
Jak precyzyjnie ustawić licznik do pomiaru dystansu?
#261
Napisano 25 październik 2017 - 16:05
Wyniki:
Bez obciążania
212 cm
212.5 cm
212.5 cm
212.5 cm
Z obciążeniem
208.5 cm
209 cm
209.5 cm
Pomiary wykonałem 3 razy bez obciążenia, później 3 razy z obciążeniem, później jeszcze raz bez obciążenia żeby sprawdzić czy coś się zmieniło.
Widać wyraźną różnicę bez i z obciążeniem. Wyniki poszczególnych pomiarów są dość stabilne, z dokładnością do 0,5 cm. Pierwszy wynik z obciążeniem trochę odstaje, ale zwalam to na niedokładność początkowego ustawienia.
W sumie ciekawie byłoby zrobić to samo dla przedniego koła i zobaczyć czy są takie same wyniki.
#262
Napisano 25 październik 2017 - 17:29
Spróbuj zrobić nie jeden, a z dziesięć obrotów po linii prostej i podziel wynik przez ilość obrotów to będzie jeszcze dokładniej Powtórz ze 2-3 razy albo więcej, wyciągnij średnią z każdego pomiaru, jeśli któryś wyraźnie się odchyla w którąś stronę to odrzuć i masz super wynik. Na potrzeby licznika rowerowego właściwie idealny.
#263
Napisano 25 październik 2017 - 18:06
Jak dla mnie dokładność pomiaru jest wystarczająca, więc raczej nie będę robił takich pomiarów. Ale jak ktoś chce zrobić, to proszę bardzo, nie zabronię
Różnica wychodzi rzędu 1-2%, więc zamiast "prawdziwych" 100 km wyjdzie 101-102 km, zamiast 30 km/h wyjdzie 30,3-30.6. Ja dla mnie nie ma znaczenia, czy będę liczył pod obciążeniem czy bez.
Zwłaszcza, że przednia opona nie będzie tak obciążona, więc różnice powinny być jeszcze mniejsze.
Która wartość jest więc najbardziej poprawna? Moim zdaniem, skoro zakładamy licznik na przednie koło, to taki licznik powinien/będzie liczył drogę pokonaną przez przednie koło. Żeby być pewnym jaka jest ta droga, należałoby zrobić to co ja zrobiłem ale dla przedniego koła. Myślę, że będzie to wartość bliższa wartości tylnego koła bez obciążenia.
Dodatkowo, taka droga dla przedniego koła będzie dłuższa niż droga tylnego koła nie tylko ze względu na obciążenie, ale też dlatego, że przednie koło rzeczywiście pokonuje dłuższą drogę niż tylne. Wystarczy przejechać przez kałużę i jechać slalomem i sprawdzić zostawiane ślady.
Droga którą przejedziemy "my", czyli nasze ciało, to coś pomiędzy. Przy czym nasz tyłek przejedzie mniej, a nasze ręce przejadą więcej
W instrukcji sigmy dla opony 700x25c podają wartość 213.5 cm. To różnica 0,5% (0,0047) w porównaniu do koła bez obciążenia.
Podsumowując:
- jeśli ktoś bardzo chce, powinien sprawdzić drogę pod obciążeniem dla tego koła, na którym będzie licznik. Wtedy licznik obliczy drogę dla tego koła
- każdy inny (powiedzmy "przeciętny") człowiek wpisze to co mu wyjdzie z tabelki i też będzie zadowolony
- Prozor lubi to
#264
Napisano 25 październik 2017 - 21:56

#265
Napisano 25 październik 2017 - 21:57
Gdyby ci się chciało później okleić koło wąską taśmą malarską dokładnie zaznaczyć styk odkleić taśmę, przykleić na podłodze i dokładnie zmierzyć to będzie można policzyć ugięcie opony.
Że co? Podstawowa matematyka czyli wzór 2*pi*r już pozwala obliczyć nam ugięcie opony czyli zmianę promienia koła na podstawie tych danych:
Wyniki:
Bez obciążania
212 cm
212.5 cm
212.5 cm
212.5 cm
Z obciążeniem
208.5 cm
209 cm
209.5 cm
W przybliżeniu jest to 5,5mm dla odpowiednio 2125 i 2090 obwodu.
#268
Napisano 26 październik 2017 - 11:23
Pracowitość pełna podziwu: powstawiał "--" w każdy swój napisany wcześniej post i narobił bałaganu. Zachowanie godne dziecka w piaskownicy. Przepraszam: bachora. Obrażonego bachora, któremu nie spodobała się zabawa w piaskownicy, zabrał swoje zabawki, na odchodne wszystkich wyzwał od pajaców i poszedł do domu. Dojrzałość nad podziw.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#269
Napisano 26 październik 2017 - 11:40
Dał się sprowokować i tyle. Inna sprawa, że pobłażliwości na niektóre kretyńskie wpisy nie byłoby w innych wątkach. Z jakichś powodów ktoś uznał, że tu można, bo to nawet "zabawne". Niektórzy wchodzą tu tylko po to, żeby popikać, niekoniecznie na temat i pomącić trochę....z szyderczym uśmieszkiem kończąc niemal każdy wpis . Nie każdy jest kretynoodporny.... Co oczywiście nie tłumaczy pewnych zachowań.
#271
Napisano 26 październik 2017 - 12:41
#274
Napisano 27 październik 2017 - 21:56
No i zostałem chłopcem do bicia
A jako jeden z niewielu zadałem sobie trud zrobienia testów i podania rzeczywistych danych. Ale widać lepiej samemu nic nie robić i tylko mówić innym zrób to, zrób tamto...
Do ciebie nie mam absolutnie pretensji. Przykład płynie z góry, a ryba psuje się od głowy. Ktoś inny jest odpowiedzialny za to aby zarysować stosowne ramy dyskusji w stosownym czasie. Problem w tym że „autorytety” dały d…w tym wątku więc lepiej podpuszczać i przypinać komuś łatki by zachować twarz. Człowiek ma czasem głęboką potrzebę by zaprotestować, a poza tym trochę wstyd za pokolenie, które nie za bardzo błyszczy przykładem.
A wracając do tematu licznik ustawiłem na poziomie 0,05% dokładności bo tak się da.
Pozdrawiam forowiczów .
Bez odpowiedzi
#275
Napisano 28 październik 2017 - 10:05
A wracając do tematu licznik ustawiłem na poziomie 0,05% dokładności bo tak się da.
Co by się nie dało. Pozdrawiam również.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#277
Napisano 28 październik 2017 - 18:30
I oczywiście jaka jest waga zespołu rower-rowerzysta. No i jaka utrata ciśnienia pomiędzy początkiem, a końcem jazdy i jak to wpływa na założoną dokładność 0,05% zakładam, że jest to 0,05% kilometra, no chyba, że ktoś dokonał cudu i uzyskał osiągnięcie dokładności 0,05% metra będącego wzorcem SI, czyli mierzy z dokładnością do 0,5mm? Cuda, panie, cuda... Toż to taśmą mierniczą takiej dokładności się nie uzyska. Jeśli nawet jest to dokładność rzędu 0,05% km, to i tak śmiem wątpić, że jest ktoś w stanie uzyskać nawet dokładność do 0,5 m. No ale wiara czyni cuda...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#279
Napisano 28 październik 2017 - 22:32
Sezon ogórkowy w kolarstwie - ale dokładność pomiaru 0,05% mnie rozłożyła na łopatki
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Dodaj odpowiedź
