#61
Napisano 29 maj 2020 - 22:49
#62
Napisano 30 maj 2020 - 08:23
Czy w 2020 roku ten problem jest nadal? Czy też jest lepiej a może jeszcze gorzej? Kupiłem właśnie trek emonda sl5 disc (model 2020) i tam chyba też jest BB90?
Trzeba cieszyć się jazdą i nie stresować głupim supportem. Szkoda życia. Również posiadam Emondę z BB90 i wyszedłem z założenia, że najważniejsze to mieć zapasowy rower i zapasowe koła
Myślę, że każdy kupując jakikolwiek rower czy lepsze koła powinien w pierwszej kolejności wyobrazić sobie sytuację pt. "awaria roweru/ kół" w środku sezonu. Bo może się się potem okazać, że jedna szprycha uziemi Ci rower na kilka tygodni.
#63
Napisano 30 maj 2020 - 11:36
To moja pierwsza taka maszyna (rower szosowy) chciałem coś "dobrego" bo planuję mieć ten rower na kilka ładnych lat..
Na chwilę obecną ten rower jest dla mnie "dużo za dobry" ale trafiła się okazja cenowa więc z racji wyglądu/ komponentów (rama karbon pełne shimano 105) i marki (wiem, że to nie pinarello ale trek uchodzi raczej za porządną firmę wiałem tę emonde)... niestety tak teraz ze wszystkim (np auta premium tez mają różne problemy "jakościowe"). Miejmy nadzieję,że w 2020 z tą jakością trek'a nie jest jeszcze gorzej jak było...
Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?
Co do samego roweru to na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony - wiele nie przejechałem ale wydaje się "wygodny" (wiadomo, że na nierównościach jest twardo) ale pozycja na siodle - za kierownicą jest okej
#65
Napisano 30 maj 2020 - 15:00
To moja pierwsza taka maszyna (rower szosowy) chciałem coś "dobrego" bo planuję mieć ten rower na kilka ładnych lat..
Na chwilę obecną ten rower jest dla mnie "dużo za dobry" ale trafiła się okazja cenowa więc z racji wyglądu/ komponentów (rama karbon pełne shimano 105) i marki (wiem, że to nie pinarello ale trek uchodzi raczej za porządną firmę wiałem tę emonde)... niestety tak teraz ze wszystkim (np auta premium tez mają różne problemy "jakościowe"). Miejmy nadzieję,że w 2020 z tą jakością trek'a nie jest jeszcze gorzej jak było...
Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?
Co do samego roweru to na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony - wiele nie przejechałem ale wydaje się "wygodny" (wiadomo, że na nierównościach jest twardo) ale pozycja na siodle - za kierownicą jest okej
Bb90, niestety. Niestety także dlatego że trek obecnie rozbite gniazda naprawia, kiedyś wymieniał ramy.
Nie sugeruj się markami. Pinarello nie grzeszy jakością a użytkownik tego forum pracujący serwisie sklepu sprzedającego pinarello twierdzi że obsługa gwarancyjna to włoski ból dupy.
Absolutnie NIE zaklejaj ślizgu pod ramą. Syf który wpada do ramy przez otwory w niej, np wokół prowadnicy linki przedniej przerzutki, przyklei się do choćby odrobiny kleju od środka taśmy i załatwisz ślizg. To miejsce nie jest problemem, wystarczy przedmuchać szyny ślizgu. Gorzej jest z rurką w której biegnie linka przedniej przerzutki, tam zbiera się piach i uposledza to pracę przodu.
Z innych rzeczy zalecam serwis "zerowy" łożysk sterów, sprawdzenie czy hak jest prosty i dokręcony. Do tego wszystkie śrubki mocujące przelotki wykręć i posmaruj- jak się zapieką będzie kulawo.
#66
Napisano 30 maj 2020 - 15:04
Czy w 2020 roku ten problem jest nadal? Czy też jest lepiej a może jeszcze gorzej? Kupiłem właśnie trek emonda sl5 disc (model 2020) i tam chyba też jest BB90?
Jest gorzej od 2016 roku gdy trek zmienił dostawcę łożysk suportu z enduro na nsk.
