Jump to content


Photo

Serwis Suportu Bb90

suport BB90 trek

74 replies to this topic

#61 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 29 May 2020 - 22:49

Gorzej od bb90 raczej juz nie bedzie. Lepsze idzie ale jakos tak wolno. Jak masz bb90 (lozyska bezposrednio w karbonowej mufie), to nic tylko miec nadzieje, ze bedzie ok. Trek podobno jest bardzo przyzwoity jesli chodzi o realizowanie ich gwarancji.

#62 Argi

Argi
  • Użytkownik
  • 494 posts

Posted 30 May 2020 - 08:23

Czy w 2020 roku ten problem jest nadal? Czy też jest lepiej a może jeszcze gorzej? Kupiłem właśnie trek emonda sl5 disc (model 2020) i tam chyba też jest BB90?

 

Trzeba cieszyć się jazdą i nie stresować głupim supportem. Szkoda życia. Również posiadam Emondę z BB90 i wyszedłem z założenia, że najważniejsze to mieć zapasowy rower i zapasowe koła  :D 

Myślę, że każdy kupując jakikolwiek rower czy lepsze koła powinien w pierwszej kolejności wyobrazić sobie sytuację pt. "awaria roweru/ kół" w środku sezonu. Bo może się się potem okazać, że jedna szprycha uziemi Ci rower na kilka tygodni.



#63 mpier

mpier
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 30 May 2020 - 11:36

To moja pierwsza taka maszyna (rower szosowy) chciałem coś "dobrego" bo planuję mieć ten rower na kilka ładnych lat..

Na chwilę obecną ten rower jest dla mnie "dużo za dobry" ale trafiła się okazja cenowa więc z racji wyglądu/ komponentów (rama karbon pełne shimano 105) i marki (wiem, że to nie pinarello ale trek uchodzi raczej za porządną firmę wiałem tę emonde)... niestety tak teraz ze wszystkim (np auta premium tez mają różne problemy "jakościowe"). Miejmy nadzieję,że w 2020 z tą jakością trek'a nie jest jeszcze gorzej jak było...

Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ;) ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?

Co do samego roweru to na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony - wiele nie przejechałem ale wydaje się "wygodny" (wiadomo, że na nierównościach jest twardo) ale pozycja na siodle - za kierownicą jest okej  :)



#64 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 posts

Posted 30 May 2020 - 14:46

Dowód anegdotyczny, moja emonda sl 20000 km łożyska supportu jeszcze nie ruszane, kręcą się jak nowe.



#65 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 30 May 2020 - 15:00

To moja pierwsza taka maszyna (rower szosowy) chciałem coś "dobrego" bo planuję mieć ten rower na kilka ładnych lat..
Na chwilę obecną ten rower jest dla mnie "dużo za dobry" ale trafiła się okazja cenowa więc z racji wyglądu/ komponentów (rama karbon pełne shimano 105) i marki (wiem, że to nie pinarello ale trek uchodzi raczej za porządną firmę wiałem tę emonde)... niestety tak teraz ze wszystkim (np auta premium tez mają różne problemy "jakościowe"). Miejmy nadzieję,że w 2020 z tą jakością trek'a nie jest jeszcze gorzej jak było...
Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ;) ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?
Co do samego roweru to na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony - wiele nie przejechałem ale wydaje się "wygodny" (wiadomo, że na nierównościach jest twardo) ale pozycja na siodle - za kierownicą jest okej :)


Bb90, niestety. Niestety także dlatego że trek obecnie rozbite gniazda naprawia, kiedyś wymieniał ramy.

Nie sugeruj się markami. Pinarello nie grzeszy jakością a użytkownik tego forum pracujący serwisie sklepu sprzedającego pinarello twierdzi że obsługa gwarancyjna to włoski ból dupy.
Absolutnie NIE zaklejaj ślizgu pod ramą. Syf który wpada do ramy przez otwory w niej, np wokół prowadnicy linki przedniej przerzutki, przyklei się do choćby odrobiny kleju od środka taśmy i załatwisz ślizg. To miejsce nie jest problemem, wystarczy przedmuchać szyny ślizgu. Gorzej jest z rurką w której biegnie linka przedniej przerzutki, tam zbiera się piach i uposledza to pracę przodu.
Z innych rzeczy zalecam serwis "zerowy" łożysk sterów, sprawdzenie czy hak jest prosty i dokręcony. Do tego wszystkie śrubki mocujące przelotki wykręć i posmaruj- jak się zapieką będzie kulawo.

