tej aplikacji. No i oczywiście należy pamiętać, że jest to bardzo prosta aplikacja jeśli chodzi o funkcjonalność.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750