Łożyska enduro nie były dobre ale po wymianie smaru fabrycznego i przy regularnym serwisie kręciły się dobrze całkiem długo.
Obecne nsk oprócz podłej jakości są też specyficznie uszczelnianie i chcąc mieć uszczelnienie czy osłonę łożysk trzeba brać kolejne nsk. Zakładając standardowe łożyska pod oś 24 mm musisz nabyć osobno zestaw uszczelek enduro.
#67
Napisano 30 maj 2020 - 16:25
Bb90, niestety. Niestety także dlatego że trek obecnie rozbite gniazda naprawia, kiedyś wymieniał ramy.
Nie sugeruj się markami. Pinarello nie grzeszy jakością a użytkownik tego forum pracujący serwisie sklepu sprzedającego pinarello twierdzi że obsługa gwarancyjna to włoski ból dupy.
Absolutnie NIE zaklejaj ślizgu pod ramą. Syf który wpada do ramy przez otwory w niej, np wokół prowadnicy linki przedniej przerzutki, przyklei się do choćby odrobiny kleju od środka taśmy i załatwisz ślizg. To miejsce nie jest problemem, wystarczy przedmuchać szyny ślizgu. Gorzej jest z rurką w której biegnie linka przedniej przerzutki, tam zbiera się piach i uposledza to pracę przodu.
Z innych rzeczy zalecam serwis "zerowy" łożysk sterów, sprawdzenie czy hak jest prosty i dokręcony. Do tego wszystkie śrubki mocujące przelotki wykręć i posmaruj- jak się zapieką będzie kulawo.
A jak jest Di2, to można spód zakleić?
#69
Napisano 31 maj 2020 - 08:13
T
Szczerze to nie wiem czy jest tam (emonda sl5 2020) na pewno jest BB90 ale pewnie tak ... czy zalecacie aby zakleić taśmą ten otwór w mufie z/do którego idą linki?
Za dużo się martwisz.Ta Emonda to fajny rower i ciesz się jazdą.A najlepiej nie czytaj opinii na temat bb90 i Treka w ogóle.Kolega Tobo nie lubi Treka (nie twierdzę,że bezpodstawnie ).Zresztą jakby nie patrzeć masz dożywotnią gwarę.Na koniec sezonu oddaj na przegląd i tyle.A na zimę skołuj sobie jakaś tanią zimówkę jeśli chcesz jeździć cały rok.
#70
Napisano 31 maj 2020 - 08:27
Masz gwarancję. Naprawa polega obecnie na korekcie rozbicia gniazd. To nie jest rozwiązanie problemu tylko puder na pryszcza.
Wielu klientom którzy mieli taki problem było wsio ryba, mieli kilka rowerów. Ja czekałem miesiąc.
#71
Napisano 31 maj 2020 - 08:44
#75
Napisano 26 listopad 2020 - 17:57
Z dwojga zlego, wybralbym mniejsze lozyska w tym Tokenie, niz pelnowymiarowe osadzane bezposrednio w mufie.
Nawet jak jego serwisowalnosc jest ograniczona, jak to ma miejsce w innych modelach Ninja, to i tak jest to caly czas lepsze niz oryginalny pomysl BB90.
Dodaj odpowiedź
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: suport, BB90, trek
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Czy Trek Domane Wart Jest Swojej Ceny ?Napisany przez Arek74 , 21 lut 2022 Trek, Domane |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Korby - kasety - łańcuchy - suporty →
Luz Na Suporcie Po 50 KmNapisany przez dogryadres , 19 sie 2021 suport, merida, big.nine 20 i 2 więcej |
|
||
Warsztat →
Warsztat →
Suport Hollowtech Ii Karbonowa Rama, Problem Z OdkręceniemNapisany przez tymooteusz , 08 lip 2021 suport, hollowtech, II i 6 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Ultegra Di2 - OkablowanieNapisany przez dmxzor , 29 mar 2020 di2, ultegra, madone, trek |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Trek Madone Sl6 Project OneNapisany przez dmxzor , 28 lut 2020 trek, madone, projectone, szosa i 1 więcej |
|