#66 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 30 May 2020 - 15:04

Czy w 2020 roku ten problem jest nadal? Czy też jest lepiej a może jeszcze gorzej? Kupiłem właśnie trek emonda sl5 disc (model 2020) i tam chyba też jest BB90?


Jest gorzej od 2016 roku gdy trek zmienił dostawcę łożysk suportu z enduro na nsk.
Łożyska enduro nie były dobre ale po wymianie smaru fabrycznego i przy regularnym serwisie kręciły się dobrze całkiem długo.
Obecne nsk oprócz podłej jakości są też specyficznie uszczelnianie i chcąc mieć uszczelnienie czy osłonę łożysk trzeba brać kolejne nsk. Zakładając standardowe łożyska pod oś 24 mm musisz nabyć osobno zestaw uszczelek enduro.

#67 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 30 May 2020 - 16:25

Bb90, niestety. Niestety także dlatego że trek obecnie rozbite gniazda naprawia, kiedyś wymieniał ramy.

Nie sugeruj się markami. Pinarello nie grzeszy jakością a użytkownik tego forum pracujący serwisie sklepu sprzedającego pinarello twierdzi że obsługa gwarancyjna to włoski ból dupy.
Absolutnie NIE zaklejaj ślizgu pod ramą. Syf który wpada do ramy przez otwory w niej, np wokół prowadnicy linki przedniej przerzutki, przyklei się do choćby odrobiny kleju od środka taśmy i załatwisz ślizg. To miejsce nie jest problemem, wystarczy przedmuchać szyny ślizgu. Gorzej jest z rurką w której biegnie linka przedniej przerzutki, tam zbiera się piach i uposledza to pracę przodu.
Z innych rzeczy zalecam serwis "zerowy" łożysk sterów, sprawdzenie czy hak jest prosty i dokręcony. Do tego wszystkie śrubki mocujące przelotki wykręć i posmaruj- jak się zapieką będzie kulawo.

 

A jak jest Di2, to można spód zakleić? 



#68 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 30 May 2020 - 17:25

Można. Ogólnie sam węzeł suportu jest niezbyt szczelny, do tego otwarty we wszystkie strony.

#69 Severian

Severian
  • Użytkownik
  • 148 posts

Posted 31 May 2020 - 08:13

T

Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ;) ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?

 

 

Za dużo się martwisz.Ta Emonda to fajny rower i ciesz się jazdą.A najlepiej nie czytaj opinii na temat bb90 i Treka w ogóle.Kolega Tobo nie lubi Treka (nie twierdzę,że bezpodstawnie ).Zresztą jakby nie patrzeć masz dożywotnią gwarę.Na koniec sezonu oddaj na przegląd  i tyle.A na zimę skołuj sobie jakaś tanią zimówkę jeśli chcesz jeździć cały rok.



#70 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 31 May 2020 - 08:27

Nie lubię shitu. Bez względu na naklejkę.
Masz gwarancję. Naprawa polega obecnie na korekcie rozbicia gniazd. To nie jest rozwiązanie problemu tylko puder na pryszcza.
Wielu klientom którzy mieli taki problem było wsio ryba, mieli kilka rowerów. Ja czekałem miesiąc.

#71 mpier

mpier
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 31 May 2020 - 08:44

Teraz pytanie po którym pewnie będziecie się śmiać...planuje serwisować rower raz w roku. Czy są jakieś objawy albo idzie jakoś rozpoznać (bez rozkręcania), że coś zaczyna się dziać? Jakieś trzaski, szuranie, przeskakiwanie czy coś? Poza corocznym serwisem tego czyli pewnie wymiana smaru można o to jakoś zadbać? Czego unikać i co szkodzi temu jajcu?

#72 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 31 May 2020 - 09:48

Ściągasz łańcuch kręcisz korbą. Szumi- wymiana.

#73 Marekd

Marekd
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 26 November 2020 - 17:11

A co sądzicie o wymianie suportu na Token Ninja? Podobno jest to lekarstwo na BB90.



#74 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Posted 26 November 2020 - 17:16

jak stać, wymieniać, nie kombinowac :)



#75 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 26 November 2020 - 17:57

Z dwojga zlego, wybralbym mniejsze lozyska w tym Tokenie, niz pelnowymiarowe osadzane bezposrednio w mufie. 

Nawet jak jego serwisowalnosc jest ograniczona, jak to ma miejsce w innych modelach Ninja, to i tak jest to caly czas lepsze niz oryginalny pomysl BB90.





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: suport, BB90, trek